Випуск 85 / Выпуск 85

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2738

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 19 з 19
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харьковський национальный автомобильно-дорожный университет, 2019)
  • Документ
    Взаимодействие преподавателя и иностранного студента в процессе педагогического общения в условиях украинского ВУЗа
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Демьянова, В. Г.; Дем’янова, В. Г.; Demianova, V. G.
    Рассматривается опыт организации взаимодействия преподавателя и иностранного студента в процессе педагогического общения в условиях украинского ВУЗа. Дается характеристика педагогического общения и анализируются педагогические условия, способствующие плодотворному взаимодействию преподавателя и иностранного студента.
  • Документ
    Сучаснi вимоги до навчання статистицi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Михайленко, А. Г.; Mikhailenko, A. G.
    Статистичний аналіз стає все більш вагомою складовою знань у сучасному світі. Підготовка висококваліфікованих інженерів, здатних приймати правильні рішення, вимагає навчання методам сучасної статистики у тісному поєднанні з фаховою освітою.
  • Документ
    Аналiз методiв моделювання в екологiї з позицiй системологiї
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Ковальова, О. М.; Ковалева, О. Н.; Kovalova, O.
    Здійснено аналіз основних положень системології щодо підходів у дослідженні простих і складних систем. Розглянуті основні принципи системології та найбільш важливі функції пояснення та передбачення спостережуваних феноменів в досліджуваному класі систем, а також зв’язок між ускладненням поведінки об’єктів, що моделюються, і методами їх моделювання.
  • Документ
    Екосистемнi послуги як пiдстава для розвитку рекреацiйної дiяльностi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Анiсiмова, С. В.; Анiсiмов, С. В.; Анисимова, С. В.; Анисимов, С. В.; Anisimova, S.; Anisimov, S.
    Проведено аналіз етапів становлення та класифікації екосистемних послуг. Розглянуті проблеми ідентифікації екосистемних послуг як підстави для розвитку рекреаційної діяльності. Розроблено типологічну схему екосистемних послуг, що використовуються під час здійснення рекреаційної діяльності. Запропоновані перспективні напрями раціонального використання рекреаційних ресурсів та послуг екосистем.
  • Документ
    Нечётко-множественная модель управления рисками при выполнении перевозки грузов
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кунда, Н. Т.; Лебедь, В. В.; Кунда, Н. Т.; Лебідь, В. В.; Kunda, N.; Lebid, V.
    Управление рисками при автомобильной перевозке грузов представляет собой процесс взаимодействия многих составляющих, которые характеризуются значительным числом параметров. Учёт рисковых событий и их оценка на этапе планирования перевозки позволит снизить возникновение потенциального риска на этапе ее выполнения. Представленная модель управления рисками с использованием нечёткой логики обеспечит улучшение качества транспортных услуг.
  • Документ
    Распределение скорости движения автомобилей перед стоп-линией городского регулируемого перекрёстка
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Макаричев, А. В.; Горбачёв, П. Ф.; Ву, Д. М.; Горбачёва, Е. А.; Макаричев, А. В.; Горбачёв, П. Ф.; Ву, Д. М.; Горбачева, Е. А.; Makarychev, A.; Horbachov, P.; Vu, D. M.; Gorbachova, O.
    Вводится понятие скорости движения автомобиля в поперечном сечении городской улицы как случайной величины, определяемой на основании времени проезда и габарита автомобиля. Выдвигается и проверяется гипотеза относительно закономерностей распределения скорости автомобилей перед стоп-линией городского регулируемого перекрёстка.
  • Документ
    Методика розрахунку та оцiнка ефективностi комбiнованого режиму руху на мiському автобусному маршрутi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Таран, I. О.; Литвин, В. В.; Таран, И. А.; Литвин, В. В.; Taran, I.; Litvin, V.
    У роботі розглянуті питання вдосконалення технології процесу перевезення пасажирів за рахунок організації на міських автобусних маршрутах комбінованого режиму. Розроблено економіко-математичну модель, яка дозволяє досліджувати і визначати доцільність і раціональні параметри введення комбінованих швидкісних форм сполучення. Наведені результати моделювання та оцінка ефективності введення швидкісного сполучення на міському маршруті № 70 (м. Дніпро).
  • Документ
    Визначення показникiв пневмодвигуна для гiбридної силової установки мiського легкового автомобiля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Нечипорук, М. В.; Воробйов, Ю. А.; Пода, В. Б.; Нечипорук, Н. В.; Воробьев, Ю. А.; Пода, В. Б.; Nechiporuk, N.; Vorobyov, Y.; Poda, V.
    Розглянуто питання щодо принципів вибору основних показників поршневого пневмодвигуна гібридної силової установки «ДВЗ-пневмодвигун» легкового автомобіля міського призначення, що використовує скраплене повітря. На основі розрахункових досліджень показників пневмодвигунів з різними вихідними даними для прототипу автомобіля, що рухається зі швидкістю 60 км/год, вибраний і запропонований для впровадження пневмодвигун із показниками, які забезпечують мінімальні витрати повітря за умов прийнятних габаритів.
  • Документ
    Обзор методов оценки сцепления битумов с каменными материалами
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Пыриг, Я. И.; Пиріг, Я. І.; Pyrig, Ya.
    На основе литературных данных выполнен обзор методов оценки сцепления битумов с каменными материалами. Приведены требования, которым должен удовлетворять метод оценки адгезии битумов, а также достоинства и недостатки существовавших и применяемых в настоящее время методов.
  • Документ
    Матерiалознавчi та конструктивно-технологiчнi особливостi забезпечення мiцностi зчеплення герметизуючих матерiалiв з поверхнею асфальтобетонного покриття в зонi трiщини
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Жданюк, В. К.; Воловик, О. О.; Бiжан, О. П.; Циркунова, К. В.; Гнатенко, Р. Г.; Жданюк, В. К.; Воловик, А. А.; Бижан, О. П.; Циркунова, Е. В.; Гнатенко, Р. Г.; Zhdnyuk, V.; Volovyk, O.; Bizhan, O.; Tsyrkunova, K.; Gnatenko, R.
    Наголошується, що однією з основних фундаментальних характеристик бітумо-полімерних герметизуючих матеріалів гарячого застосування є міцність зчеплення з поверхнею стінок тріщини в асфальтобетонному шарі покриття дорожнього одягу. За результатами експериментальних досліджень встановлено, що зі збільшенням концентрації гумової крихти як наповнювача у складі герметика відбувається зменшення значень міцності зчеплення бітумо-полімерного герметизуючого матеріалу з поверхнею асфальтобетону.
  • Документ
    Динамические и эконометричекие модели прогнозирования состояния автомобильных дорог
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батракова, А. Г.; Урдзик, С. М.; Батраков, Д. О.; Батракова, А. Г.; Урдзік, С. М.; Батраков, Д. О.; Batrakova, A.; Urdzik, S.; Batrakov, O.
    В работе сформулирован алгоритм и определена задача оптимального выбора набора участков с целью получения максимально достоверных прогнозов при необходимом условии минимального числа таких участков. Предложено решение задачи оптимизации с ограничениями по затратам при условии достижения максимальной эффективности прогнозирования.
  • Документ
    Моделирование и оценка состояния дорожных одежд со сквозными трещинами в покрытии
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батракова, А. Г.; Урдзик, С. М.; Батраков, Д. О.; Батракова, А. Г.; Урдзік, С. М.; Батраков, Д. О.; Batrakova, A.; Urdzik, S.; Batrakov, D.
    Рассмотрены возможности оценки геометрических параметров сквозных трещин в верхних слоях конструкций дорожных одежд нежёсткого типа и влажности в нижних слоях конструкции под трещиной по данным георадарного обследования. Предложен подход к учету влияния трещин в покрытии на несущую способность конструкции дорожной одежды, опирающийся на результаты численного моделирования напряженно-деформированного состояния конструкции дорожной одежды с привлечением метода конечных элементов.
  • Документ
    Урахування сумiсної роботи балок у скiнченно-елементнiй моделi дiафрагмової прогонової будови
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Бережна, К. В.; Краснов, С. М.; Бережная, Е. В.; Краснов, С. Н.; Berezhna, K.; Krasnov, S.
    Наведено аналіз скінченно-елементних моделей діафрагмових прогонових будов з урахуванням сумісної роботи за рахунок сталевих накладок та асфальтобетонного покриття. Обрано найбільш приближену модель до реальної шляхом порівняння результатів розрахунку з даними випробування аналогічної прогонової будови.
  • Документ
    Влияние цвета и типа поверхности земли на проявление эффекта теплового острова в больших городах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Роговой, А. С.; Роговий, А. С.; Rogovyi, A.
    Проведены исследование влияния типа и цвета поверхности зданий и земли на проявление эффекта теплового острова в больших городах на примере городской застройки г. Харьков. Использование светлых поверхностей привело к уменьшению нагрева поверхностей и уменьшению температуры воздуха, что в свою очередь положительно влияет на основные характеристики микроклимата мегаполиса. Кроме того, проведены исследования влияния утепления зданий на температуру окружающего воздуха в зимний период.
  • Документ
    Исследование колебаний корпуса паровой турбины мощностью 500 МВт
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Красников, С. В.; Красніков, С. В.; Krasnikov, S. V.
    Проведено моделирование энергоблока с паротурбинной установкой мощностью 500 МВт. Построены геометрические и расчетные модели. Проведено расчеты вынужденных колебаний всей системы. По результатам расчетов определены причины повышенных вибраций. Расчеты и моделирование выполнено методом конечных элементов.
  • Документ
    Iндуктивне збудження послiдовного RLC-контуру прямокутними iмпульсами напруги. Аналiз, чисельнi оцiнки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батигiн, Ю. В.; Єрьомiна, О. Ф.; Шиндерук, С. О.; Сєрiков, Г. С.; Сєрiкова, I. О.; Ходак, С. С.; Батыгин, Ю. В.; Еремина, Е. Ф.; Шиндерук, С. А.; Сериков, Г. С.; Серикова, И. А.; Ходак, С. С.; Batygin, Y. V.; Yeryomina, E. F.; Shinderuk, S. O.; Serikov, G. S.; Sierikova, I. A.; Khodak, S. S.
    У роботі визначено амплітудно-часова форма струму у вторинному «вихідному» контурі системи з двох індуктивно зв’язаних послідовних резонансних контурів. Для експериментальної моделі дослідженої системи виконані чисельні оцінки динамічних характеристик електромагнітних процесів, що протікають.
  • Документ
    Дослiдження процесу розгону машинно-тракторного агрегату з гiдрокерованою трансмiсiєю при виконаннi транспортної роботи
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кальченко, Б. I.; Кожушко, А. П.; Пелипенко, Є. С.; Ярита, О. О.; Кальченко, Б. И.; Кожушко, А. П.; Пелипенко, Е. С.; Ярита, А. А.; Kalchenko, B.; Kozhushko, A.; Pelipenko, E.; Yarita, A.
    Наведено математичну модель процесу розгону машинно-тракторного агрегату під час виконання транспортної роботи, за допомогою якої можна оцінювати критерії розгінних якостей транспортного засобу з трансмісією, у якій перемикання передач здійснюється під навантаженням завдяки гідрокерованим фрикційним муфтам.
  • Документ
    Побудова моделей поведiнки студентiв на основi матриць нечiтких вiдносин з урахуванням їх мотивацiй до пiдвищення успiшностi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Шевченко, В. О.; Кудiн, А. I.; Шевченко, В. А.; Кудин, А. И.; Shevchenko, V.; Kudin, A.
    Актуальна проблема покращення успішності студентів вирішується різними методами та прийомами, зокрема й математичним моделюванням. Авторами статті були застосовані різні методи: кластерного аналізу, нечітких множин, продукційного моделювання. За результатами проведених експериментів були визначені п’ять моделей поведінки студентів під час складання заліків або іспитів. Отримані результати можуть бути використані для автоматизації формування індивідуальних методик навчання.