Кафедра транспортних технологій
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра транспортних технологій за Ключові слова "витрати"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Обґрунтування структури логістичних ланцюгів при доставці товарів народного споживання автомобілями компанії «Іст – Вест Логістик» по Україні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Панжієв, АртикМета роботи – є підвищення ефективності доставки вантажів в міжміському сполученні за рахунок вибору раціональної структури логістичного ланцюга. Об'єкт дослідження – є процес перевезення вантажів в логістичному ланцюгу у міжміському сполученні Харків - Черкаси автомобілями компанії «Іст – Вест Логістик». Предмет дослідження – є вплив структури логістичних ланцюгів на підвищення ефективності доставки вантажів та зниження витрат в міжміському сполученні. Метод дослідження – аналітичний, статистичний. В якості критерію ефективності прийняті загальні витрати на доставку вантажів в логістичному ланцюгу. Визначено, що автомобіль Hyundai HD 250, вантажністю 18,2 т забезпечує найменші сумарні витрати на 1 км пробігу, які складають 234,11 грн. На підставі обраного критерію, а саме, загальних витрат, визначили, що раціональною структурою логістичного ланцюга, в рамках поставленої задачі, є доставка вантажів по прямому варіанту. При доставці за даною структурою загальні витрати складають 235,46 грн/т. Ефект від запропонованих заходів складає 96,06 грн/т. Ефективність при цьому дорівнює 40,7 %. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані під час організації доставки вантажу у міжміському сполученні. Область застосування: автомобільний транспорт.Документ Підвищення ефективності доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні автомобілями Шебелинського відділення ТТС(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Мельник, Ярослав ІгоровичМета роботи – підвищення ефективності доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні автомобілями Шебелинського відділення технологічного транспорту і спецтехніки. Об'єкт дослідження - процес доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні. Предмет дослідження – вплив технологічних параметрів системи доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні на підвищення ефективності доставки. Метод дослідження – аналітичний, математичний, В результаті проведених досліджень було визначено, що на сучасному етапі ринкові відносини вимагають високоефективних методів організації перевезень в плані підвищення ефективності доставки вантажів у міжнародному сполученні. В зв’язку зі збільшенням частки перевезень дрібнопартіонних вантажів, виникли жорсткі умови щодо доставки «точно в термін». Ця умова створює проблеми при організації доставки. Для підвищення ефективності доставки дрібнопартіонних вантажів було запропоновано методику, яка враховує загальний час доставки вантажу. В якості критерію ефективності обрано загальні витрати часу на доставку вантажу. Визначено, що автомобіль Volvo F-8932 (6х4) + ПР-29,1, вантажністю 22,2 т забезпечує найменші сумарні витрати на 1 км пробігу, які складають 45,97 грн/км. Економічний ефект для підприємства складає, 13463,25 грн/рік. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані під час організації доставки вантажу у міжнородному сполученні.Документ Підвищення ефективності доставки молочної сировини для агропромислового виробництва ТМ «Молокія» у приміському сполученні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022-12) Коровінський, Микола ІгоровичОб'єкт дослідження – процес доставки молочної сировини для агропромислового виробництва ТМ «Молокія». Мета роботи – підвищення ефективності доставки молочної сировини для агропромислового виробництва ТМ «Молокія» у приміському сполученні. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що значний вплив на організацію доставки молочної сировини на підприємства з переробки внесли зміни в структурі виробництва та переробки молока, поступове запровадження новітніх вимог-стандартів. Вибір раціональної технології доставки молочної сировини (від виробника до агропромислового підприємства з виробництва молока) запропоновано визначати оціночним показником сумарних витрат, що враховують суму витрат по кожному технологічному елементу відповідних трьох варіантів доставки. Розроблено ПФЕ для 3 вхідних параметрів, який складається з 8 серій дослідів. При цьому були використані різні комбінації параметрів зовнішнього впливу. Результати отриманих значень ефекту показали, що найбільш ефективний є «Варіант 2» при порівнянні з «Варіант 1» з рівнем ефекту у розмірі 54078 гривень при максимальному значенні обсягу завезення від ферми, кількості відправників молочної сировини та мінімальному значенні відстані перевезень сировини. При тих же умовах «Варіант 3» дає найбільше значення ефекту у розмірі 52198,50 гривень при порівнянні з «Варіант 1». Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту зі спеціалізованими автомобілями-цистернами. Керівництво ПРАТ «Тернопільський молокозавод» для агропромислового виробництва ТМ «Молокія» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в IV кварталі 2023 р.Документ Підвищення ефективності транспортного обслуговування повітряних суден на летовищах України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022-12) Боліхов, Павло ВолодимировичМета роботи - підвищення ефективності транспортного обслуговування повітряних суден на летовищах України за рахунок раціонального розподілу транспортних ресурсів та резервів провізних та обслуговуючих спроможностей. Об’єкт дослідження - процес доставки вантажів та обслуговування повітряних суден на летовищах України. Предмет дослідження - вплив запропонованих рішень по визначенню раціонального розподілу транспортних ресурсів для підготовки повітряного судна на витрати. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. Розроблено алгоритм раціонального розподілу транспортних ресурсів для підготовки повітряного судна на летовищах України, що базується на результатах імітаційного моделювання процесу обслуговування повітряних суден при різних умовах обслуговування (час доби та природно-кліматичних умов, що впливають на час обслуговування повітряного судна та на час руху транспортних засобів по маршрутах перевезень). Розроблено технологію обслуговування повітряних суден на летовищах України. Визначене значення економічного ефекту, що може бути отриманий у разі впровадження результатів дослідження склало 1800 грн за один цикл обслуговування. Рекомендації по впровадженню: отримані результати досліджень можуть застосовуватись для виконання науково-дослідної роботи № 08-53-21 «розробка енергоефективного машинного комплексу для транспортного забезпечення Збройних Сил та Національної Гвардії України» за замовленням МОН України.Документ Підвищення ефективності транспортного процесу в умовах впровадження раціональних тарифних схем на маршрутах МПТ м. Харкова(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Шелест, Максим СергійовичОб'єкт дослідження – процес збирання та транспортування врожаю цукрового буряку з полів ФГ «Восход А». Мета роботи – підвищення ефективності роботи збирально-транспортного комплексу з виробництва цукрового буряку ФГ «Восход А» за рахунок залучення причепу-перевантажувача. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що пошук шляхів зменшення витрат у процесі збирання і збереження технологічних якостей цукрового буряку, зниження вартості збирання має ґрунтуватися на комплексному підході до вирішення всіх питань, що пов’язані зі збиранням, транспортуванням і переробкою бурякової сировини із застосуванням сучасних технологічних засобів у сфері сільськогосподарського виробництва. Розроблена математична модель транспортних процесів під час збору врожаю цукрового буряку, що враховує рівність продуктивності групи бурякозбиральних комбайнів, причепа-перевантажувача та необхідної кількості транспортних засобів. Розраховано економічний ефект від роботи ЗТК в складі автомобілю КамАЗ-55102 та ПП ТОНАР ПТ4, який склав 7658 грн. при роботі на полі №4, а мінімальний позитивний – в складі автомобілю КамАЗ-5320 з причепом ГКБ-8350 та причепу-перевантажувача HAWE RUW2500T, який склав 17 грн. при роботі на полі №5. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ФГ «Восход А» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в IIІ кварталі 2022 р.Документ Розробка теоретичних основ технології наземного транспортного забезпечення на летовищах України. Частина 3. Розробка технології визначення оптимального розподілу транспортних ресурсів для підготовки повітряного судна на летовищах України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Запорожець, Альона СергіївнаМета роботи: підвищення ефективності транспортного забезпечення на летовищах України за рахунок оптимального розподілу транспортних ресурсів для підготовки повітряного судна. Об’єкт дослідження: процес доставки вантажів для обслуговування повітряних суден на летовищах України. Предмет дослідження: вплив раціональних рішень по визначенню оптимального розподілу транспортних ресурсів для підготовки повітряного судна на витрати на доставку вантажів. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. Розроблено алгоритм визначення оптимальної кількості транспортних засобів. Кількість транспортних засобів визначається за двома варіантами – одиничний автомобіль та модульна конструкція. Розроблено технологію визначення оптимального розподілу транспортних ресурсів для підготовки повітряного судна на летовищах України, що базується на запропонованому алгоритмі визначення оптимальної кількості транспортних засобів. Кількість транспортних засобів визначається за двома варіантами – одиничний автомобіль та модульна конструкція. Визначено економічний ефект, а також ефект від зниження загального пробігу рухомого складу, та ефект від зниження загального часу роботи рухомого складу. Значення відповідних видів ефектів склали 2048 грн, 106 км, 3,97 години. Рекомендації по впровадженню: результати проведених досліджень можуть бути використані для виконання науково-дослідної роботи № 08-53-21 «розробка енергоефективного машинного комплексу для транспортного забезпечення Збройних Сил та Національної Гвардії України» за замовленням МОН України.Документ Удосконалення організації нерегулярних пасажирських перевезень автобусами ПП «ФІРМА «СОТІС» з м. Павлоград до м. Рів’єра Опатії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Зима, Єлізабета ВолодимирівнаОб'єкт дослідження – процес перевезення пасажирів у міжнародному сполученні м. Павлоград - м. Рів’єра Опатія автобусами ПП «ФІРМА «СОТІС». Мета роботи – удосконалення організації нерегулярних пасажирських перевезень на маршруті м. Павлоград - м. Рів’єра Опатія автобусами ПП «ФІРМА «СОТІС» за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що найближчі 10 років важливим напрямком у розвитку пасажирських перевезень буде Центральна Європа, адже сьогодні обсяг перевезень у цьому регіоні досягає 14 %. На сьогодні не існує прямого сполучення між м. Павлоград до м. Рів’єра Опатії. Існуючі варіанти пасажирських перевезень по м. Павлоград-м. Рів’єра Опатії проходять через Умань та Київ, тому запропоновано маршрути Павлоград –Умань-Чоп-Загреб-Рів’єра Опатії та Павлоград-Київ-Чоп-Загреб-Рів’єра Опатії які задовольняють потреби мешканців Павлограду та проміжних міст та сел, сполучаючи м. Павлоград та м. Рів’ру Опатію прямим шляхом без пересадок. Для роботи на цих маршрутах доцільно використовувати автобус Mercedes-BenzO 350 (Tourismo). Розраховані ТЕП, розроблено місячний графік роботи для двох водіїв, розклад знаходження рухомого складу на лінії. Отримано можливе значення соціально-економічного ефекту від запропонованих заходів у розмірі 6338,97 грн. Сфера застосування: пасажирські підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ПП «ФІРМА «СОТІС» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в IIІ кварталі 2024 р.Документ Удосконалення організації перевезення будівельних вантажів автомобілями ПБП «ЛОЛІК» у міському сполученні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Бірюков, Антон АндрійовичОб'єкт дослідження – процес перевезення будівельних вантажів автомобілями ПБП «ЛОЛІК» у селищі міського типу Тростянець Тростянецького району. Мета роботи – удосконалення організації перевезення будівельних вантажів автомобілями ПБП «ЛОЛІК» за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу діяльності ПБП «ЛОЛІК» встановлено, що значний знос мають ОВФ - 77,9 %; інтенсивність вибуття ОФ (3,85 %) перевищує інтенсивність відновлення (2,5 %); придатність ОВФ становить 22,6 %. Встановлено, що збільшився час в наряді за добу 8, 9 та 9,05 годин; обсяги наданих транспортних послуг зменшились в не значному діапазоні (автомобіле-дні в роботі – на 1,5%; час в наряді – на 0,115 %; обсяги перевезень і вантажообіг – на 0,118 %; загальний пробіг – на 1,28 %). Прогнозний попит на 2023 рік становить 73368 автомобіле-годин роботи. Для перевезення великих відправок вантажів по прямому варіанту встановлену: годинну інтенсивність прибуття автомобілів - 0,0815 од./год.; інтенсивність надходження автомобілів під навантаження – 5,67 од./год.; час на маршруті роботи автопоїзда - 8,34 год.; обсяг вантажу, який перевозиться за час спільної роботи – 334,07 т, річний обсяг відправлення вантажів - 38470,4 т. Визнaчено фонд зaробiтної плaти, виконaно розрaхyнок мaтерiaльних витрaт тa кaлькyляцiю собiвaртостi aвтомобiльних перевезень і термін окупності додаткових капітальних вкладень склав 0,4 роки. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ПБП «ЛОЛІК» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в II кварталі 2024 р.Документ Удосконалення організації перевезення будівельних вантажів автомобілями ТОВ «ДАРИНА» у міському сполученні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Лебідь, Антон ОлександровичОб'єкт дослідження – процес перевезення будівельних вантажів автомобілями ТОВ «ДАРИНА» у міському сполученні. Мета роботи – удосконалення організації перевезення будівельних вантажів автомобілями ТОВ «ДАРИНА» у міському сполученні за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що низька ефективності організації перевезень вантажів від постачальників до споживачів пов’язана з недостатньою кількістю та нераціональним використанням рухомого складу, недостатнім розвитком інфраструктури вантажних терміналів, нераціональною організацією процесу вантажних перевезень тощо. Виконано моделювaння величини попитy нa aвтоперевезення продyкцiї i вaнтaжiв, пошyк рaцiонaльної стрyктyри рyхомого склaдy ТОВ «ДАРИНА», проведений розрaхyнок координaт розтaшyвaння складу, розробкa мaршрyтiв достaвки вантажів до споживачів та грaфiкiв достaвки зaмовлених товaрiв до клієнтів. Розрaховaно чисельностi водiїв ТОВ «ДАРИНА», визнaчено фонд зaробiтної плaти, виконaно розрaхyнок мaтерiaльних витрaт тa кaлькyляцiю собiвaртостi aвтомобiльних перевезень. Встановлена рiчнa економiя вiд зменшення перемiнних витрaт у розмірі 106382,15 грн, рiчнa економiя вiд зменшення постiйних витрaт – 75456,78 грн. При впровадженні запропонованих заходів можна отримати зaгaльнa сyму економiї у розмірі 181838,93 грн на рiк. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ТОВ «ДАРИНА» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в II кварталі 2024 р.Документ Удосконалення організації перевезення будівельних матеріалів ТОВ ЗЗБК “ЕТАЛОН” у місті Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Семенюта, Максим АртуровичМета роботи – удосконалення організації перевезення будівельних матеріалів в міських умовах. Об’єкт дослідження – процес перевезення будівельних матеріалів в міських умовах. Предмет дослідження – вплив технологічних рішень на показники ефективності доставки будівельних матеріалів в міських умовах. Робоча гіпотеза – припущення, що запропоновані технологічні рішення, щодо удосконалення технологічного процесу перевезення будівельних матеріалів у міському сполученні дозволять покращити показники ефективності. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. Розроблено транспортно-технологічну схему доставки піску в міському сполученні. Визначені найкоротші відстані перевезень, та розроблені маршрути перевезень. Недоліком розробленої схеми є те, що всі маршрути – маятникові зі зворотнім порожнім пробігом, чого потребує технологія перевезень. Для навантаження було обрано раціональний навантажувальний механізм. На основі отриманих результатів розрахунків обрано екскаватор Д – 443А, у якого наведені річні витрати менше на 92,1 тис. грн, ніж у Е – 301. Для зменшення втрат від непродуктивних простоїв навантажувальних механізмів та вантажних автомобілів розроблено графік спільної роботи. Ефективність запропонованих заходів складе 4 % в розрахунку за рік роботи підприємства. Рекомендації по впровадженню: отримані результати досліджень можуть застосовуватись при організації перевезень піску в міському сполученні.Документ Удосконалення організації перевезення вантажів в міжнародному сполученні рухомим складом ТОВ «ЛП Україна»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Малай, Кристина СтаніславівнаОб’єктом даної роботи виступає процес митної переробки вантажів при доставці вантажів в міжнародному сполученні. Предметом дослідження є вплив параметрів перевезення вантажів на час митної переробки вантажів. Мета роботи – підвищити ефективність доставки вантажів в міжнародному сполученні за рахунок мінімізації витрат часу на проходження митних операцій на пунктах пропуску. Метод дослідження – аналітичний. Проведено аналіз роботи митних пунктів пропуску на міжнародному маршруті Київ – Будапешт. Проведено збір статистичних даних по двом пунктам пропуску «Вилок» та «Лужанка – Берегшурань». Визначено витрати часу на виконання митних операцій на кожному з пунктів пропуску. Проаналізовано залежність часу доставки вантажу у міжнародному сполученні від основних показників, а саме кількості митників, кількості постів навантаження-розвантаження та інших. Провели аналіз марок рухомого складу, а саме розрахували собівартість перевезення вантажу для автомобілів обраної вантажності. В результаті отримали, що більш доцільніше використовувати Hyundai HD 250 так, як його витрати складають 689,7 грн/т. Економічний ефект було отримано шляхом порівняння експлуатаційних витрат підприємства від вибору оптимальної марки рухомого складу, ефект склав 59542,3 грн на рік. Результати дослідження можуть бути використані при удосконаленні роботи підприємств, які надають послуги з перевезення вантажів в міжнародному сполученні.Документ Удосконалення організації перевезення пасажирів на міських маршрутах автобусами ВАТ „РАП - 15607". Частина 1. Підвищення якості обслуговування пасажирів на міському маршруті №7 Басівщина-Млинівська(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Смирнов, Євген ВолодимировичОб'єкт дослідження – процес перевезення пасажирів на маршруті № 7 «Басівщина-Млинівська» у місті Рівному. Мета роботи – підвищення якості обслуговування пасажирів на маршруті №7 за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що серед заходів з підвищення рівня якості перевезень респонденти вважають забезпечення дотримання розкладу руху (21,8 %) та покращення умов проїзду (69,6 %). Для обраного автобусу Богдан-А069.21 розраховано середній статичний та динамічний коефіцієнти використання місткості, які склали 0,81 та 0,88, відповідно, що на 58,8 % перевищує коефіцієнти використання місткості при експлуатації на маршруті наявного автобусу ЗАЗ-А07. Виходячи з величин пасажиропотоків за годинами доби, визначено максимальну кількість автобусів для роботи на маршруті, яка дорівнює 6 одиницям, тоді як мінімальна – 3 одиницям. Встановлено, що для раціональної організації руху на маршруті 3 автобуса мають працювати у двозмінному режимі, а 3 – у перерваному. Визначено необхідну кількість водіїв, яка склала 11 чоловік, та складено графік їх роботи з урахуванням вимог щодо організації їх праці. Можливо отримати позитивне значення економічного ефекту у розмірі 0,49 грн на одного пасажира за рахунок зменшення собівартості. Сумарний час роботи автобусів на маршруті можливо скоротити на 8 авто. годин. Сфера застосування: пасажирські підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ВАТ «РАП – 15607» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в IIІ кварталі 2024 р.Документ Удосконалення організації перевезення пасажирів на міських маршрутах автобусами ВАТ „РАП-15607". Частина 2. Удосконалення технологічного процесу перевезення пасажирів на міському маршруті №10 Вербова-Коновальця(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Якуба, Ян СергійовичОб'єкт дослідження – процес перевезення пасажирів на міському маршруті №1 автобусами ТДВ «ДАТП 11205» у місті Дніпро. Мета роботи – удосконалення технологічного процесу перевезення пасажирів на маршруті №1 за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що АТП знаходяться в постійній конкурентній боротьбі за пасажира і тому завданнями керівництва є постійне удосконалення якості транспортної послуги. Визначено рекомендовану пасажиромісткість автобусів у розмірі 11 пасажирів. Обгрунтовано рішення щодо заміни існуючих автобусів Богдан А092/ Еталон 092 пасажиромісткістю 38 пасажирів на автобуси марки Рута 25F. Для порівняння цих двох марок автобусів проведено розрахунки експлуатаційних витрат, які відповідно становлять 1480,99 грн. та 1246,41 грн. за добу. Для роботи на маршруті №1 обрано автобус Рута 25F та проведено графоаналітичні розрахунки режимів роботи автобусів та водіїв, побудовано стрічковий графік та новий розклад руху. Зменшено інтервал руху в години-пік з 10 до 8 хвилин. Визначено час роботи в наряді для п’яти випусків автобусів. Після впровадження в експлуатацію на маршруті №1 місто Дніпро автобусів марки Рута-25D можливо отримати позитивне значення економічного ефекту (різниця між поточних витрат на експлуатацію автобусів протягом доби) у розмірі 234,58 грн/добу, а також зменшення на 0,62 грн собівартості перевезення одного пасажира. Сфера застосування: пасажирські підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ТДВ «ДАТП 11205» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в IIІ кварталі 2024 р.Документ Удосконалення організації перевезення сільськогосподарської продукції ТОВ «НАДІЯ» у міжміському сполученні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Бєлоусов, Денис СтаніславовичОб'єкт дослідження – процес перевезення соняшникової олії автомобілями ТОВ «Надія» на маршрутах у місті Красноград. Мета роботи – удосконалення організації перевезення соняшникової олії автомобілями ТОВ «Надія» на маршрутах у місті Красноград за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що у ТОВ «Надія» найбільшу питому вагу у загальній структурі витрат займають витрати на автомобільне паливо (51 %) через його високу ціну, амортизацію (15 %) і ремонт (12 %) застарілого рухомого складу, заробітну платню водіїв та управлінського персоналу (16 %). Запропоновано використовувати автомобіль ЗіЛ-4331 (вантажність 6 т), що забезпечує добову потребу споживачів у перевезеннях, а годинні витрати на його експлуатацію є меншими на 51 грн за витрати автомобіля КамАЗ-5320 і складають 358,44 грн/год. Експлуатація автомобіля ЗіЛ-4331 також підвищує коефіцієнти використання вантажності у середньому з 0,6 до 0,8, тобто 25 %. Спроектовано два розвізних маршрути та зменшено загальний добовий пробіг на 18,5 %. Підвищено середній коефіцієнт використання пробігу на маршрутах на 27,7 %. Складено графіки завозу продукції, що дозволять уникнути позанормативного часу роботи водіїв на маршруті через простої у очікуванні розвантаження автомобіля. При впровадженні запропонованих заходів можна отримати зaгaльнa сyму економiї у розмірі 100480,4 грн на рiк. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ТОВ «Надія» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в II кварталі 2024 р.Документ Удосконалення організації перевезень швидкопсувних вантажів автомобілями ТОВ «Міранна»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Шмаков, Олександр ВолодимировичОб'єкт дослідження – процес перевезень молочної продукції автомобілями ТОВ «МІРАННА» на маршруті м. Глобине - м. Дніпро – м. Павлоград. Мета роботи – удосконалення організації перевезення молочної продукції автомобілями ТОВ «Міранна» на маршруті м. Глобине - м. Дніпро – м. Павлоград за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що найбільшу питому вагу (65 %) від загального обсягу номенклатури вантажів, що перевозить ТОВ «Міранна» складають молочні продукти на маршруті м. Глобине – м. Дніпро – м. Павлоград, що відносяться до швидкопсувних вантажів. Для запропонованого автопоїзду VOLVO FH13 + Thermo King V-300 max10 та спеціалізованого автомобіля КаМАЗ для роботи на маршруті м. Глобине - м. Дніпро – м. Павлоград проведено розрахунок ТЕП. Встановлено, що VOLVO FH13 розвиває швидкість 50 км/год., що більша на 10 км/ год. ніж у автомобілів КАМАЗ; час у наряді при застосуванні VOLVO FH13 зменшується на 2,74 години в порівнянні з автомобілем КаМАЗ. Встановлено, що під час виконання НРР доцільно використовувати автомобільний навантажувач АП 4020, оскільки він має більшу за електричний навантажувач технічну продуктивність (33,7 та 28,9 т/год. відповідно). Розраховано економічний ефект у розмірі 891,81 гривень за оберт. Технологічний ефект у розмірі 4,8 т/год досягається при використанні під час виконання НРР автомобільного навантажувач АП 4020. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ТОВ «Міранна» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в IIІ кварталі 2024 р.Документ Удосконалення технологічного процесу доставки пива з ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» на маршрутах Харків – Дніпро та Харків – Кременчук автомобілями ТДВ «АТП 16363»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Гета, Захар ДмитровичМета роботи – удосконалення технологічного процесу доставки пива з ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» на маршрутах Харків – Дніпро та Харків – Кременчук автомобілями ТДВ «АТП 16363» за рахунок вибору раціонального рухомого складу, маршрутизації та використання раціонального засобу механізації для формування транспортного пакету. Об'єкт дослідження – процес доставки пива з ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» на маршрутах Харків – Дніпро та Харків – Кременчук автомобілями ТДВ «АТП 16363». Метод дослідження – аналітично-практичний. Враховуючи партіонність замовлень, у роботі запропоновано замість використання одного автопоїзду Volvo FH12 + Shmitz SCP–80 та одного автопоїзду Renault HR + XTR 978600 на двох розвізних маршрутах використовувати два автопоїзди Volvo FH12 + Shmitz SCP–80, що працюють на двох маршрутах, при якому загальні витрати на перевезення складуть 3086922,2 грн. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані підприємствами, які займаються автомобільними перевезеннями у міжміському сполученні. Область застосування: автомобільний транспорт.Документ Удосконалення технологічного процесу доставки тарно-штучних вантажів в сполученні Україна-Болгарія ТОВ «ВЕЛЕС-ТА»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Шевкунов, Владислав СергійовичМета роботи – удосконалення технологічного процесу доставки тарно-штучних вантажів в сполученні Україна-Болгарія. Об’єкт дослідження – процес доставки вантажів у напрямку Україна – Болгарія. Предмет дослідження – вплив схеми доставки вантажів у міжнародному сполученні на витрати пов’язані з доставкою. Робоча гіпотеза – припущення, що запропоновані технологічні рішення, щодо удосконалення технологічного процесу доставки вантажів у напрямку Україна – Болгарія дозволять покращити показники ефективності. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. Розроблено транспортно-технологічні схеми доставки вантажів в сполученні Україна-Болгарія. В результаті порівняння витрат на доставку вантажу по існуючому варіанту та за запропонованою схемою визначено, що використання автомобіля Renault Premium 410 DXi та напівпричепа Krone Pacton на розробленому маршруті дозволить одержати економічний ефект у розмірі грн./рік, ефективність запропонованих заходів складе 6%. Рекомендації по впровадженню: отримані результати досліджень можуть застосовуватись при організації перевезень вантажів в сполученні Україна-Болгарія.Документ Удосконалення технологічного процесу доставки товарів ТОВ «Харківський завод будівельних сумішей» у місті Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Захаренко, Дмитро ОлеговичМета роботи – удосконалення технологічного процесу доставки будівельних вантажів в міських умовах. Об’єкт дослідження – процес доставки будівельних вантажів в міських умовах. Предмет дослідження – вплив технологічних рішень на показники ефективності доставки будівельних вантажів в міських умовах. Робоча гіпотеза – припущення, що запропоновані технологічні рішення, щодо удосконалення технологічного процесу доставки будівельних матеріалів у міському сполученні дозволять покращити показники ефективності. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. Розроблено транспортно-технологічну схему доставки вантажів в міському сполученні. В результаті проведеної маршрутизації визначені раціональні розвізні та маятникові маршрути перевезень вантажу, що дозволять знизити добовий пробіг автомобілів на 47 кілометрів у порівнянні з існуючими маршрутами перевезень. Економічний ефект від впровадження запропонованих рішень, а саме маршрутизації та використання раціонального рухомого складу за один рік складе 310167 грн. Ефективність запропонованих заходів складе 29,7 %. Рекомендації по впровадженню: отримані результати досліджень можуть застосовуватись при організації перевезень вантажів в міському сполученні.Документ Удосконалення технологічного процесу перевантаження сільськогосподарської продукції на залізнично-автомобільному терміналі N'UNIT(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Хасанов, РусланМета роботи – удосконалення технологічного процесу перевантаження сільськогосподарської продукції на залізнично-автомобільному терміналі N'UNIT за рахунок визначення частки сільськогосподарської продукції, що перевантажуються за прямим варіантом та розміру страхового запасу. Об'єкт дослідження – процес перевантаження сільськогосподарської продукції на залізнично-автомобільному терміналі N'UNIT. Метод дослідження – аналітично-практичний. У роботі визначено частку сільськогосподарської продукції, що перевантажуються за прямим варіантом і яка забезпечує оптимальну роботу залізнично-автомобільного терміналу N'UNIT дорівнює 18800 тонн на рік, а необхідний розмір страхового запасу сільськогосподарської продукції на терміналі N'UNIT, що забезпечить безперебійну роботу залізничного та автомобільного транспорту складе 100 т, а термін збереження – 1,2 доби. Для перевезення сільськогосподарської продукції з терміналу N'UNIT обрано автомобіль Foton АС-3163 по найменшій собівартості, вантажність автомобілю складає 14 тонн, а їх необхідна кількість складе 24 одиниці. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані підприємствами, які займаються перевантаженням продукції з залізничного транспорту на автомобільний. Область застосування: перевантажувальні термінали.Документ Удосконалення технологічного процесу перевезення будівельних вантажів автомобілями ТОВ «Аякс Транс» у Дніпропетровській області(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Мірошина, Карина ЮріївнаОб'єкт дослідження – процес перевезення будівельних навалочних вантажів автомобілями ТОВ «Аякс Транс». Мета роботи – удосконалення технологічного процесу перевезення будівельних вантажів автомобілями ТОВ «Аякс Транс» у Дніпропетровській області за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що попит на автоперевезення будівельних вантажів в межах Дніпропетровської області незважаючи на кризові явища з кожним роком не суттєво, але збільшується. Встановлено, що при страховому запасі вантажу на склад керамзиту с. Шевченково 50,37 т робота транспортно складського комплексу буде безперебійною, а витрати на зберігання готової продукції на складі – мінімальними. Спроектовано 14 раціональних колових маршрутів з коефіцієнтом використання пробігу понад 0,53. При новій схемі маршрутизації отримано зменшення пробігу. Для раціоналізації структури парку автомобілів підприємства проведено розрахунок собівартості доставки 1 тонни вантажу. Розрахунки показали, що найбільш ефективним для роботи на розроблених маршрутах є автомобіль MAN TGL 12.220. При роботі по складеному графіку роботи водіїв на маршрутах 1, 2 та 8 тривалість часу роботи водіїв відповідає нормативному, тому можна зробити висновок, що для роботи на маршруті достатньо 3 водіїв. При впровадженні запропонованих заходів можна отримати зaгaльну сyму економiї у розмірі 2908262 грн за рік. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ТОВ «Аякс Транс»прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в II кварталі 2024 р.