До визначення стійкості автомобіля категорії М1 з причепом категорії О2 у гальмівному режимі
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Анотація
Безпечність автопоїздів М1 з причепами О2 залишається критично важливою через зростання їх використання приватними користувачами. Нерівномірний розподіл гальмівних сил та неправильне завантаження можуть призводити до втрати стійкості. Досліджено вплив конструктивних і експлуатаційних факторів на стійкість автопоїзда Mercedes-Benz Sprinter з причепом ПВБФ 15 методом математичного моделювання. Встановлено, що стійкість обмежується тяговим автомобілем, який втрачає стійкість при коефіцієнті нерівномірності 0,7, тоді як причіп залишається стійким у діапазоні 0,53-1,0. Збільшення завантаженості покращує стійкість, а підвищення центру мас понад 0,35 критично знижує безпечність. Вперше комплексно досліджено взаємозв'язок між гальмівними силами, завантаженістю та геометрією в контексті загальної стійкості. Результати використовуються для вдосконалення нормативів та створення систем безпеки.
Опис
Бібліографічний опис
Стельмашук, С. До визначення стійкості автомобіля категорії М1 з причепом категорії О2 у гальмівному режимі / С. Стельмашук, В. Онищук, В. Стельмашук // Автомобіль і електроніка. Сучасні технології : електрон. наук. фах. вид. / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2025. – Вип. 27. – С. 152–161.