Бакалаврські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3899
Переглянути
Нові надходження
Документ Підвищення безпеки руху пішоходів на ділянці бульвару Вацлава Гавела в районі буд. 40-А у м. Київ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Носов, Максим ОлександровичОб’єкт: процес дорожнього руху на ділянці бульвару Вацлава Гавела у м. Київ. Мета роботи: підвищення безпеки руху пішоходів на ділянці бульвару Вацлава Гавела в районі буд. 40-А у м. Київ. Методи дослідження: натурні спостереження транспортних і пішохідних потоків, аналітичний, імітаційне моделювання. Отримані результати: проведено аналіз методів організації дорожнього руху; визначено загальну тенденцію зміни рівня аварійності на вулично-дорожній мережі; представлено результати обстежень параметрів дорожнього руху і дорожніх умов на досліджуваній ділянці; розроблено заходи з удосконалення організації дорожнього руху; оцінено можливий вплив запропонованих заходів на процес руху на досліджуваній ділянці. Ступінь впровадження: розроблені заходи застосовувати для підвищення безпеки дорожнього руху на вулично-дорожній мережі міста Київ.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вул. Генерала Момота - просп. Олександрівський у м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Максименко, Артем ЯрославовичМета дослідження: підвищення безпеки і комфорту учасників дорожнього руху на перехресті вул.Генерала Момота - просп. Олександрівський у м. Харків. Об’єкт: процес дорожнього руху на перехресті магістральної вулиці. Методи дослідження: натурні спостереження транспортних і пішохідних потоків, аналітичний, імітаційне моделювання. Отримані результати: проведено аналіз досвіду впровадження велосипедної інфраструктури в транспортну мережу міст, а також національних особливостей транспортної системи в процесі впровадження велосипедної інфраструктури; представлено результати обстежень параметрів дорожнього руху і дорожніх умов на перехресті; розроблено сукупність заходів з улаштування велосипедної інфраструктури і забезпечення безпеки дорожнього руху; проаналізовано наслідки впровадження запропонованих заходів. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розроблені заходи можуть бути застосовані для підвищення безпеки дорожнього руху на вулично-дорожній мережі міста Харків.Документ Оптимізація циклу світлофорного регулювання на перехресті вул. Вернадського – вул. Нетіченська в м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Різопуло, Сергій СаввичМета роботи – оцінка якості організації дорожнього руху на перехресті вул. Вернадського – вул. Нетіченська в м. Харків. Об’єкт дослідження – перехрестя вул. Вернадського – вул. Нетіченська в м. Харків. Предмет дослідження – процес взаємодія транспортних та пішохідних потоків на досліджуваному перехресті. Результатом роботи є створена імітаційна модель досліджувального перехрестя для симуляції руху транспорту та оцінки його характеристик. Рекомендації з впровадження: розробки можуть бути використані при реконструкції досліджуваного перехрестя.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вулиць Дніпровська - Відродження м. Павлоград(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Путинцев, Сергій ОлександровичМета роботи – удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вулиць Дніпровська - Відродження м. Павлоград. Об’єкт дослідження – дорожній рух на перехресті вулиць Дніпровська - Відродження м. Павлоград. Предмет дослідження – процес взаємодія транспортних та пішохідних потоків на досліджуваному перехресті. В результаті роботи створена імітаційна модель досліджуваного перехрестя для симуляції руху транспорту та оцінки його характеристик. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості їх впровадження відповідними службами міста Павлоград для оптимізації дорожнього руху, підвищення безпеки та комфорту мешканців.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вулиць Грушевського – Ігоря Дорошенка м. Полтава(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Панасенко, Ілля АндрійовичМетою роботи – удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вулиць Грушевського – Ігоря Дорошенка у місті Полтава. Об’єкт – дорожній рух на перехресті вулиць Грушевського – Ігоря Дорошенка у місті Полтава. Створена імітаційна модель досліджуваного перехрестя для симуляції руху транспорту та оцінки його характеристик. Рекомендації з впровадження: розробки можуть бути використані при реконструкції досліджуваного перехрестя.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті Полтавське шосе – вул. Шевченка – пров. Шевченка селища Пісочин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Олешко, Денис ОлексійовичОб’єкт дослідження – організація дорожнього руху на перехресті Полтавське шосе – вул. Шевченка – пров. Шевченка селища Пісочин. Предмет дослідження – вплив організації дорожнього руху на безпеку руху і величину затримки транспортних засобів. Мета роботи – розробка заходів щодо підвищення ефективності організації дорожнього руху на перехресті. Метод дослідження – аналітичний. В роботі представлені заходи щодо реорганізації дорожнього руху на перехресті Полтавське шосе – вул. Шевченка – пров. Шевченка селища Пісочин. Отримані результати – запропоновані заходи щодо реорганізації дорожнього руху на перехресті Полтавське шосе – вул. Шевченка – пров. Шевченка селища Пісочин, а саме: зміна пофазного роз’їзду на зазначеному перехресті. При зміні пофазного роз’їзду кількість ДТП повинна знизитись на 18 од., ступінь небезпечності перехрестя знизиться з небезпечного на безпечне. Загальні витрати на впровадження запропонованих заходів будуть складати 857167,4 грн. Розроблені заходи можуть бути використані на практиці при реорганізації дорожнього руху на перехресті Полтавське шосе – вул. Шевченка – пров. Шевченка селища Пісочин з метою підвищення безпеки організації дорожнього руху на регульованому перехресті.Документ Аналіз методик розрахунку рівня забруднення атмосферного повітря в зоні регульованого перехрестя(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Науменко, Євгеній ІгоровичОб’єкт дослідження – дорожній рух на регульованому перехресті. Мета роботи – оцінити ефективність існуючих методик розрахунку рівня забруднення атмосферного повітря в зоні регульованого перехрестя для визначення оптимального підходу до екологічної оцінки заходів з удосконалення організації дорожнього руху. Метод дослідження – натурні спостереження, математичне моделювання, імітаційно-комп’ютерне моделювання. Досліджено проблему забруднення атмосферного повітря в зонах регульованих міських перехресть, зумовлену високою інтенсивністю транспортних потоків та особливостями організації дорожнього руху. Проаналізовано чотири підходи до оцінки рівня забруднення: натурні спостереження, методика ХНАДУ, моделювання у PTV VISSIM та розрахунки за допомогою Gaussian (ОНД-86). Проведено порівняльну апробацію методик на прикладі перехрестя вул. Миру – просп. Архітектора Альошина в м. Харкові. Встановлено, що жодна з методик не є універсальною, однак їх комбінування дозволяє отримати найбільш точні результати. Розроблено три варіанти удосконалення організації руху, з яких найбільш ефективним визнано варіант із зміненою геометрією перехрестя та оптимізованим циклом світлофора. Застосування цього рішення дозволяє знизити концентрацію CO у повітрі в 1,59 раза. Запропонований підхід поєднує екологічну ефективність, безпеку руху та економічну доцільність.Документ Дослідження впливу пішохідних переходів на ефективність функціонування елементів вулично-дорожньої мережі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Навроцький, Богдан МиколайовичМета дослідження: Дослідження впливу пішохідних переходів на ефективність функціонування елементів вулично-дорожньої мережі. Предмет дослідження – дорожній рух по вулиці Духновича у м. Хуст. Об’єкт дослідження – вплив пішохідних потоків на показники ефективності функціонування ділянку дороги. В результаті роботи створена імітаційна модель досліджуваної ділянки та оцінки його характеристик. Рекомендації з впровадження: розробки можуть бути використані при реконструкції досліджуваної ділянки.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті бул. Б. Хмельницького – просп. Героїв Харкова м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Мочерняк, Анастасія ОлександрівнаМетою даної роботи є аналіз існуючої ОДР на перехресті бульвару Б. Хмельницького та проспекту Героїв Харкова, а також розробка та оцінка ефективності альтернативних варіантів організації руху за допомогою програмного комплексу VISSIM. Об’єкт – дорожній руху на перехресті бульвару Б. Хмельницького та проспекту Героїв Харкова. Предмет – ефективність функціонування перехрестя бульвару Б. Хмельницького та проспекту Героїв Харкова. В результаті роботи створена імітаційна модель досліджуваного перехрестя для симуляції руху транспорту та оцінки його характеристик. Рекомендації з впровадження: розробки можуть бути використані при реконструкції досліджуваного перехрестя.Документ Дослідження впливу дорожніх знаків на ефективність функціонування перехрестя(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Малінський, Владислав ВолодимировичОб’єкт дослідження - дорожній рух на перехресті. Мета – підвищення ефективності функціонування перехрестя шляхом аналізу та вдосконалення дорожньої сигналізації, зокрема, дорожніх знаків. Метод дослідження – натурні спостереження, імітаційне моделювання. Аналіз наукових джерел дозволив систематизувати сучасні підходи до оцінки ролі дорожніх знаків в ОДР, зосереджуючи увагу на їх впливі на поведінку водіїв, затримки в русі, сприйняття інформації та зниження кількості ДТП. Моделювання в середовищі PTV VISION VISSIM показало ефективність використання спеціалізованого програмного забезпечення для аналізу перехресть. Створено моделі з урахуванням транспортних потоків, світлофорного регулювання та типів знаків, що дозволили оцінити затримки, екологічні показники та безпеку. Натурні спостереження в Індустріальному та Немишлянському районах м. Харків виявили недоліки в існуючій ОДР, зокрема у розміщенні знаків. Альтернативні схеми з оновленою знаковою інформацією дозволили перевірити їх ефективність на практиці. Моделювання засвідчило: правильне застосування знаків у поєднанні зі світлофорами покращує рух — середня затримка транспорту зменшилась на 62%, викиди шкідливих речовин — в середньому на 33%, складність перехрестя — у 5 разів. Незначне зростання затримок пішоходів не є критичним.Документ Оцінка впровадження засобів заспокоєння дорожнього руху на перехресті м. Хуст(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Іващенко, Іван ОлександровичМета роботи – дослідження та аналіз впливу засобів заспокоєння руху на ефективність та безпеку дорожнього руху на міських перехрестях, зокрема на перехресті вул. Духновича – вул. Слов’янська – вул. Карпатської Січі в м. Хуст. Об’єкт дослідження – дорожній рух на перехресті вул. Духновича – вул. Слов’янська – вул. Карпатської Січі в м. Хуст. Предмет дослідження – вплив засобів заспокоєння руху на показники ефективності функціонування перехрестя. В результаті роботи створена імітаційна модель досліджуваного перехрестя для симуляції руху транспорту та оцінки його характеристик. Рекомендації з впровадження: розробки можуть бути використані при реконструкції досліджуваного перехрестя.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті просп. Голосіївський – вул. Васильківська м. Київ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Довженко, Дмитро ВікторовичОб’єкт дослідження – організація дорожнього руху на перехресті міста. Предмет дослідження – вплив організації дорожнього руху на безпеку руху і величину затримки транспортних засобів. Мета роботи – розробка заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті міста. Метод дослідження – аналітичний. В роботі запропоновано впровадження світлофорного регулювання на перехресті просп. Голосіївський – вул. Васильківська в місті Києві. Отримані результати – запропоновані заходи з підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті просп. Голосіївський – вул. Васильківська м. Київ. Вартість запропонованих заходів з підвищення безпеки дорожнього руху складає 711646,8 грн. Розроблені заходи можуть бути використані на практиці при реорганізації дорожнього руху на перехресті просп. Голосіївський – вул. Васильківська м. Києва з метою підвищення безпеки дорожнього руху на нерегульованому перехресті.Документ Підвищення ефективності функціонування перехрестя вул. Центральна – вул. 162-а Садова м. Київ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Гончаров, Артем МиколайовичОб’єкт дослідження - дорожній рух на нерегульованому перехресті. Мета - підвищення ефективності та безпеки дорожнього руху на перехресті вул. Центральна – вул. 162-а Садова в м. Києв шляхом впровадження світлофорного регулювання та вибору оптимальної схеми організації руху. Метод дослідження – натурні спостереження, аналітичне та імітаційне моделювання. Аналіз організації дорожнього руху на перетинанні вул. Центральна – вул. 162-а Садова в м. Київ виявив недоліки чинної нерегульованої схеми: високий рівень аварійності та неефективний розподіл транспортних потоків. Моделювання шести сценаріїв у PTV VISSIM дозволило порівняти ключові показники: середні затримки, аварійність, обсяги викидів і витрати палива. Оптимальним визнано сценарій 6 — із двофазним світлофорним регулюванням та проміжною фазою одночасного червоного сигналу. Впровадження цієї схеми дозволяє зменшити затримки для пішоходів на 38 % і коефіцієнт відносної аварійності у 1,5 рази порівняно з поточним станом. Хоча викиди та витрати палива дещо зростають, обрана схема забезпечує істотне підвищення безпеки та комфортності руху при збереженні прийнятного рівня екологічних показників.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті просп. Перемоги – вул. Машинобудівників м. Лозова(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Гармаш, Богдан ВікторовичОб’єкт дослідження - організація дорожнього руху на перехресті міста. Предмет дослідження - вплив організації дорожнього руху на безпеку дорожнього руху. Мета роботи – розробка заходів для підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті міста. Метод дослідження – аналітичний. В роботі проведений аналіз організації дорожнього руху на перехресті просп. Перемоги – вул. Машинобудівників м. Лозова і та основні напрямки підвищення безпеки на ньому. Отримані результати – запропоновані заходи щодо підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті просп. Перемоги – вул. Машинобудівників м. Лозова, а саме: введення світлофорного регулювання та упорядкування руху велосипедистів. Розроблені заходи можуть бути використані на практиці при реорганізації дорожнього руху на перехресті просп. Перемоги – вул. Машинобудівників м. Лозова з метою підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вул. 12 квітня – вул. Біблика в м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Байов, Олексій ОлександровичМетою роботи є удосконалення організації дорожнього руху на заданому перехресті шляхом аналізу його поточного стану, виявлення проблем та заходів щодо їх усунення. Задачі, які було вирішено для досягнення мети: – проведено аналіз сучасного стану безпеки на нерегульованих перехрестях з використанням існуючих підходів; – описано об’єкт дослідження, його географічне положення, інтенсивність руху та аварійність; – проведено порівняння організації руху та показників ефективності нерегульованого і регульованого перехресть; – виконано розрахунки ступеня складності і небезпеки перетину до і після впровадження світлофорного регулювання; – визначено затримки руху на транспорті витрати часу в обох варіантах; – обґрунтовано доцільність впровадження світлофорного регулювання на основі отриманих результатів. Об’єкт дослідження – перехрестя вул. Дванадцятого квітня – вул. Біблика в Індустріальному районі м. Харків. Методи дослідження – аналіз літературних джерел, статистичні методи, порівняльний аналіз, графічне відображення конфліктних точок, розрахунок показників складності, небезпеки та затримки транспортного потоку.Документ Підвищення ефективності пішохідного руху на перехресті просп. Соборний – Соборна площа – вул. Перспективна м. Олександрія(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бабіч, Юрій ВолодимировичОб’єкт дослідження - дорожній рух на перехресті просп. Соборний – Соборна площа – вул. Перспективна в м. Олександрія. Мета – підвищення ефективності пішохідного руху на перехресті через моделювання та оцінку альтернативних варіантів організації руху з урахуванням безпеки та затримок. Метод дослідження – натурні спостереження, імітаційне моделювання. Актуальність проблеми пішохідного руху зумовлена зростанням міської мобільності та потребою поєднання зручності, безпеки й ефективності транспортних вузлів. У межах дослідження розглянуто чотири варіанти організації пішохідного руху на перехресті просп. Соборний – площа Соборна – вул. Перспективна м. Олександрія. На основі аналізу нормативної бази, натурних спостережень та імітаційного моделювання в середовищі PTV VISSIM оцінено вплив кожного сценарію на безпеку, зручність та ефективність функціонування транспортного вузла. Результати свідчать, що найбільш оптимальним є варіант 3 – із розміщенням пішохідного переходу в точці найвищої активності на вул. Перспективна. Цей варіант забезпечив мінімальні затримки для пішоходів (0,43 с) і транспорту (26,22 с), найвищу середню швидкість руху, зменшення кількості конфліктних точок і покращення загальної організації руху.Документ Аналіз впливу умов руху на ефективність функціонування нерегульованого перехрестя(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Агарков, Ярослав СергійовичОб’єкт дослідження – дорожній рух на нерегульованому перехресті. Мета роботи – визначення впливу окремих дорожніх умов на ефективність функціонування нерегульованого перехрестя. Метод дослідження – аналітичні методи (побудова математичних моделей, кореляційно-регресійний аналіз, імітаційне моделювання. Проведено комплексне дослідження впливу дорожніх умов на ефективність функціонування нерегульованих перехресть. За допомогою імітаційного моделювання в середовищі PTV VISSIM оцінено зміну затримок транспортних засобів залежно від кількості смуг, інтенсивності транспортного та пішохідного потоків. Результати експериментів дозволили виявити закономірності впливу ключових параметрів на рівень сервісу та сформувати аналітичну базу для подальших розрахунків. Запропоновано та обґрунтовано узагальнену степеневу модель розрахунку затримок, яка відображає взаємозв’язок між кількістю смуг, інтенсивністю транспортних і пішохідних потоків. На відміну від існуючих підходів, модель враховує комплексний вплив усіх трьох факторів та демонструє високу точність у порівнянні з лінійними й логарифмічними залежностями.Документ Аналіз ефективності функціонування транспортного вузла вул. Михайла Максимовича – вул. Академіка Вільямса – вул. Сергія Колоса у м. Київ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Караваєва, Ангеліна ЄвгенівнаОб’єкт - процес дорожнього руху на перехресті вул. Михайла Максимовича – вул. Академіка Вільямса – вул. Сергія Колоса у м. Київ. Мета роботи - підвищення ефективності управління дорожнім рухом на перехресті вул. Михайла Максимовича – вул. Академіка Вільямса – вул. Сергія Колоса у м. Київ. Методи дослідження: натурні спостереження транспортних і пішохідних потоків, аналітичний, імітаційне моделювання. Проведено аналіз методів організації дорожнього руху; визначено загальну тенденцію зміни рівня аварійності на вулично-дорожній мережі; представлено результати обстежень параметрів дорожнього руху і дорожніх умов на досліджуваному перехресті; розроблено заходи з організації дорожнього руху для підвищення його безпеки; оцінено можливий вплив запропонованих заходів на процес руху на досліджуваному перехресті.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті вул. Пискунівська – пров. Пискунівський – пров. Лосівський м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Набатова, Марія ЄвгенівнаОб’єкт дослідження – організація дорожнього руху перехресті вул. Пискунівська – пров.Пискунівський – пров. Лосівський у м. Харків. Предмет дослідження – вплив стану організації дорожнього руху на безпеку руху і величину затримки транспортних засобів. Мета роботи – розробка заходів з підвищення ефективності організації дорожнього руху на перехресті. Метод дослідження – аналітичний. В роботі представлені заходи щодо реорганізації дорожнього руху на перехресті вул. Пискунівська – пров. Пискунівський – пров. Лосівський. Отримані результати – запропоновані заходи щодо реорганізації дорожнього руху на перехресті вул. Пискунівська – пров. Пискунівський – пров. Лосівський м. Харків, а саме: впровадження світлофорного регулювання на зазначеному перехресті. При впровадженні світлофорного регулювання кількість ДТП повинна знизитись на 4 од., ступінь небезпечності перехрестя знизиться з небезпечного на безпечне.Документ Удосконалення організації дорожнього руху на перехресті в м. Миколаїв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Литвиненко, Сергій ВолодимировичОб’єкт дослідження - організація дорожнього руху на перехресті в місті. Предмет дослідження – вплив організації дорожнього руху безпеку пішоходів. Мета роботи – розробка заходів з підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті в місті. Метод дослідження – аналітичний. В роботі проведено аналіз організації дорожнього руху на перехресті і пішохідних переходах та основні напрямки підвищення безпеки на них. Отримані результати – запропоновані заходи щодо підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті вул. Генерала Карпенка – вул. Морехідна, а саме: введення світлофорного регулювання. Розроблені заходи можуть бути використані на практиці при реорганізації дорожнього руху на перехресті вул. Генерала Карпенка – вул. Морехідна з метою підвищення безпеки дорожнього руху на перехресті.