Перегляд за Автор "Tokar, Inna"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Аналіз діяльності підприємств автомобільного транспорту Харківської області(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Токар, І. І.; Tokar, InnaРоботу присвячено питанням аналітичного забезпечення управління діяльністю підприємств автомобільного транспорту України та Харківської області. В статті наголошується на тому, що розвиток транспортної інфраструктури України передбачає реалізацію стратегічного плану дій щодо вдосконалення діяльності підприємств і об’єктів транспортно-дорожнього комплексу, спрямованого на модернізацію й оновлення рухомого складу, а також на підвищення експлуатаційних характеристик шляхів сполучення. На основі порівняльного аналізу вантажообороту та пасажирообороту підприємств транспорту Харківської області та України за 2013-2014 рр. встановлено, що в діяльності підприємствлідерів вантажних та пасажирських перевезень спостерігається незбалансованість структури вантажних та пасажирських перевезень, а також абсолютне зниження їх обсягів. Аналіз діяльності транспортного комплексу Харківської області зазначив низький рівень оновлення та розвитку матеріальнотехнічної бази та основних засобів підприємств, який зумовлює низький показник введення в дію нових основних засобів та негативно характеризує стан капітальних інвестицій транспортної галузі по Харківській області в цілому. Відмічено, що фінансування експлуатаційного утримання та реконструкції автомобільних доріг загального користування Харківської області, що обслуговуються підприємствами дорожнього господарства, переважно здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, розподіл яких у поточному році відбувається за залишковим принципом. Встановлено, що результатом системного недофінансування дорожнього господарства в цілому по Україні та в Харківській області є зростаючі обсяги збитків, що були отримані протягом останнього періоду підприємствами транспорту, а також низький рівень рентабельності операційної діяльності підприємств транспорту.Документ Аналіз цінової політики установ державного санітарноепідеміологічного контролю(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Деділова, Тетяна Вікторівна; Токар, Інна Іванівна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Токарь, Инна Ивановна; Dedilova, Tetiana; Tokar, InnaМета. Аналіз практичних засад реалізації цінової політики установ державного санітарно-епідеміологічного контролю та виявлення недоліків ціноутворення як факторів зниження ефективності їх комерційної діяльності. Методика дослідження. В роботі використано наступні методи: діалектичний метод (при виявленні причинно-наслідкового зв’язку результатів комерційної діяльності з процесом ціноутворення); аналітичний метод (для систематизації інформації щодо надання обсягів платних послуг); спостереження та узагальнення (для формування переліку недоліків процесу ціноутворення підприємства як факторів зниження ефективності його комерційної діяльності). Результати. У дослідженні визначено, що Лабораторія працює на специфічному ринку ветеринарно-санітарних платних послуг (експертиз), де конкуренція характерна тільки в межах регіональних державних лабораторій. У зв’язку з цим у формуванні її цінової політики враховуються специфічні фактори, пов’язані зі складністю прогнозування попиту на ветеринарносанітарні послуги. В роботі акцентовано увагу на тому, що ціни на послуги Лабораторії формуються на основі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України. Також встановлено, що головним недоліком у ціновій політиці підприємства є слабкий рівень дослідження ринку, відсутність системи знижок постійним клієнтам. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток теоретико-методичний підхід до ціноутворення на послуги, що надаються установами державного санітарно-епідеміологічного контролю, шляхом побудови переліку недоліків їх цінової політики, який, на відміну від існуючих підходів, дозволяє поєднати в діяльності таких установ принципи нормативного ціноутворення та комерційної діяльності. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути взятими за основу розробки методичних рекомендацій щодо формування цінової політики підприємств і установ державного санітарно-епідеміологічного контролю на регіональному рівні.Документ Розробка інтегрального показника впливу на довкілля дорожнім будівництвом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Юрченко, Оксана Вікторівна; Деділова, Тетяна Вікторівна; Токар, Інна Іванівна; Юрченко, Оксана Викторовна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Токарь, Инна Ивановна; Yurchenko, Oksana; Dedilova, Tetiana; Tokar, InnaМета. Метою роботи є дослідження питань екологічної паспортизації автомобільних доріг, обґрунтування доцільності методики розроблення екологічного паспорта на прикладі автомобільних доріг третього екологічного класу Охтирського району Сумської області з застосуванням інтегрального показника впливу на довкілля дорожнім господарством, розробка рекомендації та пропозиції щодо покращення екологічного стану довкілля в межах функціонування Д К зазначеного регіону. Методика. В роботі використано наступні методи: спостереження та узагальнення (для вивчення існуючого стану інфраструктурного забезпечення соціально-екологічних умов виробництва); аналітичний метод (для аналізу ефективності економічних та еколого-соціальних показників розвитку споживчих характеристик автомобільних доріг загального призначення та співставлення їх для різних умов функціонування Д К); комплексний підхід (для врахування комплексу економічних, екологічних та соціальних факторів, які можуть впливати на прийняття господарських рішень). Результат. Розроблено екологічний паспорт автодоріг загального користування третього екологічного класу, який доповнюється введенням інтегрального показника екологічного стану об’єктів дорожнього господарства, що враховує такі складові: зміна ландшафту та погіршення гідрологічного режиму прилеглої території; рівень забруднення води, ґрунтів, полів бур’янами з узбіччя доріг; показники соціально- демографічного розвитку прилеглих до доріг населених пунктів; агролісомеліоративні заходи, під час будівництва дороги та експлуатації; забруднення атмосфери та придорожньої території; видобуток і транспортування матеріалів; показники запилення посівів; шумові фактори; зміна якісного стану прилеглої до автодороги території через забруднення атмосфери та ґрунтів відпрацьованими газами транспорту тощо. Запропоновано зміни та доповнення до галузевого стандарту України «Автомобільні дороги загального користування. Екологічний паспорт» в частині розширення його дії на дороги третього екологічного класу. Наукова новизна. Удосконалено наукові засади визначення рівня забруднення довкілля в результаті функціонування Д К, а також розробки екологічного паспорта автодоріг III екологічного класу, що дозволяє всебічно та вчасно проводити моніторинг стану навколишнього середовища в зоні будівництва, реконструкції, ремонтів, утримання автодоріг та функціонування інших виробничих структур. Практична значимість. Запропонована методика може використовуватися при розробленні проєктів інфраструктурного забезпечення соціально- екологічних умов функціонування промислового комплексу та екологічних паспортів існуючої мережі доріг. Напрацювання може використовуватися територіальними органами управління дорожнім господарством, проєктними, будівельно-монтажними й іншими організаціями для оцінювання екологічного стану автомобільних доріг під час їх проєктування, будівництва, реконструкції, експлуатації, утримання і ремонту, а також природоохоронними органами, іншими організаціями, що займаються оцінюванням і зниженням негативного впливу продуктів експлуатації автомобільної дороги на навколишнє природне та соціальне середовище.Документ Состояние и перспективы привлечения прямых иностранных инвестиций в экономику Украины и Туркменистана(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Дедилова, Т. В.; Токарь, И. И.; Гурбангелдиев, К.; Dedilova, Tetiana; Tokar, Inna; Gurbangeldyev, KakamiratВ работе приведена характеристика современного состояния процесса прямого иностранного инвестирования в экономику Украины и Туркменистана на основе комплексного анализа их инвестиционного потенциала. Анализ иностранных инвестиций основывался на изучении динамики показателей, определении их происхождении, отраслевой и региональной структуры. В частности проанализировано распределение прямых иностранных инвестиций (акционерного капитала) в Украине за основными странами-инвесторами, охарактеризован графически приток и отток таких инвестиций. Отмечено, что за последние годы снизились показатели объемов иностранных инвестиций в Украину, т.к. существуют политические и экономические проблемы, которые нуждаются во внимании. Тем не менее, решение экономического и военно-политического кризиса, на данном этапе, даст возможность повысить уровень ее инвестиционной привлекательности среди других стран мира. В ходе исследования было установлено, что наряду со странами - лидерами прямого иностранного инвестирования (Кипром, Германией, Нидерландами, Австрией) существуют отдельные страны, участие которых в экономике Украины является приоритетным (Казахстан, Туркменистан, Узбекистан). При этом двустороннее сотрудничество стран-партнеров способно оказать положительное влияние на развитие их социально-экономических процессов в целом. Особая роль в таком сотрудничестве занимают отношения с Туркме-нистаном как важным торгово-экономическим партнером Украины в регионе Центральной Азии. В данном контексте была приведена общая характеристика притока и оттока прямых иностранных инвестиций (акционерного капитала) между экономиками Украины и Туркменистана. Региональные аспекты анализа показали неоднородность структуры товарного экспорта и импорта Туркменистана по регионам Украины.Документ Сучасний стан та тенденції розвитку дорожнього господарства України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Токар, Інна Іванівна; Токарь, Инна Ивановна; Tokar, InnaМета. Метою статі є комплексний аналіз функціонування дорожнього господарства України та встановлення на цій основні головних тенденції його розвитку як підґрунтя розробки рекомендацій з підвищення ефективності реалізації «Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року». Методика дослідження. В роботі використано наступні методи: діалектичний метод (при виявленні причинно-наслідкових зв’язків між розвитком економічних процесів та дорожнім господарством); аналітичний метод (для систематизації інформації при ідентифікації структурних змін в дорожньому господарстві); спостереження та узагальнення (для розробки рекомендацій щодо напрямів розвитку дорожнього господарства); графічний метод (для графічної інтерпретації переліку структурних змін та напрямів розвитку дорожнього господарства України). Результати. Дослідження присвячено комплексному аналізу функціонування дорожнього господарства України в контексті реформування транспортно-дорожнього комплексу України та його інтеграції до інфраструктури ЄС. Наголошено на складності структури управління вітчизняним дорожнім господарством в наслідок поточного стану реформування дорожньої галузі. Окремо розглянуто напрями фінансування діяльності дорожнього господарства, є посилання на виконавців дорожніх робіт в оновленій структурі Укравтодору, наведено суб’єктів, що здійснюють контроль за виконанням дорожніх робіт. Побудовано схему структурних змін та напрямів розвитку дорожнього господарства з подальшою її змістовною прив’язкою до «Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року». Наукова новизна. Отримав подальший розвиток теоретико-методичний підхід до управління дорожнім господарством в контексті реформування транспортно-дорожнього комплексу України шляхом графічної інтерпретації структурних змін та напрямів розвитку дорожнього господарства за функцією управління, виконання дорожніх робіт, фінансування і контролю, інтерпретованих в оновленому форматі діяльності Укравтодору. Практична значущість. Результати дослідження можуть слугувати методичними рекомендаціями органам державного управління при розробці регіональних програм з будівництва та експлуатації автодоріг, розвитку транспортної мережі регіону.Документ Теоретичне обґрунтування оцінки конкурентного середовища підприємства дорожнього господарства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Деділова, Т. В.; Токар, І. І.; Dedilova, Tetiana; Tokar, InnaСтаттю присвячено питанням обґрунтування оцінки конкурентного середовища підприємства дорожнього господарства. В роботі проведено аналіз існуючих в Україні теоретичних аспектів щодо визначення сутності та розкриття змісту категорії «конкурентне середовище». Запропоновано на цій основі її авторське тлумачення для підприємств дорожнього господарства як сукупності зовнішньо сформованих факторів впливу, що зумовлюють конкурентну (суперницьку) поведінку такого підприємства відповідно до обмежень підрядного ринку й необхідності взаємодії в межах останнього. Зазначено, що поняття «конкурентне середовище підприємства дорожнього господарства» не можливо відділити від поняття «підрядний ринок». З метою дослідження повноти означеної категорії наведено класифікацію конкурентного середовища для дорожніх підприємств, виходячи з якої основним предметом практичної оцінки може бути саме конкурентне середовище дорожнього підприємства щодо будівельно-монтажних робіт з експлуатації, ремонту та будівництва автомобільних доріг. Запропоновано розглядати конкурентне середовище підприємства дорожнього господарства як місцеве (локальне) конкурентне середовище дорожнього підприємства щодо будівельно-монтажних робіт з експлуатації, ремонту та будівництва автомобільних доріг. Окремо розглянуто теоретико-методичні підходи до оцінки конкурентного середовища з позиції можливості їх застосування підприємствами дорожнього господарства. Встановлено, що серед розглянутих теоретико-методичних підходів для дорожніх підприємств найбільш вживаними є структурний, маркетинговий та зональний підходи. При цьому практичні аспекти оцінки конкурентного середовища підприємства дорожнього господарства у поєднанні структурного та маркетингового підходів доцільно розкрити за допомогою оцінки місцевого (локального) конкурентного середовища дорожнього підприємства щодо будівельно-монтажних робіт з експлуатації, ремонту та будівництва автомобільних доріг.Документ Фінансово-економічний механізм забезпечення конкурентоспроможності як інструмент стратегічного управління підприємством(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Носирєв, Олександр Олександрович; Осипова, Світлана Костянтинівна; Токар, Інна Іванівна; Носырев, Александр Александрович; Осипова, Светлана Константиновна; Токарь, Инна Ивановна; Nosyriev, Oleksandr; Osypova, Svitlana; Tokar, InnaМета. Метою дослідження є обґрунтування наукових засад формування фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності підприємства з урахуванням структури елементів стратегічного управління, що сприятиме вишукуванню фінансових резервів її підвищення і зміцненню ринкових конкурентних позицій. Методика дослідження. Для досягнення зазначеної мети у роботі використано: метод теоретичного узагальнення (для визначення дефініції «конкурентоспроможність підприємства»); структурний підхід (для виокремлення складових фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності підприємства за структурою елементів стратегічного управління). Результати. У роботі досліджено теоретичні основи формування фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Надано визначення категорії «конкурентоспроможність підприємства» як ймовірнісної здатності підприємства забезпечувати та підтримувати конкурентний потенціал господарюючого суб’єкта в стратегічному періоді, з властивими ознаками порівнюваності, просторовості, динамічності, предметності, атрибутивності, системності та об’єктивності. кремо наведено систему принципів стратегічного управління конкурентоспроможністю. Акцентовано увагу на місці фінансової складової забезпечення конкурентоспроможності в процесі реалізації зазначених принципів як такої, що спрямована на пошук та раціональний розподіл фінансових ресурсів підприємства. Запропоновано графічну інтерпретацію складових фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності підприємства за структурою елементів стратегічного управління. Наголошено на необхідності впровадження принципів і ідей стратегічного управління в практику фінансування заходів з підвищення конкурентоспроможності підприємства. Наукова новизна. тримав подальший розвиток теоретичний підхід до стратегічного управління конкурентоспроможністю підприємства шляхом графічної інтерпретації складових фінансово-економічного механізму забезпечення його конкурентоспроможності за структурою елементів стратегічного управління, що базується на структурному підході і дозволяє встановлювати фінансові цілі конкурентного розвитку підприємства, порівнювати їх із наявними фінансовими можливостями і конкурентним потенціалом в довгостроковому періоді, здійснювати діагностику конкурентоспроможності з позиції фінансових результатів, приймати рішення щодо реалізації заходів з її управління. Практична значущість. тримані результати дослідження можуть бути використані при розробці фінансової і маркетингової стратегії підприємства при вирішенні питань формування або підвищення існуючого рівня конкурентоспроможності.