Випуск 109

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/26348

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 26
  • Тип документа: Документ ,
    Загальні відомості про журнал
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025)
  • Тип документа: Документ ,
    Визначення умов ефективної організації обслуговування замовлень логістичним відділом виробничої компанії
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Черепаха, О. С.; Кузьмін, А. А.; Зинов’єв, Д. Є.; Cherepakha, Oleksandr; Kuzmin, Artem; Zinoviev, Dmytro
    У статті розглянуті умови ефективної організації процесу обслуговування замовлень логістичним відділом виробничої компанії. Розроблені структурна модель взаємодії учасників технології транспортного обслуговування та альтернативні схеми організації процесу обслуговування замовлень, регресійні моделі лінійного типу для десяти запропонованих схем цього процесу логістичним відділом виробничої компанії.
  • Тип документа: Документ ,
    Аналітичне моделювання часових параметрів руху автобусів на перегонах міського маршруту в умовах впровадження виділених смуг
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Вдовиченко, В. О.; Підлубний, С. Ю.; Vdovychenko, Volodymyr; Pidlubnyi, Serhii
    Наведено результати дослідження часових параметрів руху автобусів на перегонах міських маршрутів. На основі натурних спостережень ідентифіковано рівні зручності руху автобусів та проаналізовано причинно-наслідкові зв’язки, що впливають на формування швидкісного режиму на перегонах маршрутів. Запропоновані аналітичні моделі дозволяють проаналізувати часові характеристики руху залежно від типових сценаріїв управління автобусами, визначити доцільність впровадження прийомів прискорення чи уповільнення руху автобуса, а також спрогнозувати час його прибуття до зупинного пункту. Отримані результати дозволяють підвищити рівень точності планування та прогнозування графіків руху автобусів в умовах впровадження виділених смуг громадського пасажирського транспорту.
  • Тип документа: Документ ,
    Застосування макроскопічної транспортної моделі для аналізу розподілу міських потоків вантажного автотранспорту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Сістук, В. О.; Sistuk, Volodymyr
    Запропоновано підхід до формування функціональних залежностей для моделювання потоків вантажного автотранспорту в міських умовах на основі класичної 4-етапної моделі попиту, який реалізований у транспортній макромоделі м. Кривий Ріг з огляду на актуальну інтенсивність дорожнього руху й обмежень руху великогабаритного автотранспорту.
  • Тип документа: Документ ,
    Аналіз технічного стану двигуна внутрішнього згоряння за експериментальними параметрами зміни тиску в циліндрах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Сараєв, О. В.; Сараєва, І. Ю.; Кривошапов, С. І.; Сохін, А. А.; Козлов, О. B.; Saraіev, Oleksiі; Saraieva, Iryna; Krivoshapov, Sergy; Sokhin, Andrii; Kozlov, Oleksandr
    У роботі здійснено аналіз результатів експериментальних досліджень з визначення технічного стану двигунів внутрішнього згоряння автомобілів через застосування методів математичної статистики. Для отримання експериментальних даних використовувався розроблений цифровий діагностичний прилад зі спеціальною програмою, яка відтворює функцію зміни тиску в циліндрі двигуна на кожний градус повороту колінчатого вала в тестовому режимі під час його прокручування стартером. Доведено, що розподіл експериментальних даних величини компресії сучасних бензинових двигунів підпорядковується нормальному закону розподілу. Уточнено регресійний зв’язок між величиною компресії та частотою обертання колінчатого вала для сучасних бензинових двигунів з різною кількістю клапанів на циліндр.
  • Тип документа: Документ ,
    Динамічна модель прогнозування міцності дорожнього одягу за георадарними даними
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Батракова, А. Г.; Дорожко, Є. В.; Урдзік, С. М.; Шелкова, І. С.; Назаренко, І. В.; Batrakova, Angelika; Dorozhko, Yevhen; Urdzik, Serhii; Shelkova, Iryna; Nazarenko, Iryna
    Розроблено динамічну адаптивну модель прогнозування стану конструкції дорожнього одягу, що містить інформацію про вологість підстильного ґрунту, яка отримана під час георадарного зондування. Модель враховує поправку між модельним і визначеним у процесі георадарного зондування коефіцієнтом запасу міцності. Перевагою такого підходу є скорочення набору вихідних даних і підвищення ефективності прогнозування.
  • Тип документа: Документ ,
    Обґрунтування вимог до змісту проєкту геодезичного виробництва в дорожньому будівництві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Дорожко, Є. В.; Сучков, А. О.; Корнілова, З. В.; Dorozhko, Yevhen; Suchkov, Andrii; Kornilova, Zinaida
    У статті наведено обґрунтування вимог до змісту проєкту геодезичного виробництва під час будівництва об’єктів транспортної інфраструктури. Розглянуто та проаналізовано зміст розділів проєкту здійснення геодезичних робіт. Визначено етапи підготовки, зміст основних розділів, вимоги до геодезичного обладнання та створення розбивочної мережі. Особливу увагу приділено технології проведення робіт, графіку геодезичних робіт, вимогам до засобів вимірювального геодезичного обладнання.
  • Тип документа: Документ ,
    Комплексний план як основа управління земельними ресурсами та розвитку територій населених пунктів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Юхно, А. С.; Iukhno, Alona
    Комплексний план дозволяє ефективно здійснювати управління земельними ресурсами, надає можливість землевласникам та землекористувачам самостійно змінювати цільове призначення земельних ділянок відповідно до функціонального зонування території, визначає дозволені види використання земель і встановлює обмеження забудови з урахуванням природокористування та сталого розвитку урбанізованих територій.
  • Тип документа: Документ ,
    Етапи оброблення показників наземного лазерного 3D-сканування дорожнього покриву з використанням Trimble RealWorks
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Батракова, А. Г.; Шелкова, І. С.; Дорожко, Є. В.; Саркісян, Г. С.; Урдзік, С. М.; Batrakova, Angelika; Shelkova, Iryna; Dorozhko, Yevhen; Sarkisian, Hor; Urdzik, Serhii
    У статті розглянуто технологію оброблення показників наземного лазерного 3D-сканування дорожнього покриву з використанням Trimble RealWorks. Описано ключові етапи оброблення: «зшивання» хмар точок, класифікацію об’єктів та створення тріангуляційних моделей для виявлення дефектів.
  • Тип документа: Документ ,
    Заходи з покращення безпеки пішоходів на переходах вулиць
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Фоменко, Г. Р.; Fomenko, Halyna
    У статті розглянуто питання підвищення безпеки людей на пішохідних переходах. Зростання інтенсивності руху, аварійних ситуацій на вулицях і дорогах міст свідчить, що ймовірність потрапити в дорожньо-транспортну пригоду в нашій країні уп’ятеро вища, ніж в інших країнах Європи. Проаналізовано сучасні методи та інноваційні технології, спрямовані на зниження ризику пішоходів на переходах.
  • Тип документа: Документ ,
    Практичні методи ремонту мостів з використанням полегшеної монолітної плити
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Голеско, О. О.; Лукін, О. М.; Смагло, Я. Д.; Holesko, Oleh; Lukin, Oleksandr; Smahlo, Yaroslav
    Значна кількість мостів нині потребує модернізації відповідно до сучасних вимог як за габаритом, так і за несною здатністю. Також виникає потреба вписати наявну конструкцію в нове положення в процесі реконструкції всієї дороги. Це призводить до перевантаження конструкції новими елементами, які доцільно полегшити. У роботі проаналізовано сучасні способи відновлення наявних тимчасових і постійних мостів, наведено інформацію про ремонт мосту через р. Вільшанка біля с. Височинівка в Харківській області з влаштування полегшеної монолітної залізобетонної плити на прогоновій будові з діафрагмами. Розглянуто спосіб полегшення конструкції за допомогою влаштування комірок з пінополістиролом та встановлення пластикових труб. Надано практичні результати зменшення власної ваги та економії бетону.
  • Тип документа: Документ ,
    Литі емульсійно-мінеральні суміші з використанням сульфату алюмінію
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Сідун, Ю. В.; Соболь, Х. С.; Бідось, В. М.; Стаднік, В. Є.; Станчак, С. А.; Sidun, Iurii; Sobol, Khrystyna; Bidos, Volodymyr; Stadnik, Vitalii; Stanchak, Svitlana
    У статті подано результати випробування щодо використання водного розчину сульфату алюмінію як регулятора розпаду для литих емульсійно-мінеральних сумішей та порівняно з розчином емульгатора амінного типу. Досліджено вплив розчину сульфату алюмінію на критерій розпаду та когезійної міцності литої суміші на основі відсівів із різними показниками метилену синього, визначеного за кількома методами випробувань. Обґрунтовано закономірності отримання високих показників метилену синього відсівів залежно від їх мінералогічних складів.
  • Тип документа: Документ ,
    Вплив параметрів динамічного навантаження на деформацію ґрунтової основи
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Александрович, В. А.; Гаврилюк, О. В.; Атинян, А. О.; Пустовойтова, О. М.; Гапонова, Л. В.; Alecksandrovych, Vadym; Havryliuk, Olha; Atynian, Armen; Pustovoitova, Oksana; Haponova, Lyudmila
    Викладено результати лоткових і польових віброштампових досліджень. Проаналізовано особливості розвитку додаткових осідань піщаних основ фундаментів від дії динамічних навантажень. Установлено залежності величин додаткового осідання піщаних основ фундаментів від параметрів динамічного навантаження, що підпорядковується гармонійному закону, через відповідні коефіцієнти.
  • Тип документа: Документ ,
    Аналіз підходів до кількісного оцінювання зчеплюваності бітумних в`яжучих з кам’яними матеріалами за допомогою методів цифрового оброблення зображень
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Пиріг, Я. І.; Пиріг, Н. Я.; Pyrig, Yan; Pyrig, Nataliia
    У статті розглянуто підходи до кількісного оцінювання зчеплюваності бітумних в’яжучих з кам’яними матеріалами, що здійснюють за допомогою методів цифрового оброблення зображень. Установлено основні умови отримання якісного зображення бітумомінерального матеріалу, випробуваного одним зі стандартних методів визначення адгезії. Розглянуто підходи до вибору умов освітлення зразків кам’яних матеріалів, а також наявні методи оброблення зображень.
  • Тип документа: Документ ,
    Автоматизований моніторинг мостових споруд на основі штучного інтелекту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Задорожний, Д. А.; Овчаренко, О. А.; Zadorozhnyi, Dmytro; Ovcharenko, Oleksii
    Мостові споруди є критично важливою складовою транспортної інфраструктури, що потребує постійного моніторингу для виявлення дефектів і запобігання аваріям. Традиційні методи візуального огляду та польові випробування поступаються місцем безруйнівним технологіям – георадарному скануванню, інфрачервоній термографії, лазерному скануванню й відео-аналізу – у поєднанні з мережею IoT-сенсорів. Інтеграція цих даних із алгоритмами штучного інтелекту та машинного навчання дозволяє автоматизувати виявлення аномалій, класифікацію дефектів і прогнозне обслуговування, значно підвищуючи точність й оперативність діагностики. Огляд сучасних підходів відображає використання CNN, R-CNN, YOLO, MiniRocket та гібридних фізико-цифрових моделей, а також демонструє ключові виклики: якість і різноманітність даних, інтерпретованість алгоритмів, обчислювальні обмеження в польових умовах і стійкість до перешкод. Пропонуються напрями подальших досліджень для створення прозорих, адаптивних й енергоефективних систем моніторингу мостів.
  • Тип документа: Документ ,
    Застосування комп’ютерних технологій для реалізації методу Lp-оцінок на прикладі оброблення геодезичних вимірювань електронним нівеліром Leica Sprinter з метою формування національної інфраструктури геопросторових даних
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Мусієнко, І. В.; Дорожко, Є. В.; Наливайко, Т. А.; Казаченко, Л. М.; Musiienko, Igor; Dorozhko, Evgeniy Viktorovich; Nalivaiko, Taras Antonovich; Kazachenko, Lyudmila Makhailovna
    У межах формування національної інфраструктури геопросторових даних у статті було реалізовано метод Lp-оцінок для оброблення геодезичних вимірювань. Для реалізації цього методу було використано комп’ютерний підхід послідовних ітерацій. Створено комп’ютерну програму на мові C# із застосуванням Window Forms. У статті наведено алгоритм цієї програми, інтерфейс і частково код. Як вихідну базу даних для апробації програми використано результати геодезичних вимірювань електронним нівеліром Leica Sprinter під час дослідження осідань гуртожитку ХНАДУ № 5.
  • Тип документа: Документ ,
    Вплив температурних перепадів на напружено-деформований стан залізобетонного мосту: натурні вимірювання та моделювання
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Лукін, Д. О.; Безбабічева, О. І.; Lukin, Danylo; Bezbabicheva, Olha
    Вплив температури на залізобетонні мости може призводити до утворення тріщин, появи додаткових деформацій, що знижують термін експлуатації та сприяють руйнуванням конструктивних елементів споруд. В умовах глобальних змін клімату, а також у разі перепадів температур та за особливих місцевих умов температурні впливи, залежно від конструктивних рішень споруди, можуть значно посилюватися, що збільшує ризики для цілісності та терміну експлуатації елементів мостових конструкцій. Для аналізу таких ризиків потрібно мати дані натурних спостережень за типом розподілу та змін температурних умов, в яких експлуатуються різноманітні споруди. У цій статті наведені результати експериментальних вимірювань температури поверхні залізобетонного плитного мосту крізь річку Теребля в Закарпатській області. Описано заміри температури вздовж перерізу прогонової будови та асфальтобетонного покриття в різні періоди доби. На основі отриманої інформації здійснено аналіз напружено-деформованого стану конструкції моста.
  • Тип документа: Документ ,
    Вплив помилок проєктування, будівництва й експлуатації на несну здатність пішохідного мосту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бережна, К. В.; Краснов, С. М.; Berezhna, Katerina; Krasnov, Sergey
    У статті розглянуто вплив помилок, що виникають на етапах проєктування, будівництва й експлуатації, на несну здатність підвісного пішохідного мосту. Дослідження проведено на прикладі реального мосту в місті Харків. Основними виявленими проблемами стали такі: корозія елементів, пошкодження дерев’яного настилу, відхилення конструкцій від проєктних осей, неякісне виконання зварних з’єднань, а також порушення геометрії опор. Здійснено розрахунок скінчено-елементної моделі мосту за допомогою програмного комплексу ЛІРА-САПР, що дозволило виявити критичні перевищення допустимих зусиль. Результати підтверджують, що значна частина елементів не відповідає вимогам міцності та стійкості. Зокрема несна здатність головних балок, дерев’яного настилу, з’єднань підвісок і тросів нижче за нормативні значення.
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб скидання накопичених водню й кисню з електролізної системи під високим тиском
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Котенко, А. Л.; Зіпунніков, М. М.; Котенко, Д. А.; Kotenko, Anatolii Leonidovych; Zipunnikov, Mykola Mykolayovych; Kotenko, Dmytro Anatoliyovych
    У статті подано спосіб регулювання скидання водню (кисню) з електролізера під час безперервної роботи електролізної комірки під тиском. Розглянуто функціональну схему роботи безмембранного електролізера, оснащеного запірно-регулювальною арматурою з ПІД-регулятором. Цей спосіб дозволяє здійснювати безпечне скидання водню та кисню під час роботи та обслуговування електролізної системи високого тиску.
  • Тип документа: Документ ,
    Моделі машинного навчання для аналізу ефективності виробництва та логістики готового бетону
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бугаєвський, М. С.; Петренко, Ю. А.; Buhaievskyi, Mikhailo; Petrenko, Yuri
    У статті подано аналіз проблем та особливостей створення цифрових двійників у виробництві та логістиці бетонних заводів. Одну з голових функцій у цьому процесі здійснює застосування методів штучного інтелекту та машинного навчання для покращення роботи з планування, управління й оптимізації в ланцюзі постачання готового бетону. Розглядаються напрями застосування методів і засобів штучного інтелекту та машинного навчання у виробництві та логістиці бетонних підприємств. Запропоновано схему інформаційної технології цифрового двійника для планування й управління виробництвом і логістикою бетонних підприємств. Досліджуються моделі машинного навчання для аналізу ефективності логістики готового бетону в реальному часі, які враховують параметри системи управління замовленнями, IoT-платформи та системи маршрутизації, що дозволяє підвищити ефективність предиктивної аналітики логістики готового бетону.