Бакалаврські роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3876

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 180
  • Документ
    Дослідження високочастотного живлення світлодіодів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Старіков, Ярослав Сергійович
    Мета роботи – підвищення ефективності використання світлодіодів за рахунок високочастотного живлення. Об'єкт роботи – визначення конструкції джерела живлення та схеми підключення високочастотного живлення світлодіодів. Предмет роботи – джерело живлення та схема підключення високочастотного живлення світлодіодів. Робота присвячена питанням створенню більш ефективного принципу живлення світлодіодів. Послідовно-паралельна схема підключення світлодіодів та використання живлення змінним струмом високої частоти дозволяє значно знизити затрати на електроенергію. Розглянуто основи створення джерел живлення та схем підключення високочастотного живлення світлодіодів з метою зниження затрат на електроенергію. Розглянуто аспекти розробки та практичної реалізації елементів джерел живлення та схем підключення високочастотного живлення світлодіодів. Розроблена функціональна і принципова електрична схема джерел живлення та схем підключення високочастотного живлення світлодіодів, описані призначення і принципи роботи її елементів.
  • Документ
    Джерело потужності на основі явища резонансу струмів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Красильщіков, Руслан Вадимович
    Мета роботи – підвищення джерел електричної потужності за рахунок використання явищ резонансу струмів. Об'єкт роботи – визначення конструкції джерел електричної потужності на основі використання явищ резонансу струмів. Предмет роботи – джерело електричної потужності на основі використання явищ резонансу струмів. Робота присвячена питанням створенню нових джерел електричної потужності основаних на явищах резонансу струмів. Застосування явищ резонансу струм в джерелах живлення дозволяє суттєво знизити затрачувану енергію для живлення користувачів, що потребують значних значень електричного струму. Розглянуто основи створення нових джерел електричної потужності основаних на явищах резонансу струмів з метою зниження затрачуваної вхідної потужності. Розглянуто аспекти розробки та практичної реалізації елементів системи джерел електричної потужності основаних на явищах резонансу струмів. Розроблена функціональна і принципова електрична схема системи джерела електричної потужності основаного на явище резонансу струмів, описані призначення і принципи роботи її елементів.
  • Документ
    Джерело потужності на основі явища резонансу напруг
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Васильченко, Андрій Андрійович
    Мета роботи – підвищення джерел електричної потужності за рахунок використання явищ резонансу напруг. Об'єкт роботи – визначення конструкції джерел електричної потужності на основі використання явищ резонансу напруг. Предмет роботи – джерело електричної потужності на основі використання явищ резонансу напруг. Робота присвячена питанням створенню нових джерел електричної потужності основаних на явищах резонансу напруг. Застосування явищ резонансу напруг в джерелах живлення дозволяє суттєво знизити затрачувану енергію для живлення користувачів, що потребують значних значень електричної напруги. Розглянуто основи створення нових джерел електричної потужності основаних на явищах резонансу напруг з метою зниження затрачуваної вхідної потужності. Розглянуто аспекти розробки та практичної реалізації елементів системи джерел електричної потужності основаних на явищах резонансу напруг. Розроблена функціональна і принципова електрична схема системи джерела електричної потужності основаного на явище резонансу напруг, описані призначення і принципи роботи її елементів.
  • Документ
    Дослідження електромобіля Hyundai Kona electric (Частина 4) Розробка лабораторної роботи «Діагностика електромобіля Hyundai Kona electric з використання автомобільного сканеру LAUNCH X-431 PRO 3S»
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Самсонов, Вадим Ярославович
    Мета роботи – аналіз етапів розвитку та становлення електромобілів та розробка методичного матеріалу для лабораторної роботи «Діагностика електромобіля Hyundai Kona electric з використання автомобільного сканеру Launch X-431 Pro 3S». Об'єкт роботи – діагностика електромобіля Hyundai Kona electric. Предмет роботи – електромобіль Hyundai Kona electric. Проведено аналіз етапів розвитку та становлення електромобілів. Розроблено лабораторну роботу «Діагностика електромобіля Hyundai Kona electric з використання автомобільного сканеру Launch X-431 Pro 3S». Розроблено хід виконання лабораторної роботи та сформовано питання для самоконтролю. Результати роботи доцільно використовувати у навчальному процесі ЗВО за спеціальностями G3 Електрична інженерія та J8 Автомобільний транспорт.
  • Документ
    Дослідження електромобіля Hyundai Kona electric (Частина 5) Розробка лабораторної роботи «Діагностика електромобіля Hyundai Kona electric з використання автомобільного сканеру Car Scanner ELM OBD2»
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Глазунов, Олексій Ігорович
    Мета роботи – дослідження етапів розвитку та становлення електромобілів та розробка методичного матеріалу для лабораторної роботи «Діагностика електромобіля Hyundai Kona electric з використання автомобільного сканеру Car Scanner ELM OBD2». Об'єкт роботи – діагностика електромобіля Hyundai Kona electric. Предмет роботи – електромобіль Hyundai Kona electric. Проведено аналізу існуючих особливостей та етапів розвитку електромобілів і їх конструкцій. Розроблено лабораторну роботу «Діагностика електромобіля Hyundai Kona electric з використання автомобільного сканеру Car Scanner ELM OBD2». Розроблено хід виконання лабораторної роботи та сформовано питання для самоконтролю. Результати роботи доцільно використовувати у навчальному процесі ЗВО за спеціальностями G3 Електрична інженерія та J8 Автомобільний транспорт.
  • Документ
    Дослідження енергоефективності комбінованої системи зберігання енергії для електромобілів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Тараненко, Нікіта Валерійович
    Мета роботи – визначення параметрів, режимів роботи та конструктивних рішень комбінованої системи зберігання енергії для електромобіля з метою підвищення енергоефективності та забезпечення стабільності функціонування транспортного засобу в умовах змінного навантаження. Об'єкт дослідження – процеси накопичення, розподілу та споживання електричної енергії у комбінованій системі зберігання енергії електромобіля. Предмет дослідження – визначення впливу структури та параметрів комбінованої системи зберігання енергії на енергоефективність, динамічні навантаження та ресурс електромобіля. У межах виконаного дослідження було реалізовано віртуальну модель електромобіля VW e-Golf у середовищі AVL CRUISE, побудовану на основі достовірних технічних параметрів. Модель було перевірено на коректність шляхом порівняння результатів моделювання із паспортними характеристиками виробника. У моделі реалізовано підключення високовольтної літій-іонної акумуляторної батареї з номінальною напругою 323 В та ємністю 24,2 кВт·год, а також суперконденсаторного модуля з робочою напругою 340,2 В і загальною електричною ємністю, 23,57 Ф. Результати чисельного моделювання свідчать про зниження питомого енергоспоживання на 2,95 % на 100 км пробігу у випадку використання HESS в умовах випробувального циклу WLTP. Інтеграція суперконденсаторів до складу HESS дозволяє зменшити амплітуду коливань потужності, що знижує частоту інтенсивних циклів заряджання та розряджання акумуляторної батареї. Це сприяє зменшенню її деградації та продовженню терміну експлуатації.
  • Документ
    Дослідження методів оптимального керування технічним станом акумуляторної батареї електромобіля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Лушпай, Даніїл Михайлович
    Мета роботи – підвищення ефективності, надійності та довговічності експлуатації акумуляторної батареї електромобіля шляхом дослідження її деградаційних процесів, впливу експлуатаційних режимів і вибору оптимальних методів керування технічним станом на основі сучасних підходів. Об'єкт дослідження – процес управління технічним станом тягових акумуляторних батарей електромобілів. Предмет дослідження – методи та алгоритми оцінювання і оптимального керування технічним станом акумуляторної батареї, включаючи моніторинг стану заряду, стану технічного ресурсу, балансування осередків, теплове керування та використання розподіленої архітектури систем BMS. У дипломній роботі проаналізовано типи тягових акумуляторних батарей електромобілів, вивчено характерні механізми їх деградації та вплив експлуатаційних режимів на втрату ємності. Досліджено сучасні підходи до моніторингу технічного стану батарей, та обґрунтовано доцільність застосування розподіленої архітектури системи керування батареєю для забезпечення високої точності, безпеки й адаптивності в умовах динамічного навантаження. У результаті проведеного аналізу сформульовано технічно обґрунтовані рекомендації щодо побудови високоефективної системи керування акумуляторною батареєю, здатної адаптивно реагувати на зміну експлуатаційних умов, забезпечувати рівномірне старіння елементів та знижувати ймовірність виникнення локальних зон перегріву. Крім того, обґрунтовано доцільність інтеграції алгоритмів оцінки залишкового ресурсу батареї на основі моніторингу параметрів внутрішнього електричного опору та температурних градієнтів у її структурі.
  • Документ
    Розробка комп’ютеризованої системи вимірювання параметрів та контролю стану акумулятора електромобіля на базі мікроконтролерної платформи
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Нагорний, Михайло Євгенійович
    Мета роботи – розробка комп’ютеризованої системи вимірювання параметрів та контролю стану акумулятора електромобіля на базі мікроконтролерної платформи, що дозволить проводити діагностику батареї без розпаковування її герметичного корпусу. Об’єкт дослідження – процес вимірювання параметрів та контролю стану акумуляторних батарей електромобілів. Предмет дослідження – методи вимірювання параметрів акумуляторних батарей електромобілів та використання мікроконтролерних платформ для їх моніторингу і діагностики. В роботі розглядається актуальність комп’ютеризованої системи вимірювання параметрів та контролю стану акумулятора електромобіля.
  • Документ
    Розробка енергоефективної зарядної станції електромобілів на базі активного чотириквадрантного випрямляча з корекцією коефіцієнта потужності
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Ніколенко, Кіріл Миколайович
    Мета роботи - покращення енергетичної ефективності та електромагнітної сумісності зарядної станції електромобілів шляхом реалізації зарядної станції на базі активного чотириквадрантного випрямляча з корекцією коефіцієнта потужності. Об'єкт дослідження - зарядні станції для електромобілів. Предмет дослідження - енергетична ефективність, електромагнітна сумісність та якість електроенергії зарядної станції на базі активного чотириквадрантного випрямляча. Актуальність теми. Зростання популярності електромобілів спричиняє необхідність розробки енергоефективних зарядних станцій із високим коефіцієнтом корисної дії (ККД). Традиційні зарядні станції швидкої зарядки містять декілька ланок перетворення електроенергії, що призводить до підвищених втрат потужності та зниження ефективності.
  • Документ
    Дослідження енергоспоживання електромобілів та автономних систем живлення в транспортній інфраструктурі. Частина 3. Аналіз та дослідження сучасних технологій від електромобіля до електричної мережі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Яцевич, Назар Олександрович
    Мета дослідження: аналіз сучасних рішень та оцінка доцільності впровадження технологій типу «від електромобіля до електромережі» V2G, що забезпечують ефективне енергоспоживання та інтеграцію електротранспорту в енергетичну систему. Об’єкт роботи: процес взаємодії електромобіля з електричною мережею в контексті сучасних технологій транспортної інфраструктури. Предмет дослідження: технології зарядки, обміну енергією та управління споживанням електроенергії в контексті електромобільного транспорту та Smart Grid. Дипломна робота бакалавра присвячена актуальній темі дослідження сучасних технологій у сфері електротранспорту, зокрема можливості зворотного потоку енергії від електромобіля до електромережі. Проведено всебічний аналіз технічних засобів (зарядні станції, інвертори, акумулятори), а також розглянуто економічну та екологічну доцільність інтеграції таких рішень в транспортну інфраструктуру України. Робота містить огляд сучасних світових підходів, аналіз ефективності технології V2G, опис бар’єрів впровадження та потенційних переваг. Розглянуто питання охорони праці при роботі з високовольтними електротехнічними системами. За результатами дослідження сформульовано висновки щодо перспективи розвитку та практичного застосування проаналізованих технологій.
  • Документ
    Дослідження енергоспоживання електромобілів та автономних систем живлення в транспортній інфраструктурі. Частина 1. Визначення ефективності фотоелектричних панелей на даху електромобілів для підвищення дальності пробігу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Рябчіков, Данило Миколайович
    Мета дослідження: підвищення ефективності, екологічності та дальності пробігу електричних транспортних засобів за рахунок використання фотоелектричних панелей на даху електромобілів. Об’єкт роботи: процес визначення ефективності фотоелектричних панелей на даху електромобілів для підвищення дальності пробігу. Предмет дослідження: фотоелектрична панель на даху електромобіля. Дипломна робота присвячена комплексному дослідженню основних аспектів, що впливають на ефективність роботи сонячних панелей, їхню взаємодію з акумуляторною системою електромобіля та реальні перспективи їх застосування в умовах клімату України. Зокрема, розглянуто теоретичні та практичні основи використання фотоелектричних панелей в електромобілях, проведено моделювання генерації сонячної енергії в кліматичних умовах Харкова та України, проведена оцінка рентабельності проекту. Проведено дослідження внутрішнього зарядного пристрою електромобілів із використанням фотоелектричної панелі, розглянуто структура та принцип дії перетворювачів та конструкція контролерів. Отримані результати дозволять оцінити реальний потенціал фотоелектричних панелей для збільшення автономності електромобілів, що може стати важливим фактором у розвитку технологій використання відновлюваних джерел енергії у транспортній сфері.
  • Документ
    Аналіз та дослідження схемних рішень побудови електричних транспортних засобів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Перков, Микита Михайлович
    Мета дослідження: підвищення екологічності та ефективності транспортних засобів за рахунок проведення дослідження схемних рішень побудови електричних транспортних засобів. Об’єкт роботи: процес розробки гібридної акумуляторно-суперконденсаторної системи зберігання енергії для електромобілів. Предмет дослідження: схемні рішення побудови електричних транспортних засобів. Дипломна робота присвячена дослідженню та розробки схемних рішень побудови електричних транспортних засобів. Проведений аналіз схемних рішень побудови електричних транспортних засобів, обґрунтована актуальність та задачі дослідження. Проведено дослідження схемних рішень побудови електричних транспортних засобів таких як: електромобілі, електричні транспортні засоби на паливних елементах, гібридні електричні транспортні засоби з зовнішнім зарядом. Проведений розрахунок часу, який потрібен для заряду акумуляторних батарей електромобіля Tesla Model S Plaid від різних рівнів заряду. Проведено досконале дослідження DC/DC та AC/DC перетворювачів напруги, що використовуються для заряду акумуляторних батарей електричних транспортних засобів. Розглянути питання охорони праці. За результатами дослідження сформульовані висновки.
  • Документ
    Теоретичні та практичні основи активного балансування акумуляторів електромобілів за допомогою BMS JK-B2A8S20P
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Іноземцев, Дмитро Володимирович
    Мета роботи: підвищення безпеки, довговічності та ефективності літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів за рахунок їх активного балансування. Об’єкт роботи: процес активного балансування акумуляторних батарей електромобілів. Предмет дослідження: модель активного балансування літій-іонних акумуляторних батарей в MATLAB/Simulink та практичне балансування батарей електромобілів за допомогою BMS JK-B2A8S20P. Дипломна робота присвячена обґрунтуванню необхідності активного балансування літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів, виконаний аналіз останніх досліджень. Побудовані дві моделі активного балансування літій-іонних акумуляторів з номінальною напругою 3,7 В і номінальною ємністю 5,4 А·год протягом 40 с в MATLAB/Simulink без зовнішнього джерела електричної енергії та із зовнішнім джерелом. Проведено практичне балансування батарей електромобілів Nissan Leaf за допомогою системи керування BMS JK-B2A8S20P. Розглянутий приклад підключення системи керування BMS до акумуляторної батареї, що складається з 4-х елементів. Розглянути питання охорони праці. За результатами дослідження сформульовані висновки.
  • Документ
    Дослідження перетворювачів напруги для швидкої зарядки електричних транспортних засобів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Жерьобкін, Володимир Юрійович
    Мета дослідження: визначення ефективних методів заряджання літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів за рахунок дослідження перетворювачів напруги для швидкої зарядки електричних транспортних засобів. Об’єкт роботи: процес швидкої зарядки електричних транспортних засобів. Предмет дослідження: схемні рішення побудови перетворювачів напруги для швидкої зарядки електричних транспортних засобів. Дипломна робота присвячена дослідженню перетворювачів напруги для швидкої зарядки електричних транспортних засобів. Проведений аналіз систем зарядки електромобілів, визначена актуальність дослідження, проведений огляд літературних джерел за тематикою дослідження, проаналізовані стандарти та рівні зарядки електромобілів. Проведено досконале дослідження перетворювачів напруги для швидкої зарядки електричних транспортних засобів, а саме: двонаправлених та однонаправлених AC/DC перетворювачів, двонаправлених та однонаправлених ізольованих DC/DC перетворювачів, а також неізольованих DC/DC перетворювачів. Проведено дослідження системи керування DC/DC перетворювачем для швидкої зарядки електромобілів. Розглянути технології транспортний засіб – мережа V2G та транспортний засіб – будинок V2H. Розглянути питання охорони праці. За результатами дослідження сформульовані висновки.
  • Документ
    Дослідження перетворювачів напруги для швидкої зарядки електричних транспортних засобів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Дейкало, Володимир Миколайович
    Мета дослідження: отримання інформації щодо можливостей автономної роботи електричного транспорту при використанні сучасної елементної бази. Об’єкт роботи: процес переобладнання вантажного автомобіля на транспорт, що рухається від електричного рушія з показниками пробігу, співставними з транспортом на ДВЗ. Предмет дослідження: електрична силова установка для вантажного транспортного засобу. Дипломна робота присвячена моделюванню та розрахунку параметрів електричної силової установки для вантажного автомобіля, для застосування замість штатної силової установки на дизельному паливі. Проведений розрахунок раціональної енергоємності тягової акумуляторної батареї для вантажного електромобіля. Розраховано раціональну потужність тягового електродвигуна для електричної вантажівки. Розглянуті питання охорони праці на об’єктах з технічного обслуговування електротранспорту.
  • Документ
    Дослідження гібридних акумуляторно-суперконденсаторних систем зберігання енергії для електромобілів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бородіна, Катерина Олександрівна
    Мета роботи: підвищення екологічності, потужності, ефективності та терміну служби електромобілів за рахунок використання гібридної акумуляторно-суперконденсаторної системи зберігання енергії. Об’єкт роботи: процес розробки гібридної акумуляторно-суперконденсаторної системи зберігання енергії для електромобілів. Предмет дослідження: гібридна акумуляторно-суперконденсаторна система зберігання енергії для електромобілів. Дипломна робота присвячена дослідженню гібридної акумуляторно-суперконденсаторної системи зберігання енергії для електромобілів. Гібридна система зберігання енергії, що включає суперконденсатори та літій-іонні акумуляторні батареї, раціонально використовує високу щільність енергії акумуляторів і високу щільність потужності суперконденсаторів та представляє собою перспективний підхід для задоволення різних потреб електроенергії електромобілів, таких як: підвищення динамічних властивостей, збільшення терміну служби акумуляторних батарей, підвищення загальної ефективності, в тому числі за рахунок повного поглинання енергії рекуперації. Розроблені схемні рішення побудови гібридної акумуляторно-суперконденсаторної системи зберігання енергії для електромобілів та проведені дослідження технології від електромобіля до мережі з фотоелектричною станцією. Розглянути питання розміщення суперконденсаторів в електромобілі. За результатами дослідження сформульовані висновки.
  • Документ
    Дослідження спеціальних схем напівпровідникових перетворювачів для мотор-колеса
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Шевченко, Олександр Владиславович
    Мета роботи – проведення аналізу та дослідження спеціальних схем інверторів для багатомоторного електричного приводу електромобілів. Об’єкт роботи – процес перетворення параметрів електричної енергії. Предмет роботи – спеціальні схеми інверторів з двома виходами. Проведено аналіз принципів побудови багатомоторних електричних приводів та спеціальних схем напівпровідникових перетворювачів для їх живлення, проведено аналіз методів керування для систем багатомоторного електричного приводу, проведено аналіз та дослідження роботи п’ятифазного інвертора за різних методів керування при роботі у складі двомоторного електроприводу, результати роботи можуть бути використані при проектуванні систем приводу електричних транспортних засобів з декількома приводними двигунами, проектуванні спеціальних напівпровідникових перетворювачів з декількома виходами, а також вдосконаленні та модернізації систем керування електричних двигунів.
  • Документ
    Дослідження системи гальмування по проводам для електромобіля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Цвіренко, Владислав Анатолійович
    Мета роботи – проведення аналізу систем гальмування по проводам, дослідження системи електромеханічного гальма, визначення можливостей вдосконалення систем гальмування по проводам. Об’єкт роботи – процес перетворення електричної енергії на механічну силу. Предмет роботи – електромеханічна гальмівна система. Проведено порівняльний аналіз систем гальмування по проводам, відмічено переваги та недоліки електрогідравлічних та електромеханічних систем гальмування, порівняно з традиційними гідравлічними системами, розглянуто алгоритми керування систем гальмування по проводам у різних умовах руху та гальмування, а також при сумісній роботі з системою рекуперативного гальмування, наведено результати моделювання електромеханічної гальмівної системи з приводом від синхронного електричного двигуна зі збудженням від постійних магнітів, проведено аналіз впливу методу керування електричним двигуном на вихідні параметри гальмівної системи.
  • Документ
    Дослідження електричної мережі з електромобілями в якості розподілених джерел електричної енергії
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Ресін, Костянтин Юрійович
    Мета роботи – дослідження питань побудови електричних мереж з використанням технології V2G та відновлюваних джерел електричної енергії. Об’єкт роботи – процес розподілу електричної енергії. Предмет роботи – електрична мережа з використанням технології V2G та відновлюваних джерел електричної енергії. Наведено методику вирішення оптимізаційної задачі побудови електричної мережі з використанням технології V2G та відновлюваних джерел електричної енергії з використанням моделей реалістичного навантаження; проведено аналіз методів розподілу навантажень між паралельними напівпровідниковими силовими інверторами, наведено їх функціональні схеми та означено основні переваги та недоліки.
  • Документ
    Дослідження електричного генератора на базі реактивної електричної машини з перемиканням магнітного потоку та комбінованим збудженням
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Панін Олександр Олексійович
    Мета роботи – проведення аналізу вентильних реактивних генераторів, дослідження можливості їх вдосконалення для застосування у складі силової установки електромобіля. Об’єкт роботи – процес перетворення механічної енергії на електричну. Предмет роботи – вентильна реактивна електрична машина у режимі генератора. Проведено аналіз принципів побудови, принципу роботи та методів керування вентильною реактивною електричною машиною, яка працює в режимі генератора, проведено аналіз впливу основних конструктивних параметрів та принципів керування на робочі та вихідні характеристики генератора, наведено результати комп’ютерного моделювання впливу способів керування на вихідні параметри генератора.