Випуск 88 Том 1 / Выпуск 88 Том 1

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2913

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 24
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020)
  • Документ
    Дослідження міцності склеєних композитних з’єднань із термонапруженою арматурою
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Гуменюк, Р. В.; Керницький, І. С.; Шолудько, Я. В.; Буртак, В. В.; Березовецький, С. А.; Humenyuk, R.; Kernytskyy, I.; Sholudko, Ya.; Burtak, V.; Berezovetskyy, S.; Гуменюк, Р. В.; Керницький, І. С.; Шолудько, Я. В.; Буртак, В. В.; Березовецький, С. А.
    Приведено огляд способів визначення міцності армованих склеєних і механічних з’єднань. Запропоновано методологію виготовлення склеєних композитних з’єднань арматурних стрижнів – гільз, визначено напруження розриву σ* та зсуву τ* для них. Шляхом добдобирання з п’яти марок композитних матеріалів встановлено найбільшу міцність композит-ного шару склеєного з’єднання на основі армування базальтоволокно-епоксидної смоли ЕДП-22 за умови співвідношень 1:10 їх вагових одиниць, у цьому випадку такий композитний шар становить 90 % і 71 % міцності термонапруженої арматури зі сталей 35ГС і 25Г2С та перевищує на 24 % і 18 % міцність шва їх зварних з’єднань.
  • Документ
    Технологія лазерного кольорового маркування сталей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Афанасьєва, О. В.; Лалазарова, Н. О.; Afanasieva, О.; Lalazarova, N.; Афанасьева, О. В.; Лалазарова, Н. А.
    Здійснено кольорове маркування корозостійкої сталі за допомогою лазерів різних типів. В основі кольорового маркування металів є процес утворення на поверхні зразка плівок з оксидів оброблюваного матеріалу під впливом лазерного випромінювання. Встановлено, що повнокольорове маркування може бути отримано тільки за допомогою волоконного лазера. На основі попередніх розрахунків температурно-часових параметрів випромінювання та проведених експериментів встановлено, що колір маркування визначається кількістю імпульсів в точку.
  • Документ
    Міцність зчеплення газотермічного порошкового покриття з поверхнею сталі 45
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Дьяконенко, Н. Л.; Любченко, О. А.; Diakonenko, N. L.; Lyubchenko, E. A.; Дьяконенко, Н. Л.; Любченко, Е. А.
    З огляду на актуальність застосування методу газополуменевого напилювання досліджено покриття з порошкового сплаву ПГ-10Н-01 на сталі 45. Установлено залежність міцності зчеплення від товщини покриття і шорсткості поверхні металу. Визначено оптимальні характеристики шорсткості поверхні металу, товщини покриття та міцності зчеплення його з основою для практичного використання.
  • Документ
    Конспект лекцiй з навчальної дисциплiни "Методи та засоби вимiрювань"
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Багров, В. А.; Bagrov, V.
    Розглянуті питання застосування розрахункових критеріїв інтенсивності зношування для прогнозування зносостійкості наплавних сталей для відновлення інструменту гарячого оброблення металів і сплавів. Показана їх придатність для оцінювання зносостійкості в умовах високих температур і циклічних напружень.
  • Документ
    Вплив поверхневого зміцнення твердосплавного інструменту на оброблюваність високоміцного чавуну
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Лалазарова, Н. О.; Афанасьєва, О. В.; Попова, О. Г.; Lalazarova, N.; Afanasieva, О.; Popova, O.; Лалазарова, Н. А.; Афанасьева, О. В.; Попова, Е. Г.
    Встановлено, що покращити оброблюваність високоміцного чавуну під час обробляння твердосплавним інструментом можна за допомогою збільшення здатності інструменту до опору втомному зношенню, який зумовлений здебільшого неоднорідністю високоміцно-го чавуну. Ефективним методом підвищенння надійності твердосплавного інструменту є поверхневе пластичне деформування дробострумінним обробленням за допомогою невеликого округлення різальних кромок і збільшення міцності.
  • Документ
    Алгоритм выбора материала электрода при электроискровом легировании деталей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Богданов, А. А.; Процив, В. В.; Пацера, С. Т.; Дербаба, В. А.; Богданов, О. О.; Проців, В. В.; Пацера, С. Т.; Дербаба, В. А.; Bohdanov, O.; Protsiv, V.; Patsera, S.; Derbaba, V.
    Повышение качества поверхностного слоя новых и восстанавливаемых деталей машин легированием. Разработка алгоритма выбора материала электрода для электроискрового легирования деталей на основе метода последовательного приближения.
  • Документ
    Using fuzzy logic to control dynamic loads on road-building machine construction elements
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Koval, O. A.; Minka, S. V.; Коваль, О. А.; Мінка, С. В.; Коваль, А. А.; Минка, С. В.
    The results of researches concerning the application of fuzzy set theory for the classification of results of control of dynamic loads on the elements of construction of road-building machines are presented.
  • Документ
    Структурно-фазовий стан і трибологічні властивості наплавленого самофлюсувального сплаву ПГ-10Н-01, модифікованого матеріалом, що містить бор
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Лузан, А. С.; Luzan, A.
    У роботі наведено результати дослідження мікроструктури, фазового складу та зносостійкості наплавлених покриттів на основі сплаву ПГ-10Н-01, модифікованих розробленим композиційним матеріалом, що містить диборид титану, борид нікелю, оксид титану та заліза.
  • Документ
    Про можливість отримання сферичних мікрогранул без сателітів для поверхнево-пластичної деформації відповідальних виробів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Терновий, Ю. Ф.; Лічконенко, Н. В.; Терновой, Ю. Ф.; Личконенко, Н. В.; Ternovyi, Yu.; Lichkonenko, N.
    На основі раніше виявлених теоретичних закономірностей розроблено спосіб отримання мікрогранул сферичної форми без сателітів методом газового розпилення металевого розплаву із використанням поступально-обертового газового потоку. Наведено результати дослідження експлуатаційних властивостей деталей відповідального призначення, оброблених методом ППД із використанням сферичних гранул без сателітів.
  • Документ
    Применение лазерной обработки для повышения долговечности поршневых колец
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Глушкова, Д. Б.; Hlushkova, D.
    Поршневые кольца в процессе эксплуатации подвергаются износу. Недостаточная износостойкость материалов поршневых колец зачастую лимитирует рост производительности машин и сроков их эксплуатации. Не всегда требуемый комплекс свойств поршневых колец, изготовленных из чугуна, может быть достигнут традиционными методами термической или химико-термической обработки. Так, применение традиционных способов борирования, связанных с диффузией бора в твердую фазу, приводит к формированию рабочего слоя, обладающего высокой хрупкостью. Поэтому актуальной является проблема повышения износостойкости поршневых колец без охрупчивания. Применение лазерного нагрева при борировании обеспечивает образование нового слоя с особыми свойствами. Однако оптимальные свойства могут быть достигнуты только после установления взаимосвязи между параметрами проведения процесса и глубиной борированного слоя. Цель работы – установить влияние параметров лазерного нагрева на со-став и глубину борированного слоя, так как свойства поршневых колец зависят от глу-бины последнего. В результате проведенных исследований установлено, что возрастание скорости перемещения детали в процессе лазерного нагрева уменьшает глубину бориро-ванного слоя. Такая зависимость наблюдается как при толщине обмазки 0,15 мм, так и при толщине 0,30 мм. При всех скоростях перемещения образца для использованной боросодержащей обмазки с указанными толщинами большая толщина борированного слоя и зоны термического влияния отвечает большей толщине обмазки. Увеличение диаметра пятна повышает глубину слоя. Рентгенографически и металлографически расшифрованы фазы и структурные составляющие борированного слоя. Рентгеноструктурным и микроструктурным анализом выявлена связь между скоростью облучения и долей высокобористых структур в слое. Показано, что борированный слой в высокопрочном чугуне со-держит такие фазы, как FeB, Fe2B, α-фазу, бороцементит Fe3(B, C). Результаты исследований могут быть распространены и на другие детали, подвергающиеся интенсивному износу.
  • Документ
    Виникнення дисипативних структур за нерівноважної кристалізації
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Береза, О. Ю.; Береза, Е. Ю.; Bereza, O. Y.
    Проблема впливу нерівноважних умов фазових перетворень на процеси та механізми формування структури сплавів є важливою і актуальною через значні зміни властивостей сплавів, що виникають. У роботі проаналізовано поведінку розплаву на передкристалізаційному етапі і в період фазових трансформацій під час нерівноважної кристалізації у сплавах евтектичного типу. Продмонстровано, що і в розплавленому, і в твердому стані виникають дисипативні структури, які мають особливу будову та впливають на механізми формування структури та властивості сплавів.
  • Документ
    Получение порошков с формой частиц, близкой к сферической, распылением расплавов водой
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Панова, В. О.; Терновой, Ю. Ф.; Панова, В. О.; Терновий, Ю. Ф.; Panova, V.; Ternovyi, Yu.
    В статье рассмотрен процесс распыления порошков водой высокого давления «в смерче». На примере распыления ферромарганца подтверждена возможность получения порошков с формой частиц, близкой к сферической. Предложена модель распыления. Показано, что воздействие осуществляется водой, но через тонкий слой газа, без прямого контакта вода-металл. Полученные порошки, используемые для обмазки сварочных электродов, имеют преимущество перед молотыми порошками.
  • Документ
    Фізико-механічні властивості та структурно-фазовий стан зносостійких покриттів на основі нітридів W та Cr
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Говорун, Т. П.; Дядюра, К. О.; Пилипенко, О. В.; Перерва, В. І.; Вареник, С. В.; Осічев, Д. Р.; Hоvоrun, Т.; Dyadyura, C.; Pylypenko, A.; Pererva, V.; Varenik, S.; Osichev, D.; Говорун, Т. П.; Дядюра, К. А.; Пилипенко, А. В.; Перерва, В. И.; Вареник, С. В.; Осичев, Д. Р.
    У роботі розглянуті методи отримання зносостійких покриттів на основі нітридів металів W та Cr, охарактеризовані їх переваги та недоліки. Підібрані режими конденсації таких покриттів із різним співвідношенням компонент у магнетронній системі з постійними магнітами. Проведені дослідження мікроструктури та структурно-фазового складу. Досліджено мікротвердість отриманих покриттів та проаналізовані отримані результати.
  • Документ
    Increasing resource of scraper conveyors
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Нlushkova, D. B.; Voronova, E. M.; Demchenko, S. V.; Глушкова, Д. Б.; Воронова, Е. М.; Демченко, С. В.; Глушкова, Д. Б.; Воронова, Е. М.; Демченко, С. В.
    We have studied the properties of steels BRK, 18ChGT, 20ChGNB used for the manufacture of sidewalls of chute conveyor pans after various treatment regimes in order to select the most appropriate one. The working conditions stipulate high demands to chute conveyor pan material with respect to strength and durability, and the term of chute conveyor pan service is deter-mined by the sidewall stability. The level of properties, microstructure of sidewalls after thermal treatment as well as the heat treatment and welding are analyzed. As between the hardness and wear resistance there is a direct relationship, the research methodology consisted in measuring the hardness, strength indicators, and study of the microstructure. It was revealed that after the heat treatment and welding of pan sidewalls made of steel BRK there is not provided the desired level of strength (the tensile strength must not be lower than 1275 MPa), and there is observed unevenness in the distribution of hardness and strength properties over the cross section. This can be avoided using alloy steels. It was established that the profiles made of steel 20ChGNB when quenched in oil provide a higher level of properties than profiles made of steel 18ChGT. When welding the sidewalls of pans made of steel 20ChGNB with other parts of pans subject to wear the softening areas do not exceed 2-3 HRC. On the basis of the above studies it should be noted that steel 20ChGNB can be recommended for the manufacture of sidewalls of pans.
  • Документ
    Влияние изотермической обработки на микроструктуру закалённой на аустенит высокоуглеродистой низколегированной стали
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Калинин, Ю. А.; Петришинец, И.; Ефременко, В. Г.; Капустян, А. Е.; Брыков, М. Н.; Калинин, Ю. А.; Петришинец, И.; Ефременко, В. Г.; Капустян, А. Е.; Брыков, М. Н.; Kalinin, Yu.; Petryshynets, I.; Efremenko, V.; Kapystyan, O.; Brykov, M.
    Образцы высокоуглеродистой низколегированной стали 120Г3С2 (1,21 % C; 2,56 % Mn; 1,59 % Si масс.) закалены от 900 оС и выдержаны при 250 оС от 1 до 12 часов. Микроструктура материала после указанной обработки состоит из аустенита, отпущенного мартенсита, карбидов и бейнита различной морфологии. Количество бейнита значительно увеличивается при продлении времени изотермической выдержки
  • Документ
    Вплив температури термічного обробляння на стійкість до міжкристалітної корозії зварних з’єднань жароміцного нікелевого сплаву INCONEL 718 та сталі 316L
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Кашенкова, А. В.; Калініна, Н. Є.; Сітенко, Д. О.; Кашенкова, А. В.; Калинина, Н. Е.; Ситенко, Д. А.; Kashenkova, A.; Kalinina, N.; Sitenko, D.
    Для виготовлення деталей і вузлів турбонасосного агрегату (ТНА) і рідинного ракетного двигуна використовуються зварні з’єднання з корозійностійкими сталями та жароміц-ними сплавами, які вимагають різних режимів термічного оброблення для досягнення рів-ня механічних властивостей, зазначених у конструкторській документації. Оскільки для заміни необхідні декілька матеріалів, відпрацювання у виробництві та дослідження взає-мосполучуваності за температурно-силових впливів у виробі, а на це необхідно багато часу, то найкращою була б заміна одного сплаву, а уніфікація застосовуваного матеріалу дозволила конструкції працювати як єдине ціле, що підвищило б технологічність виробів. Після вивчення різних варіантів заміни для дослідження було обрано inconel 718.
  • Документ
    Розроблення режимів термічного оброблення конструкційної сталі 16х3НВФМБ-Ш для отримання низької твердості
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Реброва, О. М.; Протасенко, Т. О.; Шевченко, С. М.; Князєв, С. А.; Реброва, Е. М.; Протасенко, Т. А.; Шевченко, С. М.; Князев, С. А.; Rebrova, O. M.; Protasenko, T. O.; Shevchenko, S. M.; Kniaziev, S. A.
    У статті запропоновано технологію термічного оброблення конструкційної комплексно-легованої теплостійкої сталі 16Х3НВФМБ-Ш для отримання структури, яка забезпечує досить низьку твердість для подальшого механічного оброблення різанням.
  • Документ
    Strengthening of the working edges of the blades of steam turbines
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Нlushkova, D. B.; Grinchenko, E. D.; Kostina, L. L.; Глушкова, Д. Б.; Гринченко, Е. Д.; Костина, Л. Л.; Глушкова, Д. Б.; Грінченко, О. Д.; Костіна, Л. Л.
    The working conditions of the blades of steam turbines require increased hardness of the input edges and resistance to impact erosion, high corrosion resistance. In order to increase the service life of the blades, the inlet edges are quenched by high-frequency currents. The hardened layer was formed by electrospark alloying with T15K6 alloy and 15X11MFSh steel. The use of the widely used T15K6 alloy as a hardened electrode is lim-ited due to the presence of cobalt, as an element forming, as a result of activation, long-lived isotopes that reduce the erosion resistance of the blades. Ultra high speed heating and cooling, pulsed effects of temperatures and pressures result lead to the fact that the composition of the alloyed layer can significantly differ from the composition of the starting materials. The micro-structure, microhardness, and thickness of the deposited layer were investigated. The hardened surface was monitored by external inspection, bending tests, microhardness measurements, and microstructure studies. The advantages of 15X11MFSh steel for hardening the input edges of the working blades of steam turbines are substantiated.
  • Документ
    Співпраця наукових осередків країн Євросоюзу та України в галузі впровадження адитивних технологій біомедичних виробів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Дурягіна, З. А.; Плешаков, Е. І.; Тепла, Т. Л.; Богун, Л. І.; Кулик, В. В.; Ізонін, І. В.; Лемішка, І. А.; Цвид, Д. В.; Дурягина, З. А.; Плешаков, Э. И.; Тепла, Т. Л.; Богун, Л. И.; Кулик, В. В.; Изонин, И. В.; Лемишка, И. А.; Цвид, Д. В.; Duriagina, Z.; Pleshakov, E.; Tepla, T.; Bogun, L.; Kulyk, V.; Izonin, I.; Lemishka, I.; Tsvyd, D.
    Адитивні технології (АТ) істотно випереджають та еволюціонують швидше за інші технологічні процеси виробництва. На сьогодні значна частина галузей виробництва використовує традиційні технології, тому в найближчому майбутньому вони можуть стати потенційними споживачами АТ. Розглянуті приклади застосування адитивних технологій. що дозволяють вирішувати складні завдання зі створення виробів біомедичного приз-начення вітчизняного виробництва завдяки досвіду європейських країн, це допоможе на-лагодити власне виробництво. Швидке зростання 3D-друку підтверджує високий потенціал цієї технології. Об’єднання наукових колективів у створення ефективного конкурентного середовища для розвитку АТ дозволить забезпечити технологічний прорив України в майбутнє.