Порівняння показників газообміну двотактного двигуна з іскровим запалюванням у процесі зовнішнішнього та внутрішнього сумішоутворення

Анотація

Перехід від зовнішнього до внутрішнього сумішоутворення потребує коригування організації процесів газообміну. Проведено експериментальні дослідження двигуна 1Д 8,2/8,7 з іскровим запалюванням з карбюратором та безпосереднім впорскуванням палива (БВП) для організації розшарованого паливоповітряного заряду (РППЗ) та розшарованого збідненого паливоповітряного заряду (РЗППЗ) за навантажувальною характеристикою (n = 3000 хв-1). Визначено емпіричні залежності зміни показників газообміну від навантаження: витрати продувочного та випускного каналів μ; витоку продувочного повітря υ; залишкових газів γ; надлишку продувочного повітря φо; наповнення ηv; продувки φ; використання продувочного повітря ηв; к.к.д. продувки ηs. Визначено, що для зниження γ та збільшення ηv за РЗППЗ необхідно спрямовувати потоки продувочного повітря всередину камери згоряння способом встановлення додаткового продувочного каналу навпроти випускного вікна.

Опис

Ключові слова

двотактний двигун, паливоповітряний заряд, показники газообміну, two-stroke engine, fuel-air charge, indicators of gas exchange

Бібліографічний опис

Порівняння показників газообміну двотактного двигуна з іскровим запалюванням у процесі зовнішнішнього та внутрішнього сумішоутворення / В. А. Корогодський, О. А. Гогоренко, О. А. Лісовал, О. О. Матиско, О. А. Журавель // Вiсник Харкiвського нацiонального автомобiльно-дорожнього унiверситету : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Г. Батракова (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2023. – Вип. 102. – С. 25–36.

Зібрання