Сучасні матеріали та технології їх обробки

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/23305

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 26
  • Документ
    Загальні відомості про збірку
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024)
  • Документ
    Ефективний метод підвищення конструктивної міцності виробів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Дуліч, Д. В.; Dulich, D. V.
    Досліджено вплив модифікування поверхні методом іонного бомбардування на стан поверхневого шар на властивості виробу в цілому.
  • Документ
    Підвищення довговічності деталей насосів із сірого чавуну
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Вознюк, О. І.; Vozniuk, О.
    Відцентрові насоси – ефективне та високошвидкісне обладнання для перекачування різноманітних рідин: від чистої води – до стічних вод та хімічно активних речовин. Слабкою ланкою, що знижує строк експлуатації насосів є вузол який включає ущільнення і захисні втулки. Призначення захисних втулок в комплекті ротора − захищати вал від корозії та зносу. Захисні втулки із сірого чавуну мають малу товщину і не вдовольняють строку служби у звязку з прискореним поверхневим зносом. Для підвищення зносостійкості, покращення прироблюваності і попередження утворення задиру виробів із сірого чавуну було запропоновано використовувати низькотемпературне сульфоціанування.
  • Документ
    Іnvestigation of the causes of the crimination of turbine castings after operation of 100 thousands hours
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Tkachenko, D.; Ткаченко, Д. М.
    One of the most important tasks of power engineering is to increase the reliability and performance of turbine parts. In our work, the research material was casting of a steam distribution housing made of steel 15Х2М2ФБС turbine Pridneprovskaya state district power station after operating 100 thousand hours. One of the main factors preventing the formation of a stone-like fracture is the purity of steel and, above all, the absence of sulfides and nitrides.
  • Документ
    Вплив вуглецю на структуру і стійкість до міжкристалітної корозії аустенітних сталей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Шахов, Є. Е.; Shakhov, Е.
    Мета роботи: встановлення гранично допустимого вмісту вуглецю в аустенітних Cr-Ni та Cr-Ni-Mo сталях, який не чинить негативного впливу на стійкість до міжкристалітної корозії (МКК) у сильно окисних і слабо окисних середовищах. Досліджено мікроструктуру і стійкість до МКК сталей 03Х18Н11 (304L) і 03Х17Н14М3 (316L) з вмістом 0,015-0,03 % С після сенсибілізації. Встановлено відсутність виділення карбідів хрому на границях зерен загального типу при вмісті  0,015 % С і на спеціальних границях 3 у теорії ґраток співпадаючих вузлів (СГ3 ГСВ) у всіх досліджуваних сталях. Доведено, що висока стійкість до МКК при випробуванні в киплячій 65 % HNO3 за методом С, ASTM A-262 забезпечується при вмісті С у сталі 03Х18Н11 (304L)  0,025 %, а у сталі 03Х17Н14М3 (316L)  0,015 %; при випробуванні у киплячій 35% H2SO4 за методом Е, ASTM A-262, – в обох сталях допускається 0,030 % С.
  • Документ
    Features of cast iron welding with electrodes with oxidizing сoating
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Elfimov, V.; Єлфімов, В. В.
    Application issues of manual arc cold-welding of cast iron by electrodes on Cv-08A wire with oxidizing coating containing oxidizing agents, slag-forming and stabilizing elements of marble, hematite, quartz sand, chromium oxide, aluminum powder, mica and soda are considered.
  • Документ
    Вплив схем контакту та умов навантаження на геометрію плями зносу при фретинг-зносі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Шепелєв, В. В.; Shepelev, V.
    У статті описано вплив схем взаємодії двох тіл на геометрію плями фретингзносу. Описано етапи механізму фретинг-зносу. Розглянуто зв'язок між механізмом фретингзносу та схемою взаємодії двох деталей, що контактують.
  • Документ
    Іонна імплантація як метод підвищення зносостійкості деталей машини
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Пилипенко, М. М.; Pylypenko, M.
    Досліджені структура, мікротвердість, зносостійкість виробів з сірого чавуну після іонної імплантації поверхні азотом, бором і вуглецем. Вибраний оптимальний елемент, що імплантується.
  • Документ
    Еffect of laser treatment on the structure and properties of piston rings
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Selezniov, S.; Селезньов, С. В.
    The study is devoted to the urgent problem of increasing the durability of armored vehicle engines by applying advanced laser processing technology. The object of study is piston rings that are subjected to laser processing in order to form special structures on the surface that provide increased wear resistance. The obtained results made it possible to establish the regularities of formation of the structure and properties of the surface layers of piston rings depending on the parameters of laser processing. The optimal modes of laser processing were determined, which ensure the maximum increase in wear resistance and durability of piston rings.The results of the study can be used to develop new technologies to improve the reliability and durability of armored vehicle engines.
  • Документ
    Вакуумна пайка виробів у вакуумно-дуговій установці
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Погребняк, К. В.; Pogrebnyak, K.
    Розглянуто варіанти модернізації вакуумно-дугової установки типу «БУЛАТ-6» для нагрівання та паяння деталей у вакуумі. Показано методики паяння на срібні припої при нагріванні виробів іонами металів. Використання Cu в якості матеріалу припою можливе лише при модернізації установки та використанні двоступінчастого розряду. Це дозволило припаювати Cr, Mo, Zr, W, Ti та інші тугоплавкі матеріали один з одним без використання флюсів.
  • Документ
    Довговічність штампів, наплавлених сталями системи Cr-Mn-Mo-Ti на основі заліза
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Завезиступ, А. Ю.; Zavezystup, A.
    Встановлено, що збільшення вмісту Mn та Cr в наплавленому металі знижують активність вуглецю; збільшення кількості фази TiC підвищує внутрішню теплоту наплавленого металу. Підвищення теплостійкості сплавів системи Cr-Mn-Ti на основі заліза сприяє збільшення вмісту фази [TiC]; введення [Mo] стабілізує значення твердості при підвищених температурах, підвищує теплостійкість і твердість.
  • Документ
    Оцінювання напруженого стану робочого шару валка методом вимірювання коерцитивної сили
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Івахненко, О. М.; Ivahnenko, O.
    Робочий шар двошарових високохромистих чавунних валків характеризується високим рівнем напружень, що може стати причиною передчасного руйнування в процесі експлуатації валка – виникають відшаровування, сітка розпалу. Вимірювання коерцитивної сили дозволяє оцінити залишкові напруження та їх розподіл в робочому шарі валка після виготовлення та в процесі експлуатації.
  • Документ
    Критерії зносостійкості наплавочних сталей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Ромаєв, Д. Т.; Romaev, D.
    Розглянуті питання застосування розрахункових критеріїв інтенсивності зношування для прогнозування зносостійкості наплавочних сталей для відновлення інструменту гарячої обробки металів і сплавів. Показана їх придатність для оцінки зносостійкості в умовах високих температур і циклічних напружень.
  • Документ
    Ефективність швидкісного нагріву і охолодження при рекристалізаційному відпалі заготовок із тонколистової холоднокатаної сталі ДВЗ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Войтенко, Е. В.; Сазонов, О. В.; Voitenko, Е.; Sazonov, О.
    Розроблена технологія знеміценювального швидкісного рекристалізаційного відпалу холоднокатаного тонколистового прокату сталі 50 для поліпшення технологічної пластичності при збереженні міцності заготовок, що призначені для виготовлення виробів способами холодного пластичного деформування.
  • Документ
    Електроіскрове легування та його застосування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Охріменко, В. О.; Okhrimenko, V. O.
    Електроіскрове легування у газових середовищах дає змогу збільшити міцність поверхні виробу до 40 %. Перспективним напрямом у галузі зміцнення матеріалів є комбіновані методи обробки.
  • Документ
    Збільшення післяремонтного ресурсу деталей пар тертя
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Даниленко, О. С.; Danylenko, O. S.
    Встановлено вплив епіламування поверхні деталей пар тертя на збільшення їх зносостівйкості при одночасному підвищенні циклічної довговівчності. Даний метод є перспективним для використання під час ремонту зношених деталей з метою підвищення їх експлуатаційного ресурсу.
  • Документ
    Оздоблювально-зміцнювальна обробка штовхача клапана ДВЗ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Литовка, Д. Є.; Litovka, D.
    In order to improve the quality, it is proposed to subject the valve pusher of internal combustion engines of road construction and lifting and transport vehicles to finishing and strengthening treatment by surface plastic deformation - hydroblasting.
  • Документ
    Application of new plasma coatings for restoration of the surface of material
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Shаrovka, V.; Шаровка, В.
    The study analyzed powder materials to obtain wear-resistant coatings. Field tests for wear resistance were conducted using the method of friction between two surfaces. The tests were carried out on the universal test bench SMC-2 at a rotation speed of 200 rpm. A pressure of 100 kgf was applied to the test sample. The wear resistance test cycle comprised 200,000 revolutions, with lubrication provided through the drop method. Special powders were used in the experiment, including PG-SR3, PN55T45, and PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-Al5N with a PT-Al5N underlayer. The selection of wear-resistant coatings was based on the analysis of the following properties: adhesion strength of the coating to the base material, wear resistance of the coatings, hardness, and porosity. Metallographic analysis of the structure of plasma coatings obtained from powders PGSR3, PN55T45, and PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-All5N with three different plasma heater power levels (10 kW, 15 kW, and 20 kW) indicated that the densest and most reliable coating among those studied is the coating made from PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-Al5N powder. Therefore, there is no need to increase the heater power beyond 15 kW when spraying this type of powder. The research concluded that when obtaining wear-resistant coatings, the optimal choice is PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-All5N powder with a PT-Al5N underlayer.
  • Документ
    Вплив енергосилових особливостей фрикційної термомеханічної обробки сталевих виробів на стан їх поверхневої структури
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Краєвська, Ж. В.; Kraievska, Zh.
    У роботі розглянуто вплив енергосилових особливостей фрикційного термомеханічного оброблення (ФТМО) сталевих виробів на стан їх поверхневої структури. Метою даної роботи є дослідження взаємозв’язку між енергосиловими параметрами ФТМО сталі та зміцнювальним результатом.
  • Документ
    Дослідження впливу плазмового покриття на стійкість металевих форм
    (Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Путівський, А. О.; Putivskyi, A. O.
    Запропоновані сталі, що можуть замінити сталь 3Х2В8 за термічною витривалістю. Встановлено, що нанесення плазмового покриття суттєво підвищує експлуатаційні характеристики сталей-замінників.