Перегляд за Автор "Dogadaylo, Ya."
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ БЮДЖЕТНА МОДЕЛЬ ПІДПРИЄМСТВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.У цій статті здійснено аналіз підходів щодо формування бюджетної моделі підприємства та наведено основні результати, одержані автором шляхом досягнення визначеної мети дослідження. Основна мета полягала в обґрунтуванні бюджетної моделі підприємств дорожнього господарства, що відповідає специфіці дорожньої галузі та вимогам до бюджетування як управлінської технології підприємства. Вимоги передбачають: наявність взаємопов’язаних бюджетів, що дозволяють здійснювати планування, аналіз фактичного стану та збір даних з аналізу ефективності роботи підприємства в одному розрізі, гнучкість та відповідність вимогам керівництва. У роботі одержала подальший розвиток бюджетна модель підприємств дорожнього господарства шляхом додавання до неї трьох бюджетів: додаткових витрат, коштів на покриття ризику та матриці Моблі. Для обґрунтування моделі було використано такі методи дослідження, як логіко-теоретичне узагальнення, порівняльний аналіз, моделювання, формалізація та індукція. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані керівниками підприємств дорожнього господарства або їх заступниками з економічних питань, які зацікавлені у підвищенні ефективності роботи підприємств. Впровадження отриманих результатів у практичну діяльність підприємств дорожнього господарства забезпечить прозорість відображення результатів та витрат функціонування, тим самим створюючи сприятливі умови для ухвалення ефективних управлінських рішень у найкоротші терміни, що є однією з передумов застосування бюджетування як управлінської технології.Документ Вибір пріоритетного конкурента підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.У статті вирішується проблема обґрунтованого вибору пріоритетного конкурента підприємства. Під пріоритетним конкурентом підприємства розуміється інше підприємство, що виробляє більшою мірою аналогічний за структурою і обсягом набір послуг, робіт, іншої продукції, що має для нього стратегічну значущість. Аналіз останніх досліджень і публікацій виявив відсутність методичних підходів щодо вибору пріоритетного конкурента, які б могли бути використані будь-яким підприємством в мінливих умовах господарювання, на підставі фінансової звітності, складеної згідно з чинними національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку України (П(С)БО). Основною метою дослідження стала розробка методичного підходу щодо вибору пріоритетного конкурента будь-яким підприємством на підставі начвної фінансової звітності в умовах мінливості. Унаслідок вирішення поставленої мети вдосконалено методичний підхід щодо вибору пріоритетного конкурента підприємства на підставі доповнення інформаційної бази вибору – кожної клітини поля конкуренції – сектором динаміки, що враховує динаміку чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), та узгодження складових клітини з чинними П(С)БО. Для практичного застосування вдосконаленого методичного підходу були розроблені: послідовність дій щодо вибору пріоритетного конкурента згідно із запропонованими елементами поля конкуренції, пристосований до вимог чинних П(С)БО детальний алгоритм здійснення процесу вибору пріоритетного конкурента будь-яким підприємством та практичні рекомендації щодо їхньої реалізації. Окрім того, ураховуючи специфіку діяльності підприємств дорожнього господарства, уточнено перелік типових сегментів ринку дорожньої продукції (товарів, робіт, послуг), на підставі якого вдосконалено поле конкуренції підприємств дорожнього господарства. Для отримання описаних результатів були використані такі методи дослідження: логіко-теоретичного узагальнення та порівняння, абстрагування, аналогії, формалізації, аналізу, синтезу, дедукції, індукції, ранжування, системний підхід, комплексний підхід, моделювання, табличний, бальної оцінки. Використання запропонованих розробок дозволить управлінському персоналу підприємства не розподіляти обмежені ресурси на всю сукупність наявних конкурентів, а сконцентрувати свою увагу на найбільш вагомому з них, що сприятиме розробці з найменшими витратами оптимальної стратегії розвитку, яка врахує особливості діяльності найвпливовішого та найнебезпечнішого конкурента.Документ ВИМІРЮВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Догадайло, Я. В.; Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.У статті розглядається питання вимірювання економічної результативності діяльності підприємства. Основна мета дослідження полягає в удосконаленні методичних основ вимірювання економічної результативності шляхом забезпечення повносистемного її охоплення та формування основи для об’єктивного аналізу й оцінки економічної результативності. В роботі удосконалено інформаційну базу вимірювання економічної результативності підприємства, що являє собою поле економічної результативності, утворене за допомогою матричного методу на основі упорядкованих одинадцяти абсолютних показників, що характеризують основні напрями діяльності підприємства. Запропонована база забезпечує повносистемне охоплення економічної результативності, передає характер розвитку підприємства, відповідає сучасним вимогам стандартів бухгалтерського обліку і дозволяє здійснювати об’єктивний аналіз не тільки прибуткових, але і збиткових підприємств. На основі використання методу головних компонент, варимакс-обертання та інших статистичних методів дослідження уточнено інформаційну базу вимірювання критеріїв економічної результативності шляхом виділення в її полі блоків показників, що характеризуються спільністю змісту: прибутковості, продуктивності, економічності. Розгляд співвідношення темпів зміни вищенаведених блоків по відношенню один до одного дозволить визначати правильність і рівень виконання поставлених цілей з урахуванням характеру розвитку підприємства. Одержані результати досліджень можуть бути використані керівниками, які зацікавлені у забезпеченні економічної результативності роботи підприємства. Застосування запропонованих розробок забезпечить підприємства всебічною інформацією про хід виконання поставлених цілей, дозволить отримати детальне уявлення про характер як власного розвитку, так і конкурентів, та піддвищить здатність своєчасно реагувати на критичні відхилення від визначених цілей. Все це є передумовами забезпечення успіху будь-якого підприємства в умовах ринку.Документ Дослідження еволюції підходів до аналізу змісту результативності діяльності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Догадайло, Я. В.; Суконна, Н. Г.; Dogadaylo, Ya.; Sukonnaya, N.; Догадайло, Я. В.; Суконная, Н. Г.У статті досліджено еволюції підходів до аналізу змісту поняття «результативність» вітчизняними та закордонними вченими за останні тридцять років. Аналітичним матеріалом стали двадцять шість літературних джерел, вибраних на підставі наявного алгоритму дослідження, що передбачає дослідження не менш ніж вісімнадцяти думок експертів з питання, що досліджується. Визначено, що останні п’ять років спостерігається певна єдність думок щодо суттєвої ознаки поняття «результативність», тому саме поняття будуть предметом подальшого дослідження.. У процесі роботи подальший розвиток отримало визначення змісту поняття «результативність діяльності підприємства» за допомогою комплексного врахування її призначення, всебічності, взаємозв’язку чинників загального середовища підприємства та особливостей функціонування підприємств у сучасних умовах ринкової економіки. Результативністю діяльності підприємства запропоновано визначати категорію, що характеризує успіх підприємства в умовах ринку є комплексним результатом його діяльності, що відображає рівень досягнення та правильність поставленої мети з мінімально можливими витратами та помилками. Для отримання зазначених вище результатів були використані такі методи дослідження: історичний, узагальнення, абстрагування, порівняння, аналогії, моделювання, формалізації, аналізу, синтезу, дедукції, індукції, системний підхід, метод морфологічного аналізу, ранжування, контент-аналізу, групування та експертних оцінок. Здійснення управління результативністю діяльності підприємства на основі визначеного змісту цього поняття дозволить керівникам підприємства та їхнім підлеглим організовувати роботу підприємства відповідно до вимогам успішного розвитку в сучасних умовах. У подальшій роботі планується визначити перелік критеріїв результативності на підставі їхньої відповідності глобальній меті сталого розвитку до 2030 року.Документ Забезпечення економічної результативності діяльності підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Догадайло, Я. В.; Кононенко, А. В.; Dogadaylo, Ya.; Кononenko, A.В статті розглядається питання впровадження результативного підходу до управління підприємством як передумови успішного функціонування останнього в умовах ринку. В роботі одержали подальший розвиток: методичний підхід щодо забезпечення економічної результативності діяльності шляхом додавання етапів перспективної оцінки відповідно результативності та економічної результативності, які дозволять передбачати майбутнє та використовувати можливості зовнішнього середовища; методичний підхід щодо комплексної оцінки економічної результативності підприємства на підставі додавання трьох етапів, що забезпечують своєчасне усунення слабких сторін забезпечення економічної результативності, урахування впливу на економічну результативність чинників не тільки внутрішнього, але і зовнішнього середовища та дозволяють характеризувати правильність поставлених цілей у перспективі. Також удосконалено методичний підхід до аналізу та інтегральної оцінки економічної результативності шля-хом уточнення змісту кожного з його етапів та додавання ще двох, що забезпечують об’єктивність процесу виявлення та усунення слабких сторін забезпечення економічної результативності. Для отримання описаних результатів були використані такі методи дослідження: логіко-теоретичне узагальнення, абстрагування, порівняння, аналогія, моде-лювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, індукція, системний підхід. Використання запропонованих розробок забезпечить підприємствам всебічну інформацію про рівень ви-конання цілей, характер як власного розвитку, так і конкурентів, здатність своєчасно реагувати на критичні відхилення від визначених цілей та перспективне планування рівня досягнення економічної результативності. Все це дозволить керівництву підприємства сьогодні роботи те, про що інші будуть думати тільки завтра, що є основним принципом успішного функціонування в умовах ринку.Документ КАЛЬКУЛЮВАННЯ СОБІВАРТОСТІ РОБІТ ОРГАНІЗАЦІЙ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2016) Догадайло, Я. В.; Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.У даній статті здійснено класифікацію методів калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) за трьома ознаками, що доповнюють одна одну та забезпечують виконання певної передумови здійснення процесу управління витратами. Також наведено основні результати, одержані автором шляхом виконання визначеної мети дослідження. Основна мета полягала в обґрунтуванні методу калькулювання собівартості робіт з експлуатаційного утримання, ремонту, будівництва та реконстру-кції автомобільних доріг, який необхідно використовувати сучасним організаціям дорож-нього господарства згідно з вимогами управління витратами в умовах ринку та одержан-ня релевантної інформації для прийняття управлінських рішень. Вимоги полягають у забезпеченні можливості виконання запропонованим методом кожної функції контролінгу з урахуванням специфіки дорожнього господарства. У роботі одержав подальший роз-виток процес калькулювання собівартості дорожніх робіт шляхом застосування методу «Позамовний усічений стандарт-кост». Для надання можливості практичного застосування запропонованого методу було визначено послідовність дій з калькулювання собівар-тості дорожніх робіт та формування фінансового результату організації. Для обґрунту-вання методу було використано такі методи дослідження, як абстрагування, логіко-теоретичне узагальнення, порівняння, моделювання, формалізація, дедукція та індукція. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані керівниками організа-цій дорожнього господарства або їх заступниками з економічних питань, які зацікавлені у підвищенні ефективності роботи організацій.Документ МАТРИЦЯ МОБЛІ ЯК КОМПЛЕКСНИЙ БЮДЖЕТНИЙ ДОКУМЕНТ ПІДПРИЄМСТВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2013) Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.Обґрунтована доцільність використання матриці Моблі для характеристики майбутніх результатів діяльності підприємства з трьох боків: ефективності господарювання кожного виду діяльності, фінансового стану підприємства та періодів, в яких очікуються надлишки або нестача грошових коштів. Використання матриці Моблі дозволить керівникам підприємств дорожнього господарства швидко одержати повносистемне уявлення про майбутні результати діяльності на підставі одного документу замість трьох, що пропонується використовувати зараз.Документ Метод статистичного аналізу бухгалтерських рахунків як інструмент CVP-аналізу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Догадайло, Я. В.; Лабунська, А. О.; Dogadaylo, Ya.; Laboonskaya, A.У статті на підставі аналізу існуючих методів класифікації витрат за критерієм реагування на зміни в обсязі діяльності було обґрунтовано доцільність використання в якості інструменту CVP-аналізу метод статистичного аналізу бухгалтерських рахунків. Він дозволяє здійснити класифікацію з урахуванням динамічного характеру середовища підприємства. На підставі розроблених критеріїв були виявлені та усунені недоліки обраного методу. В результаті удосконалено метод статистичного аналізу бухгалтерських рахунків шляхом використання іншого підходу до визначення величин змінних та постійних витрат, що дозволяє максимально враховувати сезонні коливання обсягу діяльності підприємства протягом року. На підставі використання удосконаленого методу були класифіковані витрати підприємств дорожнього господарства на постійні та змінні у постатейному розрізі. Планування та контроль витрат за запропонованими статтями дозволить у будь-який час визначати змінні витрати на одиницю діяльності та постійні витрати без повторного використання методу класифікації витрат. Окрім того, в статті уточнено сутність CVP-аналізу в сучасних умовах. Під ним пропонується розуміти інструмент управління процесом досягнення оперативних цілей підприємства шляхом безперервного системного удосконалення роботи підприємства на підставі систематичного відстеження та вивчення залежності між змінами об’єму діяльності, загальними надходженнями від реалізації продукції, витратами та прибутком. Для отримання описаних результатів були використані наступні методи дослідження: логіко-теоретичне узагальнення, абстрагування, порівняння, аналогія, моделювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, індукція, системний підхід, статистичний аналіз, аналіз бухгалтерських рахунків, прямий розрахунок, графічний, спрощений статистичний аналіз, конструктив-но-аналітичний, статистичний, статистичний аналіз бухгалтерських рахунків. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані керівниками підприємств, їх заступниками з економічних питань та працівниками, які зацікавлені в ефективному управлінні підприємством у сучасних умовах.Документ ОЦЕНКА КОНКУРЕНТНЫХ ПРЕИМУЩЕСТВ ПРЕДПРИЯТИЙ ДОРОЖНОГО ХОЗЯЙСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.В статье усовершенствован методический подход к оценке конкурентных преимуществ путём обеспечения объективности оценки эффективности использования составляющих потенциала предприятий дорожного хозяйства и рассмотрения в качестве базы сравнения данных только приоритетного конкурента. Объективность оценки достигается на основе применения метода динамического норматива, позволяющего при свёртывании системы показателей анализа конкурентных преимуществ предприятия учесть условие эффективности использования каждой составляющей потенциала предприятия. Для практической реализации предложенного методического подхода были обоснованы динамические нормативы для каждой составляющей потенциала предприятий дорожного хозяйства, представляющие собой эталонную модель эффективности использования соответствующих ресурсов предприятия. Для получения пред-ставленных результатов были использованы такие методы исследования, как абстрагирование, логико-теоретическое обобщение, сравнение, моделирование, формализация, анализ, синтез, дедукция, индукция, системный подход и метод динамического норматива. Предложенные результаты исследований могут быть использованы работниками организаций дорожного хозяйства, которые заинтересованы в повышении эффективности работы организаций.Документ ОЦІНКА ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.У статті в результаті аналізу існуючих підходів удосконалено методичний підхід щодо оцінки потенціалу підприємства шляхом забезпечення кількісної оцінки складових потенціалу підприємств дорожнього господарства з урахуванням їх вагомості, впливу на потенціал чинників зовнішнього середовища та специфічних умов функціонування підприємств дорожньої галузі. Під потенціалом підприємства розуміється узагальнююча динамічна хара-ктеристика внутрішніх ресурсів підприємства, що формують його можливості та забезпечують розвиток у цільовому напрямку з урахуванням чинників зовнішнього середовища. Об’єктивність оцінки досягається на підставі застосування методу секторів, що дозволяє під час згортання системи показників аналізу потенціалу підприємства урахувати характер стратегії розвитку підприємства. Для практичної реалізації запропонованого методичного підходу було обґрунтовано систему показників аналізу потенціалу підприємств дорожнього господарства, обрано метод щодо визначення вагомості кожної складової потенціалу підприємства, розроблено матрицю перспективної оцінки потенціалу, що ураховує вплив на нього чинників зовнішнього середовища, та визначено послідовність дій щодо оцінки потенціалу підприємств дорожнього господарства. Для отримання описаних результатів було використано такі методи дослідження, як логіко-теоретичне узагаль-нення, абстрагування, порівняння, моделювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, ін-дукція, системний підхід, метод експертних оцінок, метод попарного порівняння та метод секторів. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані працівниками організацій дорожнього господарства, зацікавленими у сталому розвитку організацій як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективах.Документ Побудова моделі корпоративної соціальної відповідальності підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Левченко, О. П.; Догадайло, Я. В.; Levchenko, O.; Dogadaylo, Ya.У статті в результаті аналізу існуючих моделей корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) підприємства набула подальшого розвитку модель КСВ підприємства, шляхом урахування пріоритетності її складових, що формується виходячи з характеру стратегії КСВ. Дану модель запропоновано розглядати у вигляді матриці, що складається: по вертикалі – з чотирьох видів відповідальності: економічної, правової, етичної та філантро-пічної; по горизонталі – з двох напрямів прояву цих складових: зовнішнього та внутрішньо-го. В основі матриці – економічна відповідальність, її внутрішній прояв полягає в отри-манні економічних вигід підприємством, а зовнішній – у задоволенні потреб споживачів. Внутрішня складова правової відповідальності полягає в оформленні та здійсненні трудових відносин відповідно до вимог законодавства, зовнішня – відповідно до вимог суспільства до здійснення діяльності, що не суперечить правовим нормам. Внутрішня спрямованість етичної відповідальності полягає в забезпеченні можливості реалізації прав персоналу, акціонерів та інших учасників корпоративних відносин, зовнішня – відповідно діяль-ності підприємства кодексу корпоративної поведінки. Філантропічна відповідальність полягає у спонуканні підприємства до здійснення соціально корисних дій, добровільної участі в соціальних програмах та ін. Матрична форма моделі дозволяє визначити охоплені й перспективні напрями КСВ підприємства, наочно відобразити співвідношення внутріш-нього і зовнішнього напрямів КСВ, виявити фактичний рівень КСВ і резерви її поліпшення в майбутньому, в межах кожної складової врахувати вплив фактора часу на розвиток КСВ і спостерігати за виконанням заходів, передбачених соціальною політикою, врахувати ха-рактер стратегії КСВ і специфіку діяльності підприємства. Для отримання описаних результатів були використані наступні методи дослідження: логіко-теоретичне узагальнення, абстрагування, порівняння, моделювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, індукція та системний підхід. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані працівниками підприємств, зацікавленими в ефективному розвитку корпоративної соціальної відповідальності.Документ СИСТЕМА ПІДКОНТРОЛЬНИХ ПОКАЗНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.В поданій статті розглядаються існуючі підходи до забезпечення взаємозв’язку бюджетування із процесом реалізації стратегічних цілей підприємства. Основна мета дослідження полягає в обґрунтуванні системи підконтрольних показників для підприємств дорожнього господарства, що дозволить пов’язати бюджетування зі стратегією підприємства шляхом використання її як методичної основи для розробки форматів основних бюджетів. В роботі в основі такої системи запропоновано використовувати систему збалансованих показників за кожною з чотирьох стратегій розвитку. Остання обирається на підставі здійснення на підприємстві SWOT-аналізу. У статті обґрунтовано систему підконтрольних показників підприємств дорожнього господарства на основі збалансованої системи показників, склад якої визначається однією зі стратегій розвитку: «Максі-Максі», «Міні-Максі», «Максі-Міні» або «Міні-Міні». Для розробки системи підконтрольних показників було використано такі методи дослідження, як логіко-теоретичне узагальнення, порівняльний аналіз, моделювання, формалізація, індукція та метод експертних оцінок. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані заступниками з економічних питань, економістами або бухгалтерами-аналітиками, які займаються бюджетуванням або плануванням роботи підприємства. Використання системи підконтрольних показників у практичній діяльно-сті підприємств дорожнього господарства дозволить ув’язати бюджетування із процесом реалізації не тільки тактичних, але і стратегічних цілей підприємства, а та-кож стане джерелом релевантної інформації для прийняття управлінських рішень та передумовою стимулювання працівників на досягнення поставлених перед підприємством цілей.Документ Сутність та призначення CVP-аналізу в сучасних умовах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Догадайло, Я. В.; Лабунська, А. О.; Dogadaylo, Ya.; Laboonskaya, A.У роботі на підставі аналізу наявних підходів щодо визначення сутності, призначення, мети та завдань CVP-аналізу було визначено мету, призначення та основні завдання операційного аналізу в сучасних умовах. Як аналітичний матеріал було використано 22 літературних джерела за останні 12 років, обрані на підставі розробленого алгоритму дослі-дження. Після вивчення підходів щодо визначення суттєвої ознаки сутності поняття «CVP-аналіз» було виявлено, що певна єдність думок з’явилася лише протягом останніх 10 років. На підставі використання контент-аналізу було вдосконалено сутність поняття «CVP-аналіз» шляхом комплексного врахування його призначення, мети, завдань та особливостей функціонування підприємств в умовах соціально орієнтованої ринкової економіки. Під ним пропонується розуміти інструмент управлінського обліку, який допомагає приймати управлінські рішення шляхом вивчення залежності змін витрат, обсягу вироб-ництва та реалізації продукції, з метою попередження збитковості підприємств в умовах підвищення конкуренції та посилення соціальної відповідальності бізнесу. Виходячи із сутності, була обґрунтована доцільність використання операційного аналізу як одного з інструментів антикризового управління підприємством у сучасних умовах. У подальшому планується обґрунтувати перелік показників CVP-аналізу, який би врахував особливості сучасної соціально орієнтованої ринкової економіки. Для отримання описаних результатів були використані такі методи дослідження: логіко-теоретичне узагальнення, абстрагування, порівняння, аналогія, моделювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, індукція, системний підхід, морфологічний аналіз, контент-аналіз, ранжування та групування. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані фінансовими директорами, їх заступниками та працівниками, які зацікавлені в ефективному управлінні підприємством у сучасних умовах.