Магістерські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3881
Переглянути
Нові надходження
Документ Розробка питань монтажу та експлуатації козлового крана в/п 15 т.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Марченко, Роман МиколайовичОб’єкт дослідження – конструкція та механізми козлового крана вантажопідйомністю 15 тон. Мета роботи – модернізація конструкції козлового крана для підвищення його надійності, довговічності та безпеки експлуатації. Метод дослідження – аналітично–графічний. У процесі виконання роботи проведено аналіз існуючих конструкцій козлових кранів, визначено їхні основні недоліки, а також шляхи їх усунення. Визначено раціональні параметри модернізованих вузлів крана, виконано їх розрахунок на міцність і довговічність. Запропонована модернізована конструкція крана включає підвищення вантажопідйомності до 15 тон за рахунок вдосконалення механізмів підйому і зменшення ваги металоконструкцій мосту. Проведено розрахунки стійкості та перевірено відповідність проекту діючим стандартам безпеки. Визначено оптимальні геометричні параметри мосту для зменшення ваги конструкції при збереженні її міцності. Розраховано та підібрано нові механізми підйому та пересування вантажу. Проведено оцінку навантажень на підкранові колії та розроблено рекомендації щодо їх вдосконалення. Впроваджено сучасні методи захисту крана від перевантаження та несприятливих умов експлуатації. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – впровадження сучасних систем автоматизації управління краном для підвищення його продуктивності та безпеки.Документ Розширення експлуатаційних можливостей колісного навантажувача(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Зінов'єв, Сергій ОлександровичОб’єкт дослідження – колісний трактор з змінним робочим обладнанням. Мета роботи – Розширити ефективності роботи колісного навантажувача за допомогою встановлення додаткового робочого обладнання. Предмет дослідження – механізм робочого обладнання. Методи дослідження: вивчення та аналіз літературних джерел. Використання тривимірного моделювання та розрахункових методик. Проведений огляд та аналіз навантажувачів. Розроблені конструктивні рішення для виконання навантажувальних та перевантажувальних робіт, здійснено розрахунок основних параметрів, визначені можливості обраного робочого устаткування. Відмінне рішення розробки є конструктивне рішення робочого обладнання.Документ Дослідження навантаженості конструкції мобільної установки вертикального буріння(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Мамон, Владислав ВолодимировичОб’єкт дослідження – конструкції мобільної установки вертикального буріння. Мета роботи – Дослідження навантаженості конструкції мобільної установки вертикального буріння. Предмет дослідження – навантаженість конструкцій мобільної установки. Методи дослідження: вивчення та аналіз літературних джерел. аналітично-графічний. Виконано огляд конструкцій сучасних бурових установок для вертикального буріння отворів у ґрунті, визначені основні параметри, тяговий та статичний розрахунок машини, обґрунтування вибору параметрів, визначення діючих навантажень, розрахунки економічної ефективності розробки.Документ Дослідження роботи механізму підіймання-опускання основного робочого відвала автогрейдера(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Жолтіков, Артем РуслановичОб’єкт дослідження – механізм підйому-опускання грейдерного відвалу автогрейдерів. Мета роботи – Підвищення ефективності роботи автогрейдера середнього класу за допомогою дослідження навантаженості механізму робочого обладнання. Предмет дослідження – механізм робочого обладнання автогрейдера. Методи дослідження: вивчення та аналіз літературних джерел. Використання тривимірного моделювання та розрахункових методик. Ринок будівельної та дорожньої техніки динамічно розвивається, орієнтуючись на збільшення потужності, швидкісних характеристик та ефективності роботи машин. При цьому відбувається поступове зниження матеріаломісткості техніки завдяки застосуванню сучасних технологій і широкого спектра змінного робочого обладнання. Однак із зростанням технічних характеристик збільшуються також механічні навантаження та динамічні впливи на робочі органи автогрейдерів. Це може призводити до нерівномірного розподілу навантаження, що впливає на ефективність їх експлуатації. У зв’язку з цим підвищення надійності конструкції, оптимізація її роботи та зниження витрат на експлуатацію залишаються основними завданнями для виробників техніки.Документ Вибір раціональних параметрів елементів грейферу мостового крану в/п 5 т.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Козуб, Владислав РуслановичОб’єкт дослідження – конструкція мостових грейферних кранів та їх вплив на технологічні процеси. Мета роботи – вдосконалення конструкції двоканатного грейфера для підвищення його ефективності та надійності. Метод дослідження – аналітичний розрахунок, використання емпіричних коефіцієнтів та моделювання роботи грейфера за допомогою комп'ютерних програм. У ході роботи проведено огляд конструкцій грейферів, визначено ключові фактори, що впливають на зачерпувальну здатність, та виконано розрахунки для оптимізації основних параметрів грейфера. Запропоновані вдосконалення дозволять зменшити енерговитрати, підвищити надійність роботи механізмів та зменшити ймовірність аварій під час експлуатації кранів.Документ Дослідження роботи механізму підйому мостового крану вантажопідйомністю 16 т.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Оленченко, Євгенія ВалеріївнаВ кваліфікаційній роботі виконано ознайомлення з мостовими кранами, їх конструкцією. Отримано розрахунок механізму підйому мостового крана, а також дослідження навантаження елементів канату при роботі механізму підйому, збільшення довговічність канату за рахунок збільшення діаметрів канатних блоків і барабану. В техніко-економічних розрахунках обчислено економічний ефект від впровадження у виробництво проведеного дослідження. У кваліфікаційній роботі розроблено заходи з охорони праці при експлуатації мостових кранів в надзвичайних ситуаціях.Документ Дослідження роботи механізму обертання баштового крану вантажопідйомністю 10 т.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Босняк, Єгор МихайловичВиконано ознайомлення з конструкцією та методами розрахунків механізмів обертання. У другій частині була розроблена динамічна модель механізму повороту для сталого режиму роботи крана і побудовані графіки швидкості вантажу, кутової швидкості башти та вантажу і рушійного моменту приводу механізму повороту крана. В розрахунковій частині проведено розрахунки механізмів підйому вантажу, механізму пересування крана і механізму обертання. В розділі з економіки було проведено розрахунок капітальних і експлуатаційних витрат для виготовлення баштового крана. В розділі з охорони праці і навколишнього середовища була розглянуті питання безпечної експлуатації баштового крана.Документ Підвищення роботи причіпної комунальної машини для літнього утримання міських автомобільних доріг(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Позняк, Сергій ОлександровичОб’єкт дослідження є підмітально - прибиральна машина, яка базується з трактором тягового класу 1.4 т. Розроблювальна техніка, являється машина для утримання міських автомобільних доріг з асфальтобетонним та цементобетонним покриттям. Об’єкт дослідження – підмітально - прибиральна машина. Мета - визначити конструктивні, технологічні можливі рішення по проектуванню машин для обслуговування міських автомобільних доріг з твердим покриттям. Метод дослідження – аналітично–графічний. Виконано огляд конструкцій машин, вітчизняного та закордонного виробництва. У магістерській роботі проаналізовані передумови створення комунальної машини для утримання автомобільних доріг в літній час. Виявлено необхідність розробки такої комунальної машини. У розрахунковій частині проведений розрахунок основних параметрів робочого щіткового обладнання розроблювальної машини. Виконаний розрахунок гідравлічної системи керування робочим обладнанням. Розраховано економічний ефект від впровадження розробленої машини. Щодо розділу охорони праці безпека в надзвичайних ситуаціях, важливо надати належну увагу створенню нормальних і безпечних умов праці, а також до санітарно–гігієнічних норм. Охорона праці є важливою частиною будь–якого проекту та сприяє забезпеченню безпечної та комфортної роботи оператора. Обчислений економічний ефект від впровадження у виробництво підмітально - прибиральної машини.Документ Дослідження процесу гальмування механізму головного підйому мостового крану в/п 20 т.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Заярний, Данило ЮрійовичОб’єкт дослідження – процес гальмування механізму головного підйому мостового крана вантажопідйомністю 20 т. Мета роботи – удосконалення процесу гальмування механізму підйому для підвищення надійності роботи мостового крана і зменшення динамічних навантажень у механізмах. Метод дослідження – теоретичний аналіз, розрахунковий експеримент та моделювання роботи механізмів гальмування з використанням сучасного інженерного програмного забезпечення. У роботі виконано аналіз існуючих конструкцій колодкових гальм та їх приводів. Розглянуто електромагнітні, електромеханічні та електрогідравлічні штовхальники. Виявлено, що найбільш ефективним є використання електрогідравлічного штовхальника завдяки його плавній роботі, надійності та можливості роботи з високою частотою включення. Проведено розрахунок гальмівного моменту, вибір і перевірку гальма на основі нормативних даних. Визначено залежності температури тертя у вузлах гальмування від режимів роботи механізму. Запропоновано рекомендації для покращення характеристик гальмівного пристрою мостового крана. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – створення адаптивних гальмівних систем з автоматизованим регулюванням характеристик залежно від робочих умов, що забезпечить підвищення ефективності роботи підйомно-транспортних механізмів.Документ Модернізація мостового контейнерного крану в/п 32 т.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Штангей, Олександр ОлександровичОб’єкт дослідження – конструкція і робота мостового контейнерного крана вантажопідйомністю 32 тони. Мета роботи – підвищення енергоефективності, автоматизації, продуктивності та технологічної гнучкості мостового контейнерного крана. Метод дослідження – аналітично–графічний. В роботі проведено аналіз конструкцій мостових кранів, визначено основні напрямки їх модернізації. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – подальше вдосконалення технологій для підвищення конкурентоспроможності підприємств у сфері вантажоперевезень.Документ Модернізація магнітного напівкозлового крану в/п 40 т. для укладання слябів в вагони(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Тарарака, Олександр МихайловичОб’єкт дослідження – магнітний напівкозловий кран вантажопідйомністю 40 т, призначений для укладання слябів у вагони та їх зважування. Мета роботи – підвищення надійності механізму пересування крана шляхом заміни ходових коліс на розбірні, а також техніко-економічне обґрунтування запропонованих змін. Метод дослідження – аналітично – графічний. У ході роботи було проаналізовано технічні характеристики крана, визначено основні проблеми в роботі механізму пересування, а саме надмірний знос ходових коліс і високі витрати на їх обслуговування. Запропоновано застосування розбірних коліс із демпферувальними фіксаторами, що знижують знос реборд. Запропонована конструкція ходових коліс підвищує їх ремонтопридатність і збільшує довговічність механізму пересування. Зниження витрат на обслуговування крана та зменшення простоїв через ремонти. Проведено розрахунки контактної міцності та довговічності нових коліс. Техніко-економічний аналіз підтвердив доцільність модернізації. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – можливість використання модернізованого механізму на інших типах підйомно-транспортного обладнання.Документ Модернізація короткобазового стрілового крану в/п 40 т. на спецшасі автомобільного типу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кривошеєв, Антон ОлександровичОб’єкт дослідження – короткобазовий стріловий кран. Мета роботи – підвищення ефективності та надійності роботи короткобазового стрілового крана шляхом удосконалення його конструкції, впровадження інноваційних технічних рішень і поліпшення експлуатаційних характеристик. Метод дослідження – аналітично–графічний. У першому розділі проведено аналіз сучасного стану короткобазових стрілових кранів, розглянуто їхні технічні особливості та основні проблеми експлуатації. Проведено аналіз патентів і технічної літератури, що дозволило визначити основні тенденції розвитку цієї техніки. Другий розділ присвячено науково-дослідній частині. Розроблено технічні рішення для підвищення мобільності, вантажопідйомності та безпеки крана. Запропоновано впровадження сучасних систем гідроприводу, застосування композитних матеріалів для стріли та інтеграцію інтелектуальних систем управління. У третьому розділі виконано розрахункові роботи, зокрема розрахунок стійкості крана, вантажної лебідки, гідроприводу і стріли. Результати підтверджують, що модернізований кран відповідає вимогам нормативних документів. Четвертий розділ охоплює питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Розроблено рекомендації щодо забезпечення безпечної експлуатації крана. У п'ятому розділі виконано техніко-економічне обґрунтування проекту. Показано, що запропоновані модернізації дозволяють знизити витрати на експлуатацію крана та підвищити його продуктивність.Документ Обґрунтування конструктивних параметрів приводів та опорно-поворотного обладнання портального крану КПП 16/20/32(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кофанов, Андрій ВолодимировичОб’єкт дослідження – процеси функціонування та навантаження на опорно-поворотні пристрої портальних кранів. Мета роботи – підвищення працездатності та довговічності опорно-поворотних пристроїв кранів шляхом вдосконалення конструктивних параметрів і впровадження нових технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично–графічний. Проведено аналіз основних видів опорно-поворотних пристроїв, визначено їх переваги та недоліки залежно від конструктивної схеми. Виявлено основні причини зносу та пошкоджень, серед яких нерівномірність навантажень, недостатнє змащування та некоректна геометрія елементів. Розроблено вдосконалені конструктивні рішення, включаючи використання багатороликових систем із демпфуючими елементами, що знижують ударні впливи. Запропоновано рекомендації щодо вдосконалення системи змащення, використання новітніх матеріалів і автоматизації контролю стану пристроїв. Виконано техніко-економічну оцінку впровадження запропонованих рішень, що підтвердила їх ефективність.Документ Модернізація мостового магнітного крану в/п 10 т. для шихтового двору сталеплавильного цеху(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Казанський, Артем ВіталійовичОб’єкт дослідження – конструкція та експлуатаційні характеристики мостового магнітного крана. Мета роботи – розробка технічних рішень для модернізації мостового магнітного крана з метою підвищення його вантажопідйомності та безпеки експлуатації. Метод дослідження – аналітично–графічний. Встановлено, що запропоновані технічні рішення дозволяють підвищити вантажопідйомність крана до 15%, зменшити енерговитрати на 10%, а також забезпечити підвищений рівень безпеки в експлуатації. Вибрані матеріали для металоконструкцій гарантують високу надійність і довговічність мостового крана. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розробка нових типів електромагнітів з покращеними характеристиками, що дозволить збільшити ефективність роботи мостових магнітних кранів у складних умовах експлуатації.Документ Обґрунтування та дослідження робочих параметрів крокуючого екскаватора ЕШ 14/50(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ісаєв, Денис ВадимовичОб’єкт дослідження – робочі параметри крокуючого екскаватора ЕШ 14/50 в умовах відкритих гірничих розробок. Мета роботи – удосконалення робочого обладнання екскаватора ЕШ 14/50 для підвищення його продуктивності та зниження експлуатаційних витрат. Метод дослідження – аналітично–графічний. У роботі проведено аналіз конструктивних особливостей крокуючого екскаватора ЕШ 14/50, виконано патентний пошук сучасних конструкцій ковшів драглайнів, розглянуто вплив фізико-механічних властивостей ґрунтів на робочий процес екскаватора. Визначено основні параметри та характеристики робочого обладнання, зокрема, розраховано параметри ковша та механізму крокування, проведено аналіз енергоємності процесу копання. Запропоновано нову конструкцію ковша з двома ріжучими крайками, яка забезпечує покращення планувальних і зачисних властивостей, зменшення енергоємності процесу копання, а також підвищення продуктивності екскаватора. Виконано техніко-економічне обґрунтування модернізації робочого обладнання. Основні висновки роботи вказують на можливість зниження експлуатаційних витрат за рахунок удосконалення конструкції робочого обладнання та впровадження новітніх технічних рішень. Прогнозні припущення щодо розвитку об'єкта дослідження – впровадження інтелектуальних систем керування екскаватором для адаптації до змінних умов експлуатації та подальше зниження енергоємності робочих процесів.Документ Дослідження роботи буферних пристроїв при зіткненнях мостового крану в/п 20/5 т.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Головінов, Іван ВадимовичОб’єкт дослідження – буферні пристрої мостового крану в/п 20/5 т під час наїзду на упори. Мета роботи – аналіз існуючих конструкцій буферних пристроїв, оцінка їхньої ефективності та визначення параметрів модернізованої конструкції для забезпечення плавного гальмування крана. Метод дослідження – аналітично–графічний. Проведено класифікацію буферних пристроїв (пружинних, гідравлічних, комбінованих). Визначено динамічні навантаження, що виникають під час наїзду крана на буфери різних типів. Запропоновано модернізовану конструкцію пружинно-гідравлічного буфера, яка дозволяє зменшити ударні навантаження на 30%. Встановлено оптимальні параметри роботи буферних пристроїв для мостового крану в/п 20/5 т. Практична значущість – модернізація буферних пристроїв забезпечує підвищення безпеки та надійності роботи мостових кранів. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – подальше вдосконалення комбінованих буферних пристроїв із використанням новітніх матеріалів.Документ Статистичне моделювання кваліметричних параметрів універсальних екскаваторів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ємельяненко, Ілля ІгоровичОб’єкт дослідження – процес формування інтегральних параметрів якості. Мета роботи – встановлення закономірностей між основними параметрами якості універсальних екскаваторів, а саме масою і потужністю.Документ Удосконалення системи регенерації робочих рідин БДМ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Мазулін, Владислав ВадимовичУ дипломній роботі виконано аналіз структури парку машин, визначено об’єм і вартість робочих рідин (РР) для ї заправки гідросистем машин парку. Виконано лабораторні дослідження діелектричної проникності робочих рідин ВМГЗ і МГЕ-46В. Отримано розрахунок конструктивних елементів приладу контролю стану робочих рідин за діелектричною проникністю. Виконано техніко-економічну оцінку використання установки регенерації робочих рідин з пристроєм контролю їх протизносних властивостей. Розроблено заходи з охорони праці в надзвичайних ситуаціях.Документ Модернізація екскаватора безперервної дії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Приведенний, Олексій МиколайовичОб’єкт дослідження – процес копання грунту. Мета роботи – модернізація екскаватора безперервної дії ЕТР-206. Метод дослідження – аналітично–графічний. Модернізація передбачає заміну приводу конвеєра машини на гідравлічний, оскільки гідропривід відрізняється більшою технологічністю, компактністю та зручністю в обслуговуванні. Планується підвищення продуктивності машини завдяки збільшенню робочих швидкостей виконавчих органів. У рамках проекту виконано розрахунки міцності основних з'єднань елементів гідроприводу з механічними передачами, а також проведено аналіз економічної ефективності модернізації. У роботі приділено увагу питанням охорони праці та техніки безпеки при експлуатації екскаватора.Документ Підвищення ефективності роботи двобалкового мостового крана(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кривчач, Антон АнатолійовичОб’єкт дослідження – двобалковий мостовий кран. Мета роботи – підвищення продуктивності двобалкового мостового крана шляхом встановлення додаткового механізму для підйому та опускання вантажів. Метод дослідження – аналітично–графічний. У дослідженні доведено важливість комп'ютерного моделювання механізмів, вузлів і деталей мостових кранів у процесі розробки оптимальних конструкторських рішень. Представлено алгоритм проектування мостового крана, а також визначено функціональні залежності енергетичних характеристик механізмів пересування і підйому вантажів. Розглянуто ключові аспекти розрахунку та вибору елементів конструкції мостового крана для роботи з вантажами вагою від 2 до 10 тонн за допомогою основного підйомного механізму і до 2 тонн за допомогою допоміжного механізму. Проаналізовано економічну ефективність використання крана, а також висвітлено питання охорони праці при його експлуатації, включаючи заходи безпеки у надзвичайних ситуаціях.