2019
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3148
Переглянути
Перегляд 2019 за Автор "Батракова, Анжелiка Геннадiївна"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Спосiб виявлення та визначення напрямку у тому числi i пiдповерхневих трiщин в асфальтобетоному покриттi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжелiка Геннадiївна; Почанiн, Геннадiй Петрович; Орленко, Олександр АнатолiйовичВинахід належить до неруйнівного контролю при будівництві та експлуатації автомобільних доріг з асфальтобетонним покриттям. Спосіб виявлення та визначення напрямку тріщин, у тому числі і підповерхневих, в асфальтобетонному покритті включає збудження по черзі двох розташованих взаємно ортогонально лінійно поляризованих випромінювачів випромінюючої антени з поляризацією, що перемикається, під час руху діагностичної лабораторії з георадаром, який встановлено над поверхнею дороги. Завдяки цьому випромінюють електромагнітне поле по черзі з однією, а потім з ортогональною лінійними поляризаціями. Якщо дорожній одяг включає області, в яких мають місце неоднорідності електрофізичних параметрів матеріалів (наприклад, тріщини), навколо них утворюється відбите електромагнітне поле. Приймають відбите поле двома лінійно поляризованими приймальними антенами, напрямки поляризації яких орієнтовано під кутом 60 градусів один до одного. Далі детектують прийняті сигнали і підсилюють їх вузькосмуговими підсилювачами змінної напруги, які завчасно налаштовують на частоту перемикання випромінювачів. Підсилені сигнали за допомогою багаторозрядних аналого-цифрових перетворювачів перетворюють у відповідні цифрові коди. Аналізують залежність амплітуд прийнятих сигналів від напрямків поляризації випромінювачів і приймальних антен за допомогою комп'ютерних програм. Висновок щодо виявлення у тому числі і підповерхневих тріщин в асфальтобетонному покритті роблять за умов появи розбіжностей між амплітудами сигналів, прийнятих одночасно двома приймальними антенами. Напрямок тріщини визначають за різницею амплітуд цих сигналів. Технічний результат: збільшення ймовірності виявлення тріщин за рахунок підвищення чутливості до підповерхневих тріщин в дорожньому одязі, а також визначення напрямку виявлених тріщин.Документ Спосiб калiбрування та видалення паразитних вiдбиттiв при неруйнiвному контролi верхнього шару асфальтобетону за допомогою георадара(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжелiка ГеннадiївнаВинахід належить до неруйнівного контролю при будівництві та експлуатації автомобільних доріг і дистанційного зондування. Спосіб калібрування та видалення паразитних відбиттів при неруйнівному контролі верхнього шару асфальтобетону за допомогою георадара включає вимірювання двох сигналів: сигналу прямого проходження та сигналу, що відбитий від металевого листа; потім вимірюється сигнал, що відбитий від металевого листа, який укладено безпосередньо на поверхню асфальтобетонного покриття; після чого проводиться запис сигналів під час руху лабораторії. Після збереження даних на комп'ютері проводиться їх обробка, яка відрізняється тим, що сигнал прямого проходження вираховується з усіх інших сигналів, потім знаходиться різниця між сигналами, що відбиті від металевого листа в двох вищезгаданих випадках, внаслідок чого отримується сигнал, який відповідає сигналу, що відбитий від автомобіля та системи кріплення. Далі цей сигнал вираховується від сигналів, що отримані при відбитті від металевого листа у випадку розташування цього листа на поверхні покриття, та від сигналів, що відбиті від дорожнього одягу під час руху лабораторії, внаслідок чого отримують зондувальний імпульс та сигнали, що відбиті тільки від покриття. Технічний результат: завдяки калібруванню та видаленню паразитних відбиттів від автомобілялабораторії при неруйнівному контролі асфальтобетону за допомогою георадара надається можливість розміщення георадара безпосередньо біля автомобіля та підвищується якість обробки та надійність отриманих результатів.Документ Спосiб пiдвищення надiйностi результатiв оцiнки товщини шарiв дорожнього одягу за допомогою георадара(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжелiка Геннадiївна; Бiлошенко, Костянтин СергiйовичГалузь застосування: неруйнівний контроль при будівництві та експлуатації автомобільних доріг з асфальтобетонним покриттям. Спосіб підвищення надійності результатів оцінки товщини шарів дорожнього одягу за допомогою георадара, який полягає в тому, що генератор, фідери та приймач розміщують в одному блоці, поруч розташовують передавальну і приймальну антени для запобігання можливим змінам в прийнятих сигналах під час радіолокаційного зондування та реєстрації сигналів. У напрямках, де непотрібно випромінювання, розміщують поглинаючий екран, що унеможливлює реєстрацію паразитних сигналів від сторонніх джерел та забезпечує припустимий рівень відбитих цим екраном сигналів. Потім проводять вимірювання сигналу прямого проходження шляхом реєстрації сигналів при розташуванні блока георадара таким чином, щоб за період розгортки до приймальної антени не надходили сигнали від найближчих неоднорідностей, зберігають дані у цифровому вигляді в пам'яті комп'ютера, після чого георадар розміщують над поверхнею дорожнього покриття, на яку укладено металевий лист, та проводять реєстрацію та збереження у пам'яті комп'ютера відбитого сигналу, потім металевий лист видаляють з поверхні покриття та виконують радіолокаційне зондування, рухаючись по дорозі, з одночасною реєстрацію та збереженням у цифровому вигляді сигналів, що відбиті конструкцією дорожнього одягу. Сигнали, що отримані в процесі радіолокаційного зондування, обробляють шляхом вирахування сигналу прямого проходження з сигналів, що відбиті від металевого листа та конструкції дорожнього одягу, зберігають у пам'яті комп'ютера, а далі проводять обробку цих сигналів згідно з відомим алгоритмом. Технічний результат: підвищення надійності оцінки товщини шарів дорожнього одягу за рахунок запобігання спотворенням прийнятих сигналів та суттєвого зменшення потужності паразитних сигналів.