Перегляд за Автор "Dedilova, Tetiana"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Актуальні аспекти підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Деділова, Тетяна Вікторівна; Осьмірко, Інна Володимирівна; Dedilova, Tetiana; Osmirko, InnaМета. Визначення факторів, що визначають ефективність маркетингової діяльності підприємства в умовах висококонкурентного ринкового середовища, та обґрунтування заходів, що сприяють підвищенню цього рівня для підприємств матеріальної сфери виробництва. Методика дослідження. В ході дослідження використовувалися методи аналізу і синтезу, метод логічного аналізу. Інформаційними ресурсами дослідження є спеціалізовані наукові видання і матеріали періодичних видань. Результати. Сучасна маркетингова діяльність підприємства є багатоаспектним та комплексним явищем, на ефективність якого впливає низка факторів: визначення цільової аудиторії, якість продукту або послуги, використання правильних маркетингових каналів, об’єктивне вимірювання та аналіз результатів, конкурентне ринкове середовище. Говорячи, про ефективність маркетингової діяльності підприємства слід також розуміти певні особливості, які визначаються його галузевою приналежністю. Отже, для підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства промисловості слід звернути увагу на такі актуальні аспекти цього процесу: перманентне проведення дослідження ринку, визначення конкурентних переваг в розрізі конкретного продукту, використання цільових маркетингових каналів, формування і просування бренду, оптимізація виробничих процесів. Таким чином, маркетингова діяльність сучасного підприємства перебуває під впливом низки факторів, які значним чином визначають її ефективність, а отже, мають бути враховані під час її побудови і оцінювання її результативності. Особливо це стає важливим в умовах висококонкурентного ринкового середовища, коли на перший план виходить чітке бачення цільової аудиторії та розуміння вподобань ті критеріїв вибору товару конкретним клієнтом. Наукова новизна. Уточнено фактори, які здійснюють визначний вплив на ефективність маркетингової політики підприємства та сформовано перелік напрямків підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства матеріальної сфери виробництва. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані науковцями, керівниками та власниками підприємств при обґрунтуванні ефективних напрямків маркетингової діяльності підприємства.Документ Актуальні напрямки маркетингу в умовах цифровізації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Деділова, Тетяна Вікторівна; Сідельнікова, Владислава Костянтинівна; Dedilova, Tetiana; Sidelnikova, VladyslavaМета. Дослідження сучасних цифрових напрямків маркетингу та визначення найбільш ефективних серед них відповідно до переваг, які вони надають підприємству. Методика дослідження. В ході дослідження використовувалися методи аналізу і синтезу, метод логічного аналізу. Інформаційними ресурсами дослідження є спеціалізовані наукові видання і матеріали періодичних видань. Результати. Сьогодні існує велика кількість ефективних сучасних напрямків у маркетингу, які підприємства можуть використовувати для просування своїх товарів і послуг. Цифровий маркетинг - один з найефективніших і найпоширеніших методів маркетингу сьогодні. Серед найбільш розповсюджених та ефективних напрямків цифрового маркетингу можна виокремити такі, як маркетинг в соціальних медіа, інфлюенс-маркетинг, маркетинг контенту, аналітика маркетингу, маркетингова автоматизація, маркетинг на основі даних, маркетинг в реальному часі. Перевагами цифрового маркетингу є: глобальне охоплення; висока ефективність; великий вибір каналів; взаємодія з; низькі витрати; вимірюварність. Маркетинг в соціальних медіа є одним з найбільш ефективних способів просування бренду і залучення клієнтів в даний час. Інфлюенс-маркетинг – це форма маркетингу, в якій компанії співпрацюють з людьми, що мають власні облікові записи в соціальних мережах, щоб просувати свій бренд і продукти. Маркетинг контенту – це створення та поширення вмісту та цікавого контенту, який залучає та підтримує увагу потенційних клієнтів. Наукова новизна. Визначено перелік сучасних методів маркетингу, ефективність яких базується на використанні аспекту цифровізації суспільства. Сформовано перелік переваг окремих напрямків цифрового маркетингу. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані дослідниками, керівниками та власниками підприємств при формуванні ефективних напрямків маркетингу.Документ Аналіз цінової політики установ державного санітарноепідеміологічного контролю(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Деділова, Тетяна Вікторівна; Токар, Інна Іванівна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Токарь, Инна Ивановна; Dedilova, Tetiana; Tokar, InnaМета. Аналіз практичних засад реалізації цінової політики установ державного санітарно-епідеміологічного контролю та виявлення недоліків ціноутворення як факторів зниження ефективності їх комерційної діяльності. Методика дослідження. В роботі використано наступні методи: діалектичний метод (при виявленні причинно-наслідкового зв’язку результатів комерційної діяльності з процесом ціноутворення); аналітичний метод (для систематизації інформації щодо надання обсягів платних послуг); спостереження та узагальнення (для формування переліку недоліків процесу ціноутворення підприємства як факторів зниження ефективності його комерційної діяльності). Результати. У дослідженні визначено, що Лабораторія працює на специфічному ринку ветеринарно-санітарних платних послуг (експертиз), де конкуренція характерна тільки в межах регіональних державних лабораторій. У зв’язку з цим у формуванні її цінової політики враховуються специфічні фактори, пов’язані зі складністю прогнозування попиту на ветеринарносанітарні послуги. В роботі акцентовано увагу на тому, що ціни на послуги Лабораторії формуються на основі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України. Також встановлено, що головним недоліком у ціновій політиці підприємства є слабкий рівень дослідження ринку, відсутність системи знижок постійним клієнтам. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток теоретико-методичний підхід до ціноутворення на послуги, що надаються установами державного санітарно-епідеміологічного контролю, шляхом побудови переліку недоліків їх цінової політики, який, на відміну від існуючих підходів, дозволяє поєднати в діяльності таких установ принципи нормативного ціноутворення та комерційної діяльності. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути взятими за основу розробки методичних рекомендацій щодо формування цінової політики підприємств і установ державного санітарно-епідеміологічного контролю на регіональному рівні.Документ Оптимізація екологічних ризиків при будівництві та експлуатації автомобільних доріг(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Юрченко, Оксана Вікторівна; Деділова, Тетяна Вікторівна; Юрченко, Оксана Викторовна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Yurchenko, Oksana; Dedilova, TetianaМета. Метою статі є обґрунтування та розробка теоретичних засад управління ризиками підприємств дорожнього господарства при будівництві та експлуатаційному утриманні автомобільних доріг загального користування на основі формування бази їх екологічного страхування. Методика дослідження. В роботі використано наступні методи: діалектичний метод (при виявленні причинно-наслідкового зв’язку економічних і екологічних процесів в дорожньому виробництві); аналітичний метод (для систематизації інформації щодо формування бази екологічного страхування автодоріг); спостереження та узагальнення (для розробки рекомендацій щодо напрямів розвитку дорожнього господарства). Результати. В дослідженні розглянуто актуальні теоретичні питання оптимізації екологічних ризиків при будівництві та експлуатації автомобільних доріг. Встановлено зв'язок між системою еколого-економічних ризиків та процесом виробництва дорожніх робіт, що опосередковується через систему контролю за якістю виконання дорожньо-будівельних та ремонтних робіт. Розроблено блок-схему формування бази екологічного страхування автодоріг, що містить детальні рекомендації зі створення цільового фонду екологічного страхування автомобільних доріг. Наголошено на важливості створення такого фонду як дієвого механізму оптимізація екологічних ризиків при будівництві та експлуатації автомобільних доріг в Україні. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток теоретико-методичний підхід до управління ризиками в дорожньому господарстві шляхом розробки блок-схеми формування бази екологічного страхування автодоріг, спрямованої на деталізацію структури цільового фонду екологічного страхування вітчизняних автошляхів. Практична значущість. Результати дослідження можуть слугувати методичними рекомендаціями органам державного управління при розробці регіональних програм з будівництва та експлуатації автодоріг, розвитку транспортної мережі регіону.Документ Розробка інтегрального показника впливу на довкілля дорожнім будівництвом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Юрченко, Оксана Вікторівна; Деділова, Тетяна Вікторівна; Токар, Інна Іванівна; Юрченко, Оксана Викторовна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Токарь, Инна Ивановна; Yurchenko, Oksana; Dedilova, Tetiana; Tokar, InnaМета. Метою роботи є дослідження питань екологічної паспортизації автомобільних доріг, обґрунтування доцільності методики розроблення екологічного паспорта на прикладі автомобільних доріг третього екологічного класу Охтирського району Сумської області з застосуванням інтегрального показника впливу на довкілля дорожнім господарством, розробка рекомендації та пропозиції щодо покращення екологічного стану довкілля в межах функціонування Д К зазначеного регіону. Методика. В роботі використано наступні методи: спостереження та узагальнення (для вивчення існуючого стану інфраструктурного забезпечення соціально-екологічних умов виробництва); аналітичний метод (для аналізу ефективності економічних та еколого-соціальних показників розвитку споживчих характеристик автомобільних доріг загального призначення та співставлення їх для різних умов функціонування Д К); комплексний підхід (для врахування комплексу економічних, екологічних та соціальних факторів, які можуть впливати на прийняття господарських рішень). Результат. Розроблено екологічний паспорт автодоріг загального користування третього екологічного класу, який доповнюється введенням інтегрального показника екологічного стану об’єктів дорожнього господарства, що враховує такі складові: зміна ландшафту та погіршення гідрологічного режиму прилеглої території; рівень забруднення води, ґрунтів, полів бур’янами з узбіччя доріг; показники соціально- демографічного розвитку прилеглих до доріг населених пунктів; агролісомеліоративні заходи, під час будівництва дороги та експлуатації; забруднення атмосфери та придорожньої території; видобуток і транспортування матеріалів; показники запилення посівів; шумові фактори; зміна якісного стану прилеглої до автодороги території через забруднення атмосфери та ґрунтів відпрацьованими газами транспорту тощо. Запропоновано зміни та доповнення до галузевого стандарту України «Автомобільні дороги загального користування. Екологічний паспорт» в частині розширення його дії на дороги третього екологічного класу. Наукова новизна. Удосконалено наукові засади визначення рівня забруднення довкілля в результаті функціонування Д К, а також розробки екологічного паспорта автодоріг III екологічного класу, що дозволяє всебічно та вчасно проводити моніторинг стану навколишнього середовища в зоні будівництва, реконструкції, ремонтів, утримання автодоріг та функціонування інших виробничих структур. Практична значимість. Запропонована методика може використовуватися при розробленні проєктів інфраструктурного забезпечення соціально- екологічних умов функціонування промислового комплексу та екологічних паспортів існуючої мережі доріг. Напрацювання може використовуватися територіальними органами управління дорожнім господарством, проєктними, будівельно-монтажними й іншими організаціями для оцінювання екологічного стану автомобільних доріг під час їх проєктування, будівництва, реконструкції, експлуатації, утримання і ремонту, а також природоохоронними органами, іншими організаціями, що займаються оцінюванням і зниженням негативного впливу продуктів експлуатації автомобільної дороги на навколишнє природне та соціальне середовище.Документ Состояние и перспективы привлечения прямых иностранных инвестиций в экономику Украины и Туркменистана(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Дедилова, Т. В.; Токарь, И. И.; Гурбангелдиев, К.; Dedilova, Tetiana; Tokar, Inna; Gurbangeldyev, KakamiratВ работе приведена характеристика современного состояния процесса прямого иностранного инвестирования в экономику Украины и Туркменистана на основе комплексного анализа их инвестиционного потенциала. Анализ иностранных инвестиций основывался на изучении динамики показателей, определении их происхождении, отраслевой и региональной структуры. В частности проанализировано распределение прямых иностранных инвестиций (акционерного капитала) в Украине за основными странами-инвесторами, охарактеризован графически приток и отток таких инвестиций. Отмечено, что за последние годы снизились показатели объемов иностранных инвестиций в Украину, т.к. существуют политические и экономические проблемы, которые нуждаются во внимании. Тем не менее, решение экономического и военно-политического кризиса, на данном этапе, даст возможность повысить уровень ее инвестиционной привлекательности среди других стран мира. В ходе исследования было установлено, что наряду со странами - лидерами прямого иностранного инвестирования (Кипром, Германией, Нидерландами, Австрией) существуют отдельные страны, участие которых в экономике Украины является приоритетным (Казахстан, Туркменистан, Узбекистан). При этом двустороннее сотрудничество стран-партнеров способно оказать положительное влияние на развитие их социально-экономических процессов в целом. Особая роль в таком сотрудничестве занимают отношения с Туркме-нистаном как важным торгово-экономическим партнером Украины в регионе Центральной Азии. В данном контексте была приведена общая характеристика притока и оттока прямых иностранных инвестиций (акционерного капитала) между экономиками Украины и Туркменистана. Региональные аспекты анализа показали неоднородность структуры товарного экспорта и импорта Туркменистана по регионам Украины.Документ Стратегічні орієнтири розвитку торговельного підприємництва(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кирчата, Ірина Миколаївна; Деділова, Тетяна Вікторівна; Шершенюк, Олена Миколаївна; Кирчатая, Ирина Николаевна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Шершенюк, Елена Николаевна; Kyrchata, Іryna; Dedilova, Tetiana; Shershenyuk, ElenaМета. Розробка та реалізація ефективної стратегії розвитку, будучи перспективно орієнтованим етапом процесу комерційної діяльності торговельного підприємства, виступаючи підґрунтям для набуття довгострокових конкурентних переваг і максимізації прибутку, залишається надалі актуальною проблемою та визначено основною метою в даному дослідженні. Методика дослідження. Теоретичною і методологічною основою є праці провідних вітчизняних і зарубіжних учених-економістів, в яких розглядаються питання стратегічного управління та напрями розвитку торговельних підприємств умовах мінливого зовнішнього середовища. В роботі використано методи узагальнення та абстрагування; метод аналізу і синтезу. Результати. Успішність стратегії розвитку значною мірою залежить від обґрунтованості заходів реагування на зміни та очікування ринку в довгостроковій перспективі, тобто від ефективності стратегічного управління та реалізації системи заходів із забезпечення найбільш раціонального використання стратегічних ресурсів, виявлення резервів та розвитку конкурентного потенціалу торговельного підприємства. Завдяки правильно обраним стратегічним орієнтирам та вчасному провадженій стратегії розвитку торговельне підприємство може боротися за збільшення частки ринку і набуття нових конкурентних переваг. В ході дослідження теоретично підтверджено доцільність постійного перегляду стратегічних орієнтирів розвитку діяльності торговельних підприємств, які створюють умови для реалізації не тільки поточних/ короткострокових цілей і завдань, але й уможливлюють досягнення стратегічних в довгостроковій перспективі. Наукова новизна. Запропоновано визначати стратегію розвитку об’єкта торговельної діяльності, як концепцію діяльності, орієнтовану на збільшення обсягу збуту товарів/послуг та розширення торговельної мережі, що передбачає планування, втілення і контроль за процесом реалізації та доведенням до кінцевого споживача, ґрунтуючись на ефективному використанні стратегічних ресурсів і виявлених резервах конкурентного потенціалу на засадах інноваційності та клієнтоцентричності. Практична значущість. Зважаючи на те, що стратегія розвитку закладає перспективи для торговельного підприємства та визначає його майбутню конкурентну позицію на ринку, в роботі запропоновано алгоритм процесу розробки та реалізації стратегії розвитку, як елемент удосконалення системи стратегічного управління та забезпечення економічного зростання підприємства в цілому.Документ Теоретичне обґрунтування оцінки конкурентного середовища підприємства дорожнього господарства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Деділова, Т. В.; Токар, І. І.; Dedilova, Tetiana; Tokar, InnaСтаттю присвячено питанням обґрунтування оцінки конкурентного середовища підприємства дорожнього господарства. В роботі проведено аналіз існуючих в Україні теоретичних аспектів щодо визначення сутності та розкриття змісту категорії «конкурентне середовище». Запропоновано на цій основі її авторське тлумачення для підприємств дорожнього господарства як сукупності зовнішньо сформованих факторів впливу, що зумовлюють конкурентну (суперницьку) поведінку такого підприємства відповідно до обмежень підрядного ринку й необхідності взаємодії в межах останнього. Зазначено, що поняття «конкурентне середовище підприємства дорожнього господарства» не можливо відділити від поняття «підрядний ринок». З метою дослідження повноти означеної категорії наведено класифікацію конкурентного середовища для дорожніх підприємств, виходячи з якої основним предметом практичної оцінки може бути саме конкурентне середовище дорожнього підприємства щодо будівельно-монтажних робіт з експлуатації, ремонту та будівництва автомобільних доріг. Запропоновано розглядати конкурентне середовище підприємства дорожнього господарства як місцеве (локальне) конкурентне середовище дорожнього підприємства щодо будівельно-монтажних робіт з експлуатації, ремонту та будівництва автомобільних доріг. Окремо розглянуто теоретико-методичні підходи до оцінки конкурентного середовища з позиції можливості їх застосування підприємствами дорожнього господарства. Встановлено, що серед розглянутих теоретико-методичних підходів для дорожніх підприємств найбільш вживаними є структурний, маркетинговий та зональний підходи. При цьому практичні аспекти оцінки конкурентного середовища підприємства дорожнього господарства у поєднанні структурного та маркетингового підходів доцільно розкрити за допомогою оцінки місцевого (локального) конкурентного середовища дорожнього підприємства щодо будівельно-монтажних робіт з експлуатації, ремонту та будівництва автомобільних доріг.Документ Фінансові аспекти реконструкції, будівництва і експлуатації підприємств водопостачання та водовідведення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Деділова, Тетяна Вікторівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Юрченко, Оксана Вікторівна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Носырев, Александр Александрович; Юрченко, Оксана Викторовна; Dedilova, Tetiana; Nosyriev, Oleksandr; Yurchenko, OksanaМета. Метою статті є розвиток теоретико-методичних засад фінансування реконструкції, будівництва, експлуатації підприємств водопостачання та водовідведення з позиції дослідження перспективних напрямів реформування водопровідно-каналізаційного господарства України. Методика дослідження. В роботі використано наступні методи: аналітичний метод (для визначення експлуатаційних показників очистки стічних вод в Україні), спостереження та узагальнення (для систематизації інформації відносно джерел фінансування проєктів реконструкції водоочисних споруд в Україні), методи стратегічного матричного аналізу (для оцінки стану діяльності підприємств водопостачання та водовідведення в галузевому розрізі), системно- структурний підхід (для виокремлення напрямів реформування сфери послуг водопостачання та водовідведення в системі управління водопровідно- каналізаційним господарством України). Результати. В дослідженні розглянуто фінансові аспекти реконструкції, будівництва і експлуатації підприємств водопостачання та водовідведення України. Зокрема, проаналізовано джерела фінансування проєктів реконструкції водоочисних споруд в Україні в розрізі надходження інвестиційних коштів на державному, корпоративному та інших рівнях інвестування. Проведено стратегічний аналіз діяльності підприємств водопостачання та водовідведення в галузевому розрізі з використанням матриці SWOT як інструменту подальшої побудови стратегії реформування. Запропоновано укрупнений перелік напрямів реформування сфери послуг водопостачання та водовідведення за технічною, технологічною, природною, соціально-економічною, політико-правовою складовою. Наукова новизна. тримав подальший розвиток теоретико-методичний підхід до фінансування об’єктів реконструкції, будівництва і експлуатації водопостачання та водовідведення України в межах діяльності підприємств водопровідно-каналізаційного господарства шляхом виокремлення напрямів реформування означеної сфери за технічною, технологічною, природною, соціально-економічною і політико-правовою складовою, деталізація яких спирається на результати стратегічного аналізу. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути взяті за основу розробки регіональних та місцевих програм реконструкції, будівництва і експлуатації підприємств водопостачання та водовідведення.Документ Фінансові інструменти в системі забезпечення конкурентоспроможності регіональних промислових комплексів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Носирєв, Олександр Олександрович; Деділова, Тетяна Вікторівна; Осипова, Світлана Костянтинівна; Носырев, Александр Александрович; Дедилова, Татьяна Викторовна; Осипова, Светлана Константиновна; Nosyriev, Oleksandr; Dedilova, Tetiana; Osypova, SvitlanaМета. Метою дослідження є вдосконалення системи застосування фінансових інструментів у процесах підвищення рівня конкурентоспроможності промисловості, регулювання та стабілізації регіонального промислового та економічного розвитку. Методика дослідження. Для досягнення зазначеної мети у роботі використано методи аналізу та синтезу, які було застосовано при аналізі сучасного стану використання фінансових важелів стимулювання промисловості регіонів. Результати. У роботі досліджено систему фінансового інструментарію забезпечення конкурентоспроможності промисловості та активізації розвитку регіональних промислових комплексів. Досліджено механізми підвищення конкурентоспроможності промисловості регіону у взаємозв’язку із фінансовою стабілізацією регіональної економіки. Визначено, що фінансова стабільність промислових підприємств є рівноважним станом, перебуваючи у якому промисловий комплекс спроможний формувати фінансові ресурси у достатньому обсязі та забезпечувати соціально-економічний розвиток, оперативно реагувати на зміни ринкової кон’юнктури. Запропоновано інструментарій та механізм підвищення конкурентоспроможності промисловості регіонів. Узагальнено основні проблеми регіонального розвитку регіонів України (нерівномірний економіко-соціальний розвиток областей, розбалансованість у техногенному навантаженні на окремі території, значні обсяги первинного ресурсоспоживання, орієнтованість окремих територій на сировинну та переробну галузь, затратний тип виробництва). Виявлено існування прямої залежності між рівнями конкурентоспроможності промисловості та фінансової стабілізації регіону. Запропоновано комплексне використання фінансового інструментарію активізації діяльності промислових підприємств, системність застосування якого матиме вплив на регулювання та стабілізацію регіонального промислового розвитку. Наукова новизна. У ході наукового дослідження було вдосконалено теоретико-методологічні основи фінансового інструментарію активізації регіональних промислових комплексів, зокрема, запропоновано авторське бачення системи стабілізаційних ефектів використання фінансових інструментів регіонального розвитку. Практична значущість. Сферою застосування результатів дослідження є система управління промисловістю на рівні держави та регіонів, що сприятиме економічному розвитку і функціонуванню держави на належному рівні. Результати можуть бути використані органами державної та місцевої влади при розробці програм стимулювання та розвитку промислових комплексів та програм регіонального економічного розвитку.Документ Ідентифікація ризиків будівництва та експлуатації автомобільних доріг(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Деділова, Тетяна Вікторівна; Юрченко, Оксана Вікторівна; Дедилова, Татьяна Викторовна; Юрченко, Оксана Викторовна; Dedilova, Tetiana; Yurchenko, OksanaМета. Метою статі є обґрунтування та розроблення теоретикометодичних засад ідентифікації ризиків будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування на основі побудови їх класифікації за окремими ознаками. Методика дослідження. В роботі використано наступні методи: метод теоретичного узагальнення (для визначення категорії «ідентифікація ризиків будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування»); діалектичний метод (при формулюванні предмету ідентифікації ризиків будівництва та експлуатації автодоріг); системний підхід та агальнонауковий метод аналізу (для розроблення класифікації видів ризиків будівництва та експлуатації автодоріг). Результати. В дослідженні розглянуто актуальні теоретико-методичні питання ідентифікації ризиків будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування. Надано авторське трактування поняттю «ідентифікація ризиків будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування» як процесу визначення ризику за його основною видовою характеристикою та віднесення його до групування у відповідній класифікації. Окремо визначено предмет такої ідентифікації: діяльність виробничих систем в дорожньому будівництві, що є складними динамічними системами, складаються з низки підсистем, можуть входити в надсистеми, а також взаємодіяти з іншими системами та навколишнім середовищем. Розроблено класифікаційну таблицю видів ризиків будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування. Наголошено на необхідності застосування такої класифікації як основи побудови прогнозних моделей ризикменеджменту в дорожньому господарстві. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток теоретико-методичний підхід до управління ризиками в дорожньому господарстві шляхом їх ідентифікації при будівництві та експлуатації автомобільних доріг загального користування згідно розподілу за класифікаційними ознаками. Практична значущість. Результати дослідження можуть слугувати основою для розроблення методичних рекомендацій органам державного управління в галузі дорожнього будівництва та розвитку транспортної мережі регіону, суб’єктам Укравтодору, що безпосередньо здійснюють дорожнє виробництво, для оцінювання мовірності настання ризикових подій.Документ Інтерактивні онлайн дошки як засіб активізації діяльнісного підходу у підготовці фахівців економічних і технічних спеціальностей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Деділова, Тетяна Вікторівна; Кононенко, Яна Володимирівна; Андрух, Сергій Леонідович; Dedilova, Tetiana; Kononenko, Yana; Andruh, SerhiyМета. обґрунтування актуальності застосування інтерактивних онлайн дощок як засобу реалізації діяльнісного компоненту навчального процесу задля підвищення ефективності дистанційного навчання. Методика дослідження. Теоретичною і методологічною основою дослідження є праці провідних вітчизняних і зарубіжних науковців, присвячені розгляду інструментів інтерактивного навчання. В роботі використано метод теоретичного узагальнення; системний підхід; метод аналізу і синтезу. Результати. За результатами дослідження вказано на наявність методичних розробок щодо використання інтерактивних онлайн дощок в навчальному процесі переважно для закладів загальної освіти, передвищої (фахової) та професійної освіти. Окреслено проблему необхідності активізації застосування інтерактивних онлайн дощок у закладах вищої освіти на засадах діяльнісного підходу. В роботі інтерактивна онлайн дошка (електронна дошка, стіна) розглядається як програмний SaaS засіб – хмарне середовище для розміщення дидактичних матеріалів для лекційних та практичних занять, яке надає можливість взаємодії викладача та здобувачів освіти в площині постачання навчального матеріалу та вибудовування комунікації. Окремо зазначено етапи навчального спілкування, опосередковані впровадженням онлайн дощок в начальному процесі, зокрема формулювання цілей заняття, організація робочого місця, розподіл ролей учасників, відслідковування ходу заняття, мотивування здобувачів, встановлення зворотного зв'язку. Вказано на доцільність самостійного вибору викладачем виду інтерактивної онлайн дошки для проведення занять та взаємодії із здобувачами, виходячи з досвіду їх застосування та вміння створювати освітній контент. Наукова новизна. Запропоновано механізм впливу використання онлайн дошки в навчальному процесі на ефективність дистанційного навчання, в межах якого окреслено блоки впливу її суб’єктів на якість вищої освіти в цілому, а також розкрито зміст ефективного дистанційного навчання. Практична значущість. Надано загальну характеристику безкоштовних інтерактивних онлайн дощок (Twiddla, Classroom-screen, Padlet, Linoit, Google Jamboard), рекомендованих для ЗВО, та проведено їх порівняльний аналіз за основними функціональними напрямками.