Випуск 86 Том 1 / Выпуск 86 Том 1

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2759

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 28
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019)
  • Документ
    Сравнительная оценка адгезии битумных вяжущих, определенной по методам, нормируемым национальными стандартами Украины
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Пыриг, Я. И.; Галкин, А. В.; Пиріг, Я. І.; Галкін, А. В.; Pyrig, Y.; Galkin, A.
    В статье рассмотрены действующие в Украине национальные стандарты на определение адгезии битумов. По методикам этих стандартов выполнена оценка адгезии битумов без добавок и модифицированных различными добавками (полимерами, энергосберегающими добавками и поверхностно-активными веществами). Приведены достоинства и недостатки принятых в работе методов.
  • Документ
    Вплив стабiлiзуючих домiшок на деформацiйнi показники щебенево-мастикового асфальтобетону
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Псюрник, В. О.; Маляр, В. В.; Псюрник, В. А.; Маляр, В. В.; Psiurnyk, V. O.; Maliar, V. V.
    Проведені дослідження впливу стабілізуючих домішок на значення модулів пружності за умови різних температур, швидкостей деформування та зсувостійкості щебенево-мастикових асфальтобетонів. Отримані результати порівняні з асфальтобетонами на звичайних та бітумополімерних в’яжучих. Вивчено вплив різновиду стабілізуючих домішок на зміну показника міцності на згин від температури випробування.
  • Документ
    Моделювання впливу технологiчних нерiвностей мостового полотна на умови руху автомобiля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Смолянюк, Р. В.; Смолянюк, Н. В.; Старцев, В. А.; Захарченко, М. Р.; Smolyanyuk, R.; Smolyanyuk, N.; Startsev, V.; Zakharchenko, M.
    Технологічні нерівності мостового полотна в місцях сполучення мосту з насипом та в районі деформаційних швів, а також дефекти, що виникають на штучних спорудах автомобільних доріг, можуть істотно впливати на комфортність та безпеку руху. У статті подані та проаналізовані результати проведеного моделювання впливу таких нерівностей на умови руху автомобіля за допомогою програмного комплексу ProVAL.
  • Документ
    Робота сталефiбробетонних лоткiв для притрасового водовiдведення на автомобiльних дорогах пiд час дiї короткочасних повторних навантажень з рiзними рiвнями завантаження
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Андрiйчук, О. В.; Ясюк, I. М.; Андрейчук, А. В.; Ясюк, И. Н.; Andriichuk, O.; Yasiuk, I.
    Наведені результати експериментальних досліджень деформативності перерізу сталефібробетонних лотків притрасового водовідведення за умови короткочасних повторних навантажень з різними рівнями прикладання зусиль ηcyc = 0,3; 0,5; 0,7. Представлено методику проведення експериментальних досліджень.
  • Документ
    Дослiдження монолiтних перехресно-ребристих залiзобетонних конструкцiй перекриття будiвлi офiсно-торгово-розважального комплексу у м. Київ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Іваник, І. Г.; Віхоть, С. І.; Вибранець, Ю. Ю.; Іваник, Ю. Ю.; Иванык, И. Г.; Вихоть, С. И.; Выбранець, Ю. Ю.; Иванык, Ю. И.; Ivanyk, I.; Vikhot, S.; Vybranets, Yu.; Ivanyk, Yu.
    У статті проведено дослідження монолітних перехресно-ребристих залізобетонних кон-струкцій перекриття будівлі незавершеного будівництва. За час будівництва у зв’язку зі зміною форм власності виникла необхідність перепрофілювання будівлі під офісно-торгово-розважальний комплекс. Під час проектування реконструкції будівлі згідно з завданням змінено кількість поверхів, а також міжповерхове навантаження. Під час розрахувань плити перекриття континуальну плитно-балочну систему замінено дискретною фізичною моделлю у вигляді перехресної стрижневої статично невизначеної системи, по-здовжні і поперечні елементи якої є геометричними осями перехресних балок. Такий розрахунок базується на використанні різних методів будівельної механіки. За результатами теоретичних досліджень прийнято рішення підсилити конструктивні елементи перекриття композитними вуглецевими матеріалами.
  • Документ
    Расчет сталебетонных балок по несущей способности с разными характеристиками бетона в растянутой и сжатой зоне и частичным учетом работы растянутой зоны бетона
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Петров, А. Н.; Игнатенко, А. В.; Петров, А. М.; Ігнатенко, А. В.; Petrov, A. N.; Ignatenko, A. V.
    Предлагаются алгоритмы подбора размеров поперечных сечений бетона и стального листа с предельными напряжениями в бетоне и стальном листе, а также с предельными коэффициентами армирования. Предельным является коэффициент армирования, при котором максимальные напряжения в бетоне и стальном листе будут предельными.
  • Документ
    Проблеми водовiдведення пiд час експлуатацiї та ремонту мостових споруд
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Більченко, А. В.; Кіслов, О. Г.; Бильченко, А. В.; Кислов, А. Г.; Bilchenko, A.; Kislov, A.
    Надійна експлуатація всієї мостової споруди можлива тільки за умов спільної роботи дорожнього одягу і несучих конструкцій, у цьому випадку максимальний вплив на роботу дорожнього одягу має гідроізоляція та водовідведення з неї. За конструктивним рішенням в дорожньому одязі гідроізоляція тільки відгороджує воду від залізобетонних конструкцій, але її необхідно видалити. Для цього застосовують дренажну систему, тому пошуки технічних рішень і технології введення дренажної системи в умовах заморо-жування та відтаювання вимагають подальшого їх відпрацювання.
  • Документ
    Особливостi природно-клiматичних умов Туркменiстану, якi впливають на конструктивнi рiшення мостiв
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Безбабічева, О. І.; Ібрагімов, Р. У.; Bezbabycheva, O.; Ibrahimov, R.
    Розглядаються особливості природно-кліматичних умов Туркменістану, що впливають на конструктивні та технологічні рішення під час будівництва мостів. Урахування розглянутих особливостей необхідно для прийняття обґрунтованих рішень щодо конструктивів, матеріалів та технологій, що використовують під час проведення робіт збудівництва
  • Документ
    Распределение усилий в нагруженной сосредоточенной силой полосе на упругом основании при использовании разных моделей грунта
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кожушко, В. П.; Лысяков, И. Н.; Кожушко, В. П.; Лисяков, І. М.; Kozhushko, V. P.; Lysiakov, I. N.
    Исследован вопрос о характере распределения реактивных давлений от приложенной по середине полосы сосредоточенной силы в зависимости от гибкости системы «полоса-грунт» и модели грунтового основания. Показано, что характер распределения реактивных давлений резко меняется для систем с разными показателями гибкости и при применении разных моделей грунта. Рассмотрено три модели грунтового основания (линейно-деформируемая полуплоскость, линейно-деформируемый слой конечной толщины и модель Винклера). Изменение характера эпюры реактивных давлений приводит к значительным изменениям внутренних усилий (изгибающих моментов и поперечных сил).
  • Документ
    Несуча здатнiсть залiзобетонних балок складеного перерiзу прольотних будов мостiв, розширених накладною плитою
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Стечишин, С. М.; Кваша, В. Г.; Стечишин, С. М.; Кваша, В. Г.; Stechyshyn, S.; Kvasha, V.
    У статті подані методика та результати експериментального визначення несучої здатності нормальних і похилих поперечних перерізів окремих натурних мостових балок за ТП вип. 56, об’єднаних для спільної роботи з накладною плитою двох типів: збірно-монолітною і збірною. Встановлено, що після включення в спільну роботу з наявною балкою залізобетонної ребристої накладної плити несуча здатність нормальних і похилих поперечних перерізів збільшується в 1,55–1,65 раза, що є достатнім для забезпечення вантажопідйомності розширених накладною плитою прольотних будов мостів.
  • Документ
    Результати перевiрочного розрахунку конструкцiй пiшохiдного мосту через Вiйськовий узвiз в м. Одесi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Карп’юк, Ф. Р.; Арсірій, А. М.; Карпюк, Ф. Р.; Арсирий, А. Н.; Karpuk, F. R.; Arsirii, A. M.
    Подано результати перевірочного розрахунку елементів споруди пішохідного мосту. За результатами польових досліджень технічний стан мосту класифікується як обмежено працездатний. Умови експлуатації мосту вкрай незадовільні. З метою поліпшення умов експлуатації та продовження безпечної експлуатації мосту рекомендовано проведення першочергових заходів з капітального ремонту споруди мосту.
  • Документ
    Обвалення розширеного збiрно-монолiтною накладною плитою прольоту моста пiсля 30 рокiв експлуатацiї
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Стечишин, С. М.; Кваша, В. Г.; Салийчук, Л. В.; Стечишин, С. М.; Kvasha, V.; Saliychuk, L.; Stechyshyn, S.
    Описане конструктивне рішення реконструкції залізобетонного балкового моста, побудованого в 60-х роках минулого сторліття за схемою 3×22,2 м, з розширенням прольотної будови з габариту Г-7+2×0,75 м до габариту Г-10+2×1,5 м збірно-монолітною ребристою накладною плитою з консольними звисами, що виступають. Сформульовані причини аварії моста як результат збігу несприятливих факторів: неліквідовані дефекти накладної плити і мостового полотна, помилка проектантів, порушення правил експлуатації моста.
  • Документ
    До питання органiзацiї наукових дослiджень студентiв у закладах вищої освiти
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Лежнева, О. І.; Вакуленко, К. Є.; Лежнева, Е. И.; Вакуленко, Е. Е.; Lezhneva, E.; Vakulenko, K.
    Стаття присвячена одній з принципових проблем – визначенню предметного поля в процесі підготовки магістерської кваліфікаційної роботи. Звертається увага на те, що випускна кваліфікаційна робота магістра є самостійним дослідженням, яке пов’язане з практичним вирішенням науково-виробничих завдань, тому першим етапом для визначення тематики наукової роботи є участь у науково-дослідній роботі.
  • Документ
    Дистанцiйне навчання як важливий складник пiдвищення якостi знань з хiмiї в технiчному ЗВО
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Єгорова, Л. М.; Егорова, Л. М.; Egorova, L.
    Розглянуто теоретичні основи створення та впровадження дистанційного курсу для підвищення ефективності навчання з дисципліни «Хімія». Приведено зміст та методичне забезпечення розробленого курсу «Загальна хімія». Доведено ефективність застосування дистанційного курсу та його вплив на підвищення рівня хімічних знань студентів.
  • Документ
    Удосконалення методу обгрунтування ефективностi рейсу морського судна
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Коскіна, Ю. О.; Коскина, Ю. А.; Koskina, Yu.
    Наведено порядок визначення рейсових витрат судновласника-перевізника, пов’язаних із виконанням рейсу, проілюстровано їх залежність від характеристик судна. Для оцінки ефективності рейсу пропонується використовувати питомі рейсові витрати судновласника на 1 т дедвейта судна.
  • Документ
    Експериментальнi дослiдження показникiв дизельного двигуна за умови його роботи на бiометанолi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Крижанівський, Є. І.; Криштопа, С. І.; Криштопа, Л. І.; Гнип, М. М.; Микитій, І. М.; Крижановский, Е. И.; Криштопа, С. И.; Криштопа, Л. И.; Гнип, М. М.; Микитий, И. М.; Kryzhanivskyi, Ye. I.; Kryshtopa, S. I.; Kryshtopa, L. I.; Hnyp, M. M.; Mykytii, I. M.
    Виконані дослідження доцільності використання біометанолу як палива порівняно з використанням дизельного палива нафтового походження в дизельних двигунах, переобладнаних на роботу на спиртах. Досліджено експериментальні залежності ефективної потужності та питомої витрати палива від частоти обертання колінчастого вала для базового дизельного й конвертованого на метанол двигуна. Установлено, що в разі переведення дизельного двигуна на роботу на метанолі не відбувається зниження потужнісних показників двигуна. Аналіз відпрацьованих газів у випадку переведення дизельного двигуна на роботу на метанолі показує, що на всіх режимах роботи двигуна відбувається зниження викидів оксидів азоту та оксиду вуглецю.
  • Документ
    Контроль якостi характеристик моторних палив з метою забезпечення вiдповiдностi вимогам безпеки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Крайнюк, О. В.; Буц, Ю. В.; Барбашин, В. В.; Крайнюк, Е. В.; Буц, Ю. В.; Барбашин, В. В.; Krainiuk, O.; Buts, Y.; Barbachin, V.
    Вивчено якісні характеристики різних видів бензинів і дизельного палива; проведено порівняння якості вітчизняних моторних палив і міжнародних норм; зроблено вибір методів визначення показників якості моторного палива; проведення випробування якості моторних палив різних зразків і аналіз отриманих результатів.
  • Документ
    Реагентна очистка промивних вод нафти
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Хоботова, Е. Б.; Даценко, В. В.; Хоботова, Э. Б.; Даценко, В. В.; Khobotova, E.; Datsenko, V.
    У роботі розглянуто процес очищення промивних вод нафти від хлорид-іонів до норм технологічного процесу, що містить хімічне осадження хлорид-іонів аргентум нітратом AgNO3 з наступною регенерацією реагенту-осаджувача. Визначені основні параметри процесу та оптимізовані його стадії.
  • Документ
    Методика вимiрювання впливу електромагнiтних випромiнювань автотранспортних засобiв на людину та навколишнє середовище
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Бажинов, О. В.; Кравцов, М. М.; Ілічук, О. В.; Бажинов, А. В.; Кравцов, М. Н.; Иличук, А. В.; Bazhinov, A.; Kravtsov, M.; Ilychuk, A.
    Розглянуто вплив сучасних автомобілів і автомобільних потоків на навколишнє середовище та здоров’я людини. Внесено пропозиції щодо розроблення методики вимірювань електромагнітних випромінювань автомобілів на етапі їх експлуатації та ремонту.