Нові підходи до організації регіонального освітнього менеджменту в контексті впливу чинників розвитку освітньої системи

Thumbnail Image

Дата

2014

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Анотація

В статті визначено вплив чинників середовища регіональної освітньої системи (РОС) на необхідність формування регіонального освітнього менеджменту (РОМ) в контексті переходу до економіки знань в Україні з обґрунтуванням доцільності його організації на концептуально нових підходах, адекватних умовам соціально-економічної нестабільності та циклічності розвитку . В цих умовах на функціонування РОС посилюється дія глобалізації, технологічних змін, що проявляються в змісті та організації праці та навчанні. Пріоритети віддаються збільшенням обсягу попиту на кваліфіковану робочу силу, посилюється значущість інвестування у підготовку та перепідготовку кадрів на виробництві, реформування освіти, системи професійного навчання. Нова економіка потребує, щоб людина стала носієм цілого ряду нових компетенцій та якостей – уміння працювати в команді у сучасному інформаційному середовищі; уміння вчитися; готовність до змін та нововведень тощо. Їх не можна сформувати поза системою освіти. Саме вона є визначальним інноваційним чинником формування і підвищення конкурентоспроможності робочої сили і включає не лише рівень освіти, а й освітній потенціал та освітню компетентність. Сучасні умови глобалізації з одної сторони та регіоналізації – з другої вимагають від РОМ використання різнобічних загальнонаукових й спеціальних знань та креативного інтелектуального потенціалу. Темпи соціально-економічного розвитку України обумовлюють також потребу посилення регіональних аспектів всіх складових інноваційності з метою забезпечення розвитку конкурентоздатності держави. На вирішення цих завдань направлений новий вектор формування ефективного РОМ, основним призначенням якого має стати розробка відповідного методологічного інструментарію стану розвитку регіональної освітньої системи для отримання у подальшому інформації про її ефективність на всіх рівнях управління, що дозволить приймати обґрунтовані рішення щодо подальших трансформацій з метою забезпечення конкурентоздатності фахівців та затребуваності їх на підприємствах різної форми власності.

Опис

Ключові слова

менеджмент, освіта, економіка знань, чинники, модернізація, регіон, інновація

Бібліографічний опис

Зелінська, Г. О. Нові підходи до організації регіонального освітнього менеджменту в контексті впливу чинників розвитку освітньої системи / Г. О. Зелінська // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2014. – № 2 (7), т. 1. – С. 51–55.

Зібрання