Перегляд за Автор "Hlushkova, Diana"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ The effect of heat treatment on the corrosion resistance of power equipment parts(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Vahrusheva, Vera; Hlushkova, Diana; Volchuk, Volodymyr; Nosova, Tetyana; Mamhur, Stella; Tsokur, Natalia; Bagrov, Valeriy; Demchenko, Sergey; Ryzhkov, Yuri; Scrypnikov, VictorFor the manufacture of parts and assemblies of the turbopump unit of details of power equipment, welded joints with corrosion resistant steels and heat-resistant alloys are used, requiring various modes heat treatment to achieve the required level of mechanical properties. In the manufacture of parts and assemblies of details of power equipment at the machine-building enterprises of Ukraine, it became necessary to replace semi-finished products. It is necessary to replace sheet products from high-alloy alloys ХН67МВТЮ and 06Х15Н6МВФБ with one alloy with a high complex of physical and mechanical characteristics. In the work, as a replacement for the applied heat-resistant alloys, Inconel 718 alloy welded to 316L steel. Samples of welded joints, processed according to the recommended mode, showed increased corrosion resistance.Документ Аналіз новітньої конструкції аксіально-поршневих гідромашин зі зниженими втратами тертя та витоків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Аврунін, Г. А.; Avrunin, Grygoriy; Глушкова, Д. Б.; Hlushkova, Diana; Подригало, М. А.; Podrigalo, Mikhail; Поторока, А. В.; Potoroka, AnatolyРозглянута конструкція новітніх аксіально-поршневих гідромашин з плаваючими циліндрами моделі Innas. Це розроблення завдяки суттєвому зниженню втрат тертя та витоків дає можливості створення гідроприводів з підвищеними технічними характеристи-ками. Проаналізовані результати порівняльних випробувань гідромашин. Матеріали будуть корисними для спеціалістів машинобудівного профілю.Документ Визначення впливу електроіскрового легування на показники міцності деталей машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Глушкова, Діана Борисівна; Волчук, Володимир Миколайович; Зубков, Олександр Віталійович; Шаровка, Віталій Валерійович; Hlushkova, Diana; Volchuk, Volodymyr; Zubkov, Oleksandr; Sharovka, VitaliyЗміцнення досліджуваних деталей гідромолота проводилося способом електроіскро вого легування. Результати випробувань деталей, зміцнених електроіскровим легуванням, свідчать про те, що досягається підвищення зносостійкості деталей в 1,3 раза порівняно з їх вихі дним станом. Установлено, що показники міцності зростають за умови підвищення фрактальної розмірності.Документ Властивості зносостійких безнікелевих вториннотвердіючих сталей для наплавлення штампів гарячого оброблення металів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Багров, Валерій Анатолійович; Глушкова, Діана Борисівна; Bagrov, Valeriy; Hlushkova, DianaМета роботи – підвищення зносо- та теплостійкості вториннотвердіючих наплавочних сталей через удосконалення складу легуючих порошкових дротів внаслідок оптимізації змісту титану, молібдену й хрому. Визначено, що підвищення теплостійкості сплавів системи Cr-Mn-Ti на основі заліза сприяє збільшенню вмісту карбідної фази [TiC]; введення [Mo] стабілізує значення твердості за підвищених температур, підвищує теплостійкість і твердість у процесі дисперсійного твердіння. Високі показники тепло- та зносостійкості сталі 20Х3Г9М5Т2С досягнуто внаслідок додаткового дифузійного утворення карбідної фази під час старіння, підвищення контактної міцності, значної кількості й рівномірного розподілу в об'ємі наплавленого металу карбідної фази.Документ Вплив структури та фазового складу економнолегованих сталей на зносостійкість(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Волчук, Володимир Миколайович; Hlushkova, Diana; Bagrov, Valeriy; Volchuk, VolodymyrУ роботі розглянуто питання впливу зносу на утворення «білої смуги» в метастабільних аустенітних, мартенситноаустенітних та вториннотвердіючих сталях системи CrMn-Ti, що додатково леговані Mo, B, V. Визначено вплив структури та фазового складу на зносостійкість економнолегованих метастабільних та вториннотвердіючих сталей. Виклад основного матеріалу. Наплавлення досліджуваних матеріалів здійснювалось у мідні форми з різною швидкістю примусового охолодження. Досліджувалися метастабільні аустенітні, мартенситноаустенітні та вториннотвердіючі сталі системи Cr-Mn-Ti, додатково леговані Mo, B, V. Додаткове легування цих сталей титаном у кількості 2...5 % сприяло запобіганню сколам вздовж зони сплавлення. Поблизу лінії сплаву знаходиться зона основного металу, шириною 7...15 мкм. Після випробування за об'ємної температури робочої частини зразка ТV = 553…573 К контактних об'ємів наплавленого металу типу 30Х2В8Ф виявлено розширення меж зерен, лінії зсуву, більш дрібне, як порівняти з нижчими шарами зерна. Поза зоною пластичної деформації величина зерен відповідає їхнім розмірам до початку випробувань, межі зерен відносно тонкі. Кількість та розташування спостерігаються в разі збільшеннях Х430, Х80О карбідів також аналогічні структурним характеристикам наплавленого металу типу 30Х2В8Ф. За близьких значень контактного тиску в парі тертя-час утворення тріщини критичної довжини збільшується в разі збільшення ефективної поверхневої енергії γе (що містить енергію пластичної деформації). Таким чином, показники тріщиностійкості (КС, j-інтеграл, δС), а отже, і опір зношування мартенситностаріючих сталей вище, ніж метастабільних та інструментальних сталей. Показники тріщиностійкості (КС, j-інтеграл, δС), а отже, і опір зношування мартенситностаріючих сталей вище, ніж метастабільних та інструментальних сталей. Проведені дослідження підтверджують можливість утворення "білої смуги" як у сплавах, що мають високу концентрацію елементів – аустенізаторів (Мn, С, Ni), так і в процесі легування карбідоутворювальними елементами з відносно невисокою спорідненістю до вуглецю (V, Мo).Документ До вибору матеріалів робочих і розподільних ланок об’ємних гідромашин для пот-реб будівельно-дорожньої індустрії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Аврунін, Григорій Аврамович; Глушкова, Діана Борисівна; Самородов, Вадим Борисович; Пелипенко, Євген Сергійович; Рижков, Юрій Володимирович; Шевченко, Дмитро Миколайович; Мороз, Ірина Іванівна; Степанюк, Андрій Іванович; Avrunin, Grygoriy; Hlushkova, Diana; Samorodov, Vadim; Pelipenko, Eugene; Ryzhkov, Yuriy; Shevchenko, Dmitriy; Moroz, Irene; Stepaniuk, Anrey; Аврунин, Григорий Аврамович; Глушкова, Диана Борисовна; Пелипенко, Евгений Сергеевич; Рыжков, Юрий Владимирович; Шевченко, Дмитрий Николаевич; Мороз, Ирина Ивановна; Степанюк, Андрей ИвановичУ статті показано, що в об’ємних гідроприводах для будівельних і дорожніх машин через удосконалення вузлів тертя істотно підвищені номінальні тиски й понижена матеріа-ломісткість гідромашин – насосів і гідромоторів. Залежно від швидкодії навантаження на гідропривід машини, для забезпечення запасу щодо робочого тиску рекомендовано попереднє динамічне моделювання, за результатами якого вибирається значення робочого об’єму гідромотора.Документ Дослідження впливу параметрів оброблення на кристалічну структуру нанокристалів ZnSe для гарячопресованої кераміки класів Cleartran та Multispectral(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Плахтій, Євген Георгійович; Глушкова, Діана Борисівна; Волчук, Володимир Миколайович; Саєнко, Владислав Олександрович; Plakhtii, Yevhen; Hlushkova, Diana; Volchuk, Volodymyr; Saenko, VladislavНанокристали ZnSe синтезовано методом самопоширюваного високотемпературного синтезу (методом горіння) з різними початковими імпульсами струму. Відпал здійснювали в інтервалі температур Т = 200 ÷ 800 °С з кроком Т = 100 °С за атмосферного тиску на повітрі або в азоті. Наведено результати електронної мікрофотографії, електронного парамагнітного резонансу, рентгенодифракційного аналізу та фотолюмінесценції залежно від температури відпалу в повітрі або азоті. Отримано залежності резонансного значення магнітного поля ЕПР іонів Mn2+, константи надтонкої структури А спектра електронного парамагнітного резонансу іонів Mn2+, розташування максимуму та півширини інтегрального спектра фотолюмінесценції від температури відпалу на повітрі або в азоті. Після відпалу розмір нанокристалів збільшується на ~ 20 %, збільшуються також частка кубічної фази та параметр решітки нанокристалів, зменшується кількість дислокацій і мікронапруження, як порівняти з початковим зарядом. Для синтезу нанокристалів ZnSe з більш досконалою структурою рекомендується використовувати імпульс струму ~ 40 А, а потім здійснювати відпал за температури T = 800 °C в азоті. Одержані результати дозволяють використовувати синтезовані методом самопоширюваного високотемпературного синтезу нанокристали ZnSe для різноманітних оптоелектронних пристроїв або для отримання гарячопресованої кераміки класів Cleartran або Multispectral.Документ Дослідження нових режимів осадження плазмових покриттів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Глушкова, Д. Б.; Hlushkova, DianaУ роботі розглянуто можливість застосування іонно-плазмового напилення поверхні прес-форм. Це уможливлює заміну дефіцитних дорогих вольфрамовмісних сталей іншими матеріалами. Матеріалами для прес-форм лиття під тиском мідних сплавів обрані в цій роботі сталі 4Х5МФС і 5ХНМ. Вибір зазначених марок зумовлений тим, що вони не містять вольфраму, зважаючи на різке зростання його дефіциту, і вміст молібдену обмежений, а також ці сталі задовольняють вимоги до матеріалу підкладки, на яку наноситься покриття нітриду титану. Нанесення покриттів на зразки для лабораторних досліджень та деталі пресформ лиття під тиском здійснювалося методом конденсації речовини в умовах іонного бомбардування. Для визначення необхідного тиску азоту, що забезпечує отримання на робочих поверхнях деталей прес-форм покриттів з найкращими експлуатаційними характеристиками, нітрид титану наноситься за різних парціальних тисків азоту – від 310-3 до 1 Па. Покриття, отримані за умови різних тисків азоту, розрізняються кількістю та розміром крапельної фази. Найбільша кількість крапельної фази, що містить α-Ti, спостерігається у покриттів, отриманих за тисків азоту 310-3 Па, 310-2 Па. Збільшення тиску азоту (4·10–1 Па, 1 Па) значно зменшує рівень мікроспотворень кристалічних ґраток у покритті, зростає його пластичність. У зв’язку з цим знижується крихкість покриття за досить високої його твердості. Отримане в разі тиску азоту 1 Па покриття нітриду титану найбільш ефективно захищає робочі поверхні деталей прес-форм від руйнування. Як показали лабораторні випробування, нанесене за оптимальних технологічних параметрів покриття нітриду титану підвищує корозійну стійкість деталей прес-форм, на яке воно нанесено, утричі, окалиностійкість – удвічі–учетверо.Документ Дослідження структури і фазового складу іонно-плазмових покриттів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Глушкова, Діана Борисівна; Воронков, Олександр Іванович; Степанюк, Андрій Іванович; Демченко, Сергій Володимирович; Калініна, Наталія Євграфівна; Калінін, Василь Тимофійович; Hlushkova, Diana; Voronkov, Alexander; Kalinina, Natalia; Kalinin, Vasily; Demchenko, Sergey; Stepaniuk, Anrey; Глушкова, Диана Борисовна; Воронков, Александр Иванович; Калинина, Наталья Евграфовна; Калинин, Василий Тимофеевич; Демченко, Сергей Владимирович; Степанюк, Андрей ИвановичМетодом структурного аналізу досліджено фазовий склад, текстура і напружений стан в покриттях на основі систем Ti-N, Cr-N, Ti-Cr-N, отриманих методом плазмового осадження. Метод нанесення плазмових покриттів вакуумно-дуговим способом широко застосовується в практиці підприємств з метою підвищення надійності і довговічності, а також відновлення деталей машин і конструкцій. У досліджених фазах (TiN, Cr2N) виявлена текстура і значні стискаючі напруження, що досягають ~ 3 ГПа. Проана-лізовано фактори, що впливають на рівень залишкових напружень, запропонована модель формування напруженого стану в покриттях нітриду титану і хрому.Документ Застосування сучасних методів фрактального формалізму для дослідження впливу іонно-плазмових покриттів на оцінювання зносостійкості деталей об’ємного гідроприводу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Глушкова, Д. Б.; Багров, В. А.; Волчук, В. М.; Hlushkova, Diana; Bagrov, Valeriy; Volchuk, VolodymyrПроведено дослідження з отримання та нанесення покриття Ti-Cr-N на поверхню сталі 38Х2МЮА. Мета та постановка завдання. Дослідження доцільності застосування фрактального підходу для оцінювання впливу плазменних покриттів на підвищення зносостійкості деталей об’ємного гідропривода. Матеріали та методики досліджень. Матеріалом для іонного бомбардування був обраний Cr, оскільки він дає змогу знизити температуру підкладки перед нанесенням покриття та уникнути небезпеки розміцнення поверхні. Після термічного оброблення сталі 38Х2МЮА її твердість коливається в межах 40...45 HRC. Товщина покриття, яке наноситься, змінювалася в межах від 3 до 6 мікрон, що відповідає хорошій адгезії, менша товщина істотно не впливає на властивості виробу, а в разі товщини понад 6 мікрон спостерігається відшаровування через погану адгезію з підкладкою. Виклад основного матеріалу. Проведено п’ять серій експериментів зі значеннями твердості HRC 42, 43, 44, 45, 46. Для оцінювання впливу структури покриття Ti-Cr-N робочої поверхні деталей об’ємного гідропривода на показники його зношування застосовували фрактальний аналіз. Відносна похибка обчислень показників зношування для фрактальних моделей коливалася в межах 0.04…8.96. Без використання показників фрактальної розмірності поверхні коефіцієнт кореляції моделі Y(Х2) становив лише 0,73. Експериментально встановлено, що найменше значення зношування 2,11 отримано за умови товщини покриття та твердості 45 HRC прогнозується в разі 6 мкм і шорсткості 0,15. Для підтвердження цієї гіпотези був проведений експеримент з визначення зносостійкості, якщо твердість 45, шорсткість 0,16 і товщина покриття дорівнює 6. Висновки. Результати досліджень показників зношування зразків із покриттям Ti-Cr-N за умови значень твердості матеріалу підкладки 42...46 HRC, шорсткості поверхні та товщини покриття показали доцільність застосування фрактального підходу до оцінювання структури.Документ Застосування фрактального аналізу для оцінювання впливу електроіскрового легування на показники терміну експлуатації деталей гідромолота(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Глушкова, Д. Б.; Волчук, В. М.; Hlushkova, Diana; Volchuk, VolodymyrДослідження впливу структури на механічні властивості деталей гідромолота, отриманих із застосуванням багатоманітних підходів поверхневого зміцнення, і вибір ефекти-вного підходу до збільшення терміну експлуатації цих деталей є актуальним завданням. Зміц-нення корпусу та бойка гідромолота здійснювалось способом електроіскрового легування з метою захисту від корозії, зношення, налипання на поверхню контактуючих матеріалів. Ви-значено, що на поверхнях корпусу та втулки, що зміцнювалися електроіскровим легуванням, отримано легований шар, який має товщину 10–40 мкм і визначається показниками твердості за Віккерсом, що дорівнюють 600–650 одиницям. Отримані фрактальні моделі, які можна визначити як базу знань для контролю показників міцності корпусу бойка, що дозволяють ко-нтролювати його залишковий ресурс у процесі експлуатації. Визначено, що показники міцності деталей збільшуються у разі підвищення показників фрактальної розмірності сорбітної скла-дової, оскільки вона має кращі показники міцності,як порівняти з вихідною ферито-перлітною структурою.Документ Застосування фрактального формалізму для експрес-аналізу механічних властивостей деталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Глушкова, Діана Борисівна; Волчук, Володимир Миколайович; Яременко, Олександр Юрійович; Hlushkova, Diana; Volchuk, Volodymyr; Yaremenko, OleksandrРозглянута методика порівняльного аналізу ефективності зміцнювальних технологій збільшення терміну експлуатації деталей гідромолота способом детонаційного напилення. Для експрес-аналізу механічних властивостей бойка і піки гідромолота після детонаційного напилення для прогнозування механічних властивостей застосовано фрактальний формалізм. Фрактальна розмірність мікроструктури розраховувалася в процесі її збільшення на 100.Документ Поліпшення показників якості чавунних прокатних валків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Глушкова, Д. Б.; Hlushkova, Diana; Волчук, В. М.; Volchuk, VolodymyrДеякі властивості металу за своєю фізичною природою мають протилежні тренди зростання, наприклад, збільшення показників твердості залізо-вуглецевих сплавів суперечить зростанню пластичності та зменшенню показників крихкості. Залежно від цього постає за-вдання оцінювання ділянки, яку можна надалі називати зоною поєднання властивостей (комп-ромісу). Матеріалом для цього дослідження обрано сортопрокатні валки виконання СШХН (вибірка проводилася з огляду на 283 плавки, що мають загальну масу понад 800 тонн). Для чавунних валків виробництва СШХН визначена зона компромісу поєднує ділянки допусти-мих чисельних значень кожної властивості: σВ=240–460 МПа, σЗГИН=330–940 МПа, КС=9–33 кДж/м2, HSD=40–60, зважаючи на весь діапазон заданих умов охолодження в мета-левих формах. Реалізація зазначеного методу дає змогу встановлювати пріоритети на необ-хідний для споживача комплекс механічних характеристик валка, оцінювати та прогнозувати зміни параметрів технологічного процесу та реалізовувати, якщо необхідно, автоматичне коригування елементів хімічного складу.Документ Розроблення програмного забезпечення інтерактивної візуалізації систем і вузлів транспортних машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ніконов, Олег Якович; Глушкова, Діана Борисівна; Тимченко, Сергій Сергійович; Nikonov, Oleh; Hlushkova, Diana; Tymchenko, Serhii; Никонов, Олег Яковлевич; Глушкова, Диана Борисовна; Тимченко, Сергей СергеевичРозроблено програмне забезпечення інтерактивної візуалізації систем і вузлів тра-нспортних машин з використанням засобів доповненої реальності. У процесі розроблення веб- додатка з технологією доповненої реальності розглянуто математичні та алгоритмічні основи доповненої реальності, інструментальні засоби розроблення. Визначено структуру та розглянуто функціонування веб-додатка, розроблена база даних, яка зберігає інформацію про моделі, маркери, відгуки та за питання користувачів.Документ Структура й властивості порошкових газоплазменних покриттів на основі нікелю(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Демченко, Сергій Володимирович; Волчук, Володимир Миколайович; Калінін, Олександр Василійович; Калініна, Наталія Євграфівна; Hlushkova, Diana; Bagrov, Valeriy; Demchenko, Sergey; Volchuk, Volodymyr; Kalinin, Aleksandr; Kalinina, NataliyaРозвиток сучасної техніки потребує постійного підвищення надійності та довговічності виробів. Широко застосовувані в практиці вітчизняного та зарубіжного машинобудування покриття з електролітичного хрому за кілька сотень годин спрацьовуються, вони незадовільно працюють на тертя та зношування за високих температур. Предметом дослідження були порошкові матеріали на основі нікелю ПГ-СР3 та ПГ-СР4. Робота присвячена дослідженню формування газоплазмових покриттів на деталях циліндро-поршневої групи двигунів внутрішнього згоряння з використанням самофлюсованих порошків на основі нікелю, а також зміна структури та властивостей після напилення покриття, його оплавлення, подальшого загартування.Документ Формування структури та фазового складу зносостійких сталей, легованих титаном(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Багров, Валерій Анатолійович; Глушкова, Діана Борисівна; Bagrov, Valeriy; Hlushkova, DianaМетою роботи є підвищення якості та зносостійкості наплавленого металу шляхом удосконалення складу легуючих порошків за рахунок оптимізації вмісту титану й вуглецю. Експеримент проводили автоматичним наплавленням із застосуванням дослідних легуючих порошків під флюсом АН-22 дротом Св-08А. Як основні легуючі домішки використовували титан, хром, марганець. Установлено, що наявність титану в кількості 1,6‒2,0 % за умови вмісту вуглецю 0,4‒0,5 % дозволяє отримати безвуглецеву матрицю з карбідною зміцнювальною фазою. Твердість наплавленого металу порівняно з мартенситно-трооститною структурою знижується незначно ‒ на 4...6 HRCе. Розроблено склад наплавлених сталей для роботи в умовах ударно-абразивного зношування для електродугового наплавлення інструменту, що містить систему легування Cr-Mn-Ti на основі заліза (за умови незначного вмісту Mo і V) і забезпечує високу якість металу шва.Документ Фрактальне дослідження механічних властивостей зміцнених деталей гідромолота(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Глушкова, Діана Борисівна; Волчук, Володимир Миколайович; Саєнко, Владислав Олександрович; Єфименко, Андрій Олександрович; Hlushkova, Diana; Volchuk, Volodymyr; Saenko, Vladislav; Efimenko, AndreyІнтенсивне абразивне зношування деталей гідромолота в процесі експлуатації призводить до зменшення їх залишкового ресурсу. Оскільки наявні методики об’ємного та поверхневого зміцнення деталей не дають суттєвого ефекту, актуальним стало залучення методу іонно-плазмового хромування. Високоякісні покриття хрому отримані за температури підкладки не нижче за 80–100 °С. На підставі досліджень встановлено вплив іонно-плазмового хромування на зносостійкість та механічні властивості деталей гідромолота, а також проаналізовано структурні зміни в матеріалі. Технологія іонно-плазмового хромування забезпечує роботу зміцнених деталей без сколів та без викрошування та підвищує їх зносостійкість у 1,75 раза. На ділянках ушкодження деталей відзначаються зони структурних перетворень, властиві для явищ вторинного загартування. Для аналізу неоднорідної поверхні деталей гідромолота (бойка, піки) застосовано теорію фракталів, зокрема мультифрактальний аналіз із застосуванням рівняння Реньї. Досліджувалась сорбітна структура бойка та піки за умови збільшення в 100 разів. Отримано моделі, що описують зв’язок між механічними властивостями та мультифрактальними характеристиками структури: однорідності D600, упорядкованості (прихованої періодичності) = D1 − D600, регулярності K = D-600 − D600. Адекватність моделей підтверджується статистикою Durbin-Watson на рівні 2,62 та 3,12. Установлено чутливість досліджуваних мультифрактальних статистичних характеристик цементиту до властивостей міцності в (0,80) і 0,2 (0,96), а також фериту до пластичних властивостей (0,97) і (0,97). Здобуті результати дають змогу використовувати цей підхід як експресметодику неруйнівного контролю в прогнозуванні механічних властивостей відповідальних деталей гідромолота після іонно-плазмового хромування.