2017
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2232
Переглянути
Перегляд 2017 за Автор "Шулiка, Ольга Олександрiвна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Формування процесу доставки тарно-штучних вантажiв автомобiльним транспортом у мiжмiському сполученнi(2017) Шулiка, Ольга ОлександрiвнаДисертація присвячена вирішенню задачі підвищення ефективності процесу доставки тарно-штучних вантажів у міжміському сполученні автомобільним транспортом за рахунок його формування на основі логістичних принципів в умовах технічних, технологічних, інфраструктурних та фінансових обмежень з урахуванням бізнес-інтересів учасників транспортного процесу. В роботі запропонована модель формування повної сукупності альтернативних транспортно-технологічних схем доставки ТШВ у міжміському сполученні автомобільним транспортом, що дозволяє оцінити всі можливі варіанти технологій доставки з урахуванням технічних, технологічних, інфраструктурних та фінансових обмежень. Розроблена модель дозволяє оцінити ефективність використання кожного альтернативного варіанту схеми доставки для кожної окремої заявки та обрати оптимальну, яка дозволить максимально знизити сумарні витрати всіх учасників процесу. Практичне значення отриманих результатів полягає в розробці методики визначення оптимальних областей використання ТТСД ТШВ у міжміському сполученні та підтверджується актами впровадження на ТОВ «Делівері».Документ Формування процесу доставки тарно-штучних вантажiв автомобiльним транспортом у мiжмiському сполученнi(2017) Шулiка, Ольга ОлександрiвнаДисертація присвячена вирішенню задачі підвищення ефективності процесу доставки тарно-штучних вантажів у міжміському сполученні автомобільним транспортом за рахунок його формування на основі логістичних принципів в умовах технічних, технологічних, інфраструктурних та фінансових обмежень з урахуванням бізнес-інтересів учасників транспортного процесу. Наукова новизна отриманих результатів полягає у запропонованому підході до підвищення ефективності процесу доставки тарно-штучних вантажів у міжміському сполученні автомобільним транспортом. Вперше: – запропонована комплексна оцінка процесу формування транспортнотехнологічних схем доставки тарно-штучних вантажів у міжміському сполученні, починаючи з рівня найпростіших технологічних операцій до базових варіантів логістичних ланцюгів, яка, на відміну від існуючих, враховує наявність технічних, технологічних, інфраструктурних та фінансових обмежень з урахуванням бізнес-інтересів учасників транспортного процесу; – формалізовано та вирішено задачу формування повної сукупності альтернативних варіантів транспортно-технологічних схем доставки (ТТСД) тарно-штучних вантажів (ТШВ) у міжміському сполученні, що дозволяє, на відміну від існуючих, отримати оптимальний, а не раціональний варіант доставки тарно-штучних вантажів автотранспортом у міжміському сполученні 3 за рахунок визначення впливу параметрів попиту на технологічні параметри транспортно-технологічних схем доставки. Подальший розвиток отримав методологічний підхід до оцінки синергетичного ефекту від вибору оптимального варіанту доставки тарноштучних вантажів автотранспортом у міжміському сполученні за рахунок врахування впливу технолого-логістичних параметрів транспортнотехнологічних схем доставки на критерій ефективності для кожного з учасників процесу. Для підвищення ефективності процесу доставки ТШВ у міжміському сполученні автомобільним транспортом за рахунок його формування на основі логістичних принципів у якості основної складової частини процесу доставки розглядається проектування оптимального процесу доставки. Оптимальний варіант ТТСД визначається з повної сукупності альтернативних варіантів ТТСД по критерію ефективності на підставі визначеного впливу вхідних параметрів на параметри ТТСД. На підставі результатів аналізу як вітчизняних, так і закордонних підприємств щодо питань організації та управління вантажорухом, була розроблена структура логістичної системи доставки ТШВ автомобільним транспортом у міжміському сполученні, яка забезпечує взаємопов’язану діяльність в межах системи доставки тарно-штучних вантажів у міжміському сполученні та дозволяє описати зв’язки між підприємствами – елементами системи доставки. Підсистемами розробленої логістичної системи є чотири базові варіанти логістичних ланцюгів, що включають наступні сукупності учасників: перший варіант – пряма доставка без участі експедитора; другий варіант передбачає залучення до доставки експедитора; при третьому варіанті доставка відбувається через термінал, при цьому перевезення виконують перевізники від вантажовідправника до терміналу та від терміналу до вантажоодержувача; в четвертому варіанті в процесі доставки приймають участь два термінали, один з яких знаходиться у зоні функціонування вантажовідправника, а другий – у зоні функціонування вантажоодержувача, а 4 перевезення виконують перевізники від вантажовідправника до терміналу, від терміналу до вантажоодержувача та магістральний перевізник. В роботі запропонована модель формування повної сукупності альтернативних ТТСД ТШВ у міжміському сполученні автомобільним транспортом, яка дозволяє оцінити всі можливі варіанти технологій доставки з урахуванням технічних, технологічних, інфраструктурних та фінансових обмежень. При цьому процес доставки ТШВ автомобільним транспортом у міжміському сполученні запропоновано описувати на підставі 23 елементарних технологічних операцій і поділити на вісім етапів: «приймання заявки», «підготовка вантажу до відправлення», «навантаження», «транспортування», «розвантаження», «розформування», «повернення порожнього автомобіля», «повернення порожніх транспортувальних ємностей». На основі даних етапів визначається сукупність альтернативних ТТСД для базових схем доставки ТШВ, причому для кожного з альтернативних варіантів ТТСД комбінація та послідовність даних етапів є унікальною. Розроблена модель дозволяє оцінити ефективність використання кожного альтернативного варіанту схеми доставки для кожної окремої заявки та обрати оптимальний варіант, який дозволить максимально знизити сумарні витрати всіх учасників процесу. При оцінці попиту на перевезення ТШВ як сукупності окремих заявок в роботі розглядалися наступні чисельні параметри заявок: інтервал надходження заявки, обсяг вантажу, що необхідно перевезти, відстань доставки партії вантажу та додаткові умови обслуговування вантажовласників, такі як повернення порожньої транспортувальної ємності, доформування транспортних пакетів, категорія замовників, режимність. Інформація про параметри заявок була визначена на підставі аналізу договорів про здійснення доставки ТШВ автомобілями ТОВ «Делівері» за період з 01.07.2013 р. по 01.01.2014 р. Результати проведеного дослідження параметрів потоку заявок на перевезення ТШВ у міжміському сполученні дозволили стверджувати, що при моделюванні ТТСД обсяг партії вантажу та інтервал надходження заявок доцільно 5 розглядати як показниково розподілену випадкову величину, відстань доставки (тарифну зону) – як логарифмічно нормально розподілену величину для потоку заявок ТОВ «Делівері». За допомогою інструментарію регресійного аналізу були визначені функціональні залежності сумарних витрат суб’єктів доставки ТШВ від параметрів ТТСД для кожного з варіантів транспортно-технологічних структур логістичних ланцюгів в наступній послідовності: сформовані альтернативні гіпотези про вид регресійної моделі; визначені коефіцієнти регресійних моделей по висунутим альтернативним гіпотезам; виконана оцінка адекватності отриманих регресійних моделей і виконаний вибір найбільш адекватної з них. Результати показали, що найбільш адекватними значеннями характеризуються переважно лінійні моделі для сукупності ТТСД при першому варіанті логістичного ланцюга та ступеневі моделі при вільному коефіцієнті рівняння регресії, яке дорівнює одиниці, для інших варіантів логістичних ланцюгів. Однак сукупність найбільш значимих параметрів для кожного варіанту логістичного ланцюга різниться: для першого та другого варіантів логістичних ланцюгів це об’єм партії вантажу, відстань доставки, інтервал надходження заявки та первісний вид поданого до перевезення вантажу, для третього та четвертого – об’єм партії вантажу, відстань доставки, інтервал надходження заявки, первісний вид поданого до перевезення вантажу, умова укрупнення вантажу. Для зручності вибору оптимального варіанта обслуговування вантажовласників в оперативному режимі в дисертаційній роботі розроблені таблиці, що відображають точки рівноваги найбільш ефективних варіантів ТТСД при відповідних значеннях параметрів потоку заявок для кожного варіанта логістичного ланцюга. Точки рівноваги відображають значення обсягу партії вантажу в точках перетину графіків залежностей сумарних витрат від обсягу партії вантажу для певної сукупності оптимальних ТТСД при різних варіантах логістичних ланцюгів. 6 Ефект від впровадження методики обґрунтування оптимальних варіантів ТТСД при обслуговуванні потоку заявок на перевезення ТШВ у міжміському сполученні окрім того, що є ефектом синергетичним, оскільки може бути отриманим тільки за рахунок взаємодії суб’єктів процесу доставки в рамках логістичних ланцюгів, ще є таким, що враховує бізнес-інтереси всіх суб’єктів процесу доставки. Синергетичний ефект є випадковою величиною, тому для його оцінки потрібне моделювання процесу обслуговування заявок на перевезення вантажів. Використання запропонованого підходу з вибору оптимальних варіантів ТТСД дозволить отримати ефект від 6 тис. грн. до 32 тис. грн на одну заявку, максимальна частка якого належатиме вантажовласнику (майже 80–90% від величини загального ефекту). Результати дисертаційного дослідження отримані з використанням методів системного аналізу, методів оптимізації, імітаційного моделювання, положень теорії ймовірності та методів регресійного аналізу. Оцінка економічного ефекту від використання оптимальної ТТСД проведена з використанням принципів синергетики. Практичне значення отриманих результатів полягає в розробці методики визначення оптимальних областей використання транспортно-технологічних схем доставки. Моделі, наведені в роботі, можуть бути використані з метою розробки оптимальної транспортно-технологічних схем доставки за умови досягнення максимальної економії коштів всіх учасників транспортного процесу. Основні результати дослідження використовуються – на ТОВ «Делівері» при прогнозуванні параметрів попиту на доставку тарно-штучних вантажів по Україні; – на ТОВ «Делівері» при доставці тарно-штучних вантажів по Україні; – в ХНАДУ при організації навчального процесу студентів факультету транспортних систем за спеціальністю 275 «Транспортні технології» (автомобільний транспорт) в дисципліні «Інтегровані логістичні системи».