Перегляд за Автор "Svichynskyi, S."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Research of the factors influencing the operational performance of urban public transport(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Skirkouski, S.; Sedziukevich, U.; Karpenko, V.; Svichynskyi, S.; Скірковський, С. В.; Седюкевич, В. М.; Карпенко, В. О.; Свічинський, С. В.Problem. Currently, there is no universal approach to improve the efficiency of the urban public transport operation. Different methods are used during the estimation of public transport operation cost and the quality of services for the passengers. It makes actual the development of the target function which will allow assessing the carrier cost and passenger expenditures, and therefore find the balance between the interests of these parties of the transportation process. Thus, the alternative to the existing approaches can be created and then used to organize passenger transportation and improve transport enterprise management. Development of this alternative is the actual task as the new target function will open the horizon to improve the methods of organization of public transport operation. Goal. The new approach to optimize the costs of public transport operation needs to be tested for the appropriateness for the planning of passenger service in cities. Methodology. The developed target function was derived as the result of the analysis of the economic and social factors influencing the efficiency of the urban public transport operation. Results. The use of the developed target function allows finding the optimal values of cost components for the passenger and the carrier. Originality. The obtained function to optimize the performance of public transport allows reducing the costs of suboptimal use of vehicles capacity, suboptimal allocation of the vehicles to the routes and the irrational organization of vehicles operating on the routes. Practical value. The results of the research clarify the controlled and uncontrolled parameters of the public transport system operation.Документ THE NETWORK OF CITY PUBLIC TRANSPORT AS THE BASE FOR TRIP LENGTH DISTRIBUTION DETERMINING(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2015) Horbachov, P.; Svichynskyi, S.; Горбачев, П. Ф.; Свичинский, С. В.; Горбачов, П. Ф.; Свічинський, С. В.The up-to-date methods of modelling the demand for public transport services require an objective estimation and improvement. Such an improvement can be achieved by taking into account the trip length distribution during trip matrix calculation that requires determining the reasons of regularities occurance in city population trip lengths.Документ Визначення граничного рiвня завантаження другорядних пiдходiв до мiської магiстралi з координованим керуванням(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Горбачов, П. Ф.; Свічинський, С. В.; Шевченко, В. В.; Горбачёв, П. Ф.; Свичинский, С. В.; Шевченко, В. В.; Horbachov, P.; Svichynskyi, S.; Shevchenko, V.За допомогою інструмента імітаційного моделювання дорожньо-транспортних ситуацій Vissim проведена експериментальна оцінка впливу рівня завантаження другорядного підходу до міської магістралі з координованим керуванням на час очікування транспортними засобами можливості проїзду перехрестя та визначено критичний рівень завантаження, перевищення якого призводить до різкого збільшення цього часу. Отримана оцінка необхідна для реалізації нового методу побудови координованого керування на міській магістралі.Документ ОБҐРУНТУВАННЯ ПОКАЗНИКОВОГО ЗАКОНУ РОЗПОДІЛУ ДОВЖИН ПЕРЕГОНІВ МІСЬКОГО ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2012) Горбачов, П. Ф.; Макарічев, О. В.; Свічинський, С. В.; Горбачев, П. Ф.; Макаричев, А. В.; Свичинский, С. В.; Gorbachov, P.; Makarychev, O.; Svichynskyi, S.Приведено результати дослідження зв’язку між довжинами перегонів та розташуванням зупинних пунктів на шляху прямування між об’єктами транспортного тяжіння. Дано теоретичне обґрунтування придатності показникового розподілу з параметром зсуву для опису довжин перегонів.Документ ОЦЕНКА КОЛИЧЕСТВА ДЕФЕКТНЫХ ИЗДЕЛИЙ В ПАРТИИ ПО РЕЗУЛЬТАТАМ ВЫБОРОЧНОЙ ПРОВЕРКИ(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2014) Богомолов, В. А.; Богомолов, В. О.; Горбачев, П. Ф.; Горбачов, П. Ф.; Макаричев, А. В.; Макарічев, О. В.; Коробко, А. И.; Коробко, А. І.; Свичинский, С. В.; Свічинський, С. В.; Bogomolov, V.; Gorbachov, P.; Makarychev, A.; Korobko, A.; Svichynskyi, S.Сформирована аналитическая модель расчета вероятности появления и количества дефектных изделий в партии готовой продукции по результатам выборочной проверки. Входными параметрами в модели служат количество проверенных изделий, а также оценки математического ожидания и дисперсии оценочного показателя.Документ РАСПРЕДЕЛЕНИЕ ДЛИН ПЕРЕГОНОВ ГОРОДСКОГО ТРАНСПОРТА КАК ЭЛЕМЕНТОВ ПУТИ СЛЕДОВАНИЯ ПАССАЖИРОВ(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2013) Горбачев, П. Ф.; Макаричев, А. В.; Свичинский, С. В.; Горбачов, П. Ф.; Макарічев, О. В.; Свічинський, С. В.; Gorbachov, P.; Makarychev, O.; Svichynskyi, S.Приведено теоретическое обоснование частоты появления перегонов разной длины в пути следования пассажиров при поездках на городском пассажирском транспорте. Теоретически доказано и на эмпирическом материале подтверждено изменение характеристик исходного распределения длин перегонов при формировании маршрута поездок пассажиров.Документ Распределение потоков индивидуального автотранспорта в городских сетях на основе задержек на перекрестках(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Минь, Ву Дык; Горбачёв, П. Ф.; Колий, А. С.; Свичинский, С. В.; Мiнь, Ву Дик; Горбачов, П. Ф.; Колій, О. С.; Свічинський, С. В.; Minh, V. D.; Horbachov, P.; Kolii, O.; Svichynskyi, S.Рассматривается новый подход к распределению транспортных потоков на улично-дорожных сетях городов, основанный на оценке времени задержек транспортных средств на перекрестках. Обосновывается целесообразность использования функции Р. Акселика при оценке времени задержки и приводятся практически приемлемые значения ее калибровочных параметров в программе VISUM.