Перегляд за Автор "Dmytriieva, O."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Еволюцiя iнструментiв державного регулювання iнновацiйних змiн в iнфраструктурi транспорту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Дмитрiєва, О. I.; Dmytriieva, O.; Дмитриева, О. И.Реалізація пріоритетних напрямів інноваційного розвитку транспортної інфраструктури України потребує модернізації інструментарію держави у сфері стимулювання інноваційних перетворень на об’єктах транспорту. З метою забезпечення дієвості отриманих наукових результатів було детально вивчено домінуючі сьогодні в системі сучасної економічної думки теорії державного управління, загального інноваційного розвитку, а також концепції інноваційного розвитку транспортної інфраструктури України. У сучасній теорії державного управління визначено основні ознаки державного регулювання, мету державного регулювання економіки, цілі державного регулювання економіки та базові принципи. На основі аналізу європейського досвіду представлено напрями державного регулювання інноваційного розвитку ефективного функціонування та інноваційного розвитку транспортної інфраструктури будь-якої країни світу: планування; нормативно-правова база та регулювання; державні закупівлі; стандартизація. Визначено, що ЄС прагне створити сучасну інтегровану транспортну систему, яка зміцнюватиме глобальний рівень конкурентоспроможності транспортної системи країн-учасниць та відповідатиме викликам сталого розвитку, тенденціям діджиталізації суспільства та інклюзивного зростання. Систематизація та узагальнення отриманих результатів дозволили виділити основні етапи трансформації теорії державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури (догматичного регулювання, стратегічного регулювання, інноваційної інтеграції). Наразі в державі відбуваються лише перші спроби формування сучасної системи державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури відповідно до теорії інноваційної інтеграції. Розкриття цієї періодизації дало змогу визначити специфічні особливості сучасного етапу трансформації і встановити недоліки вітчизняної політики державного регулювання інноваційного розвитку інфраструктури транспорту.Документ Еволюція інституту концесії як основи розвитку транспортної інфраструктури(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Дмитрієва, О. І.; Dmytriieva, O.Незважаючи на значну кількість дискусій щодо проблем інституту концесії, акцент в більшості випадків робиться на методичних і практичних аспектах цього питання. Це може створити потенційні проблеми в процесі розвитку механізму концесії в Україні. У статті розглядається теоретичне забезпечення питання концесії у сфері суспільно важливої інфраструктури, систематизована еволюція концесійного механізму в світовій практиці. Здійснено аналіз ЗУ «Про концесію», який розроблено відповідно до правової бази ЄС, що регулює питання державно-приватного партнерства. Визначено, що закон спрямований на спрощення процедури залучення до сфери державно-правового партнерства приватного капіталу іноземних і національних інвесторів. Наведено та проаналізовано основні позитивні нововведення ЗУ «Про концесію». Встановлено, що єдиного визначення поняття «концесія» на сьогодні в науковій літературі не існує, здійснено аналіз наявних підходів щодо його дефініції. На основі дослідження наукових робіт за тематикою концесії автор зробив висновок, що існує безліч її різновидів, наведена систематизація різноманітних видів концесії. Важливим є те, що концесії застосовуються не тільки у взаєминах бізнесу і держави, а й в середовищі організацій і фізичних осіб. До основних видів концесії належить комерційна концесія, франчайзинг, інфраструктурна концесія, надання права на ведення певного виду діяль¬ності, концесії з розроблення природних ресурсів, концесії у галузі надрокористування, концесія публічної служби. Здійснено аналіз основних умов концесійного договір (тобто умов, за яких сторони повинні досягти згоди, щоб такий договір вважався укладеним) Суспільно важливою інфраструктурою є комплекс підприємств і об’єктів, що забезпечують загальні умови для здійснення тієї чи іншої діяльності, необхідної для функціонування суспільства. У дослідженні розглянуто основні етапи процедури концесії в Україні. На останньому етапі дослідження автором надано визначення концесії у сфері суспільно важливої інфраструктури.Документ Законодавче забезпечення розвитку транспортної інфраструктури України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Дмитрієва, О. І.; Дмитриева, О. И.; Dmytriieva, O.Мета: ідентифікація чинного законодавчого підґрунтя розвитку транспортної інфраструктури України. Методика дослідження: метод аналізу та синтезу, системний підхід, порівняльний аналіз. Результати: із застосуванням пошукової системи «Законодавство України» виявлено чинні акти органів законодавчої та виконавчої влади, нормами яких наразі регламентується розвиток транспортної інфраструктури України як в цілому, так і за такими її елементами як «автомобільний транспорт», «дорожнє господарство», «залізничний транспорт», «повітряний транспорт», «морський і річковий транспорт», «міський електричний транспорт» і «трубопровідний транспорт». Наукова новизна: численність і типовість нормативно-правових актів, що регламентують розвиток елементів транспортної інфраструктури України, актуалізують необхідність їх уніфікації, консолідації та кодифікації у вигляді Транспортного кодексу України як стійкого законодавчого підґрунтя для забезпечення стратегічного розвитку транспортної інфраструктури країни. Забезпечення тактичної інтенсифікації розвитку транспортної інфраструктури України передбачається через періодичне прийняття строкових програмних документів на кшталт наразі чинної Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року, аналіз структури та змісту якої складає перспективи подальших досліджень. Практична значущість: надані рекомендації з удосконалення законодавчого забезпечення розвитку транспортної інфраструктури України складають інтерес для органів державної влади, до відання яких належить регулювання розвитку автомобільного транспорту, дорожнього господарства, залізничного транспорту, повітряного транспорту, морського та річкового транспорту, міського електричного транспорту та трубопровідного транспорту.Документ Методичний підхід до оцінки ефективності функціонування підприємств транспортної інфраструктури(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Дмитрієва, О. І.; Dmytriieva, O.; Дмитриева, О. И.Незважаючи на значну кількість дискусій щодо проблем оцінки ефективності діяльності підприємств, досі мало уваги приділялося оцінці ефективності діяльності підприємств на основі комплексного підходу, що враховує всі чинники. У статті розглядається методичний підхід до оцінки ефективності функціонування підприємств транспортної інфраструктури на прикладі підприємств пасажирського автомобільного транспорту, сформований із використанням збалансованої системи показників. Розробка методичного підходу до оцінки ефективності функціонування підприємств має важливість як в теоретичному, так і в практичному відношенні. У роботі вдосконалено методичний підхід до оцінки ефективності функціонування підприємств пасажирського автомобільного транспорту. Визначено, що одним із сучасних підходів до оцінки ефективності діяльності підприємств є збалансована система показників, яка є системою стратегічного управління організацією на підставі виміру та оцінки ефективності її діяльності за переліком показників. Запропонований методичний підхід для оцінки функціонування підприємств пасажирського транспорту містить три основні етапи: підготовка; оцінка ефективності функціонування підприємств пасажирського транспорту; аналіз результатів оцінки ефективності функціонування підприємств пасажирського транспорту. У роботі визначено перелік показників, за якими проводиться оцінка ефективності та порядок їх розрахунку. На основі збалансованої системи показників для підприємств пасажирського транспорту автором відібрані чотири групи показників: «Фінанси», «Персонал», «Клієнти», «Основні процеси підприємства». Сформовано алгоритм оцінки ефективності функціонування підприємств пасажирського транспорту. Запропонований методичний підхід дозволить підприємствам пасажирського автомобільного транспорту підвищити рівень конкурентоспроможності та ефективності діяльності. Отримані результати, що полягають в удосконаленому методичному підході до оцінки ефективності функціонування підприємств пасажирського автомобільного транспорту, дозволяють здійснювати подальші дослідження питань забезпечення ефективної діяльності підприємства транспортної інфраструктури.Документ Система підтримки прийняття рішень щодо формування і реалізації стратегії інноваційного розвитку транспортної інфраструктури(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Дмитрієва, О. І.; Левченко, Я. С.; Dmytriieva, O.; Levchenko, Ya.На стратегічному рівні державного управління інноваційним розвитком транспортної інфраструктури присутній високий ступінь невизначеності в оцінці зовнішнього середовища, слабка формалізація методів управління і широке використання експертних оцінок і знань, багатокритеріальність при оцінці прийнятих рішень. З метою підвищення якості стратегічних процесів виникає необхідність використання систем підтримки прийняття рішень. На основі аналізу досліджень визначено, що системи підтримки прийняття рішень дозволяють подолати труднощі, пов’язані з багатокритеріальністю, обмеженістю ресурсів і неповнотою інформації. У дослідженні виділено три рівні систем підтримки прийняття рішень залежно від специфіки розв’язуваних завдань і використовуваних технологічних засобів. Авторами визначено склад системи підтримки прийняття рішень, що включає: системи накопичення файлів; системи аналізу даних; розрахункові системи; репрезентативні (образні) системи; оптимізаційні системи; рекомендаційні системи. Ґрунтуючись на існуючих підходах до побудови систем підтримки прийняття рішень і визначених процедурах стратегічного державного управління, в статті розроблено систему підтримки прийняття рішень щодо формування і реалізації стратегії інноваційного розвитку транспортної інфраструктури. Запропонована авторами система підтримки прийняття рішень щодо формування і реалізації стратегії інноваційного розвитку транспортної інфраструктури включає послідовну реалізацію блоків. У дослідженні ідентифіковано елементи такої системи, які включають сукупність блоків-завдань (цілепокладання, проєктних пропозицій, стратегічних альтернатив, мотивації, комунікації, контролінгу) та інструментальних модулів (даних, експертної оцінки, аналітики, моделювання). Використання розробленої системи підтримки прийняття рішень щодо формування і реалізації стратегії інноваційного розвитку транспортної інфраструктури дозволяє підвищити якість та обґрунтованість стратегічних рішень і відповідно забезпечити можливість ефективної реалізації стратегічного державного управління.Документ Фінансова децентралізація як системний механізм соціально-економічного розвитку територій(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Дмитрієва, О. І.; Мордовцев, О. С.; Шепелєв, О. В.; Dmytriieva, O.; Mordovtsev, O.; Shepelev, O.Мета: дослідження теоретико-методичних практичних основ впровадження та функціонування процесу фінансової децентралізації як ключового фактору соціально-економічного розвитку територіальних утворень. Результати: З’ясовано, що проблема формування та впровадження у практику ефективних механізмів вирішення проблеми фінансової диференціація є одним із найважливіших напрямів побудови ефективної соціально-економічної політики в умовах розповсюдження інноваційних форм публічного управління на місцевому рівні. Узагальнені наукові праці з питань соціально-економічного розвитку територіальних утворень України та зроблено авторську інтерпретацію цього поняття. Систематизовані підходи до визначення поняття «фінансова децентралізація» та надано уточнену дефініцію цього поняття. Обґрунтовані загальні напрями впровадження та функціонування інституту фінансової децентралізації. Визначені переваги та недоліки процесу фінансової децентралізації як для держави в цілому, так й для окремого територіального утворення. Наукова новизна: Сформовано універсальну систему функціонування процесу фінансової децентралізації, яка складається із взаємопов’язаних підсистем, які функціонують на засадах сталості та зворотного зв’язку. Надані пропозиції щодо напрямів удосконалення процесу фінансової децентралізації в сучасних умовах України. Практична значущість: виконання представлених теоретико-методичних заходів є ключовим фактором успішності функціонування усієї системи фінансової децентралізації за рахунок наявності неперервного зворотного зв’язку з іншими підсистемами для постійного впровадження нових ідей, технологій та моделей управління цим процесом.