Магістерські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3900
Переглянути
Нові надходження
Документ Удосконалення дорожнього руху транспорту у центральних частинах великих та значних міст(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Лєонов, Андрій АндрійовичОб’єкт дослідження — процес руху транспортних потоків у заторонебезпечних місцях вулично-дорожніх мереж великих та значних міст. Мета роботи — зменшити транспортні затори в великих та значних містах. Обстеження вулично-дорожньої мережі великого міста на прикладі м. Харків показали, що місто має радіально-кільцеву планувальну структуру, де значну долю транспортних потоків, зокрема у центрі міста становлять транзитні потоки від одного до іншого периферійних районів. Поліпшити ситуацію можна, прибравши ці потоки. Для цього запропоновано створити комплекс транспортних кілець навколо центру міста та обґрунтовано способи визначення місць розташування та пропускної здатності кільцевих ділянок. В рамках дипломної роботи розроблено методику визначення параметрів системи кільцевих транспортних зв’язків для виведення транзитних транспортних потоків з перевантаженого центру міста, що є актуальним для великих міст з радіальною планувальною схемою.Документ Дослідження безпеки дорожнього руху на перетинаннях вулично-дорожньої мережі міста методами аудиту безпеки дорожнього руху(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Рубєжанський, Дмитро ВіталійовичОб’єкт дослідження – дорожній рух на перетинаннях вулично-дорожньої мережі (ВДМ) міста. Предмет дослідження – ефективність дорожнього руху на перетинанні ВДМ в одному рівні. Мета – підвищення ефективності дорожнього руху перетинання ВДМ в одному рівні на основі застосування методів аудиту безпеки дорожнього руху. Метод дослідження – натурні спостереження, математичне моделювання, імітаційне моделювання. Отримані результати: на основі застосування методів аудиту безпеки дорожнього руху виявлені недоліки в організації дорожнього руху, що полягає в тяжких наслідках ДТП, за якими Україна є лідером в Європейському регіоні; запропоновано шляхи підвищення безпеки дорожнього руху на перетинаннях ВДМ в одному рівні при різних організаційних рішеннях; удосконалено бланк листа контролю на нерегульованому пішохідному переході для проведення аналізу. Рекомендації з впровадження – результати роботи можуть бути застосовані при обґрунтуванні схеми організації дорожнього руху на перетинаннях вулично-дорожньої мережі у великих містах. Область застосування – вулично-дорожня мережа міста.Документ Дослідження організації дорожнього руху на ділянці вулиці Леся Сердюка м. Харків.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Чоломбитько, Артем ВолодимировичОб`єкт дослідження – дорожній рух транспортного потоку. Предмет дослідження – схеми організації дорожнього руху на ділянці вул. Леся Сердюка м. Харків. Мета роботи: підвищення ефективності організації дорожнього руху на ділянці магістральної вулиці загальноміського значення за рахунок введення координованого управління. Метод дослідження: аналітичний, графоаналітичний розрахунок параметрів координованого регулювання рухом, натурні спостереження транспортних і пішохідних потоків. Отримані результати: проведено аналіз принципів координації дорожнього руху на магістралях (координоване управління є прогресивним методом управління дорожнім рухом на магістралях), досліджені характеристики транспортних потоків на перехрестях та перегонах магістральної вулиці, запропоновані та порівняні заходи, які підвищують рівень безпеки руху та зменшують затримки учасників руху. Побудовані графіки координації управління. Рекомендації по впровадженню: координоване управління (запропонована схема організації дорожнього руху) може бути застосовано на ділянці вул. Леся Сердюка м. Харків після закінчення війни в Україні та відновленні мікрорайону Північної Салтівки.Документ Порівняльний аналіз схем організації дорожнього руху на регульованому перехресті м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Момот, Владислав СергійовичОб'єкт дослідження – процес руху транспортних засобів на регульованому перехресті. Предмет дослідження – схеми організації дорожнього руху на перехресті. Мета роботи – підвищення ефективності організації та безпеки дорожнього руху на перехресті за рахунок зміни схеми пофазного роз`їзду та реконструкції перехрестя. Метод дослідження – аналітичний, системного аналізу, натурні спостереження. Отримані результати: розроблено та обґрунтовано 2 варіанти схеми організації дорожнього руху: I варіант – двофазна схема світлофорного регулювання, проведено перерозподіл транспортних потоків таким чином, що в другій фазі регулювання рух лівоповоротного потоку з Салтівського шосе буде заборонено. На підході до перехрестя лівопоротний потік буде направлений через провулок Салтівський на вул. Академіка Павлова, який пропускається в першій фазі. II варіант схеми – трифазна схема світлофорного регулювання з окремою фазою для лівоповоротних потоків, обладнання перехрестя технічними засобами регулювання. Проведено оцінку організації світлофорного регулювання. Заходи по удосконаленню дорожнього руху є доцільними, так як дозволяють знизити кількість дорожньо-транспортних пригод та затримки транспортних засобів. Рекомендації з впровадження: запропоновані варіанти схем організації дорожнього руху можуть бути використані при реконструкції досліджуваного перехрестя.Документ Підвищення ефективності організації дорожнього руху на перехресті м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Гашимов, Рустам Мікаіл оглиОб'єкт дослідження – дорожній рух на регульованому перехресті. Предмет дослідження – схема організації дорожнього руху. Мета роботи – підвищення ефективності організації та безпеки дорожнього руху на регульованому перехресті за рахунок зміни схеми пофазного роз`їзду та обладнання перехрестя технічними засобами організації дорожнього руху. Метод дослідження: аналітичний, системного аналізу, натурні спостереження. Отримані результати: Розроблено та обґрунтовано схему трифазного світлофорного регулювання на перехресті вул. Леся Сердюка – Окружна дорога (Е40) – вул. Соборна. Для можливості впровадження цієї схеми запропоновано реконструкцію перехрестя (розширення на одну смугу руху при підході до перехрестя з боку 2, 3 і 4-го підходів). Запропоновано схему з розміщенням технічних засобів організації дорожнього руху. Рекомендації по впровадженню: Результати цього дослідження можуть бути використані при реконструкції перехрестя вул. Леся Сердюка – Окружна дорога (Е40) – вул. Соборна з метою створення безпечнішої та ефективнішої міської транспортної системи.Документ Підвищення ефективності організації дорожнього руху на перехресті пр. Гагаріна – пр. Льва Ландау м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Нєсмєянов, Вадим СергійовичОб`єкт дослідження: процес дорожнього руху на перехресті пр. Гагаріна – пр. Льва Ландау. Предмет дослідження: схема організації дорожнього руху на перехресті. Мета роботи: підвищення ефективності організації і безпеки дорожнього руху на регульованому перехресті за рахунок зміни схеми пофазного роз`їзду. Метод дослідження: аналітичний, системного аналізу, натурні спостереження. Отримані результати: Запропоновано трифазне світлофорне регулювання з окремою фазою для лівоповоротних потоків з третього та четвертого підходів. Для виділення лівоповоротного потоку в окрему фазу необхідне розширення проїзної частини – з боку четвертого підходу на одну смугу руху шириною 3,5 м. Рекомендації щодо впровадження: запропонований варіант схеми організації дорожнього руху може бути використано при реконструкції перехрестя.Документ Підвищення безпеки дорожнього руху на маршруті №210 КП «Криворіжавтотранс»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кладка, Наталія ВолодимирівнаОб’єкт дослідження – дорожній рух на маршруті №210 КП «Криворіжавтотранс». Предмет дослідження – безпека дорожнього руху на маршруті №210 КП "Криворіжавтотранс". Мета роботи – підвищення безпеки дорожнього руху на маршруті №210 КП «Криворіжавтотранс». Метод дослідження – аналітичний, статистичний. Отримані результати – зроблено організацію дорожнього руху на перехресті вул. Криворіжсталі – вул. Вокзальна, маршрутизацію перевезень з урахуванням аварійності, розміщення й оснащення зупинок. Рекомендації з упровадження – розроблені заходи можуть бути впроваджені у підвищення безпеки дорожнього руху на маршруті №210 КП "Криворіжавтотранс", а також в установах, які спеціалізуються на організації дорожнього руху. Область застосування – вулично-дорожня мережа міст.Документ Вдосконалення організації дорожнього руху в м. Долинська Кіровоградської області(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Куценко, Роман МиколайовичОб’єкт дослідження – вулично-дорожня мережа м. Долинська Кіровоградської області. Предмет дослідження – організація дорожнього руху у м. Долинська Кіровоградської області. Мета роботи – удосконалення організації дорожнього руху у м. Долинська Кіровоградської області. Метод дослідження – аналітичний, статистичний. Отримані результати – розроблено модель функціонування параметрів транспортної мережі, введено світлофорне регулювання на перехресті вул. Нова – вул. Леніна, зменшено викид шкідливих речовин у атмосферу. Рекомендації з упровадження – розроблені заходи можуть бути впроваджені у організацію дорожнього руху м. Долинська Кіровоградської області, а також в установах, які спеціалізуються на організації дорожнього руху. Область застосування – вулично-дорожня мережа міст.Документ Дослідження організації дорожнього руху на ділянці автомобільної дороги Н–11 95+000 км – 110+000 км(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Масич, Костянтин ВячеславовичПараметри транспортних потоків безперервно змінюється уздовж дороги. Ці зміни пов'язані як з особливостями дорожніх умов, так і з інтенсивністю руху. Водії при русі по дорозі у вільних умовах прагне підтримувати бажану швидкість руху. Збільшення інтенсивності руху приводить до необхідності здійснення обгонів для підтримки цієї швидкості, а також до зниження швидкості при неможливості обгонів. Таким чином, питання що до удосконалення організації дорожнього руху, з метою підвищення пропускної здатності доріг та зниження рівня аварійності, є актуальним і потребує прийняття ефективних та досконалих рішень та відповідних заходів. Суттєвою проблемою дорожнього руху є безумовно жертви ДТП, якими стають частіше понад усе молоді люди. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я показник смертності в результаті ДТП для найбільш молодої частини населення займає значне місце.Документ Вдосконалення організації дорожнього руху в м. Полонне Хмельницької області(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Рижкова, Анастасія ОлегівнаГоловна причина підвищених вимог легкового автотранспорту до розвитку вулично-дорожньої мережі міста полягає у вкрай низькій ефективності використання легковими автомобілями пропускної здатності вулиць і доріг з розрахунку на одного пасажира у порівнянні з масовим пасажирським транспортом. Метою виконання даного дипломного проекту (ДП) є вдосконалення організації дорожнього руху у місті Полонне Хмельницької області і на основі існуючих методів організації дорожнього руху запропонувати відповідні заходи з удосконалення функціонування транспортної мережі міста. Виконання проекту дасть змогу розглянути проблеми, які пов’язані з процесом руху наземного автомобільного транспорту по ВДМ міста. Це, насамперед, проблеми аварійності, руху транспортних потоків, а також негативні наслідки цих проблем в економічному, соціальному та екологічному аспектах.Документ Дослідження організації дорожнього руху на ділянці дороги Н–23 94+000 км – 108+000 км(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Середа, Ярослав ЮрійовичПараметри транспортних потоків безперервно змінюється уздовж дороги. Ці зміни пов'язані як з особливостями дорожніх умов, так і з інтенсивністю руху. Водії при русі по дорозі у вільних умовах прагне підтримувати бажану швидкість руху. Збільшення інтенсивності руху приводить до необхідності здійснення обгонів для підтримки цієї швидкості, а також до зниження швидкості при неможливості обгонів. Таким чином, питання що до удосконалення організації дорожнього руху, з метою підвищення пропускної здатності доріг та зниження рівня аварійності, є актуальним і потребує прийняття ефективних та досконалих рішень та відповідних заходів. Суттєвою проблемою дорожнього руху є безумовно жертви ДТП, якими стають частіше понад усе молоді люди. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я показник смертності в результаті ДТП для найбільш молодої частини населення займає значне місце. У роботі досліджено ділянку траси Н – 23 94+000 – 108+000. В ході дослідження необхідно виявити місця концентрації ДТП, проаналізувати стан покриття дороги, обстежити характеристики транспортних потоків. На підставі одержаних даних зробити аналіз. Запропонувати комплекси заходів, щодо удосконалення організації дорожнього руху та обрати ті, що найбільш придатні до конкретних умов.Документ Підвищення безпеки дорожнього руху на небезпечних ділянках автомобільної дороги загального користування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Бесарабов, Віталій СергійовичОб’єкт дослідження – оцінка безпеки дорожнього руху. Мета: виявлення ділянок дороги з підвищеним ризиком аварійності та підвищення ефективності дорожнього руху на ділянці автомобільної дороги загального користування. Метод дослідження: камеральний аналіз, аналітичний, статистичний. Отримані результати – в результаті проведення аналізу даних залежності рівня небезпеки від параметрів умов руху, сформована чітка система обмежень щодо оцінки безпеки дорожнього руху ділянок автомобільних доріг різних технічних категорій. Наведені результати можуть бути використані для визначення груп обов’язкових та додаткових параметрів умов руху при оцінці безпеки дорожнього руху на типових ділянках автомобільних доріг загального користування. Рекомендації з впровадження – отримані групи параметрів умов руху можуть бути використані для визначення обов’язкових та додаткових параметрів оцінки безпеки дорожнього руху при проведенні аналізу безпеки руху на автомобільних дорогах загального користування.Документ Обґрунтування заходів з підвищення безпеки дорожнього руху на ділянках автомобільної дороги Р46(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кобзар, Євген ТарасовичОб'єкт дослідження: дорожній рух на автомобільній дорозі Р-46. Мета: виявлення ділянок дороги з підвищеним ризиком аварійності та підвищення ефективності дорожнього руху на ділянці дороги Р-46. Метод дослідження: камеральний аналіз, аналітичний, статистичний. Отримані результати: досліджено питання щодо організації дорожнього рух на ділянці дороги Харків – Охтирка, проведено аналіз підсумкових коефіцієнтів аварійності та коефіцієнтів безпеки, на підставі чого запропоновані заходи щодо підвищення ефективності дорожнього руху на ділянках дороги Р-46. Рекомендації з впровадження – розроблені підходи підвищення рівня безпеки дорожнього руху та методику послідовного аналізу функціонування автомобільної дороги з використанням методів аудиту дорожньої безпеки можна використовувати для визначення потенційно небезпечних ділянок на типових елементах автомобільних доріг. Застосування на типових ділянках запропонованих заходів по підвищенню безпеки руху призведе до зменшення втрат (соціальних та економічних).Документ Оптимізація схеми організації дорожнього руху по магістральній вулиці м. Чернівці(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Римарь, Сергій СергійовичОб’єкт дослідження – дорожній рух на магістралі міста. Мета – підвищення ефективності дорожнього руху на магістральній вулиці міста за рахунок оптимізації руху транспортних потоків. Метод дослідження – натурні спостереження, метод Вебстера, заходи організації дорожнього руху, імітаційне моделювання. Отримані результати – в результаті аналізу методів організації дорожнього руху визначено, що для підвищення ефективності дорожнього руху по магістральній вулиці доцільно використовувати методи спрямованні на збільшення пропускної здатності доріг та мінімізації затримок руху за рахунок впровадження координованого управління. Обробка результатів імітаційного моделювання роботи світлофорних об’єктів на магістралі дозволила визначити зміни параметрів дорожнього руху в залежності від застосування різних заходів організаційного характеру. Визначено, що застосування координованого управління на пр. Незалежності може привести до зниження затримок руху транспортних засобів та підвищити швидкість сполучення і показники безпеки як на окремих перехрестях, так і на магістралі в цілому.Документ Обґрунтування схеми та режиму світлофорного регулювання на вузлі вулично-дорожньої мережі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Шапарь, Тетяна ОлександрівнаОб’єкт дослідження – дорожній рух на вузлах вулично-дорожньої мережі міста. Предмет дослідження – ефективність дорожнього руху на перетинанні ВДМ в одному рівні за світлофорним регулюванням. Мета – підвищення ефективності дорожнього руху перетинання ВДМ в одному рівні на основі оптимізації параметрів світлофорного регулювання. Метод дослідження – натурні спостереження, математичне моделювання, імітаційне моделювання. Отримані результати: проведено порівняння результатів моделювання функціонування вузла ВДМ в одному рівні при різних організаційних рішеннях; запропоновані два організаційних рішення вузла ВДМ в одному рівні – альтернативні режими регулювання; запропонована оптимізація роботи світлофорного об’єкту на перетинанні ВДМ в одному рівні в м. Одеса; розроблено рекомендації щодо вибору організаційного рішення Х-подібного перетинання ВДМ в одному рівні. Рекомендації з впровадження – описану методику оцінки ефективності створення різних умов руху на перетинанні ВДМ в одному рівні можна рекомендувати як методику для органів місцевого самоврядування в містах. Область застосування – вулично-дорожня мережа міста.Документ Вдосконалення організації дорожнього руху на ділянці автомобільної дороги М-03(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Мурейко, Павло ПавловичОб’єкт дослідження – умови функціонування ділянки автомобільної дороги М-03 Київ – Харків – Довжанський між населеними пунктами Харків та Чугуїв. Мета роботи - дослідження умов руху та розробка технічних та інженерних рішень по поліпшенню організації і підвищенню безпеки дорожнього руху на ділянці дороги державного значення М-03. Метод дослідження – аналітичний. Отримані результати - розроблені заходи з підвищення безпеку та комфорту дорожнього руху на ділянці автомобільної дороги. Розроблено локальні заходи вдосконалення організації дорожнього руху на ділянці розташування перетинання км 518+650. На ділянці км 529+581 було запропоновано облаштування зупиночного пункту маршрутного транспорту та облаштування пішохідного руху. Запропоновані заходи забезпечують зниження коефіцієнту аварійності та зменшують затримки руху. Ступень впровадження – реальна. Рекомендації з впровадження - розробки проекту можуть бути використані при плануванні реконструкції ділянки автомобільної дороги М-03 Київ – Харків – Довжанський. Область застосування – транспорт.Документ Аналіз методів визначення швидкості транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міста(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Євсєєнко, Олександр ОлександровичОб’єкт дослідження – швидкісний режим руху на ділянках ВДМ міста Харкова. Мета роботи - аналіз методів дослідження швидкості транспортних засобів на ділянках ВДМ міста. Метод дослідження – аналітичний, статистичний аналіз. Отримані результати: Проведено аналіз існуючих методів вимірювання швидкості транспортних засобів на ВДМ міст, визначені переваги та недоліки різних методів при проведенні наукових досліджень. Розроблена методика врахування похибки вимірювання швидкості руху транспортних засобів за даними відеоспостереження. Запропонована спрощена методика оцінки фактичної швидкості руху транспортних засобів за результатами обробки даних відеозаписів дорожніх камер спостереження. Проведені експериментальні дослідження та побудовані гістограми розподілу швидкостей транспортних засобів для двох ділянок ВДМ міста Харкова.nСтупінь впровадження – дослідницька. Рекомендації з впровадження – розробки, представлені в дипломній роботі можуть бути використані для оцінки швидкісного режиму на вулично-дорожньої мережі міст. Область застосування – транспорт.Документ Аналіз затримок транспортних засобів на нерегульованому перетинанні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кутєнко, Артем ОлександровичОб’єкт дослідження – рух транспортних засобів через нерегульоване перетинання. Мета роботи - аналіз впливу параметрів нерегульованого перетинання на затримки транспортних засобів. Метод дослідження - аналітичний. Отримані результати – проведено аналіз факторів, що впливають на величину затримки транспортного засобу при проїзді нерегульованого перетинання. Досліджено вплив геометричних параметрів нерегульованого перетинання на затримку. Отримані аналітичні залежності величин затримки транспортного засобу від радіусу траєкторії руху при безконфліктному маневруванні на нерегульованому перетинанні. Методом GPS-трекінгу проведені експериментальні дослідження щодо встановлення впливу радіусу траєкторії руху автомобіля на величину затримки. Ступень впровадження – дослідницька. Рекомендації з впровадження – розробки, представлені в дипломній роботі можуть бути використані для оцінки параметрів якості вулично-дорожньої мережі міст. Область застосування – транспорт.Документ Аналіз впливу геометричних параметрів перехрестя на потік насичення методом імітаційного моделювання(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Просвірнін, Олександр ВасильовичОб’єкт дослідження – параметри функціонування регульованого перехрестя. Мета роботи - дослідження впливу геометричних параметрів перехрестя на потік насичення шляхом використання методики імітаційного моделювання. Метод дослідження: аналітичний, імітаційне моделювання. Проаналізовані методи оцінки пропускної спроможності регульованого перехрестя, розглянуто вплив геометричних параметрів регульованого перехрестя на пропускну спроможність. Проведено порівняльний аналіз методів визначення потоку насичення на регульованому перехресті, зокрема методики HCM 2000, методики HBS 2015 та методики Вебстера. Побудовані залежності потоку насичення виділеної смуги від радіусу траєкторії руху поворотного потоку. За результатами імітаційного моделювання в програмі PTV VISSIM було встановлено, що для виділених потоків значення потоку насичення залежать від радіусу траєкторії руху поворотного транспортного потоку лише при значенні радіусу траєкторії руху менше 20 м, де спостерігається зростання потоку насичення зі збільшенням радіусу траєкторії поворотного потоку. Ступень впровадження – дослідницька. Рекомендації з впровадження – розробки, представлені в дипломній роботі можуть бути використані оцінки пропускної спроможності регульованих перехресть. Область застосування – транспорт.Документ Аналіз схем організації дорожнього руху на перехресті просп. Архітектора Альошина – просп. Олександрівський в м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Бенедичук, Олександр ПавловичОб’єкт дослідження – дорожній рух на регульованому перехресті. Мета роботи – підвищення ефективності організації та безпеки дорожнього руху на регульованому перехресті. Метод дослідження – натурні спостереження, імітаційне моделювання. Теоретичні дослідження методів організації дорожнього руху дозволили визначитись з такими, які можуть підвищити ефективність функціонування перехрестя просп. Архітектора Альошина – просп. Олександрівський в Індустріальному районі м. Харків з точки зору забезпечення безпеки та швидкості руху на ньому. Порівняні шість схем організації руху на на перехресті: 1 - існуюча (регульоване перехрестя з роз’їздом в 2 фази); 2 – регульоване перехрестя з роз’їздом в 2 фази та оптимізацією режимів роботи світлофорних об’єктів; 3 - регульоване перехрестя з роз’їздом в 3 фази (третя фаза - пішохідна); 4 - регульоване перехрестя з роз’їздом в 2 фази та віднесенням лівого повороту з боку просп. Архітектора Альошина; 5 - введення кругового руху; 6 - регульоване перехрестя з роз’їздом в 2 фази та зміною його геометрії (розширення просп. Архітектора Альошина на 2 м на підходах до перехрестя). Аналіз розрахованих оціночних показників надав можливість обрати оптимальний варіант – схема 3, при якій зменшуються затримки руху транспортних засобів на 13%, розміри викидів шкідливих речовин на 34% та ступінь небезпеки перетинання на 90%. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – зміна схеми пофазного роз’їзду (3 фази, третя – окрема пішохідна) зменшує втрати транспортного часу, аварійність та екологічну небезпеку перехрестя. Запропоновані практичні рекомендації можуть бути використані при організації руху на інших перехрестях вулично-дорожньої мережі м. Харків.