2025

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/25092

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 41
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб візуального виявлення аномального змінювання тиску в багатоканальних вимірювальних інформаційних системах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Полярус, Олександр Васильович; Лебединський, Андрій Володимирович
    Спосіб візуального виявлення аномального змінювання тиску на технічних об'єктах в багатоканальних вимірювальних інформаційних системах, в яких отримують реалізації випадкового тиску в кожному каналі від датчиків тиску, підсилюють сигнали в підсилювачах і надсилають їх на аналого-цифрові перетворювачі, дискретизують з тривалістю однієї дискрети, що приблизно дорівнює інтервалу часової кореляції сигналу, значення тиску для кожної дискрети множать в кожному каналі на ортогональну функцію Лежандра або іншу подібну функцію, порядок якої співпадає з номером вимірювального каналу, і сигнали у вигляді цих добутків з усіх каналів подають на багатоканальний перший суматор, а з його виходів сигнали у вигляді узагальнених функцій, кількість яких дорівнює кількості часових дискрет, надсилають на перший формувач візуального образу, в якому реалізують операцію побудови графіків, сукупність яких створює візуальний образ реалізацій багатовимірного випадкового процесу тиску. У вимірювальній інформаційній системі сигнали у вигляді узагальнених функцій осереднюють в пристрої визначення середніх значень на часових інтервалах нормального штатного функціонування технічного об'єкта і подають на перші входи багатоканального другого суматора, на другі входи якого з виходів першого формувача візуального образу через багатоканальний інвертор надсилають неосереднені сигнали узагальнених функцій, а з виходів другого суматора сигнали направляють на другий формувач візуального образу, в якому будують сукупність графіків, що створюють єдиний візуальний образ багатовимірного випадкового процесу, який використовують для візуального виявлення аномального змінювання тиску.
  • Тип документа: Документ ,
    Мобільний реєстраційно-вимірювальний комплекс для дистанційного діагностування експлуатаційних властивостей колісних машин
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Клец, Дмитро Михайлович; Холодов, Михайло Павлович
    Мобільний реєстраційно-вимірювальний комплекс для дистанційного діагностування експлуатаційних властивостей колісних машин складається з елементів вимірювання та пристроїв обробки, передачі та візуалізації інформації. Містить цифровий акселерометр та гіроскоп, виконаний з можливістю вимірювання кутових величин з використанням бездротової передачі інформації та вебдодатка, розміщені в одному корпусі.
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб реалізації технології м'якого гібриду на колісному транспортному засобі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Дзюбенко, Олександр Андрійович; Двадненко, Володимир Якович; Леонтьєв, Дмитро Миколайович; Михалевич, Микола Григорович
    Спосіб реалізації технології м'якого гібриду на колісному транспортному засобі полягає в тому, що керують силовим агрегатом та трансмісією шляхом оптимізації ефективності використання джерела живлення на основі кількості втручань, необхідних для вмикання підвищених передач трансмісії з урахуванням оптимальних робочих точок крутного моменту двигуна та ведучих коліс транспортного засобу. Через додатково встановлений електронний блок, який розташовано між електронним блоком керування та датчиками обертання ведучих коліс транспортного засобу, виконують одночасне керування кількістю втручань, необхідних для вмикання підвищених передач трансмісії, та регулюють оберти електродвигуна, з урахуванням архітектури гібридного транспортного засобу.
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб роботи поршневого теплового двигуна
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Авраменко, Андрій Миколайович; Бажинов, Олексій Васильович; Воронков, Олександр Іванович; Гуров, Дмитро Анатолійович; Дяченко, Василь Григорович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Черніков, Олександр Вікторович
    Спосіб роботи поршневого теплового двигуна, в якому процес підігріву повітря здійснюють у зовнішній камері підігріву, що з’єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами, зменшення коливань тиску стиснутого повітря в зовнішній камері підігріву протягом циклу досягають за допомогою камери стиснутого повітря, установленої між циліндром для стискування повітря і зовнішньою камерою підігріву, температуру стиснутого повітря в зовнішній камері підігріву підтримують до заданої температури шляхом застосування елементів підігріву. Відпрацьоване повітря з випускних колекторів крізь зовнішній теплообмінник подається на впуск теплового двигуна і крізь повітряний фільтр - до циліндра для стискування повітря, для підвищення коефіцієнта наповнення та коефіцієнта корисної дії.
  • Тип документа: Документ ,
    Розпилювач паливної форсунки дизельного двигуна
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Авраменко, Андрій Миколайович; Афонін, Валентин Миколайович; Воробйов, Дмитро Володимирович; Воронков, Олександр Іванович; Гарячевська, Ірина Василівна; Гуров, Дмитро Анатолійович; Манойло, Володимир Максимович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Протектор, Денис Олегович
    Розпилювач паливної форсунки дизельного двигуна містить дві групи соплових отворів, верхня група соплових має менший кут нахилу відносно площини головки циліндра, а нижня група отворів має більший кут нахилу відносно площини головки циліндра. При цьому соплові отвори першої групи, через які проходить частина палива, розташовані на запираючому конусі корпусу розпилювача, а соплові отвори другої групи, через які проходить друга частина палива, розташовані нижче у підголковому об'ємі розпилювача форсунки. При цьому діаметри соплових отворів першої групи d знаходяться у межах 0,1 до 10 діаметрів соплових отворів другої групи D; кількість соплових отворів першої групи A знаходиться від кількості отворів другої групи Б в наступній залежності: A=(1÷12)∙Б. Соплові отвори розпилювача верхньої групи мають закруглення вхідної кромки радіусом r, залежно від діаметра отворів d згідно із залежністю: r=(0,00001÷1)∙d. А соплові отвори розпилювача нижньої групи мають закруглення вхідної кромки радіусом R, залежно від діаметра отворів D згідно із залежністю: R=(0,00001÷1)∙D.
  • Тип документа: Документ ,
    Пристрій побудови маршрутів передачі інформації в інформаційних мережах спеціального призначення з можливістю самоорганізації
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кашкевич, Світлана Олександрівна; Шишацький, Андрій Володимирович; Неронов, Сергій Миколайович; Плєхова, Ганна Анатоліївна; Єфименко, Олександр Володимирович; Левтеров, Андрій Іванович
    Пристрій побудови маршрутів передачі інформації в інформаційних мережах спеціального призначення із можливістю самоорганізації містить передавальну та приймальну частини пристрою. Передавальна частина містить блок вибору цільової функції управління маршрутами, блок вибору типу маршрутизації, блок вибору кількості маршрутів, блок вибору способу розсилання службової інформації в мережі та блок отримувача інформації приймальної частини пристрою. У передавальній частині пристрою джерело інформації з'єднано із входом вибору цільової функції управління маршрутами, а вихід блока вибору типу маршрутизації, послідовно з'єднано з входом блока вибору кількості маршрутів, вихід якого послідовно з'єднано з входом блока вибору способу розсилання службової інформації в мережі. До складу передавальної частини пристрою додатково введено блок багатокритеріальної оптимізації, блок побудови і підтримання маршруту та блок локального зондування. Перший вихід блока вибору цільової функції управління маршрутами, з'єднаний з блоком багатокритеріальної оптимізації, а другий вихід - з першим входом блока побудови і підтримання маршруту, другий вхід якого з'єднаний з виходом блока багатокритеріальної оптимізації, вихід блока побудови і підтримання маршруту з'єднаний з входом блока вибору типу маршрутизації, а блок вибору способу розсилання службової інформації в мережі з'єднаний з блоком локального зондування. Передавальна і приймальна частини з'єднані між собою каналом локального зондування, який через канал передачі інформації з'єднаний з входом отримувача інформації приймальної частини пристрою.
  • Тип документа: Документ ,
    Пристрій побудови маршрутів передачі інформації в інформаційних мережах спеціального призначення
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кашкевич, Світлана Олександрівна; Шишацький, Андрій Володимирович; Неронов, Сергій Миколайович; Плєхова, Ганна Анатоліївна; Єфименко, Олександр Володимирович; Щукін, Олександр Вікторович; Орел, Олександр Володимирович; Кириченко, Ігор Георгійович; Холодов, Антон Павлович; Мусаєв, Заур Разилович; Ковалевський, Сергій Германович
    Пристрій побудови маршрутів передачі інформації в інформаційних мережах спеціального призначення із можливістю самоорганізації містить передавальну та приймальну частини пристрою, при цьому передавальна і приймальна частини з'єднані між собою каналом передачі інформації. До складу передавальної частини пристрою побудови маршрутів передачі інформації в інформаційних мережах спеціального призначення із можливістю самоорганізації додатково введено блок вибору цільової функції управління маршрутами, блок вибору типу маршрутизації, блок вибору кількості маршрутів та блок вибору способу розсилання службової інформації в мережі. У передавальній частині пристрою джерело інформації з'єднано послідовно блоком вибору цільової функції управління маршрутами, вихід якого послідовно з'єднано з входом блока вибору типу маршрутизації, вихід якого послідовно з'єднано з входом блока вибору кількості маршрутів, вихід якого послідовно з'єднано з входом блока вибору способу розсилання службової інформації в мережі, вихід якого через канал передачі інформації з'єднаний з входом отримувача інформації приймальної частини пристрою.
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб керування процесом копання екскаватора
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Гурко, Олександр Геннадійович; Петренко, Юрій Антонович; Кононихін, Олександр Сергійович; Філь, Наталія Юріївна
    Спосіб керування робочим процесом екскаватора включає процеси завдання бажаного руху робочого обладнання екскаватора, апріорної оцінки значень невизначених факторів, визначення поточних значень параметрів руху робочого обладнання, обчислення відхилень значень поточних параметрів руху робочого обладнання від бажаних значень, обчислення основного керуючого впливу на виконавчі механізми робочого обладнання та обчислення додаткового керуючого впливу на виконавчі механізми робочого обладнання для компенсації спрогнозованого впливу невизначених факторів на рух робочого обладнання. При цьому апріорну оцінку значень сил опору копанню формують на основі інформації про кінематичні та динамічні параметри робочого обладнання, попередні дані про властивості ґрунту у забої, що визначені за його категорією, та виміряні за допомогою встановлених на робочому обладнанні датчиків значення параметрів руху робочого обладнання й механічного навантаження на ківш і уточнюють за допомогою алгоритму машинного навчання.
  • Тип документа: Документ ,
    Пристрій управління ризиками інформаційної безпеки в інформаційних системах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кашкевич, Світлана Олександрівна; Шишацький, Андрій Володимирович; Неронов, Сергій Миколайович; Плєхова, Ганна Анатоліївна; Єфименко, Олександр Володимирович; Байдала, Владислава Юріївна; Саєнко, Владислав Олександрович
    Пристрій управління ризиками інформаційної безпеки в інформаційних системах містить модуль ідентифікації активів, модуль ідентифікації загроз, модуль ідентифікації вразливостей, модуль оброблення ризиків інформаційної безпеки, модуль оформлення звіту з аналізу ризиків інформаційної безпеки. Додатково містить модуль визначення ймовірності реалізації загроз, модуль оцінки можливих наслідків від реалізації загроз, модуль визначення рівня ризику інформаційної безпеки, модуль визначення допустимого рівня ризику інформаційної безпеки.
  • Тип документа: Документ ,
    Пристрій обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кашкевич, Світлана Олександрівна; Шишацький, Андрій Володимирович; Неронов, Сергій Миколайович; Плєхова, Ганна Анатоліївна; Єфименко, Олександр Володимирович; Шевченко, Вікторія Олександрівна; Попова, Анжела Володимірівна; Шаронова, Наталія Валеріївна
    Пристрій обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах містить передавальну частину пристрою обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах, що реалізована на базі передавача засобу ультракороткохвильового радіозв'язку, та приймальну частину пристрою обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах, що реалізована на базі приймача засобу ультракороткохвильового радіозв'язку. При цьому передавальна частина пристрою обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах, що реалізована на базі передавача засобу ультракороткохвильового радіозв'язку, та приймальна частина пристрою обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах, що реалізована на базі приймача засобу ультракороткохвильового радіозв'язку, з'єднані між собою послідовно. При цьому до складу пристрою обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах додатково введено блок нейро-нечіткого прийняття рішень, який реалізований на базі персональної електронно-обчислювальної машини. Приймальна частина пристрою обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах, що реалізована на базі приймача засобу ультракороткохвильового радіозв'язку, з'єднана послідовно з входом блока нейро-нечіткого прийняття рішень, який реалізований на базі персональної електронно-обчислювальної машини. А вихід блока нейро-нечіткого прийняття рішень, який реалізований на базі персональної електронно-обчислювальної машини, з'єднано з входом передавальної частини пристрою обробки різнотипних даних в геоінформаційних системах, що реалізована на базі передавача засобу ультракороткохвильового радіозв'язку.
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб одержання покриття на поршневі кільця
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Глушкова, Діана Борисівна; Сумінов, Андрій Володимирович; Тарельник, В'ячеслав Борисович
    Спосіб одержання покриття на поршневі кільця, переважно двигунів внутрішнього згорання, включає попередню підготовку поверхні виробу під покриття, процес нанесення покриття методом газотермічного напилювання протягом часу й при режимах, достатніх для одержання зносостійкого покриття заданої товщини й характеристик, з подальшою обробкою поверхні. При попередній підготовці поверхні поршневих кілець її очищають з використанням дробеструйної обробки, а нанесення покриттів, які напилюють, здійснюють методом електродугової металізації одночасно на 5-25 поршневих кілець, при струмі 220-350 А і напрузі 38 В протягом 40-50 хвилин залежно від кількості кілець, з використанням двох дротів зі сталі і молібдену, які розміщені на відстані 110-120 мм від точки перетину дротів до поверхні, що напилюється, з осадженням речовин на поверхні кілець при їх обертанні зі швидкістю 60-95 об/хв. У результаті чого утворюють багатокомпонентний хром-молібденовий шар зносостійкого покриття складу 50:50, товщиною 0,5-0,7 мм із заданими технічними характеристиками.
  • Тип документа: Документ ,
    Обладнання для розширення горизонтальної свердловини з комбінованим розпушувачем-ножем
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Олексин, Володимир Іванович; Рагулін, Віталій Миколайович; Супонєв, Володимир Миколайович
    Обладнання для розширення горизонтальної свердловини містить штанги, до яких почергово приєднано попередній розширювач, сітчастий рукав та наступний розширювач, до якого закріплено трубу, що протягується крізь свердловину. Обладнання для розширення свердловини додатково містить комбінований розпушувач-ніж з радіально розташованими зубами, який виконаний з функцією одночасного розпушення ущільненого шару ґрунту навколо свердловини та його зрізання за допомогою троса, який приєднаний до кінців зубів розпушувача.
  • Тип документа: Документ ,
    Ножовий трубозаглиблювач для горизонтально спрямованого протягування трубопроводів в ґрунті
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Супонєв, Володимир Миколайович; Рагулін, Віталій Миколайович; Ярижко, Олександр Володимирович; Розенфельд, Микола Володимирович; Рукавишніков, Юрій Васильович; Кравець, Святослав Володимирович; Лук'янчук, Олександр Петрович; Холоденко, Владислав Андрійович
    Ножовий трубозаглиблювач для безтраншейного прокладання лінійно протяжних комунікаційних об'єктів складається з тракторної навіски, ножового робочого органу та розширювача з захватом для безтраншейного прокладання підземних комунікацій. При цьому навісне обладнання має гніздо для вільного поздовжнього пересування в ньому ножового робочого органу з можливістю фіксації глибини різання за допомогою пальця. При цьому на нижню частину ножового робочого органу надівається наконечник для попереднього руйнування ґрунту з вушком, яке розташовано з тильної сторони наконечника і до якого приєднується ґнучкий тросовий елемент, що, в свою чергу, приєднаний до конічно-циліндричного розширювача з захватом для труби, призначеної для формування свердловини та протягування в ній трубопроводу.
  • Тип документа: Документ ,
    Пристрій утворення маршрутів передачі інформації в радіомережах спеціального призначення із можливістю самоорганізації
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кашкевич, Світлана Олександрівна; Шишацький, Андрій Володимирович; Неронов, Сергій Миколайович; Плєхова, Ганна Анатоліївна; Єфименко, Олександр Володимирович; Плугина, Тетяна Вікторовна; Ільге, Ігор Генріхович
    Пристрій утворення маршрутів передачі інформації в радіомережах спеціального призначення із можливістю самоорганізації містить передавальну та приймальну частини пристрою, при цьому передавальна і приймальна частини з'єднані між собою каналом передачі інформації. Додатково введено блок вибору цільової функції управління маршрутами, блок вибору типу маршрутизації, блок вибору кількості маршрутів, блок короткострокового прогнозування та блок вибору способу розсилання службової інформації в мережі. У передавальній частині пристрою джерело інформації з'єднано послідовно з входом блока вибору цільової функції управління маршрутами, вихід якого послідовно з'єднано з входом блока вибору типу маршрутизації, вихід якого послідовно з'єднано з першим входом блока вибору кількості маршрутів. Вихід блока короткострокового прогнозування з'єднано з другим входом блока вибору кількості маршрутів, вихід якого послідовно з'єднано з входом блока вибору способу розсилання службової інформації в мережі, вихід якого через канал передачі інформації з'єднаний з входом отримувача інформації приймальної частини пристрою.
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб отримання зносостійкого багатошарового покриття
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович
    Спосіб отримання зносостійкого багатошарового покриття включає іонно-плазмове напилювання покриття нітридами металів методом конденсації речовин в умовах іонного бомбардування. Попередню обробку поверхонь здійснюють у вакуумі шляхом іонного бомбардування оброблюваної поверхні іонами молібдену при тиску залишкових газів у камері близько 0,0013 Па, струмі розряду 90 А та негативному потенціалі 1 кВ на оброблюваній деталі протягом 6-8 хвилин, у результаті якої проводять очищення, розігрів, активацію поверхні з частковим осадженням невеликої кількості молібдену. Процес зміцнення робочих поверхонь відповідальних деталей гідромолота здійснюють іонно-плазмовим методом з використанням молібдену марки МЧВП та титану марки ВТ1-0, при струмі дуги до 120 А, потенціалі підкладки до -230 В і ступені потенціалу вакуумування 4-8Ч10-5 мм рт. ст., протягом часу, необхідного для розігріву деталі до температури, яка не перевищує температуру відпуску матеріалу основи, з якого виготовлені деталі гідромолота, до утворення на поверхні деталей зносостійкого хромового покриття товщиною від 16 до 80 мкм залежно від розміру деталі та умов її експлуатації.
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб виявлення циліндроподібних наземних орієнтирів при навігації автономних мобільних роботів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Полярус, Олександр Васильович; Хоменко, Юрій Сергійович
    Спосіб виявлення циліндроподібних наземних орієнтирів при навігації автономних мобільних роботів полягає в тому, що з пікселів матриці відеокамери, яка встановлена на роботі, знімають три сигнали в цифровому вигляді, що пропорційні інтенсивності червоного, зеленого та синього кольорів зображення. Шляхом порівняння інтенсивності кольорів виділяють вузькі області у вертикальній площині матриці пікселів, в яких є істотна відмінність інтенсивності кольору від інших областей, тобто існує деяка ймовірність наявності наземного орієнтира. Значення інтенсивності червоного, зеленого та синього кольорів в кожному стовпці пікселів матриці зображення відеокамери складають і ділять на кількість пікселів у стовпці матриці. Середні значення інтенсивності трьох кольорів у кожному стовпці створюють розподіл інтенсивності червоного, зеленого та синього кольорів вздовж горизонтальної координати матриці, що відповідає конкретному зображенню відеокамери. Для розширення умов застосування способу при довільних радіусах кореляції кольорів фонового зображення просторовий розподіл середньої інтенсивності червоного, зеленого та синього кольорів диференціюють по горизонтальній координаті матриці зображення, і отриманий модуль похідної помножують на модуль різниці між поточним та середнім значеннями інтенсивності кожного з трьох кольорів окремо. Максимальне значення цього добутку порівнюють з пороговим значенням, яке попередньо визначають для конкретних умов навігації автономного мобільного робота зі статистичних даних. При перевищенні порогового значення хоча б в одному з трьох каналів червоного, зеленого та синього кольорів приймається рішення про виявлення наземного орієнтира автономним мобільним роботом.
  • Тип документа: Документ ,
    Енергогенеруюча плитка з функцією перетворення кінетичної енергії від натискання в електричну
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Сохін, Павло Андрійович
    Енергогенеруюча плитка з функцією перетворення кінетичної енергії від натискання в електричну містить корпус з натискною кришкою, в якому співвісно розміщені статор електрогенератора і ротор, що складається з прямозубих зубчатих коліс, пов'язаний з шатуном повзунно-кривошипного привода через циліндричний мультиплікатор. Натискні кришки енергогенеруючих плиток мають форму рівносторонніх трикутників і пов'язані між собою через натискну п'яту, розташовану під кутовими кінцями натискних кришок. Пов'язану, в свою чергу, з повзунно-кривошипним приводом, який розміщено всередині пружин.
  • Тип документа: Документ ,
    Пристрій для контролю рейкових шляхів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Левтеров, Андрій Іванович; Плєхова, Ганна Анатоліївна
    Пристрій для контролю рейкових шляхів містить шляховимірювальний візок з електродвигуном з приводом, лазерний випромінювач і перший фотоприймач лазерного випромінювання, блок контролю відхилень положення рейкових колій по горизонталі і вертикалі, до виходу якого підключені блок реєстрації та аналізу інформації та блок живлення, крім того, пристрій забезпечений пультом управління роботою блока реєстрації та аналізу інформації, датчиком пройденого шляху. При цьому шляховимірювальний візок додатково забезпечений двома камерами для контролю зазорів у стиках напрямних рейок і взаємного зміщення торців рейок, що стикуються між собою, забезпечених калібрувальними елементами та встановлених у торці платформи, які також зв'язані з блоком контролю відхилень положення рейкових колій по горизонталі і вертикалі, який, у свою чергу, забезпечений аналізатором зміщення, що містить два контрольно-вимірювальні вузли, входи блока контролю відхилень положення рейкових колій по горизонталі і вертикалі підключені до виходів двох камер, до виходу датчика пройденого шляху, а приймач команд управління зв'язаний з першим блоком дистанційного управління, крім того шляховимірювальний візок забезпечений стопорним пристосуванням для фіксування її в потрібному положенні і розсікачем-скидачем, виконаним на передньому торці шляховимірювального візка. Додатково введений електричний двигун, забезпечений регулятором положення його у просторі, на валу якого розташовується дзеркало із дзеркальною гранню під кутом 45° до лазерного променя, за рахунок чого промінь лазера розгортається у горизонтальній площині, Другий та третій фотоприймачі, що розташовані на гіроскопічних платформах на шляховимірювальному візку над відповідними лівою і правою рейковими коліями, які використані для контролю відхилень положення рейкових колій по горизонтальній та вертикальній осях, причому виходи другого і третього фотоприймачів зʼєднані з першим і другим входами блока контролю відхилень положення рейкових колій по горизонтальній та вертикальній осях, а перший фотоприймач зʼєднаний через другий блок дистанційного управління з третім входом блока контролю відхилень положення рейкових колій по горизонтальній та вертикальній осях, при цьому блоки та вузли, що здійснюють прийом і обробку інформації, знаходяться у блоці прийому і обробки інформації, розташованому на шляховимірювальному візку
  • Тип документа: Документ ,
    Спосіб підвищення ефективності використання засобів знезараження салонів транспорту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав Петрович; Бажинов, Олексій Васильович
    Спосіб підвищення ефективності використання засобів знезараження салонів транспорту включає опромінювання останніх ультрафіолетовими променями бактерицидних безозонових ламп, які еквідистантно встановлені у салоні транспортного засобу і які вмикають на кінцевих зупинках. Крім цього, знезараження салонів ультрафіолетовими променями бактерицидних безозонових ламп виконують додатково під час підготовки салону до прийому пасажирів, при виїзді транспортного засобу на лінію за пасажирами за умови їх відсутності у салоні. Автономність засобів знезараження салонів транспорту досягають наявністю елементів штучного інтелекту у вигляді датчиків присутності пасажирів, які еквідистантно встановлюють у салоні транспортного засобу. При цьому контактні групи датчиків послідовно з'єднують між собою та підключають в лінію живлення бактерицидних безозонових ламп, а лінію живлення бактерицидних безозонових ламп адаптують за доцільністю до зовнішніх або внутрішніх джерел транспортного засобу.
  • Тип документа: Документ ,
    Шліцьова муфта для здійснення кінематичного роз'єднання та з'єднання валів із забезпеченням постійної різності кутів їх орієнтації
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Біша, Владислав Михайлович; Вахнюк, Сергій Анатолійович; Дубінін, Євген Олександрович; Назарько, Ольга Олександрівна; Подригало, Михайло Абович; Подригало, Надія Михайлівна
    Шліцьова муфта для здійснення кінематичного роз'єднання та з'єднання валів із забезпеченням постійної різності кутів їх орієнтації складається з шліцьової, рухомої в осьовому напрямі частини. За допомогою шліців пов'язана в увімкненому стані з відповідними шліцьовими кінцями валів, що поєднуються. На шліцьовій частині муфти одна западина виконана більшою за інші з можливістю з'єднання шліцьової муфти з кінцями валів лише в одному взаємному кутовому положенні, відповідному заданому фіксованому куту між з'єднуваними валами.