2017, № 1 (16)

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6683

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 29
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017)
  • Документ
    Інноваційний розвиток підприємств в Україні: фінансовий аспект
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Семенова, В. Г.; Semenova, Valentina
    Стаття присвячена дослідженню напрямків фінансового забезпечення інноваційного розвитку підприємств в сучасних умовах господарювання. Предмет дослідження – сучасні теоретичні та методологічні проблеми формування ефективної системи фінансового забезпечення підприємства в процесі реалізації інноваційної діяльності. Метою статті є визначення основних джерел фінансування інноваційного розвитку підприємств. Методи дослідження. Теоретико-методологічну базу дослідження складають фундаментальні положення економічної теорії та практики, а також загальнонаукові та спеціальні методи пізнання економічної дійсності. Основні методи, які були використані:  структурно-логічний (при побудові логіки та структури роботи);  загальнофілософський (для логічного викладення власних думок та поглядів);  порівняльний (під час розгляду різних поглядів науковців щодо сутності фінансового забезпечення інноваційного розвитку та аналізу підходів); - метод деталізації та синтезу (для вивчення предмету та взаємозв’язку його складових частин); - спеціальні методи економіко-статистичного аналізу (при дослідженні обсягів та джерел фінансування інноваційної діяльності промислових підприємств). Результати роботи. Розкрито економічну сутність поняття «фінансове забезпечення інноваційного розвитку підприємств»; визначені основні принципи формування системи ефективного фінансового забезпечення інноваційного розвитку; проведено аналіз витрат на інновації промислових підприємств в Україні; розкрито основні характеристики джерел фінансового забезпечення інноваційного розвитку підприємств. Сфера застосування результатів роботи. Наукові результати та розробки автора мають не тільки теоретико-методичне, а й прикладне значення для вирішення конкретних практичних проблем на промислових підприємствах для формування ефективної системи фінансового забезпечення інноваційного розвитку підприємств. Висновки. Фінансування інноваційної діяльності є важливим чинником успішного розвитку підприємства. Та сьогодні, на жаль, на вітчизняних підприємствах відсутня ефективна система фінансового забезпечення інноваційної діяльності. Для її формування необхідно виявити прорахунки існуючої системи та залучати додаткові джерела фінансування з врахуванням їх переваг та недоліків.
  • Документ
    Діагностика кризового стану та загрози банкрутства банку
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Алексєєва, Ю. О.; Азаренкова, Г. М.; Alekseeva, Yulia; Azarenkova, Galina
    Метою статті є розробка науково-методичних підходів і практичних рекомендацій щодо удосконалення методики діагностики кризового стану банку. Предметом дослідження є теоретико-методичне забезпечення діагностики кризового стану баку та загрози його банкрутства. У процесі дослідження використовувалися такі загальнонаукові методи пізнання дійсності, як теоретичне узагальнення, порівняння та систематизація (при дослідженні сутності поняття «антикризове управління» та «криза банку», визначенні факторів, що його обумовлюють); порівняння (у процесі встановлення спільних і відмінних рис методик аналізу фінансового стану банку, інструментів антикризового управління банком); системного аналізу (при визначенні елементів системи антикризового управління банком); методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, метод групувань. У статті досліджено теоретичні основи діагностики кризового стану та загрози банкрутства банку; фінансова криза в банку її симптоми та фактори, що її спричиняють; розглянуто методи діагностики кризового стану банку та загрози банкрутства; про аналізовано загальну характеристику фінансових ресурсів банку; проведений аналіз майнового стану ПАТ «Альфа-Банк»; зроблена оцінка кризового стану та загрози банкрутства банку за абсолютними та відносними показниками; побудована модель оцінки та аналізу кризового стану та загрози банкрутства банку.
  • Документ
    Прогнозування рухомого складу техніки в аграрному виробництві за допомогою середовища MS EXCEL
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Родащук, Г. Ю.; Кутковецька, Т. О.; Rodashchuk, Halyna; Kutkovetska, Tetiana
    В даній статті висвітлено роль прогнозування в розвитку транспортної системи сільських територій. На даний час постає потреба розширення сфер прогнозування, подальшого вдосконалення методології та методики розробки прогнозів. Тому було зроблено прогноз зміни середньої потужності одного трактора за даними часового ряду як одного з напрямків удосконалення рухомого складу техніки в аграрному виробництві. Використано метод експоненційного згладжування, який передбачає, що рівень значень часових рядів змінюється рідко, тому необхідна оцінка лише поточного рівня. Оскільки дані спостережень мають тренд, то авторами було застосовано функцію прогнозування лінійного тренда, що враховується у двохпараметричному методі Хольта. В результаті встановлено, що подальший розвиток транспортної системи в аграрному секторі економіки безпосередньо пов’язаний з оновленням рухомого складу. Таким чином, сільськогосподарські підприємства Вінницької області будуть надавати перевагу придбанню більш потужнішої техніки. На основі досліджень встановлено, що прогнозування є одним з важливих наукових методів при формуванні стратегії розвитку транспортної системи в аграрному секторі економіки. Дані результати можуть бути використані як керівниками і спеціалістами агропромислового комплексу, сільськогосподарськими товаровиробниками та іншими суб’єктами господарювання на сільських територіях, так і викладачами та студентами вищих навчальних закладів при вивчені дисциплін «Методи обробки інформації та програмування», «Оптимізаційні методи і моделі», «Економетрика» тощо.
  • Документ
    Проблеми управління рентабельністю підприємств в сучасних умовах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Пєнська, І. О.; Дроботенко, А. О.; Pyenska, Iryna; Drobotenko, Anna
    Предметом статті виступає сукупність теоретичних аспектів управління рентабельністю в сучасних умовах і виявлення проблем, з якими стикаються підприємства України. Метою є аналіз сучасного рівня рентабельності і збитковості підприємств в період з 2010 по 2016 рік та з’ясування загальних факторів впливу на це. При дослідженні даної теми були застосовані теоретичні методи наукового дослідження, такі як, аналіз, синтез, систематизація, зіставлення, та інші, що дозволило узагальнити та систематизувати погляди вчених на проблему дослідження. У статті розглянуто ключові фактори підвищення рентабельності та виявлено, що найбільший вплив має розмір отримуваного підприємством прибутку, тому було досліджено методи підвищення останнього. Аналіз діяльності підприємств показав, що попри підвищення середньої рентабельності в останні роки, частка збиткових підприємств все ще займає значну вагу в загальній кількості підприємств України. Це призводить до значного зниження бази оподаткування податком на прибуток, не дозволяє повноцінно втілювати науково-технічний прогрес, підвищувати якість продукції, стимулювати виробничу діяльність та працівників підприємств. Зрештою, наявність значної кількості збиткових підприємств в усіх галузях свідчить про недостатній розвиток ринкових відносин в Україні. Вітчизняні підприємства можуть втілювати результати дослідження для підвищення рівня рентабельності та покращення їх конкурентоспроможності.
  • Документ
    Формування ефективної системи антикризового фінансового управління на підприємстві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Пєнська, І. О.; Баскович, Д. В.; Pyenska, Iryna; Baskovych, Daryna
    У статті порушено проблему збільшення кількості збанкрутілих суб`єктів господарської діяльності в умовах політичної та економічної нестабільності та необхідності формування ефективної системи антикризового фінансового управління підприємством. Було визначено дефініцію «антикризове фінансове управління підприємством» на основі аналізу вітчизняних та зарубіжних наукових видань з антикризового менеджменту. Предметом статті є розробка ефективної системи антикризового фінансового управління, а саме виділення та описання основних його елементів. Обґрунтовано ідею використання теорії ефективності для оцінки ефективності антикризового управління підприємством за кожним етапом його здійснення, як один із ключових елементів системи такого управління. Метою статті є визначення сутності антикризового фінансового управління підприємством та узагальнення основних елементів, що формують його систему в умовах сьогодення та формування підходу до оцінки ефективності такого управління. Методичними основами роботи є аналіз, систематизація та узагальнення. Інформаційною базою для даного дослідження стали матеріали наукових конференцій, статті та наукові роботи вітчизняних та зарубіжних науковців, наукові посібники з антикризового менеджменту. Результатами роботи є сформована система антикризового фінансового управління з детальним описанням її елементів та запропонований підхід до оцінки ефективності такого управління з поетапним розписом дій. Одержані результати можуть бути використанні в практичній діяльності економічних суб’єктів господарювання різних форм власності. Застосування такої системи антикризового управління надасть змогу своєчасно та в повному обсязі зреагувати на можливі негативні зрушення як зовнішнього, так і внутрішнього середовища підприємства.
  • Документ
    Моделювання алгоритму визначення інвестиційно-привабливого підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Новак, І. М.; Novak, Inna
    У статті визначено, що передумовою економічного відродження вітчизняних підприємств можуть бути інвестиції в інноваційні технології та прогресивні методи управління. Відзначено, що питання пов'язані із активізацією інвестиційних процесів, пошуку резервів підвищення ефективності інвестицій на підприємствах є особливо актуальними сьогодні як серед вітчизняних так і іноземних науковців. Досліджено погляди вчених різних наукових шкіл на значення капіталу у процесі інвестування. Наведено приклади наукових досліджень, що відображують різносторонній підхід вчених до дослідження впливу капіталу на фактори, що визначають розвиток економіки. Відзначено, що за нинішніх умов для створення в країні сприятливого середовище для розвитку інвестиційного процесу потрібно, окрім заходів державної політики направленої на покращення інвестиційного клімату, розробити економіко-математичний апарат, який дозволить потенційному інвестору здійснити правильний вибір об’єкту інвестування. Запропоновано використовувати розроблену економіко-математичну модель визначення інвестиційно-привабливого підприємства. Вона розв’язується за допомогою програми для роботи з електронними таблицями Microsoft Office Excel. Дана модель дозволяє обрати оптимальний варіант інвестування капіталу, щоб отримати максимальний прибуток. Використання розробленого алгоритму дозволить потенційним інвесторам зменшити ризики при виборі об’єкту інвестування. Інвестування стимулюватиме виробництво, забезпечить умови стійкого і швидкого економічного росту, та збільшення рівня суспільного добробуту в країні. В ході написання статті використовувалися наукові методи, які сприяли досягненню результатів, зокрема: теоретичне узагальнення, аналіз та синтез, статистичний, економіко-математичний тощо.
  • Документ
    Концептуальні основи забезпечення економічної безпеки підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Ченуша, О. С.; Chenusha, Oleksandr
    Діяльність вітчизняних підприємств в сучасних умовах є складним не лише через кризові явища в економіці України, «недосконалість» ведення бізнесу, а й в недооцінці керівниками підприємств необхідності створення та забезпечення належного рівня захисту підприємств від зовнішніх та внутрішніх загроз для забезпечення їх сталого розвитку. Предметом дослідження є економічна безпека підприємства та її забезпечення в умовах змінності умов ведення бізнесу. Метою даної наукової статті є дослідження теоретичних основ забезпечення економічної безпеки підприємства. В статті систематизовано, узагальнено та уточнено визначення терміну «економічна безпека підприємства». Визначено економічну безпеку підприємства як стан повноцінного здійснення діяльності суб’єктом господарювання за рахунок безперервного функціонування механізмів протидії та адаптації діяльності підприємства зовнішнім та внутрішнім негативним факторам (загрозам), раціонального використанням наявних ресурсів (потенціалів), що забезпечує його сталий розвиток та досягнення поставлених цілей. Виявлено функції, принципи, об’єкти безпеки та складові системи економічної безпеки підприємства. Запропоновано концепцію забезпечення економічної безпеки підприємства, що дає цілісне уявлення про мету, завдання, принципи та інструменти її досягнення, для подальшого розроблення заходів щодо нейтралізації загроз внутрішнього та зовнішнього середовища. Виокремлено концептуальні положення управління економічною безпекою підприємства. Подальші дослідження щодо уточнення та поглиблення концепції управління економічною безпекою допоможе керівництву підприємств ефективно організувати раціональне використання наявних ресурсів та потенціальних можливостей в умовах невизначеності та змінності ринкового середовища в стратегічній перспективі.
  • Документ
    Assessment the requirement of supply logistics processes improvement
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Yangyozov, Petko; Dimitrova, Adile; Dimitrov, Ivan; Янгезов, Петко; Димитрова, Аділь; Димитров, Іван
    In the present paper a method has been presented, through which it can be determining the requirement of improvement of supply logistics’ processes in the organization. The need for developing and implementation of this method is revealed. Also the essence of functioning of the method is represented. It can be described as a process which passes through three main stages. Each stage is built of several steps. At first stage explanation how the comparison between the set forth goal of improvement and the actual state of the current logistics processes is made. The formulas through which it can be calculated coefficients of „efficiency of maximized measures” and coefficients of “efficiency of minimized measures” are described. Methodology of calculating the coefficient of overall efficiency of the supply logistics, coefficient of single-dimension efficiency of the supply logistics and coefficient of multi-dimension efficiency of the supply logistics which are necessary for determining the general requirement of improvement are reviewed. Next stage is based on assessment the efficiency of sub-processes which build up supply logistics’ processes. Second stage starts only after the need of optimization on first stage is established. The explanation, how the comparison between targets subrocesses and their corresponding real subprocesses are performed. Coefficients and methodology of calculation of the “absolute goal” for improvement are discussed, through which the requirement of supply logistics subrocesses improvement is ascertained. In the third stage a few steps are presented, through which it can determine the priority of improvement of each supply logistics sub-process in the organization. The explanation, how the comparison between targets sub-processes and their corresponding real sub-processes are performed. Coefficients and methodology of calculation of the “absolute goal” for sub-process improvement in single and in all measurements are introduced.
  • Документ
    Застосування концепції людського капіталу на промислових підприємствах України в умовах глобального середовища
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Горовий, Д. А.; Воронков, А. О.; Gorovoy, Dmytro; Voronkov, Anton
    У сучасному світі на робітників все більше впливають нові економічні відносини, адже глобалізація та трансформація економіки і поява нових робочих місць у зарубіжних компаніях, що діють на вітчизняному ринку, та можливість працевлаштуватися закордоном ще не сприймаються населенням у якості нових мотиваційних джерел, проте вже змушують підприємства шукати нові методи і підходи до управління персоналом та його мотивації через відтік працездатного населення за кордон. Метою статті є аналіз факторів, що впливають на розвиток людського капіталу сучасного підприємства, за умов глобалізації та розвитку соціально-інформаційного суспільства в Україні. Важливою базою для формування людського капіталу на сучасному етапі розвитку суспільства та економіки є інтелектуальні, інформаційні і соціальні фактори. Так в сучасному світі значний вплив на будь-яку особистість справляють соціальні мережі, які поєднують у собі всі три типи факторів. Проте залишається невизначеною проблема переведення оцінки цих факторів з якісної у кількісну шкалу, тобто пошук методів кількісного або грошового впливу цих факторів, визначення сумарної вартості людського капіталу підприємства.
  • Документ
    Моделирование стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных в бизнесе
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Лысанова, А. М.; Пахомова, Л. В.; Lysanova, Alla; Pakhomova, Lyudmila
    В статье раскрыты особенности стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных в бизнесе. При этом обозначены элементы взаимодействия руководителя и подчиненных. Выявлен приоритетный элемент их взаимодействия, отражающий функциональное назначение всего коммуникационного процесса. Показано моделирование эффективной стратегии руководителя и подчиненных с тоски зрения реализации объективного и субъективного элементов стиля руководства. Определено понятие ценностной ориентации личности, занятой в трудовом процессе, а также значимости реализации ценностной ориентации работников при выработке стратегии коммуникативного процесса между субъектом и объектом управления. Показана значимость использования руководителем его задачецентричного и антропоцентричного поведения при его воздействии на подчиненных. Поставлены условия моделирования стратегии эффективного взаимодействия руководителя и подчиненных в деловой сфере. Предложение состоит в выявлении и использовании условий моделирования стратегии эффективного взаимодействия между субъектом и объектом бизнеса. Стратегия реализации взаимодействия руководителя и подчиненных изначально, т.е. приоритетно, определена объективными элементами стиля руководства, который трактуется как содержательный момент рассматриваемого процесса коммуникации. Рассмотрены характеристики успешной реализации объективного элемента взаимодействия руководителя и подчиненных. Определено содержание субъективного элемента процесса взаимодействия, показана его значимость в процессе моделирования стратегии взаимодействия между сторонами коммуникации. Проведены исследования и поставлены условия успешной реализации стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных. При этом выявлены некоторые весьма существенные особенности моделирования стратегии рассматриваемого процесса коммуникации: выделение зон делового и дружеского общения. В конечном итоге выбор рациональной стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных позволит обеспечить реализацию эффективного делового контакта между ними, а также определить эффективные приемы воздействия субъекта управления на объект управления.
  • Документ
    Корпоративна етика як інструмент ефективного управління персоналом організації
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Сливка, О. А.; Slyvka, Oksana
    У статті розглянуто особливості використання корпоративної етики як інструменту ефективного управління персоналом організації. Результати дослідження отримані на основі аналізу теоретичних аспектів формування корпоративної етики в системі корпоративної культури організації та вивчення її основних механізмів впливу на ефективність управління персоналом. На даний час, розглянуті аспекти корпоративної етики як інструменту ефективного управління персоналом не отримали широкого вивчення. Предметом дослідження є розгляд процесу застосування корпоративної етики як інструменту ефективного управління персоналом в організації. Метою дослідження є вивчення сутності корпоративної етики та її можливості бути ефективним інструментом в управлінні персоналом організації. Методичними засадами дослідження є системний підхід до вивчення, узагальнення та аналізу сучасних наукових підходів до визначення корпоративної етики та можливості її використання в системі управління персоналом. У керівників більшості українських компаній немає розуміння переваг формування сильної корпоративної етики в системі управління персоналом як ефективного механізму досягнення конкурентних переваг на ринку. Досліджуючи корпоративну етику на українських підприємствах можна виділити наступні тенденції: у більшості великих корпорацій та підприємств діють кодекси корпоративної етики або етичні стандарти (аналіз сайтів банківських установ, торговельних компаній, підприємств металургійної, легкої та аграрної промисловості вказує на це); середні та малі підприємства у переважній більшості офіційно не декларують прихильність до певних стандартів етичної поведінки, хоча розуміємо, що їх мінімальний набір існує. В процесі дослідження з’ясовано, що функції корпоративної етики дозволяють ефективно управляти процесом найму, адаптацією та мотивацією персоналу, його розвитком та звільненням в організації. З’ясовано необхідність залучення персоналу в процес побудови корпоративної етики, що сприяє швидкому її впровадженню та дотриманню ним її основних принципів. Для того щоб корпоративна етика була ефективним інструментом управління персоналом організації необхідно здійснювати управління нею, саме її незалежність від керівника в повній мірі враховуватиме етичні потреби персоналу.
  • Документ
    Механізм оцінки персоналу підприємства як складова сучасної організації праці
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Гірман, А. П.; Бут, М.О.; Girman, Alla; But, Mykola
    Стаття присвячена питанням оцінки персоналу підприємства. Обґрунтовано необхідність пошуку нових технологій та інструментарію, що забезпечують проведення ефективної оцінки персоналу, виявлення його професійно-особистісного потенціалу і розв'язання завдань, пов'язаних з ефективністю діяльності. Мета статті: Пошук комплексних технологій і якісного інструментарію, що забезпечують проведення ефективної оцінки персоналу. Методика дослідження. В статті розглянуто складові та етапи процедури оцінки персоналу. Керівникам компаній запропоновано враховувати такі особливості управління людськими ресурсами, як самовдосконалення і розвитку персоналу в організації, участь персоналу в прийнятті рішень, а також взаємодію між організацією і персоналом. В рамках взаємної співпраці роботодавця та працівників пропонується регулярний, комплексний взаємоспрямований підхід до оцінки як з боку компанії, так і з боку персоналу. Результати дослідження. Така модель спрямована на реалізацію основного принципу ефективного управління персоналом і полягає у поєднанні економічної і соціальної ефективності. Вона є основою соціально-орієнтованого управління, при якому підхід «співробітники-підлеглі» змінюється на інший підхід – «співробітники-партнери». Наукова новизна результатів дослідження. Зазвичай зворотний зв'язок традиційних процедур оцінки виражається в обговоренні і аналізі результатів оцінки з працівником на заключному етапі оціночної процедури. Оцінка з використанням двосторонньої моделі передбачає повноцінну участь співробітника у процедурах оцінки і вплив на зміну організаційних показників. Таким чином, взаємоспрямована модель заснована на залученні персоналу в процедуру оцінки, і включає, у свою чергу, зворотний зв'язок. Практична значущість результатів дослідження. Розвинена система оцінки персоналу здатна виступити в ролі інтелектуального капіталу фірми.
  • Документ
    Тенденції міжнародного ринку капіталів в сучасних умовах розвитку світової економіки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Ткаленко, С. І.; Tkalenko, Svitlana
    У статті приділяється увага одній з рушійних сил розвитку світового економічного процесу в сучасних умовах – міжнародному капіталу. Сьогодні міжнародний ринок капіталів і рух капіталів не знає кордонів і меж. У статті висвітлені сучасні особливості руху прямих іноземних інвестицій, як основи міжнародного ринку капіталу, та його вплив на економіки країн світу. Останнім часом використання переваг функціонування та розвитку міжнародного ринку капіталів є предметом дослідження провідних учених-економістів. Глобалізація та формування інформаційної економіки впливають на рух і обсяги капіталу на міжнародному ринку. У дослідженні зазначається те, що транснаціоналізація економіки, роль міжнародних інституцій та перехід до економіки, заснованої на знаннях характеризують і визначають тенденції подальшого розвитку міжнародного ринку капіталів в сучасних умовах. В статті проведений статистичний аналіз руху капіталів на світовому ринку, притоки і відтоки іноземних інвестицій. Зокрема виявлені високі темпи розвитку руху капіталів за останні сорок п’ять років, що обумовлено розвитком науково-технічної революції, розвитком Європейського Союзу, лібералізацією зовнішньоекономічних зв’язків і як наслідок діяльністю транснаціонального капіталу, розвитком міжнародних фінансових ринків. На підставі проведеного статистичного аналізу визначені тенденції міжнародного ринку капіталів, перш за все домінування високо розвинутих країн як країн донорів і отримувачів; виявлені реальні проблеми та наслідки руху прямих іноземних інвестицій для економік країн світу, а саме, співпраця з провідними корпораціями світу, та формування інвестиційної політики і середовища приймаючих країн. Практична значущість статті полягає у можливості використання авторських пропозицій в процесі подальшого економічного розвитку України.
  • Документ
    Маркетинговий підхід до конкурентної політики банківських установ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Тарасов, І. Ю.; Прядко, О. М.; Мітяєва, Т. Л.; Tarasov, Igor; Priadko, Olga; Mitiaieva, Tetiana
    Активний розвиток вітчизняних депозитних корпорацій, страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, кредитних спілок, інститутів спільного інвестування, прихід в Україну транснаціональних фінансових структур та євроінтеграційні орієнтири держави ставлять перед депозитним ринком та банківськими установами завдання підвищення ресурсного потенціалу, забезпечення конкурентоспроможності, захисту прав споживачів депозитних послуг та змушують державу та суб’єктів депозитного ринку шукати нових підходів до функціонування механізмів конкурентної політики. Мета дослідження полягала в обґрунтуванні необхідності використання маркетингового інструментарію для підвищення конкурентоспроможності банківських установ на депозитному ринку національної економіки. Для обґрунтування депозитного ринку України були використані загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: порівняльного, економічного, статистичного, комплексного і системного аналізу, спостереження та опитування. Розроблено методичні рекомендації по удосконаленню маркетингового механізму конкурентної політики на основі клієнт-орієнтованої концепції. Запропоновано методичний підхід до визначення цільових груп клієнтів по депозитних операціях. Практична значущість отриманих результатів полягає у можливості достатньо точно визначити цільовий ринок, його потреби, переваги і недоліки банку в конкурентній боротьбі за нових вкладників, що створює необхідну базу для розробки довгострокової стратегії залучення коштів депозитною корпорацією.
  • Документ
    Економічна діагностика ефективності формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Рашман, Б. Г.; Rashman, Boris
    Предметом дослідження є сукупність теоретичних та науково-методичні положень з економічної діагностики ефективності формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. Метою статті є уточнення змісту інструментарію економічної діагностики ефективності формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. Обґрунтовано тезу, що успішне виконання виробничо-комерційних завдань, що ставляться підприємствами для забезпечення успішного функціонування, значною мірою визначається рівнем організації робіт серед виконавців та якістю забезпечення бізнес-процесів інформацією про стан ринку, що вимагає споживання якісних маркетингових послуг. На засадах методу формалізації розкрито зміст подвійної природи ефективності маркетингової агенції, що дозволило дійти висновку про необхідність комплексного розгляду індивідуальних параметрів ефективності маркетингової агенції та підприємства – замовника маркетингової послуги. Використання структурно-генетичного аналізу і синтезу, орієнтованого на виявлення причинно-наслідкових зв’язків між задіяними ресурсами та результатами виробництва маркетингової послуги при проведенні дослідження, дозволило поглибити уявлення про зміст рішень щодо формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. З урахуванням принципу системності та структурно-функціонального підходу структуризовано процедуру діагностики комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. Виконано систематизацію методів аналізу ефективності організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції, обґрунтовано специфіку їх застосування відповідно до позиції доцільності виконання маркетингової послуги виробником та необхідністю отримання даної послуги реципієнтом. Практичне значення отриманих результатів полягає у створенні передумов прийняття рішень у сфері виробництва маркетингових послуг, орієнтованих на вибір сценарію формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції на засадах трансформації, інтеграції, модифікації або інновації.
  • Документ
    Стан та особливості функціонування ринку насіння соняшнику та продуктів його переробки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Невлад, В. Ф.; Nevlad, V.
    Для визначення розвитку та удосконалення олійно-жирової галузі України доцільним є проведення досліджень щодо функціонування сучасного ринку насіння соняшнику та продуктів його переробки з метою подальшого його удосконалення, темпів розвитку та зміцнення її позицій на світовому ринку. У статті означено актуальні питання щодо перспектив розвитку сучасного стану ринку соняшникового насіння та продуктів його переробки і пристосування олійно-жирової галузі до сучасних умов, а також недопущення втрат лідируючих позицій України з експорту соняшникової олії на світовому ринку. Зроблено аналіз, систематизацію та узагальнення теоретичних питань щодо виробництва, цінової політики та ринку соняшникової олії. Всі фактори впливу які притаманні оліє-жировій галузі нашої країни, що характеризують стан ринку насіння соняшнику та продуктів його переробки, на всіх етапах ринкової економіки, необхідно поєднувати з системою вільного ціноутворення та елементами державного регулювання. Такий принцип має використовуватися передусім для забезпечення цінового паритету на продукцію сільського господарства та засоби виробництва, що надходять у цю галузь від промисловості. У державі необхідно мати реальну концепцію цін, яка б відбивала об’єктивні економічні процеси й обмежувала роль суб’єктивних факторів у ціноутворенні. Враховуючи можливість розвитку галузі, ціни на насіння соняшнику мають встановлюватися на ринку під дією закону попиту та пропозиції. Так як, олійно-жирова промисловість для продовольчої безпеки України має стратегічне значення, регулювання її діяльності та державний контроль повинен бути обов’язковим. Тому, що саме державне регулювання може стимулювати оліє-жирову галузь.
  • Документ
    До питання про рекламу підприємницької діяльності кінця ХІХ – початку ХХ ст.
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Лантух, І. В.; Lantukh, Ihor
    У статті розглядається реальна діяльність вітчизняних банкірських приватних контор у кінця ХІХ – початку ХХ ст. та їх взаємовідносини із своїми клієнтами через такий механізм як реклама. Адресність реклами, її ефективність у роботі з певним контингентом у підприємницьких реаліях кінця ХІХ - початку ХХ ст., зокрема фінансових, становить предмет дослідження. Методологією проведення дослідження були принцип об’єктивності, історизму та опори на історичні джерела; методом - ретроспективний та історико-генетичний. Роботі банкірським приватним конторам у значній мірі сприяла реклама, яка, як соціальний феномен, виконувала цілий ряд функцій. Проте реальна діяльність банкірських контор була все ж таки девіантною. Вони майже повністю віддавалися біржовій грі, спекуляції і, за допомогою усіляких хитрощів, втягувала у цю гру своїх клієнтів За таких обставин, вільні кошти йшли на не виправдане «підвищення» або «пониження» цін спекулятивних паперів, що тягнуло за собою збагачення одних і повне розорення інших. Отже, банкірські контори оманним шляхом викачували гроші із маси трудового люду, влаштовуючи собі комфортне життя. Реклама цьому усіляко сприяла, а тому на неї не жаліли кошти. Сферою застосування матеріалів дослідження може бути рекламна діяльність, яка в умовах сучасного ринку повинна використовувати історичний досвід і працювати на благо споживачеві.
  • Документ
    Аналіз сучасного стану ринку кейтерингових послуг в Україні
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Кирніс, Н. І.; Kyrnis, Natalia
    Питання дослідження та аналізу різних ринків завжди знаходяться у центрі уваги науковців. Одним із необхідних досліджень сьогодення є аналіз ринку кейтерингових послуг. Кейтерингові послуги задовольняють перш за все потребу у харчуванні, та по друге – потребу у дозвіллі поза межами приміщення ресторану. Метою статті є аналіз сучасного стану ринку кейтерингових послуг в Україні. При дослідженні використані методи аналізу, синтезу, теоретичного узагальнення. Предметом дослідження є ринок кейтерингових послуг України. Аналіз ринку кейтерингових послуг здійснений у розрізі чотирьох груп міст, які відрізняються за чисельністю населення. В процесі дослідження установлено, що найбільшу частку ринку займають кейтерингові компанії, які розташовані у містах з чисельністю населення понад мільйон осіб. Найбільша кількість кейтерингових компаній зосереджена в місті Києві. Тобто, місто Київ можна вважати основних осередком розвитку кейтерингових послуг. В таких містах, як: Харків, Одеса, Дніпро, Львів, Кривий Ріг, Запоріжжя кейтерингових компаній налічується до 10. На ринку ресторанних послуг цих міст, кейтерингові послуги займають невелику частку. В містах з населенням від 100 до 500 тисяч осіб ринок кейтерингових послуг дуже слабо розвинений. Встановлено, що ринок кейтерингу ділиться на два основні сегменти: кейтеринг для подій та корпоративний кейтеринг. Отже, ринок кейтерингових послуг набуває поступового розвитку в містах з населенням більше одного мільйону осіб. Отримані результати дослідження можуть бути використані кейтеринговими компаніями та іншими підприємствами ресторанного господарства для оцінки конкурентоспроможності підприємства.
  • Документ
    Інституційно-інфраструктурне забезпечення інноваційно-технологічного розвитку економіки України
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Паризький, І. В.; Paryzhskyy, Igor
    У статті розглянуто теоретичні аспекти інноваційної інфраструктури, інституційного середовища її регулювання, які здійснюють управління елементів системи інфраструктури, забезпечують ресурсну, нормативно-правову, фінансово-економічну та фіскальну підтримку, а також сприяють веденню інноваційної діяльності. Окреслено головні функції інститутів підтримки та розвитку інноваційної інфраструктури – основних органів національної, регіональної та місцевої влади на формування та розвиток підсистем та елементів інноваційної інфраструктури. Узагальнено, що механізм державного регулювання процесу формування та розвитку інноваційної інфраструктури України можна розглядати як заходи з формування та розвитку елементів інфраструктури, які базуються на поєднання суб’єкту впливу, стратегічної мети й тактичних цілей, принципів, методів, а також послідовності впровадження інструментів та об’єктів впливу. Рекомендовано механізм державного управління формуванням та розвитком інфраструктури представити як трирівневу структуру, які включає елементи системи управління та забезпечування створення та стабільного функціонування глобальної мережі інноваційної інфраструктури в Україні. Запропоновано при створенні механізму державного регулювання розвитку інноваційної інфраструктури в Україні зосереджуватися на регіональному інноваційному потенціалі, оскільки саме так елементи інфраструктури можуть максимально використовувати наявні ресурси для ведення науково-дослідної роботи та створення новаторських розробок. Крім того, такий підхід дозволить розвивати найсильніші галузі регіональної економіки, формувати дієвий центр управління інноваційними програмами. Також сформовано ряд рекомендацій щодо удосконалення діяльності інститутів державної та регіональної влади, мета якої спрямована на підвищення ефективності формування та розвитку інноваційної інфраструктури.