Магістерські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3875
Переглянути
Нові надходження
Документ Дослідження зміни діелектричної властивості моторної оливи при експлуатації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Харахорін, Данило ВіталійовичОб'єкт дослідження – процеси змінювання діелектричних властивостей моторних олив при експлуатації автобусів. Мета роботи – визначення оптимальних термінів служби моторної оливи шляхом вивчення її діелектричних властивостей, що дозволяє збільшити тривалість служби оливи. Методи дослідження – у процесі вивчення стану питання за темою дипломної роботи застосовувався метод аналізу. При проведенні лабораторних і експлуатаційних досліджень – експериментальні методи із застосуванням сучасних методик, встановлених у ДСТУ. Отримані результати оброблялись із використанням методів математичної статистики. В дипломній роботі виконано аналіз показників якості моторної оливи, електрофізичних показників, бракувальних показників, методів вимірювання діелектричної проникності моторних олив. Отримані результати зміни діелектричної проникності моторних олив при експлуатації автобусів.Документ Удосконалення методів діагностування кутів установки керованих коліс легкових автомобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Соболев, Олександр СергійовичУ дипломнiй роботі було виконано дослідження методів і засобів діагностування кутів установки керованих коліс. Також були представленні аналізи стендів, з яких більше увагу приділено стенду FWA-4630. Стенд FWA-4630 є представником нового покоління стендів, що використовують технологію просторового моделювання (3D) при вимірюванні кутів установки коліс (УУК). При розробці стенду використаний ряд унікальних технічних рішень. Вони дозволили не тільки обійтися без загальноприйнятого розміщення відеокамер (колона, портал, траверса і ін.), але значно спростити і скоротити процедуру дослідження підвіски в порівнянні з традиційними ЗD-стендами. Причому ці переваги досягнуті без шкоди для експлуатаційних і функціональних характеристик обладнання, а також точності і повторюваності результатів.Документ Дослідження паливної економічності електромобілів.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Яценко, Олексій ОлексійовичМетою роботи є аналіз і визначення середньої витрати палива електромобілем та кількості побічних шкідливих викидів при використанні енергії. Об’єктом дослідження є процес використання енергії автомобілями, що працюють на альтернативному джерелі енергії. Предметом дослідження є формування методу розрахунку витрати енергії в залежності від дорожніх умов і характеру руху автомобіля з альтернативними джерелами енергії. Методи дослідження – аналітичний огляд і узагальнення отриманих результатів. В першому розділі виконано аналіз типових конструкцій автомобілів з альтернативними джерелами енергії. Розглянуто стан, перспективи розвитку зарядних станцій у світі і Україні. В другому розділі виконано порівняльну оцінку основних параметрів автомобілів з альтернативними джерелами енергії. Розраховано економічность і екологічність автомобілів з альтернативними джерелами енергії. В третьому розділі представлені особливості ТО і Р автомобілів з альтернативними джерелами енергії. Для прикладу приведена технологічна інструкція зі зняття та установки високовольтної акумуляторної батареї.Документ Дослідження зміни фізико-хімічних властивостей моторної оливи SAE 15W-40 при експлуатації автобуса Богдан(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Токарський, Назар МихайловичОб'єкт дослідження – процеси зміни фізико-хімічних властивостей моторної оливи SAE 15W-40 при експлуатації автобуса Богдан. Мета роботи – аналіз зміни фізичних та хімічних властивостей моторної оливи SAE 15W-40 при експлуатації автобуса «Богдан» та виробленні рекомендацій відповідно до термінів його заміни. Методи дослідження – метод аналізу, експериментальні методи із застосуванням сучасних методик, встановлених у ДСТУ. Обробка отриманих результатів проводилася із використанням методів математичної статистики. В дипломній роботі виконано аналіз класифікацій моторних олив, бракувальних показників, методів контролю фізико-хімічних властивостей моторних олив та факторів, що впливають на періодичність заміни оливи. Отримані результати зміни в`язкості, густини та температури спалаху моторної оливи SAE 15W-40 при експлуатації автобуса Богдан А092.Документ Удосконалення методів діагностування гальмівних систем автомобілів з АВS(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Тищенко, Валентин АндрійовичОб’єкт дослідження – процес взаємодії автомобіля з роликовим стендом. Мета роботи – вдосконалення методики діагностування гальмівних систем легкових автомобілів на роликових гальмівних стендах інерційного типу за рахунок підвищення ступеню адекватності одержуваних результатів до результатів дорожніх випробувань. Метод дослідження – у роботі використані теоретичні методи математичного моделювання, математичної статистики, регресійного аналізу. Робота автомобіля на стенді моделює його реальну роботу на дорозі. Як при будь-якому моделюванні, тут відтворюються не всі фактори реального руху, а лише найсуттєвіші (з точки зору розробника стенду і технології випробувань). Так, в експлуатації використовують здебільшого одновісні стенди, що істотно впливає на моделювання робочих режимів. Проте, стендові випробування мають ряд дуже важливих достоїнств. Випробування проводяться в закритому і опалювальному приміщенні, що забезпечує стабільність навколишніх умов, у тому числі, стабільність взаємодії коліс з опорною поверхнею, незалежно від погоди, пори року і доби.Документ Вдосконалення заходів щодо зниження екологічного навантаження від автомобільного транспорту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Копійка, Владислав ЄвгеновичОб'єкт дослідження - вплив сумішевих бензинів на викиди шкідливих речовин бензинового двигуна автомобіля. Предмет дослідження - відпрацьовані гази легкового автомобіля, який працює на біопаливі. Мета роботи - дослідження зміни викидів шкідливих речовин при використанні сумішевих бензинів. У дипломній роботі було проведено аналіз альтернативних видів палива. Проведено аналіз програм України про використання альтернативних видів палива на автомобільному транспорті. Описано експеримент в лабораторії кафедри ТЕСА зі зміни викидів шкідливих речовин на автомобілі при використанні різних бензинів. Висвітлено питання з охорони праці при проведенні експерименту.Документ Дослідження використання машинного навчання в автомобілі, що адаптивно реагують на дорожні умови(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Прасолов, Максим ЮрійовичМета дослідження – є дослідження інтелектуальних алгоритмів машинного навчання, які забезпечують адаптивне керування транспортними засобами, враховуючи зміну дорожніх умов, поведінку інших учасників руху, та зменшення навантаження на водія. Об’єкт дослідження – є автомобільні системи, що використовують алгоритми машинного навчання для підвищення ефективності та безпеки під час руху. Предмет дослідження. Механізми адаптивного реагування на зміну дорожніх умов, розроблені за допомогою машинного навчання (наприклад, управління ризиками через аналіз швидкості, відстані, та реакції на події). У роботі досліджується використання машинного навчання для розробки адаптивних автомобільних систем, які реагують на зміну дорожніх умов у реальному часі. Основна увага приділяється інтелектуальним алгоритмам, що прогнозують ризики, враховують поведінку водіїв та інших учасників руху, а також мінімізують навантаження.Документ Удосконалення методів обслуговування та ремонту автомобілів з автоматичною трансмісією(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Жуков, Богдан ОлександровичМета роботи – подальший розвиток методів обслуговуванню сучасної автоматичної трансмісії автомобіля шляхом розробка алгоритму та методики діагностування для сприяння швидкому та достовірному усуненню несправностей. Об’єкт дослідження – процес обслуговування та діагностування сучасної автоматичної трансмісії легкових автомобілів. Предмет дослідження – методи ремонту та алгоритми визначення несправностей автоматичної трансмісії автомобіля категорії М1. Основні завдання: - проаналізувати характерні несправності і частоту їх прояву; - проаналізувати методи їх визначення для діагностування АКП без зняття з автомобіля; - розробити алгоритм діагностування несправностей; - визначити основні небезпечні чинники ділянки діагностики АКП і розробити техніку безпеки; - опублікувати наукову працю за даною роботою. 1. У роботі проаналізовано основні конструктивні елементи систем АКП та їх характерні несправності, проаналізована частота та причини прояву несправностей. Розглянуті методики діагностики гідромеханічних коробок передач, виведений алгоритм діагностування на спеціалізованому участку. Виконаний підбір діагностуючого обладнання та описаний процес обслуговування та дані рекомендації по обслуговуванню гідромеханічних коробок передач.Документ Визначення впливу параметрів підвіски на експлуатаційні характеристики автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Жук, Олександр ДмитровичОб'єкт дослідження. Процеси взаємодії елементів ходової частини при руху автомобіля та дорозі та на діагностичному обладнанні. Мета дослідження – підтримка надійності підвіски автомобіля, яка закладена під час виробництва, за рахунок проведення своєчасного технічного обслуговування та виконання робіт по відновленню втраченої працездатності в умовах експлуатації зі застосування технічних засобів. Методи дослідження: математичне та імітаційне моделювання перехідних процесів. В роботі проведено аналіз схем побудови підвісок легкових автомобілів. Методами математичного та імітаційного моделювання було зроблено дослідження впливу параметрів підвіски та форм вимушених коливань на переміщення, швидкість та прискорення підресореної та не підресореної мас автомобіля на дороги або на діагностичному обладнані. Запропоновано технічне рішення проекту діагностичного відділення для станції технічного обслуговування легкових автомобілів. Проаналізовано устаткування яке використовується для оцінки працездатності елементів ходової частини легкових автомобілів. Розроблені заходи з охорони праці. Проведено техніко-економічна оцінка проектних рішень та стійкості капіталовкладень за критичним значенням коефіцієнта дисконтування.Документ Оцінка витрати палива транспортним засобом працюючим на газовому паливі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Захожий, Іван СергійовичМетою роботи є удосконалення методу дослідження паливної економічності і екологічних показників транспортного засобу переобладнаного для роботи на газовому паливі. Об’єктом дослідження є процес теплової підготовки двигуна транспортного засобу. Предметом дослідження дипломної роботи є паливна економічність і екологічні показники транспортного засобу переобладнаного для роботи на газовому паливі. У першому розділі дипломної роботи виконано аналіз напрямів поліпшення паливної економічності і екологічних показників транспортних засобів. Визначено вплив різних факторів і температур оточуючого середовища на паливну економічність і екологічні показники транспортних засобів. .У другому розділі виконано удосконалення методу дослідження паливної економічності і екологічних показників транспортних засобів переобладнаних для роботи на газовому паливі. Третій розділ присвячений перевірки удосконаленого методу досліджень транспортного засобу, переобладнаним для роботи на газовому паливі з системою теплової підготовки.Документ Вплив конструктивних та експлуатаційних факторів на властивості шин легкового автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Виставний, Денис ОлександровичОб'єкт дослідження. Процес зміни технічного стану шин та коліс автомобіля в умовах експлуатації та процес відновлення технічного стану шин на станціях технічного обслуговування. Мета дослідження – підвищення надійності шин та коліс автомобіля в умовах експлуатації за рахунок своєчасного їх діагностування, технічного обслуговування та ремонту зі застосуванням технічних та технологічних засобів. Методи дослідження: побудова та дослідження математичних та імітаційних моделей з використанням комп’ютерних програм. Методами математичного та імітаційного моделювання досліджуються фактори, що впливають на взаємодію колеса з поверхнею дороги. За результатами моделювання одержано графічні залежності зміни властивостей шини від умов експлуатації. Зазначається, що підвищити надійність шин можна за рахунок своєчасного діагностування, технічного обслуговування та ремонту на спеціалізованій ділянці на станції технічного обслуговування. Проведено аналіз технологічного обладнання та технології ремонту шин. Розроблено заходи з охорони праці на виробництві та техніко-економічна оцінка.Документ Удосконалення підходу до оцінки екологічної безпеки автомобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ворвуль, Андрій ВолодимировичМетою роботи є удосконалення підходу до оцінювання екологічної безпеки автомобілів за критеріями ефективності паливо використання і рівня забруднення. Об’єктом дослідження є «система автомобіль», рівень екологічної безпеки якої визначається ефективністю паливовикористання і рівнем забруднення середовища. Предметом дослідження дипломної роботи є підхід до оцінювання екологічної безпеки автомобілів. У першому розділі дипломної роботи розглянуто характеристику проблеми оцінювання екологічної безпеки автомобілів. У другому розділі на базі системного підходу показано послідовність удосконалення підходу до оцінки екологічної безпеки автомобілів. Визначено критерії екологічної безпеки на різних етапах розрахункової оцінки роботи автомобілів. Третій розділ присвячений дослідженню на розрахункових моделях ефективності способів оцінки екологічної безпеки автомобілів. Виконано оцінку екологічної безпеки автомобілів з енергетичними установками для роботи на бензині і природному газі.Документ Оцінка характеристики гальмівного управління транспортного засобу з гідродинамічним приводом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Тарасов, Роман ОлексійовичМетою роботи є аналіз існуючих конструкцій ГДГП, запропонування конструкції і оцінка характеристик ГДГП ТЗ. Об'єктом дослідження є процес роботи гідродинамічного гальмівного приводу транспортного засобу. Предметом дослідження є показники гідродинамічного гальмівного приводу транспортного засобу. Методи дослідження – теоретично-аналітичні. Виконано аналіз вимог, пропонованих до гальмівних систем транспортних засобів і розглянуті конструктивні схеми гідродинамічних приводів транспортних засобів різної маси. Розглянуто загальну динаміку гальмування транспортних засобів. Досліджено вплив піддатливості робочої рідини на коефіцієнт корисної дії контуру гідродинамічного приводу, зроблена оцінка впливу діаметрів сполучних трубопроводів на динаміку перехідних процесів у гальмівному приводі. Розроблено і реалізована на ПЕОМ динамічна модель гідродинамічного гальмівного привода. Виявлено, що найбільший вплив на величину перехідних процесів ГДГП робить в'язкість робочої рідини і зміст нерозчиненого повітря. Запропоновано перспективну базову схему гідродинамічного гальмівного привода в основу якої були покладені вивчені і фактори, що впливають на роботу приводу.Документ Дослідження впливу впровадження новітніх матеріалів на безпеку автомобільних конструкцій(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Сухомлин, Олександр ОлександровичМета дослідження – є розробка рекомендації щодо впровадження новітніх матеріалів для підвищення безпеки автомобільних конструкцій та оцінити їх ефективність. Об’єкт дослідження – автомобільні конструктивні матеріали з урахуванням сучасних вимог до безпеки, ефективності та екологічності. Предмет дослідження. Новітні матеріали та їхній вплив на експлуатаційні характеристики автомобільних конструкцій. У роботі досліджується питання, щодо впливу впровадження новітніх матеріалів на безпеку автомобільних конструкцій. В умовах глобальних викликів сталого розвитку та зниження викидів CO₂ дослідження у цій сфері залишаються надзвичайно актуальними.Документ Втілення інформаційних технологій в автомобільний транспорт(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Соловйов, Максим ЄвгенійовичМетою роботи є втілення інформаційних технологій в автомобільний транспорт. Об’єктом дослідження є втілення окремих частин інформаційних технологій в автомобільний транспорт. Предметом дослідження є удосконалення технічних і апаратних рішень взаємодії бортового інформаційно-комунікаційного комплексу з ITS. В першому розділі виконано аналіз існуючих інформаційних технологій при експлуатації автомобілів, розглянуто методи ідентифікації автомобілів і інформаційна підтримка процесів життєвого циклу виробів. В другому розділі виконано удосконалення інформаційної технології в системі моніторингу автомобілів взаємно з інтелектуальними транспортними системами. Наведено приклад організації контролю витрати палива автомобілем в умовах інформаційної взаємодії між елементами інтелектуальних транспортних систем. В третьому розділі представлені результати реалізації функціональних можливостей бортового інформаційного діагностувального комплексу системи збору і обробки інформації в рамках інтелектуальних транспортних систем.Документ Дослідження впливу екологічних норм на конструктивні рішення сучасних автомобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Скоробрух, Сергій ВалентиновичМета дослідження – є аналіз впливу впровадження екологічних норм на конструктивні рішення сучасних автомобілів та розробка рекомендацій для їх удосконалення. Об’єкт дослідження – сучасні автомобілі, які відповідають різним екологічним стандартам. Предмет дослідження. Вплив екологічних норм на конструктивні рішення автомобілів. У дипломної роботі розглянуто екологічні норми, що потребують адаптації конструктивних рішень у виробництві сучасних автомобілів. Дослідження у цій сфері сприяє розробці ефективних технічних рішень для зменшення викидів і покращення екологічної ситуації в Україні. Ця тема є надзвичайно актуальною для забезпечення балансу між потребами населення та екологічними стандартами.Документ Удосконалення технології утилізації автомобільних компонентів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Рхліб, Мохаммед-АмінМетою дослідження є удосконалення технології утилізації автомобільних компонентів. Об’єктом дослідження є процес утилізації автомобільних компонентів. Предметом дослідження є утилізаціі металевих автомобільних компонентів і акумуляторних батарей. Методи дослідження - аналітичний огляд і узагальнення отриманих результатів. У першому розділі виконано аналіз стану і проблем утилізації автомобільних компонентів, шляхи реалізації системи авторециклінгу в країнах з розвиненим автомобілебудуванням і в Україні. У другому розділі виконано удосконалення методу і технології утилізації компонентів ВЕА з чорних металів. Зроблено вибір обладнання і устаткування для підготовки металобрухту ВЕА до переплавці. Показано особливості утилізації брухту і відходів металів ВЕА за допомогою шредерів. Третій розділ присвячений особливостям утилізаціі відпрацьованих автомобільних акумуляторних батарей. Приведено головні етапи технологічного процесу утилізації АКБ і виконано обґрунтування еколого-економічної необхідності вторинної переробки АКБ автомобілів.Документ Дослідження впливу підвіски та амортизації на комфорт та безпеку пасажирів автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Рекота, Олександр ВолодимировичМета дослідження – є дослідити вплив конструкцій підвіски та амортизації на комфорт і безпеку пасажирів автомобіля та розробити рекомендації щодо їх оптимізації. Об’єкт дослідження – типи підвісок та амортизації легкових автомобілів. Предмет дослідження. Вплив конструктивних та експлуатаційних характеристик підвіски й амортизації на комфорт і безпеку пасажирів. У роботі досліджується питання, щодо впливу підвіски та амортизації на комфорт та безпеку пасажирів автомобіля. Комфорт та безпека пасажирів є ключовими параметрами, що визначають якість автомобіля. Особливо це актуально в умовах розвитку дорожньої інфраструктури, підвищення вимог до екологічності й ефективності транспортних засобів.Документ Дослідження ефективності гібридних силових установок в умовах міського циклу руху(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Петросян, Олексій ВолодимировичМетою роботи є дослідження ефективності гібридних силових установок автомобілів в умовах міського циклу руху. Об'єктом дослідження є процес оцінки витрат енергоносіїв гібридними силовими установками автомобілів в умовах експлуатації. Предметом дослідження є гібридні силові установки автомобілів, які побудовані за економічним принципом. Аналіз етапів розвитку і стану гібридних автомобілів показав актуальність, доцільність та своєчасність розроблення науково-технічних основ підвищення ефективності експлуатації гібридних транспортних засобів. Оцінка ефективності експлуатації гібридних автомобілів в умовах міського циклу руху і протікання енергетичних потоків в гібридній силовій установці показала, що основна перевага гібридних технологій у порівнянні з традиційною схемою автомобіля, полягає у використанні для привода тягових електричних двигунів. При створенні гібридних транспортних засобів у бюджетному сегменті самим перспективним є економічний принцип, при цьому він реалізує усі позитивні якості, такі як: рух у режимі «тільки електрика», заряд ТАБ від стаціонарної електричної мережі та ін. Розглянуто особливості технічного обслуговування гібридних автомобілів і запропоновано обладнання для його здійснення.Документ Удосконалення технологічного розрахунку підприємства автомобільного сервісу.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Мазур, Станіслав ВячеславовичМета роботи - удосконалення технологічного розрахунку підприємства автосервісу. Об’єктом дослідження є оцінка і розробка підходу до технологічного розрахунку розрахунку підприємств автомобільного сервісу. Предметом дослідження є обґрунтовування доцільності профільності СТО за умовою повного забезпечення завантаження станції. Методи дослідження – теоретично-аналітичні підходи. У роботі, опираючись на світовий досвід, проаналізовані умови, яких потрібно дотримуватись для створення конкурентноспроможного підприємства і методика їх оцінки, представлене обґрунтовування доцільності спеціалізації СТО за умовою повного забезпечення завантаження станції і ефективного використання високопродуктивного спеціалізованого устаткування. Проаналізовані методи технологічного розрахунку СТО, запропоновано новий піхід до розрахунку СТО, представлена методика для визначення витрат функціонування підприємства, вартість нормогодини, межа беззбитковості підприємства і ефективність інвестицій у виробничо-технічну базу.