Роль мотивації в управлінні торговельним підприємством: зарубіжний досвід
Дата
2014
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Харківський національний автомобільно-дорожній університет
Анотація
Проаналізовано значення мотивації для сучасного управління в торговельних підприємствах та визначено, що в умовах жорсткої конкуренції управління персоналом стає конкурентною перевагою. Показано, що здійснення виробничих процесів на підприємстві відбувається переважно з використанням трудового потенціалу, ефективність використання якого багато в чому залежить від існуючої на ньому системи стимулювання праці, та наявність мотивованих, висококваліфікованих трудових ресурсів визначає ефективність функціонування підприємства, конкурентоспроможність і можливість досягнення
поставлених цілей. Мотивація виступає однією з головних функцій менеджменту, а роль удосконалення
мотиваційної системи на підприємстві стає домінуючою. Також наведена важливість мотивації для функціонування корпоративної культури, завдяки якій працівники представляють певну прив'язаність до організації, її традицій і норм. Предметом аналізу є матеріальна і нематеріальна мотивація. Метою даної статті є визначення ролі мотивації в управлінні торговельним підприємством. Перераховані основні методи мотивації в українських підприємствах. В результаті виявлено, що для вітчизняних підприємств доцільне впровадження таких методів мотивації, які б дозволили урахувати усі категорії потреб працівників підприємства. Досліджені різноманітні підходи вчених до визначення мотивації. Представлений зарубіжний досвід мотивації та визначені методи прийнятні для адаптації на українських підприємствах. Зазначено, що для розширення спектру мотиваційної діяльності як на підприємстві в цілому так і на вітчизняному рівні, важливим аспектом вважається аналіз формування систем мотивації на основі досвіду таких країн:США, Франції, Великобританії, Німеччини, Швеції та Японії. Подана власна інтерпретація терміну "мотивація".
Опис
Ключові слова
мотивація, корпоративна культура, мотивація діяльності індивіда, зарубіжний досвід мотивації праці
Бібліографічний опис
Круглов, В. В. Роль мотивації в управлінні торговельним підприємством: зарубіжний досвід / В. В. Круглов, П. В. Косенко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2014. – № 2 (7), т. 1. – С. 170–174.