Маркетинговий підхід до оцінки конкурентоспроможності автотранспортних послуг
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Анотація
В даній статті розглядається методика створення моделі залежності конкурентоспроможності автотранспортних послуг від спонукальних факторів маркетингу та їх складових. Ця модель пропонується для визначення впливу факторів маркетингу на конкурентоспроможність автотранспортних послуг і прийняття на її підставі управлінських рішень щодо збільшення попиту на послуги у відповідності до запитів споживачів.
Побудова моделі конкурентоспроможності автотранспортних послуг здійснюється в чотири етапи:
1) критичний аналіз методів встановлення існуючих залежностей конкурентоспроможності від різних факторів;
2) обґрунтування спонукальних факторів маркетингу та їх складових, що впливають на конкурентоспроможність автотранспортних послуг;
3) оцінка сили їх впливу;
4) розрахунок показника конкурентоспроможності автотранспортних послуг залежно від різних значень спонукальних факторів та їх складових.
Результатом виконання першого етапу було встановлено, що вплив спонукальних факторів маркетингу на конкурентоспроможність автотранспортних послуг ще не досліджувався.
На другому етапі дослідження на підставі існуючої моделі купівельної поведінки споживачів були визначені спонукальні фактори маркетингу: послуга, ціна, методи розподілу, процес, персонал, матеріальне оточення та різні види їх прояву; надана їм бальна оцінка.
Для визначення сили впливу цих факторів на конкурентоспроможність використовувався метод аналізу ієрархій, результатом виконання якого стала отримана кількісна оцінка впливу кожного фактора на конкурентоспроможність автотранспортних послуг.
На останньому етапі була здійснена перевірка можливості використання запропонованого методу для оцінки впливу розглянутих факторів на конкурентоспроможність автотранспортних послуг.
Пропонується використовувати запропонований методичний підхід до оцінки конкурентоспроможності автотранспортних послуг для визначення напрямків збільшення попиту на послуги і задоволення запитів споживачів в якісних і конкурентоспроможних послугах.
Опис
Ключові слова
конкурентоспроможність, оцінка, автотранспортна послуга, фактори маркетингу, competitiveness, evaluation, motor transport service, marketing factors
Бібліографічний опис
Шинкаренко, В. Г. Маркетинговий підхід до оцінки конкурентоспроможності автотранспортних послуг / Шинкаренко В. Г., Криворучко О. М., Попова Н. В. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: В. Г. Шинкаренко (вiдп. ред.) та iн. ‒ Харкiв, 2022. ‒ Вип. 39. ‒ С. 68‒88.