2019
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3148
Переглянути
Перегляд 2019 за Ключові слова "Дорожнi покриття, асфальтобетоннi"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Спосiб виявлення та визначення напрямку у тому числi i пiдповерхневих трiщин в асфальтобетоному покриттi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжелiка Геннадiївна; Почанiн, Геннадiй Петрович; Орленко, Олександр АнатолiйовичВинахід належить до неруйнівного контролю при будівництві та експлуатації автомобільних доріг з асфальтобетонним покриттям. Спосіб виявлення та визначення напрямку тріщин, у тому числі і підповерхневих, в асфальтобетонному покритті включає збудження по черзі двох розташованих взаємно ортогонально лінійно поляризованих випромінювачів випромінюючої антени з поляризацією, що перемикається, під час руху діагностичної лабораторії з георадаром, який встановлено над поверхнею дороги. Завдяки цьому випромінюють електромагнітне поле по черзі з однією, а потім з ортогональною лінійними поляризаціями. Якщо дорожній одяг включає області, в яких мають місце неоднорідності електрофізичних параметрів матеріалів (наприклад, тріщини), навколо них утворюється відбите електромагнітне поле. Приймають відбите поле двома лінійно поляризованими приймальними антенами, напрямки поляризації яких орієнтовано під кутом 60 градусів один до одного. Далі детектують прийняті сигнали і підсилюють їх вузькосмуговими підсилювачами змінної напруги, які завчасно налаштовують на частоту перемикання випромінювачів. Підсилені сигнали за допомогою багаторозрядних аналого-цифрових перетворювачів перетворюють у відповідні цифрові коди. Аналізують залежність амплітуд прийнятих сигналів від напрямків поляризації випромінювачів і приймальних антен за допомогою комп'ютерних програм. Висновок щодо виявлення у тому числі і підповерхневих тріщин в асфальтобетонному покритті роблять за умов появи розбіжностей між амплітудами сигналів, прийнятих одночасно двома приймальними антенами. Напрямок тріщини визначають за різницею амплітуд цих сигналів. Технічний результат: збільшення ймовірності виявлення тріщин за рахунок підвищення чутливості до підповерхневих тріщин в дорожньому одязі, а також визначення напрямку виявлених тріщин.Документ Спосiб калiбрування та видалення паразитних вiдбиттiв при неруйнiвному контролi верхнього шару асфальтобетону за допомогою георадара(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжелiка ГеннадiївнаВинахід належить до неруйнівного контролю при будівництві та експлуатації автомобільних доріг і дистанційного зондування. Спосіб калібрування та видалення паразитних відбиттів при неруйнівному контролі верхнього шару асфальтобетону за допомогою георадара включає вимірювання двох сигналів: сигналу прямого проходження та сигналу, що відбитий від металевого листа; потім вимірюється сигнал, що відбитий від металевого листа, який укладено безпосередньо на поверхню асфальтобетонного покриття; після чого проводиться запис сигналів під час руху лабораторії. Після збереження даних на комп'ютері проводиться їх обробка, яка відрізняється тим, що сигнал прямого проходження вираховується з усіх інших сигналів, потім знаходиться різниця між сигналами, що відбиті від металевого листа в двох вищезгаданих випадках, внаслідок чого отримується сигнал, який відповідає сигналу, що відбитий від автомобіля та системи кріплення. Далі цей сигнал вираховується від сигналів, що отримані при відбитті від металевого листа у випадку розташування цього листа на поверхні покриття, та від сигналів, що відбиті від дорожнього одягу під час руху лабораторії, внаслідок чого отримують зондувальний імпульс та сигнали, що відбиті тільки від покриття. Технічний результат: завдяки калібруванню та видаленню паразитних відбиттів від автомобілялабораторії при неруйнівному контролі асфальтобетону за допомогою георадара надається можливість розміщення георадара безпосередньо біля автомобіля та підвищується якість обробки та надійність отриманих результатів.