Перегляд за Автор "Volynets, L."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Лiбералiзацiя мiжнародних автомобiльних перевезень - новий iмпульс розвитку транспортної галузi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Волинець, Л. М.; Volynets, L.; Волынец, Л. Н.У статті досліджено вплив державних регуляторів на організацію процесу міжнародних вантажних автомобільних перевезень для автомобільних перевізників. Обґрунтовано, що у галузі міжнародних автомобільних перевезень між країнами існує дозвільна система. Тобто основним документом, який дозволяє виконання комерційних перевезень вантажів або пасажирів по території будь-якої держави іноземним транспортним засобом, є дозвіл на виконання міжнародних автомобільних перевезень вантажів/ пасажирів по території іноземної держави. На кожне перевезення вантажів повинен бути виданий окремий дозвіл, який дає право на здійснення одного рейсу в прямому і зворотному напрямках, якщо інше не обумовлено в самому дозволі. Компетентні органи Договірних Сторін щорічно передаватимуть один одному взаємно погоджену кількість бланків дозволів на перевезення вантажів. У більшості випадків дозволи на здійснення перевезень вантажів видаються в межах квот на основі паритету. Доведено, що адміністративний бар’єр у вигляді дозволів на здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень є стримуючим фактором для вільного ринку. З одного доку, це своєрідний важіль для захисту національних перевізників, але з іншого – це обмеження для галузі і не тільки транспортної. Адже зміни в законодавстві Європейського Союзу будуть мати ефект для українських перевізників. Введення більш жорстких вимог Європейського Союзу до своїх перевізників набагато ускладнює процес ведення переговорів у напрямку лібералізації вантажних автомобільних перевезень для українських перевізників. Тому досягнуті домовленості з країнами, які погодилися на такий крок, має надзвичайно важливе значення. Охарактеризовано правові акти, що входять у так званий Пакет мобільності і призначені для регулювання міжнародних автомобільних перевезень на території країн Європейського Союзу. Незважаючи на те, що дія норм Пакета мобільності зараз поширюється тільки на перевізників з держав-членів ЄС і не поширюється на перевізників з «третіх» країн, у т. ч. українських, очікується, що компетентними органами ЄС будуть ініційовані пропозиції щодо поширення ряду положень Пакета мобільності на перевізників країн, що не входять до Євросоюзу. Запропонована лібералізація умов виконання міжнародних вантажних автомобільних перевезень – це новий імпульс для розвитку транспортної галузі, адже відсутність будь-яких бар’єрів у вигляді дозволів є конкурентною перевагою вітчизняних перевізників на ринку автомобільних перевезень.Документ Науково-методичні підходи до збалансування показників сталого розвитку мультимодальних перевезень вантажів у міжнародному сполученні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Волинець, Л. М.; Волынец, Л. Н.; Volynets, L.У даній статті розглянуто проблеми сталого розвитку мультимодальних перевезень вантажів упродовж логістичного ланцюга постачань та запропоновано науково-методичні підходи до їх мінімізації. Досліджено існуючі концептуальні засади сталого розвитку мультимодальних перевезень, що базуються на відповідальності єдиного транспортного документа під час транспортування вантажу декількома видами транспорту, та рекомендовано шляхи їх удосконалення. Обґрунтовано, що мультимодальні перевезення надають певний комплекс транспортних послуг при доставці вантажів у міжнародному сполученні, за рахунок чого зменшується час перевезення, що характеризується очікуваними вигодами, які одержують виробники та споживачі, учасники перевезення товару внаслідок економії часу. У статті пропонується науково-методичний підхід, щодо визначення ефективності роботи мультимодального транспорту в порівнянні з унімодальним. Доведено, що ефективність організації мультимодальних перевезень повною мірою відповідає потребам споживачів у комплексній, якісній доставці вантажу упродовж всього логістичного ланцюга та дозволяє оптимізувати часові та фінансові витрати. В основі сталого розвитку мультимодальних перевезень знаходиться партнерсько-конкурентна модель, яка враховує баланс партнерських і конкурентних відносин упродовж усього логістичного ланцюга. Саме таке поєднання усіх ланок логістичного ланцюга та конкурентних відносин знаходиться в основі формування синергетичного ефекту мультимодальних перевезень.Документ Пiдвищення привабливостi України як транзитної держави в межах спiвробiтництва ТРАСЕКА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Шинкаренко, В. Г.; Волинець, Л. М.; Шинкаренко, В. Г.; Волынец, Л. Н.; Shynkarenko, V.; Volynets, L.У статті подано результати досліджень із напрямами удосконалення транзитного потенціалу транспортної системи України. Розкрито причини втрати державою значних обсягів транзиту. Розглянуто проблеми розвитку транспортного потенціалу нашої держави та перспективи її інтеграції у світовий ринок транспортних послуг. Обґрунтовано, що нині транспортна галузь України в цілому задовольняє лише основні потреби населення та економіки в перевезеннях за обсягом, але не за якістю. Сучас-ний стан транспортної галузі не в повній мірі задовольняє вимоги ефективного впрова-дження євроінтеграційного курсу України та інтеграції національної транспортної системи в транс’європейську транспортну мережу. Для транспортного сектору це виражається, зокрема, у зменшенні транзитних перевезень через Україну, кількості заходів суден в її порти, неспроможності надавати якісні транспортні послуги при експортних перевезеннях. Що, у свою чергу, має негативний вплив на конкурентоспроможність та ефективність економіки країни. Тому на сьогодні є необхідним впровадження нових принципів формування та координації державної політики в галузі транспорту, створення умов забезпечення контролю за якістю виконання функцій відповідних органів виконавчої влади. Науково обґрунтовано можливі шляхи привабливості України як транзитної дер-жави в межах співробітництва ТРАСЕКА. Успішне вирішення поставлених задач дозволить суттєво збільшити обсяги транзитних перевезень митною територією України, забезпечити подальший розвиток транспортної інфраструктури та покращити надходження до державного бюджету.Документ Перспективні напрямки управління ланцюгами постачання вантажів у технології змішаних перевезень(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Волинець, Л. М.; Волынец, Л. Н.; Volynets, L.У статті досліджено транспортно-технологічний процес змішаних перевезень вантажів, який передбачає доставку вантажів від пункту відправлення до пункту призначення, якщо для процесу переміщення використовується більше одного виду транспорту. Доведено, що за останні роки зміни в країні та світі суттєво вплинули на ванта-жообіг і політику перевезень на автомобільному, залізничному, авіаційному та морському видах транспорту. Для будь-якого виду транспорту в нашій державі актуальним на да-ному етапі розвитку економіки є завоювання й утримання конкурентних переваг. Саме це є ключовим фактором успіху транспортного підприємства в конкурентній боротьбі. То-му необхідно проводити комплексні заходи, спрямовані на перетворення будь-якого това-риства на успішне комерційне підприємство, котре надаватиме якісні транспортні пос-луги. Безсумнівно, для всіх видів транспорту України перспективним напрямком є пода-льший розвиток змішаних перевезень, які користуються попитом як в нашій державі, так і на європейському та світовому ринках. Слід враховувати, що взаємодія різних видів транспорту є не лише основою економіки, а й інтегрує Україну до транспортної системи Європи та Азії. Виявлено недоліки транспортного комплексу України, які потребують логістично-го підходу. Визначено чинники, що негативно впливають на розвиток змішаних перевезень, та обґрунтовано шляхи їх нейтралізації. Обґрунтовано, що при виборі найбільш пріоритетних напрямків розвитку транс-портної галузі уряди європейських країн надають особливого значення забезпеченню чис-тоти атмосфери, схоронності екології навколишнього середовища від шкідливих викидів, забезпеченню безпеки життєдіяльності людей. Запропоновано метод мережевого планування, який дозволяє на основі вихідної ін-формаці, вказати термін початку роботи кожної ланки логістичного ланцюга, обчислити час, необхідний для виконання всього комплексу робіт, виявити критичні роботи, несвоєчасне виконання яких спричиняє зміни в загальному часі виконання усього комплексу, а також некритичні події, невеликі затримки при виконанні яких не позначаються на загальній тривалості роботи всіх ланок транспортного ланцюга.Документ Теоретичні аспекти розвитку логістичної діяльності транспортних підприємств(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Волинець, Л. М.; Volynets, L.Визначено необхідність вдосконалення та розвитку логістичної діяльності на транспортних підприємствах. Розкрито зміст поняття «логістична діяльність» та теоретичні аспекти її розвитку на транспортних підприємствах. Проаналізовано комплексні логістичні функції та елементарні логістичні операції. Обґрунтовано роль і місце логістичної діяльності та її вплив на функціонування транспортних підприємств. Проаналізовано ефективність логістичної діяльності на транспортних підприємствах та напрями її удосконалення. Серед напрямів визначено три основні: використання великих даних (Big Data), хмарна логістика та логістичні платформи ланцюгів постачань, інтернет речей. Отже, в удосконаленні логістичної діяльності транспортних підприємств вкрай важливим є наявність та використання інформаційних платформ та технологій. З їх появою стає можливим розроблення різних математичних методик спрощення логістичних завдань та їх практична реалізація. Доведено, що використання логістики сприяє досягненню транспортних підприємством певних конкурентних переваг. Розглянуто думки різних авторів щодо визначення поняття «логістична діяльність» та запропоновано комплексне визначення поняття. Наведено систему управління логістичною діяльністю підприємства, місце та роль елементів логістичної діяльності та доведено, що виконання завдань логістичної діяльності на кожному етапі управління матеріальним потоком підвищує конкурентоспроможність підприємства на ринку транспортних послуг.Документ Удосконалення логістичних процесів в аграрному секторі України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Волинець, Л. М.; Волынец, Л. Н.; Volynets, L.У статті досліджено сучасний етап розвитку логістики в Україні, яка значною мірою є аграрною країною, характеризується складними соціально-економічними процесами створення ефективно дієвої ринкової економіки, що закономірно потребує вдосконалення логістичних процесів аграрного сектору, оскільки саме ця галузь є базовою для здійснення ринкових перетворень в усіх сферах економіки України. Обґрунтовано проблематику роботи аграрного сектору що має відхилення в системі управління підприємством та логістичним процесом, які накопичуються та призводять до неефективної діяльності підприємства. Адже в основі будь-якого процесу є логістика. Виробництво, постачання, збуту – все це логістичні процеси. Проаналізовано сучасний стан зернового ринку в Україні та перспективи його розвитку, охарактеризовано експортний потенціал ринку та досліджено транспорт, яким здійснюються експортні перевезення продукції, визначено основні проблеми та недоліки перевізного процесу, а також здійснено оцінювання економічної ефективності використання контейнерів для перевезення зернових культур. Виявлено, що рівень експорту зернових культур з України має тенденцію до збільшення. За останні роки Україна за об’ємами експортованої продукції посіла третє місце серед головних постачальників агропродовольчої продукції. Це ще раз підтверджує те, що Україна має досить великий потенціал і повинна розвивати аграрну сферу та збільшувати обсяги експорту. Щодо видів транспорту, якими здійснюється перевезення зернових вантажів, то це морський, автомобільний, залізничний та річковий. Відповідно до статистичних даних що¬року обсяги перевезень зростають, проте транспортна система не є досконалою і, сьогодні, аграрії мають досить багато перепон на своєму шляху. Досліджено шляхи підвищення ефективності перевезень зернових вантажів залізничним транспортом через доцільність транспортування зернових вантажів на далекі дистанції саме залізницею. Для підвищення ефективності транспортування вантажів є необхідність модернізувати залізничний, річковий та автомобільний транспорт відповідно до європейських вимог. Ці заходи дозволять значно підвищити пропускну спроможність шляхів сполучення та збільшити обсяги експортованого зерна, тому необхідно якомога скоріше усунути всі недоліки та працювати над удосконаленням логістичної системи, оскільки це має не аби яке значення. Запропоновано систему мультимодальних перевезень зерна в Україні, оскільки завдяки цьому можна підвищити ефективність логістики експорту, зменшити собівартість українського зерна за рахунок зменшення логістичних витрат і заразом збільшити його конкурентоспроможність на зовнішніх ринках та валютні надходження до державного бюджету.Документ Формування показників для оцінювання рівня сталого розвитку логістичних організаційних структур(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Воркут, Т. А.; Волинець, Л. М.; Волинець, Я. Є.; Vorkut, T.; Volynets, L.; Volynets, Ya.Визначено необхідність забезпечення сталого розвитку логістичних організаційних структур, адже, попри значний потенціал розвитку сфери логістики в Україні та її важливість для економіки держави, здійснення логістичних операцій супроводжується низкою негативних впливів, що згодом проявляється у проблемах соціального, екологічного й економічного характеру. Сучасні тенденції щодо глобалізації та визначеного курсу інтеграції України до ЄС актуалізують потребу реформування транспортно-логістичних систем у відповідності до світових стандартів, збалансованості нагальних потреб та захисту інтересів майбутніх поколінь, тобто забезпечення сталого розвитку. Аналіз наукових робіт показав, що дослідженню проблем сталого розвитку, теоретико-методичним засадам впровадження принципів концепції в транспортно логістичні системи приділяють увагу досить велика кількість українських та зарубіжних науковців. Але наукова прогалина ідентифікується в частині необхідності вдосконалення і подальшого розвитку систем показників для оцінювання рівня сталого розвитку логістичних організаційних структур. Розроблено структурну модель ієрархічної будови інтегрального показника і на її основі з використанням адитивної формули сформовано показник для оцінювання рівня збалансованості сталого розвитку логістичних організаційних структур. Дану збалансованість пропонується оцінювати за такими аспектами: територіальним, процесним і діяльнісним. Останній, у свою чергу, має узгоджуватися з аспектами, які відповідають концепції сталого розвитку: економічним, екологічним і соціальним. Показники сталого розвитку можна пропонувати розглядати в розвиток концепції збалансованої системи показників, за окрему, п’яту, складову в останній, поряд із такими складовими як: задоволення потреб (очікувань клієнтів) і/або споживачів; розвиток внутрішніх бізнес-процесів; забезпечення фінансової ефективності; навчання та розвиток персоналу. Подальші дослідження мають лежати в площині аналізу і систематизації показників, які можуть використовуватися як часткові за пропонованим інтегральним критерієм.