Бакалаврські роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3878

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 86
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1. Розробка карданної передачі та аналіз конструкцій модуляторів тиску АБС
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Каплієнко, Владислав Сергійович
    Об'єкт роботи – транспортний засіб категорії М1. Мета роботи – карданна передача та аналіз конструкцій модуляторів тиску АБС. У процесі виконання роботи було здійснено аналіз конструкцій транспортних засобів категорії М1 задньоприводної компоновки. Особлива увага приділялася конструкції карданних передач та конструкції модуляторів тиску АБС. Проаналізувавши переваги та недоліки існуючих конструкцій, було розроблено складальне креслення карданної передачі транспортного засобу категорії М1, яка відповідає всім вимогам, має високі технологічні і експлуатаційні показники. Також було проведено аналіз конструкцій модуляторів тиску АБС автомобілів із визначенням їх основних переваг та недоліків. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані при проєктуванні трансмісій легкових автомобілів або модернізації вже існуючих.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1. Розробка головної передачі та дослідження рульового керування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бібик, Владислав Олексійович
    Об'єкт роботи – транспортний засіб категорії М1. Мета роботи – головна передача та дослідження рульового керування. У процесі виконання кваліфікаційної роботи було здійснено аналіз конструкцій транспортних засобів категорії М1 передньоприводної компоновки пасажиромісткістю 5 чоловік. Особлива увага приділялася конструкції головних передач та будові рульового керування. Проаналізувавши переваги та недоліки існуючих конструкцій, було розроблено складальне креслення головної передачі транспортного засобу категорії М1, яка відповідає всім вимогам, володіє високими технологічними і експлуатаційними показниками. Разом з цим було проведено дослідження рульового керування із визначенням основних елементів, їх основних переваг та недоліків. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані при проєктуванні трансмісій легкових автомобілів або модернізації вже існуючих.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії N3. Розробка головної передачі та аналіз аеродинамічних пристроїв
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Козін, Кирило Андрійович
    Об’єкт дослідження – елемент трансмісії, головна передача транспортного засобу категорії N3. Мета проекту – розробка головної передачі та аналіз аеродинамічних пристроїв. Метод дослідження –використання наукових підходів і класичних теорій. Головна передача призначена для збільшення підведеного до неї крутного моменту, перетвореного в коробці передач та передачі його до коліс через диференціал і напіввісі, розташовані, як правило, під прямим кутом до подовжньої осі автомобіля. Зубчасті колеса головної передачі працюють у більше важких умовах, ніж зубчасті колеса коробки передач, тому що вони завжди перебувають під навантаженням при русі автомобіля. З усіх агрегатів автомобіля головна передача є найбільш навантаженою, так як являється кінцевим елементом трансмісії і тому до неї висувають наступні вимоги: - мінімальні розміри по висоті для забезпечення максимально можливого дорожнього просвіту; - можливо більше низький рівень шуму; - загальні технічні вимоги. Результати кваліфікаційної роботи бакалавра можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні елементів трансмісії для нових автомобілів.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії N3. Розробка коробки передач та вибір шин і тиску повітря в них
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Князєв, Микита Дмитрович
    Об’єкт дослідження – коробка передача транспортного засобу категорії N3. Мета роботи – розробка коробки передач транспортного засобу категорії N3, вибір шин та тиску повітря в них. Метод дослідження – розробка автомобіля та аналіз та обґрунтування тиску повітря в шинах
  • Документ
    Транспортний засіб категорії L3 для спорту. Розробка зчеплення та аналіз засобів контролю фізіологічного стану і ефективності керування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Сараєва, Світлана Олексіївна
    Мета роботи: Розробити транспортний засіб категорії L3 для спорту. Розробити зчеплення та проаналізувати засоби контролю фізіологічного стану та ефективності керування пілота. Об'єкт дослідження: транспортний засіб категорії L3 для спорту. Предмет дослідження: механізм зчеплення та засоби контролю фізіологічного стану та ефективності керування пілота. Основні завдання: - Виконати аналіз основних характеристик транспортних засобів-аналогів - Розробити конструкцію основних елементів механізму зчеплення - Дослідити існуючі засоби контролю за фізіологічним станом та ефективністю керування пілота.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М2. Розробка головної передачі та аналіз можливості використання АБС
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Гура, Ілля Олексійович
    Об’єкт дослідження – головна передача транспортного засобу категорії М2. Мета проекту – розробка головної передачі та аналіз можливості використання АБС. Метод дослідження – аналітичний з використанням наукових підходів і класичних теорій. У кожного сучасного автомобіля в не залежності від класу в конструкції трансмісії є диференціал який або розподіляє крутний момент по осям транспортного засобу або розподіляє крутний момент між колесам в не залежності чи то передній чи то задній привід. Диференціал — це механічний пристрій, що передає обертання з одного джерела на два незалежні споживачі так, що кутові швидкості обертання джерела і обох споживачів можуть бути різними і їхнє співвідношення може бути непостійним, але відношення швидкості обертання джерела до суми швидкостей обох споживачів залишається постійним. На даний момент дуже багато різновидів диференціалі та їх систем керування які дають можливість раціонально використовувати крутний момент. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі для лабораторних та практичних.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1. Розробка коробки передач та аналіз паливної економічності транспортних засобів у міському циклі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Шапорєв, Єгор Сергійович
    Об'єкт дослідження – транспортний засіб категорії М1. Мета роботи – розробка коробки передач транспортного засобу категорії М1. У процесі виконання роботи було здійснено аналіз конструкцій транспортних категорії М1. Особлива увага приділялася конструкції коробок передач та аналізу паливної економічності транспортних засобів у міському циклі. Проаналізувавши переваги та недоліки існуючих конструкцій, була розроблена коробка передач транспортного засобу категорії М1, яка відповідає всім вимогам, має високі технологічні і експлуатаційні показники. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані при проектуванні трансмісій для транспортних засобів категорії М1 або модернізації вже існуючих.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1. Розробка зчеплення та аналіз керованих підвісок
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Руденко, Дмитро Сергійович
    Об'єкт роботи – транспортний засіб категорії М1. Мета роботи – розробка зчеплення та аналіз конструкцій керованих підвісок. У процесі виконання роботи було здійснено аналіз конструкцій транспортних засобів категорії М1 передньоприводної компоновки з кількістю пасажирів не менше 5. Особлива увага приділялася конструкції зчеплень та конструкції керованих підвісок. Проаналізувавши переваги та недоліки існуючих конструкцій, було розроблено складальне креслення зчеплення транспортного засобу категорії М1, яка відповідає всім вимогам, має високі технологічні і експлуатаційні показники. Також було проведено аналіз конструкцій керованих підвісок автомобілів із визначенням їх основних переваг та недоліків. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані при проєктуванні трансмісій легкових автомобілів або модернізації вже існуючих.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1. Розробка зчеплення та аналіз конструкцій підвісок
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Джигіт, Микита Тімурович
    Об'єкт роботи – транспортний засіб категорії М1. Мета роботи – розробка зчеплення та аналіз конструкцій активних підвісок. У процесі виконання роботи було здійснено аналіз конструкцій транспортних засобів категорії М1. Особлива увага приділялася конструкції зчеплень та особливостям будови підвісок. Проаналізувавши переваги та недоліки існуючих конструкцій, було розроблено складальне креслення зчеплення транспортного засобу категорії М1, яка відповідає всім вимогам, має високі технологічні і експлуатаційні показники. Також було проведено аналіз конструкцій підвісок автомобілів із визначенням їх основних переваг та недоліків. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані при проєктуванні трансмісій легкових автомобілів або модернізації вже існуючих.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії N2. Розробка коробки передач та аналіз рулевого керування з підсилювачем
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бойко, Андрій Геннадійович
    Об’єкт дослідження – елемент трансмісії, коробка перемикання передач N2. Мета проекту – розробка коробки передач та аналіз рульового керування з підсилювачем. Метод дослідження – аналітичні методи з використанням класичних теорій та наукових підходів. Коробка передач відіграє важливу роль під час керування транспортним засобом. Для рушання з місця і розгону автомобіля необхідно затратити велику роботу у фізичному сенсі, отже - на його колеса потрібно подати значну потужність, яку можна отримати лише за досить високих обертів двигуна. Тим часом, швидкість руху автомобіля під час рушання з місця невисока. Те ж саме - під час руху бездоріжжям, коли високі значення потужності та крутного моменту затребувані за невисокої швидкості руху автомобіля., цей вузол повинен бути надійним та довговічним. Звідси випливає необхідність у трансмісії зі змінним передавальним числом, що дає змогу використовувати різні співвідношення між швидкостями обертання колінчастого вала двигуна і ведучих коліс. Найбільш технічно простим способом забезпечення змінного передавального числа трансмісії і є використання ступінчастої механічної коробки передач - шестеренчастого редуктора, в якому передавальне число змінюється завдяки вибору однієї з декількох пар шестерень, що передають крутний момент, з різним передавальним відношенням. Результати можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні автомобільних систем керування коробкою передач.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М2. Розробка зчеплення та аналіз елементів пасивної безпеки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Яковлев, Артем Віталійович
    Об'єкт роботи – транспортний засіб категорії М2. Мета роботи – зчеплення та аналіз систем пасивної безпеки. В ході виконання роботи було виконано аналіз конструкцій транспортних засобів категорії М2 з кількістю пасажирів не менше 13. Особлива увага приділялася конструкції зчеплень та систем пасивної безпеки. Проаналізувавши переваги та недоліки існуючих конструкцій, було розроблено складальне креслення зчеплення транспортного засобу категорії М2, яке відповідає всім вимогам, має високі технологічні і експлуатаційні показники. Також було проведено аналіз існуючих систем пасивної безпеки автомобілів із визначенням їх основних переваг та недоліків. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані при проєктуванні трансмісій транспортних засобів категорії М2 або модернізації вже існуючих.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії N2. Розробка карданної передачі та аналіз конструкцій розвантажувальних механізмів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Калатур, Даниїл Володимирович
    Об'єкт роботи – транспортний засіб категорії N2. Мета роботи – розробка головної передачі та аналіз конструкцій розвантажувальних механізмів. У процесі виконання роботи було здійснено аналіз конструкцій транспортних засобів категорії N2 вантажопідйомністю не менше 4900 кг. Особлива увага приділялася конструкції карданної передачі та розвантажувальних механізмів. Проаналізувавши переваги та недоліки існуючих конструкцій, було розроблено складальне креслення карданної передачі транспортного засобу категорії N2, яка відповідає всім вимогам, має високі технологічні і експлуатаційні показники. Також було проведено аналіз конструкцій розвантажувальних механізмів із визначенням їх основних переваг та недоліків. Результати кваліфікаційної роботи бакалавра можуть бути використані при проєктуванні трансмісій вантажних автомобілів або модернізації вже існуючих.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1S. Розробка зчеплення та аналіз кінематики рульового керування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кочнєв, Сергій Юрійович
    Об’єкт дослідження – робочі процеси, що відбуваються в елементах зчеплення трансмісії транспортного засобу категорії М1S в умовах повсякденної експлуатації. Мета кваліфікаційної роботи - розробка зчеплення транспортного засобу категорії М1S за рахунок досконалення елементів зчеплення для підвищення працездатності водія та аналіз кінематики рульового керування. Метод дослідження – структурний аналіз для ретельного аналізу тенденцій розвитку напрямків удосконалення елементів зчеплення. На сучасних автомобілях встановлюється сухе однодискове зчеплення, яке включає корзину, натискний і ведений диски, діафрагмову пружину, підшипник вимикання зчеплення з муфтою і виделкою. Корзина з’єднана з ведучим диском зчеплення за допомогою тангенціальних пластин. Всі конструктивні елементи зчеплення розміщуються в картері. Картер зчеплення кріпитися болтами до двигуна. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні нових автомобілів.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М3. Розробка коробки передач та аналіз жорсткості її валів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Пивовар, Дмитро Олегович
    Об’єкт досліджень – Механічна трьох вальна коробка передач. Мета роботи – розрахунок валів коробки передач, аналіз жорсткості валів коробки передач, визначення впливу матеріалу на жорсткість валів коробки передач. Метод дослідження – математичне і графічне моделювання коробки передач. Основним агрегатом трансмісії який розглянуто у кваліфікаційній роботі бакалавра є коробка передач. На транспортних засобах (ТЗ) категорії М2,М3,N2,N3 най частіше використовують трьох вальні коробки передач. Зубча-сте зачеплення це елемент який передає крутний момент з валу на вал. Які під-тверджені навантаженню і руйнуванню. Довговічність валів визначається їх жорсткістю. Мінімальне значення жорсткості необхідне для довговічності ви-значається крутним моментом двигуна, довжиною валів, передаточним числом зубчастого зачеплення. А сама жорсткість валу визначається матеріалом з якого він виготовлений. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні нових автомобілів.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М2. Розробка коробки передач та аналіз конструкцій пневмогідравлічних систем підресорювання
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Єлфімов, Андрій Володимирович
    Об’єкт дослідження – коробка передача транспортного засобу категорії М2. Мета роботи – розробка коробки передач транспортного засобу категорії М2, та аналіз механізмів перемикання передач. Метод дослідження – розробка транспортного засобу категорії М2 та аналіз механізмів перемикання передач. На сьогоднішній день перемикання передач є одним з найголовніших факторів які впливають на втомленість водія під час експлуатації транспортного засобу, особливо автобусів. При виконанні кваліфікаційної роботи бакалавра було розглянуто особливості будови та умови експлуатації автобуса, що відноситься до транспортних засобів категорії М2. Було розглянуто різні варіанти компонування механізмів перемикання передач. Було обрано електромеханічний механізм перемикання передач для шестиступеневої коробки передач. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі та при проектуванні нових транспортних засобів.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії N2. Розробка карданної передачі та аналіз підвісок вантажних автомобілів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Шпак, Костянтин Дмитрович
    Об’єкт дослідження – карданна передача автомобіля N2. Підвіска автомобіля неперервно удосконалювалась. Особливої довершеності вона набула в останні десятиліття. Проте, якогось єдиного навіть схемного вирішення підвіски — такого, яке можна було б беззастережно вважати найраціональнішим, — не існує. Тож загальні принципи досконалого підвішування вимушено втілюються у певній конструктивній різноманітності. Від схеми підвіски істотно залежать: принципи компонування та масові параметри автомобіля; плавність його руху; стійкість та керованість руху тощо. Сучасні підвіски, окрім виконання тривіальних функцій, забезпечують також належну безпеку руху, ізоляцію кузова від дорожнього шуму й жорсткого кочення радіальних шин, сприятливий розподіл навантаження на раму чи кузов, можливість регулювання рівня розташування кузова. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні нових автомобілів. Мета проекту – розробка карданної передачі транспортного засобу категорії N2, аналіз та підвісок вантажних автомобілів. Метод дослідження – аналітичний за допомогою наукових підходів і класичних теорій.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1. Розробка зчеплення та вибір літніх шин і тиску в них повітря
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Циганкова, Катерина Валеріївна
    Об’єкт дослідження – елемент трансмісії, зчеплення транспортного засобу категорії М1. Мета проекту – розробка зчеплення та вибір літніх шин і тиску в них повітря. Метод дослідження – аналітичний з використанням наукових підходів і класичних теорій. Зчеплення — це елемент трансмісії, що з'єднує двигун із всією трансмісією та дає змогу тимчасово роз'єднувати їх під час перемикання передач, гальмування і зупинки. Основа роботи зчеплення — це фрикційна взаємодія дисків, що знаходяться на обох валах і може розглядатися як один з видів фрикційних муфт. На сучасних легкових автомобілях встановлюється однодискове, дводискове або багатодискове зчеплення з однією центральною діафрагмовою пружиною. Радіально розміщені пелюстки пружини є відтискними важелями та пружними елементами. Результати кваліфікаційної роботи бакалавра можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні елементів трансмісії для нових автомобілів.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1 . Розробка коробки передач та аналіз дорожньо-транспортної події в якій транспортний засіб рухався з перевищенням швидкості
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Углеватий, Ігор Віталійович
    Об'єкт роботи – коробка передач транспортного засобу категорії М1. Мета роботи – розробка коробки передач для транспортного засобу категорії М1 та аналіз дорожньо-транспортної події в якій транспортний засіб рухався з перевищенням швидкості. Метод дослідження –використання класичних наукових підходів. Для рушання з місця і розгону автомобіля необхідно затратити велику роботу, а на колеса потрібно подати крутний момент, який можна отримати лише за досить високих обертів двигуна. Тим часом, швидкість руху автомобіля під час рушання з місця невисока. Коробка перемикання передач це вузол який повинен бути надійним та довговічним. Звідси випливає необхідність у трансмісії зі змінним передавальним числом, що дає змогу використовувати різні співвідношення між швидкостями обертання колінчастого вала двигуна і ведучих коліс. Найбільш технічно простим способом забезпечення змінного передавального числа трансмісії і є використання ступінчастої механічної коробки передач - шестеренчастого редуктора, в якому передавальне число змінюється завдяки вибору однієї з декількох пар шестерень, що передають крутний момент, з різним передавальним відношенням. Результати можуть бути використані в навчальному процесі та при проектуванні автомобільних систем керування коробкою передач.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії М1. Розробка карданної передачі та аналіз взаємодії колеса з опорною поверхнею
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Захожий, Максим Дмитрович
    Об’єкт дослідження – взаємодія колеса з опорною поверхнею автомобіля категорії М1. Мета кваліфікаційної роботи – розробка карданної передачі транспортного засобу категорії М1, аналіз взаємодії колеса з опорною поверхнею. Метод дослідження – аналіз фізико-механічних властивостей шин, дорожнього покриття та характеру їх взаємодії в зоні контакту колеса з опорною поверхнею для транспортних засобів категорії M1. У легкових автомобілях основну роль у взаємодії з дорогою виконує пневматична шина, що забезпечує не лише передавання тягових і гальмівних зусиль, а й поперечну стійкість під час повороту. Контакт шини з дорожнім покриттям відбувається у зоні плями контакту, де формуються сили зчеплення та сили опору коченню. Геометрія, жорсткість, рисунок протектора, тиск у шині та характеристики покриття істотно впливають на величину і розподіл дотичних сил. Саме тому дослідження взаємодії колеса з опорною поверхнею є важливим для забезпечення безпеки руху, ефективності гальмування та паливної економічності. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні нових автомобілів.
  • Документ
    Транспортний засіб категорії N3. Розробка зчеплення та аналіз впливу геометричних розмірів веденого диску на крутний момент
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Грачов, Олександр Миколайович
    Об’єкт дослідження – елемент трансмісії, зчеплення транспортного засобу категорії N3. Мета проекту – розробка зчеплення та аналіз впливу геометричних розмірів веденого диску на крутний момент. Метод дослідження – аналітичний з використанням наукових підходів і класичних теорій. Зчеплення — це елемент трансмісії, що з'єднує двигун із всією трансмісією та дає змогу тимчасово роз'єднувати їх під час перемикання передач, гальмування і зупинки. Основа роботи зчеплення — це фрикційна взаємодія дисків, що знаходяться на обох валах і може розглядатися як один з видів фрикційних муфт. Перед автомобільним транспортом поставлені наступні завдання: підвищити ефективність використання автотранспортних засобів, і в першу чергу за рахунок широкого застосування причепів і напівпричепів, скорочення виробничих простоїв, поліпшити структуру автомобільного парку. Результати кваліфікаційної роботи бакалавра можуть бути використані в навчальному процесі і при проектуванні елементів трансмісії для нових автомобілів.