Магістерські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3877
Переглянути
Нові надходження
Документ Оптимізація систем керування стартерними батареями для підвищення ефективності та довговічності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Пліско, Іван СергійовичМета роботи – підвищення ефективності та довговічності стартерних акумуляторних батарей шляхом розробки та оптимізації системи керування живленням автомобіля. Об'єкт роботи – керування стартерними батареями автомобілів. Предмет роботи – методи та алгоритми оптимізації процесів керування зарядом і розрядом стартерних батарей для підвищення їхньої ефективності та довговічності. Актуальність роботи присвячена питанням забезпечення ефективної тривалої безвідмовної роботи електронних систем автомобіля за рахунок контролю стану та захисту акумуляторної батареї. Система контролю та захисту стартерної батареї - це важлива частина електронної системи автомобіля, яка забезпечує правильну роботу акумулятора та дозволяє водію та іншим бортовим системам отримувати необхідну інформацію про стан батареї. Вона може допомогти запобігти пошкодженню батареї та інших компонентів, підтримати ефективну роботу інших електронних систем автомобіля та зменшити споживання електроенергії. Безперервний моніторинг стану батареї та її зарядки може допомогти зберегти довговічність акумулятора та уникнути неприємних ситуацій на дорозі. В роботі проаналізовано типи, параметри, характеристики та особливості функціонування сучасних стартерних акумуляторних батарей. Розглянуто методи визначення стану акумуляторів та існуючі пристрої, що виконують моніторинг акумуляторних батарей безпосередньо на автомобілі. Запропоновано функціональна схема системи контролю та захисту акумуляторних батарей, проведено і обґрунтовано вибір її структурних елементів.Документ Дослідження можливостей енергозбереження у транспортних засобах із застосуванням інтегрованих фотоелектричних систем(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Філярський, Олексій ОлександровичМета роботи – дослідження та обґрунтування інноваційних підходів для підвищення енергоефективності транспортних засобів шляхом інтеграції фотоелектричних систем, а також проведення дослідження їх функціональної ефективності, адаптованості до кліматичних умов України та доцільності впровадження з урахуванням специфіки експлуатації. Об'єкт дослідження – процеси енергозбереження в транспортних засобах з інтегрованими фотоелектричними панелями, включаючи взаємодію елементів системи генерації, зберігання та споживання енергії в умовах експлуатації. Предмет дослідження – особливості енергетичних процесів і технологічних рішень у системах транспортних засобів із інтегрованими фотоелектричними панелями. Дипломна робота присвячена дослідженню ефективності інтеграції фотоелектричних панелей у транспортні засоби для оптимізації використання енергії, зменшення вуглецевого сліду та підвищення автономності роботи таких систем. Робота аналізує основні переваги й недоліки застосування сонячних панелей, а також перспективи розвитку даної технології в умовах сучасного енергетичного переходу, доцільність впровадження цієї технології на території України. В дипломної роботи було проведено дослідження інноваційних підходів підвищення енергоефективності транспортних засобів шляхом інтеграції фотоелектричних систем. Проведене дослідження дозволило визначити їх функціональну ефективність та обґрунтувати доцільність впровадження з урахуванням кліматичних умов України та специфіки експлуатації. Розроблено та обґрунтовано новітні рішення щодо інтеграції фотоелектричних панелей у конструкції транспортних засобів. Проведено моделювання та оцінку характеристик систем, що дозволило визначити їх енергетичний потенціал і перспективність використання.Документ Розробка гібридної силової установки, що отримує живлення від акумуляторної батареї та суперконденсатора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Смушко, Сергій ЮрійовичМета дослідження – підвищення ефективності та терміну служби акумуляторних батарей за рахунок використання суперконденсатора у системі накопичення енергії гібридного електричного транспортного засобу, що забезпечує високу щільність потужності. Об'єкт дослідження – процес розробки гібридної силової установки, в якої система накопичення енергії складається з літій-іонної акумуляторної батареї та суперконденсатора. Предмет дослідження – гібридна силова установка, що отримує живлення від акумуляторної батареї та суперконденсатора. Дипломна робота присвячена розробці гібридної силової установки, що отримує живлення від акумуляторної батареї та суперконденсатора. Такий концептуальний підхід дозволить об’єднати енергоємність батареї з високої потужністю суперконденсатора. Розроблена схема структурна гібридної силової установки, що отримує живлення від акумуляторної батареї та суперконденсатора. Побудовані моделі основних компонентів гібридної силової установки та модель динаміки автомобіля. Розглянути питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Проведений розрахунок конкурентоспроможності та оцінка економічної ефективності виконаних рішень. За результатами дослідження сформульовані висновки.Документ Розробка вдосконаленої системи допомоги водієві в середовищі підключеного автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Надолішний, Натан ОлеговичМета дослідження – підвищення безпеки вразливих учасників дорожнього руху за рахунок розробки вдосконаленої системи допомоги водію в середовищі підключеного автомобіля. Об'єкт дослідження – процес розробки вдосконаленої системи допомоги водія для вразливих учасників дорожнього руху в середовищі підключеного автомобіля. Предмет дослідження – вдосконалені системи допомоги водію в середовищі підключеного автомобіля. Дипломна робота присвячена актуальній тематиці, що дозволяє підвищити безпеку вразливих учасників дорожнього руху за рахунок розробки вдосконаленої системи допомоги водію в середовищі підключеного автомобіля. Проведений аналіз та дослідження вдосконалених систем допомоги водія. Розглянутий сучасний стан та перспективи розвитку вдосконалених систем допомоги водію в підключених транспортних засобів, технології від транспортного засобу до всього V2X, Інтернет транспортних засобів IoV. На основі проведених досліджень розроблена система безпеки для вразливих учасників дорожнього руху. Розглянути питання охорони праці та безпека в надзвичайних ситуаціях. Визначена конкурентоспроможність та оцінка економічної ефективності. Сформульовані висновки.Документ Вдосконалення процесу моніторингу транспортних систем в умовах рухомої автотранспортної лабораторії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ященко, Максим СергійовичМета роботи – вдосконалення процесу моніторингу транспортних систем в умовах рухомої автотранспортної лабораторії. Об’єкт роботи – процес розпізнавання відеозображень рухомої одиниці. Предмет роботи – система відеоспостереження рухомої автотранспортної лабораторії. Актуальність роботи присвячена питанням вдосконалення процесу моніторингу транспортних систем в умовах рухомої автотранспортної лабораторії. Зростання інтенсивності транспортних потоків, урбанізація та постійне ускладнення дорожньої інфраструктури вимагають нових підходів до моніторингу транспортних систем. Ефективний контроль стану доріг, транспортних потоків та інфраструктури є необхідною умовою для підвищення безпеки дорожнього руху, зниження аварійності та оптимізації транспортних процесів. Традиційні методи моніторингу мають обмеження у швидкості, точності та можливостях аналізу динамічних змін у реальному часі. Розробка та вдосконалення процесу моніторингу транспортних систем за допомогою рухомих автотранспортних лабораторій, оснащених сучасними системами відеоспостереження, є перспективним напрямом, який дозволяє отримувати точні дані про стан транспортного середовища в режимі реального часу. Інтеграція інтелектуальних систем розпізнавання відеозображень у склад таких лабораторій дає змогу забезпечити автоматичне виявлення ключових об’єктів та подій на дорозі, що підвищує ефективність аналізу та оперативність прийняття рішень. Вдосконалення програмного модуля моніторингу у складі рухомої автотранспортної лабораторії дозволяє не лише розширити функціональні можливості системи, але й створює основу для впровадження інтелектуальних транспортних засобів, здатних здійснювати автономну відеозйомку та аналіз середовища руху. Це відкриває нові перспективи для автоматизації моніторингу транспортних систем, підвищення точності прогнозів та забезпечення сталого розвитку транспортної інфраструктури.Таким чином, дослідження та вдосконалення методів розпізнавання відеозображень і моніторингу транспортних систем є актуальними завданнями, що відповідають сучасним вимогам до інтелектуалізації транспортних технологій, підвищення безпеки та оптимізації дорожнього руху.Документ Розробка вдосконаленої системи допомоги водію для легкового транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Смирнов, Арсеній АрсенійовичМета дослідження – підвищення безпеки руху транспортних засобів за рахунок розробки вдосконаленої системи допомоги водію на поворотах в мережі VANET. Об'єкт дослідження – процес розробки вдосконаленої системи допомоги водію для легкового транспортного засобу, яка працює в автомобільної спеціальної мережі VANET. Предмет дослідження – вдосконалені системи допомоги водію ADAS. Дипломна робота присвячена актуальній тематиці, що дозволяє підвищити безпеку руху транспортних засобів за рахунок розробки вдосконаленої системи допомоги водію для легкового транспортного засобу, яка працює в автомобільної спеціальної мережі VANET. Проведений аналіз вдосконалених систем допомоги водію та визначені перспективи ADAS. Досліджені інтелектуальні транспортні системи та їх технології: автомобільна спеціальна мережа VANET, інтелектуальні та віртуальні світлофори, прогнозувакння мобільності. Проведена розробка системи обмеження швидкості на поворотах в мережі VANET на основі моделювання динаміки автомобіля в повороті. Розглянути питання охорони праці та безпека в надзвичайних ситуаціях. Визначена конкурентоспроможність та оцінка економічної ефективності. Сформульовані висновки.Документ Розробка схемних рішень побудови та визначення раціональних параметрів гібридних силових установок для легкових автомобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Мудрий, Владислав ОлексійовичМета дослідження – підвищення економічності та екологічності транспортних засобів за рахунок розробки схемних рішень побудови гібридних силових установок для легкових автомобілів та розрахунок їх раціональних параметрів. Об'єкт дослідження – процес розробки схемних рішень побудови гібридних силових установок для легкових автомобілів та розрахунок їх раціональних параметрів. Предмет дослідження – схемні рішення та параметри гібридної силової установки легкового автомобіля. Дипломна робота присвячена розробці схемних рішень побудови гібридних силових установок для легкових автомобілів та розрахунку їх раціональних параметрів. Проведено дослідження схемних рішень побудови гібридних силових для установок легкових автомобілів та визначена альтернативна схема гібридної силової установки. Проведений розрахунок раціональної потужності електричного двигуна та енергоємності тягової акумуляторної батареї для гібридних транспортних засобів та гібридних електромобілів. Досліджені питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Проведений розрахунок конкурентоспроможності та оцінка економічної ефективності виконаних рішень. Сформульовані висновки.Документ Розробка адаптивного круїз-контроля для групи транспортних засобів на основі економічного водіння(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Красиля, Павло ВолодимировичМета дослідження – підвищення економічності, екологічності та безпеки дорожнього руху за рахунок використання адаптивного круїз-контроля для групи транспортних засобів. Об'єкт дослідження – процес розробки адаптивного круїз-контроля для групи транспортних засобів на основі економічного водіння. Предмет дослідження – адаптивний круїз-контроль для групи транспортних засобів. Дипломна робота присвячена актуальній тематиці, що дозволяє впровадити еко-водіння, шо є ключовою технологією при розробці стратегії керування кооперативним адаптивним круїз-контролем для групи з п’яти електричних транспортних засобів, що проїжджають через п’ять світлофорів та один знак STOP. Стратегія керування екологічним кооперативним адаптивним круїз-контролем заснована на розрахунку оптимальної швидкості та прискорення лідируючого транспортного засобу та всіх електричних автомобілів, що за ним прямують. Для цього використовується різні комунікації від автомобіля до інтелектуального дорожнього середовища. Такі розробки є основою створення безпілотного транспортного засобу та призначені для підвищення безпеки та ефективності дорожнього руху, одночасно для зменшення забруднення навколишнього середовища та заощаджуючи енергію. Проведений аналіз питань охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Проведений розрахунок конкурентоспроможності та оцінка економічної ефективності виконаних рішень. За результатами дослідження сформульовані висновки.Документ Прогнозування стану літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Казак, Дмитро АнтоновичМета дослідження – підвищення екологічності та економічності транспортних засобів за рахунок використання літій-іонних акумуляторних батарей, прогнозування їх стану та визначення методів підвищення терміну служби. Об'єкт дослідження – процес прогнозування стану деградації літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів та методи підвищення їх терміну служби. Предмет дослідження – стан літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів. Дипломна робота магістра присвячена актуальній тематиці, що дозволяє підвищити екологічність та економічність електричних транспортних засобів за рахунок прогнозування стану літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів. Проведено огляд проблем літій-іонних акумуляторів та досліджений процес їх деградації. Розроблена прогностична модель деградації ємності літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів, яка визначає залишковий корисний ресурс акумулятора та передбачає його життєвий цикл, використовуючи дані лише з ранніх циклів заряд/розряд, на яких відбувається значно менша деградація. Наведені методи підвищення терміну служби батарей електромобілів. Розглянути питання охорони праці. Розрахована конкурентоспроможність та оцінка економічної ефективності. За результатами дослідження сформульовані висновки.Документ Розробка та дослідження системи активної безпеки автомобіля побудованої на сучасній елементній базі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Рубан, Євгеній ОлександровичМета роботи: вдосконалення електронних систем активної безпеки автомобіля за рахунок використання сучасної елементної бази. Об’єкт роботи: процес перетворення інформації у середовищі електронного блоку керування. Предмет роботи: системи активної безпеки автомобіля, сучасні мікропроцесорні системи. У дипломній роботі проведено аналіз електронних систем активної безпеки автомобіля, а також систем його пасивної безпеки, які використовують мікропроцесорну техніку, досліджено вплив складу первинних систем прийому вимірювальної інформації автомобільних датчиків на вхідний сигнал електронної системи керування, запропоновано функціональну та структурну схеми системи прийому та первинної обробки відео- та радарних датчиків системи активної безпеки автомобіля, на підставі порівняльного аналізу наявної елементної бази електронних та мікропроцесорних компонентів, запропоновано перелік основних компонентів електронної системи, для окремих компонентів визначено склад елементної бази, яка забезпечує задані режими роботи.Документ Дослідження та розробка засобів зменшення впливу зарядних станцій електромобілів на якість електричної енергії мережі живлення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Петрачков, Владислав ОлеговичМета роботи: дослідження можливості зменшення негативного впливу зарядних станцій електромобілів на мережу живлення. Об’єкт роботи: процес перетворення електричної енергії. Предмет роботи: двонаправлений зарядний пристрій. Проведено аналіз структури та схемних рішень зарядних станцій електромобілів та їх перетворювачів, визначено вплив зарядних станцій електромобілів на мережу живлення, досліджено вплив режиму роботи зарядної станції на якість електричної енергії у мережі живлення, запропоновано схему двонаправленого перетворювача зарядної станції, проведено розрахунок та оптимізацію високочастотного трансформатора перетворювача зі збільшеною індуктивністю витоку.Документ Розробка та дослідження лінійного двигун-генератора для гібридного електромобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Заховаєв, Денис ЄвгенійовичМета роботи: розрахунок та дослідження параметрів лінійного генератора. Об’єкт роботи: процес перетворення механічної енергії на електричну. Предмет роботи: двигун-генераторна установка гібридного електромобіля. Проведено аналітичний огляд лінійних двигун-генераторних установок, досліджено вплив параметрів лінійного генератора на його вихідні характеристики, проведено розрахунок та числове дослідження запропонованої конструкції лінійного генератора, отримані результати аналогічні результатам, опублікованим у проаналізованій літературі, що підтверджує адекватність запропонованого підходу щодо проектування лінійних електричних генераторів.Документ Розробка та дослідження системи автомобільних датчиків частоти обертання та кутового положення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Добродецький, Кирило АндрійовичМета роботи: дослідження можливостей вдосконалення автомобільних систем вимірювання частоти обертання та кутового положення, дослідження доцільності пропонованих вдосконалень. Об’єкт роботи: процес перетворення магнітного поля на електричні сигнали. Предмет роботи: магнітні датчики частоти обертання та кутового положення. Проведено аналіз основних типів автомобільних датчиків частоти обертання, проведено аналіз пропозицій виробників сучасних датчиків частоти обертання на основі магніто-резистивного ефекту, запропоновано будову системи вимірювання частоти обертання для приводного двигуна електромобіля та його колес, для забезпечення роботи електронних систем керування електромобіля, досліджено вплив деяких чинників на геометричні параметри вимірювальної системи, визначено алгоритм компенсації впливу технологічних чинників на вихідні сигнали системи, запропоновано функціональні та структурні схеми окремих блоків та пропонованої системи в цілому.Документ Дослідження та вдосконалення систем регулювання температури тягових батарей електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Буряківський, Віталій АндрійовичМета роботи: проведення аналізу методів та способів регулювання температури акумуляторних батарей електромобілів, вдосконалення системи керування температурою акумуляторної батареї. Об’єкт роботи: процеси теплообміну в циклах заряду-розряду акумуляторної батареї. Предмет роботи: тягова акумуляторна батарея електромобіля. Проведено аналіз сучасних систем регулювання температури тягових акумуляторних батарей електромобілів, визначено ефективність заходів керування температурним режимом тягових акумуляторних батарей електромобілів, запропоновано систему керування температурним режимом тягових акумуляторних батарей електромобілів у режимі реального часу, досліджено ефективність запропонованої системи температурного регулювання.Документ Система індукційного підігріву повітря комбінованої силової установки для міського автотранспорту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Єгупов, Владислав БорисовичМета роботи – підвищення ефективності роботи комбінованої силової установки для міського автотранспорту на базі ДВЗ та пневмодвигуна за рахунок розробки та впровадження системи індукційного підігріву повітря. Об'єкт роботи – індукційний підігрів повітря. Предмет роботи – комбінована енергетична установка. Проведено дослідження робочих процесів у пневмодвигуні та виконано розрахунок потужності пневмодвигуна для міського автомобіля. Запропоновано індукторну систему для підігріву металевих елементів пневмодвигуна. Результати отримані у дипломній роботі доцільно використовувати при розробці та проектуванні комбінованої силової установки для автомобільного транспорту з пневмодвигуном.Документ Дослідження енергогенеруючої сходинки, як джерела електроенергії для електротранспорту та його інфраструктури(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Сулейманов, Дмитро ВалерійовичМета роботи – дослідження енергогенеруючої сходинки, як альтернативного джерела електричної енергії з використанням методів теорії електроприводу та теоретичних основ електротехніки. Об'єкт роботи – процес перетворення кінетичної енергії в електричну. Предмет роботи – енергогенеруюча сходинка. Виконано детальні дослідження щодо будови енергогенеруючої сходинки, як альтернативного та децентралізованого джерела електричної енергії. Запропоновано, детально розглянуто та описано принцип дії енергогенеруючої сходинки, як альтернативного та децентралізованого джерела електричної енергії. Проведено експериментальні дослідження різних типів двигунів та їх схем підключення у електромашинному вузлу енергогенеруючої сходинки. Розроблено структурну схему експериментального стенду для визначення енергетичних характеристик роботи електродвигунів в якості генераторів. За даною схемою розроблено стенд для проведення експериментальних досліджень.Документ Розумна дорога з функцією генерації електроенергії .Частина 1. Розробка енергогенеруючого дорожнього покриття з адаптивною зміною розмітки(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Лойко, Сергій ОлексійовичМета роботи – підвищення ефективності роботи дорожнього покриття за рахунок розробки енергогенеруючих панелей з функцією адаптивної зміни розмітки в залежності від дорожніх умов. Об'єкт роботи – процес зміни розмітки на дорожньому покритті. Предмет роботи – багатофункціональні панелі дорожнього покриття. Запропоновано концептуальне рішення дорожнього покриття з багато-функціональних панелей з адаптивною зміною розмітки. Проведено розрахунок генерації електроенергії багатофункціональними панелями дорожнього покриття. Результати отримані у дипломній роботі доцільно використовувати при проектуванні інноваційного багатофункціонального дорожнього покриття.Документ Розумна дорога з функцією генерації електроенергії. Частина 2. Розробка дорожнього покриття для живлення електричних транспортних засобів категорії L1(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Козлов, Олександр ВолодимировичМета роботи – аналіз існуючих видів інноваційних багатофункціональних доріг і з урахуванням всіх їх переваг та недоліків запропонувати концепт дорожнього покриття для живлення електричних транспортних засобів категорії L1. Об'єкт роботи – процес перетворення різних видів енергії в електричну та заряд електричних транспортних засобів категорії L1. Предмет роботи – енергогенеруюче дорожнє покриття. Запропоновано концептуальне рішення дорожнього покриття для побудови велодоріжок, що складається з багатофункціональних панелей. Досліджено процес заряду електричного транспортного засобу категорії L1 з електрогенеруючим дорожнім покриттям. Результати роботи доцільно використовувати при проектуванні сучасних інноваційних розумних доріг та велодоріжок.Документ Розробка частотно-керованого електроприводу для конвеєра автомобільного заводу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Бобрицький, Дмитро СергійовичМета роботи – підвищення ефективності роботи конвеєра автомобільного заводу за рахунок впровадження частотно-керованого електроприводу. Об'єкт роботи – частотне керування електроприводом. Предмет роботи – частотно-керований електропривод для конвеєра автомобільного заводу. Проведений детальний аналіз всіх чинників, що впливають на частотно-керований електропривод для конвеєрної лінії автомобільного заводу, представлені основні математичні співвідношення, щодо їх розрахунку. Проведено розрахунок СЕП з частотно-керованим електроприводом конвеєра. Результати отримані у дипломній роботі доцільно використовувати при проектуванні систем електропостачання в яких передбачається частотне управління електроприводами.Документ Дослідження методів технічного обслуговування та режимів зарядки 12-вольтних акумуляторів гібридів та електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Балим, Дмитро ФедоровичМета роботи – підвищити надійність гібридів та електромобілів за рахунок підтримки технічного стану системи електрозабезпечення низьковольтної системи гібридів та електромобілів та автоматизувати процеси зарядки 12-вольтних акумуляторів. Об'єкт роботи – процес споживання та виробництво для 12-вольтного акумулятора для низьковольтної системи гібридів та електромобілів. Предмет роботи – параметри робочих та хімічних процесів щодо джерел енергопостачання на автомобілі та зарядки акумуляторних батарей. В роботі проведено порівняльний аналіз різних типів автомобільних акумуляторних батарей, розглянуто пристрій свинцево-кислотного акумулятора. Проведено дослідження характеристики процесу заряду та розряду свинцево-кислотного акумулятора. Проведено математичне моделювання процесу заряду та розряду свинцево-кислотного акумулятора. Розроблена технологія технічного обслуговування та ремонт акумуляторів. Запропонована конструкція пристрою для зарядки акумуляторів, яке дозволяє змінювати режими заряджання акумуляторів.