2024

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/24922

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 20
  • Документ
    Спосіб активного балансування при заряді та розряді літій-іонних акумуляторних батарей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гнатов, Андрій Вікторович; Двадненко, Володимир Якович; Дзюбенко, Олександр Андрійович; Сохін, Павло Андрійович
    Спосіб активного балансування при заряді та розряді літій-іонних акумуляторних батарей, що складаються з послідовно включених комірок, із забезпеченням відсутності зарядного струму через комірки, на яких напруга досягла гранично допустимої напруги при заряді, та з забезпеченням відсутності розрядного струму через елементи, якщо хоча б на одному з них напруга опустилася до граничного значення при розряді, з використанням гальванічно- розв'язаних перетворювачів постійної напруги для кожному елемента батареї. Заряд здійснюється в два етапи, в режимі першого етапу, при підключенні оператором зарядного пристрою, заряд для всіх елементів здійснюється від загального потужного джерела зарядного струму з обмеженням загального струму до його номінального значення. Одночасно кожна комірка батареї заряджається ще й від індивідуального джерела зарядного струму, струм якого менший за номінальний струм і який складається з загальним зарядним струмом. Індивідуальні джерела зарядного струму забезпечують на початку обмеження їх зарядного струму, а потім стабілізацію їхньої граничної зарядної напруги комірок. Вхід кожного такого індивідуального джерела при заряді живиться від напруги загального потужного джерела зарядного струму і вихід індивідуального джерела гальванічно розв'язаний з його входом. Другий етап заряду настає тоді, коли буде досягнуто граничне значення зарядної напруги на будь-якій комірці батареї. На другому етапі загальний зарядний струм потужного джерела відключається, а всі комірки продовжують заряджатися від індивідуальних джерел зарядного струму, дозаряджаючи комірки до граничного значення зарядної напруги, при наближенні до якого, зарядний струм комірки плавно знижується; другий етап зарядки закінчується, коли зарядний струм кожної комірки стане меншим за задане значення, і тоді всі індивідуальні джерела будуть відключені. Розряд на навантаження акумуляторної батареї також проводиться в два етапи. На першому етапі маємо загальний розрядний струм, але як тільки на будь-якій комірці напруга знизиться нижче заздалегідь заданого при калібруванні для значення даної комірки, вхід його індивідуального джерела зарядного струму підключається до загальної напруги акумуляторної батареї, індивідуальне джерело починає дозаряджати цю комірку від загальної енергії акумуляторної батареї, так відбувається з кожною коміркою батареї і це продовжується доти, доки в процесі розряду напруга хоча б одної комірки стане менше встановленого мінімально допустимого значення. Тоді розрядний струм буде вимкнений і другий етап розряду закінчується.
  • Документ
    Система керування рухом автономного фронтального навантажувача
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гурко, Олександр Геннадійович
    Система керування рухом автономного фронтального навантажувача складається з блока датчиків для визначення просторово-часового положення та орієнтації фронтального навантажувача на робочому майданчику, блока датчиків для визначення параметрів руху фронтального навантажувача, блока формування траєкторії та блока відтворення траєкторії. Система додатково містить блок визначення стану робочого майданчика, вихід якого сполучений лінією зв'язку зі входом блока формування траєкторії.
  • Документ
    Спосіб керування гібридним автомобілем при розгоні
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Бажинов, Олексій Васильович; Байдала, Владислава Юріївна; Богомолов, Віктор Олександрович; Дубінін, Євген Олександрович; Краснокутський, Максим Володимирович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Сєріков, Георгій Сергійович
    Спосіб керування гібридним автомобілем при розгоні передбачає сумісне використання енергії двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) та електричного двигуна (ЕД) за рахунок їхнього складання у диференціальному механізмі та подальшій передачі до ведучих коліс через коробку передач та головну передачу. У двигуні внутрішнього згоряння забезпечують постійний швидкісний режим при змінній його потужності. Розгін автомобіля здійснюють за рахунок розгону вала електричного двигуна шляхом передачі його руху до ведучих коліс.
  • Документ
    Причіпне плужне обладнання для розкриття підземних сталевих трубопроводів для їх видалення або ремонту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Супонев, Володимир Миколайович; Рагулін, Віталій Миколайович; Кравець, Святослав Володимирович; Нечидюк, Анатолій Анатолійович; Сахаров, Олексій Павлович; Кіріченко, Дмитро Сергійович; Гмиря, Дмитро Іванович
    Причіпне плужне обладнання для розкриття підземних сталевих трубопроводів для їх видалення або ремонту приєднано до тягача та виконано у вигляді землерийного робочого обладнання для зняття шару ґрунту до труби та з її боків. Виконано причіпним до тягача за допомогою рами, на якій прикріплені важіль, двовідвальний плуг, гідроциліндр підйому плуга, опірна лижа, навігаційний пристрій. Лемішна частина плуга має виріз, що охоплює трубу. Плуг додатково обладнаний опорними котками та гідроциліндром регулювання зазору до труби.
  • Документ
    Спосіб визначення характеристик електромагнітних випромінювань рухомого транспортного засобу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кравцов, Михайло Миколайович; Кієнко, Євгеній Генадійович
    Спосіб визначення характеристик електромагнітних випромінювань рухомого транспортного засобу, за яким від сенсорів-датчиків одержують і по відповідних каналах передають інформацію до приймача. Характеристику електромагнітних випромінювань формують у вигляді амплітудно-частотної характеристики за X, Y, Z компонентами, яку синхронізують з сигналами від сенсора швидкості руху транспортного засобу по каналу зв'язку, який попередньо утворюють додатково. При цьому виконують аналого-цифрову обробку всіх одержаних сигналів і передають їх у масштабі реального часу дистанційно по каналах зв'язку до стаціонарного центру обробки інформації.
  • Документ
    Спосіб підвищення поперечної стійкості колісних машин використанням рухомої противаги
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Дубінін, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Яровий, Геннадій Геннадійович
    Спосіб підвищення поперечної стійкості колісних машин, при якому зменшують вертикальні прискорення до значення, меншого за критичне. Зменшення вертикальних прискорень здійснюють за допомогою електронного блока керування, яким подають сигнал на увімкнення електродвигуна, що з великою швидкістю, але на невеликий кут, повертає важіль з закріпленою на ньому противагою у бік, протилежний нахилу колісної машини.
  • Документ
    Сигнальний пристрій для пішоходів з порушеннями зору та слуху
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гурко, Олександр Геннадійович; Шестірко, Федір Анатолійович
    Сигнальний пристрій для пішоходів з порушеннями зору та слуху являє собою плиту з дотиковими зовнішніми індикаторами, яку вмонтовано у тротуар перед регульованим пішохідним переходом. Плита з дотиковими зовнішніми індикаторами вмонтована з можливістю вібрації, причому відсутність, наявність та частота вібрації пов'язані з певною фазою пішохідного світлофора та часом, що залишився до його наступної фази.
  • Документ
    Пристрій подачі повітря у двигун внутрішнього згоряння
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Авраменко, Андрій Миколайович; Афонін, Валентин Миколайович; Воробйов, Дмитро Володимирович; Воронков, Олександр Іванович; Дмитрієв, Ілля Андрійович; Єфремов, Андрій Олександрович; Манойло, Володимир Максимович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Подригало, Михайло Абович; Протектор, Денис Олегович
    Пристрій подачі повітря у двигун внутрішнього згоряння містить компресор для стиснення повітря, накопичувач стисненого повітря, як мінімум один інжектор для вдування повітря у циліндр двигуна внутрішнього згоряння. Містить фільтр очищення повітря, розташований на вході у компресор, пристрій для відділення мастила та вологи з повітря, розташований на виході з компресора та пов'язаний з накопичувачем стисненого повітря, пристрій для редукування тиску повітря, теплообмінник для охолодження повітря та підігрівач повітря, розташовані між накопичувачем стисненого повітря та інжектором, причому пристрій для редукування тиску повітря та інжектор пов'язані з електронним блоком управління. Пристрій містить додаткову ємність об'ємом від 0,1 до 5 робочих об'ємів циліндра двигуна, крізь яку проходить стиснене повітря з пристрою для відділення мастила й вологи з повітря до накопичувача. Додаткова ємність містить штучний цеоліт з розміром гранул від 0,05 до 30 мм для затримання азоту у стисненому повітрі і електромагнітний клапан для випуску накопиченого азоту із цеолітів за сигналом від електронного блока управління.
  • Документ
    Спосіб рекуперації кінетичної енергії транспортного засобу у теплову енергію
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав Петрович; Бажинов, Олексій Васильович
    У способі рекуперації кінетичної енергії транспортного засобу у теплову енергію використовують рух транспортного засобу, а саме його гальмування. Кінетичну енергію транспортного засобу при гальмуванні рекуперують в електричну і використовують її для підзарядки акумуляторної батареї, а надлишок електричної енергії - для одержання компонентів теплової енергії, а саме водню (Н2) - як горючої речовини, та кисню (О2) - як окиснювача, шляхом електролізу води. Одержані компоненти теплової енергії спрямовують у циліндри двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ), окиснюють водень (Н2) - як горючу речовину киснем (О2) з одержанням теплової енергії, рекуперуючи таким чином кінетичну енергію транспортного засобу у додаткову теплову енергію.
  • Документ
    Стенд для діагностування гідромашин об'ємного гідроприводу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Скрипніков, Віктор Олександрович
    Стенд для діагностування гідромашин об'ємного гідроприводу містить систему діагностування гідроприводу в цілому та його основних агрегатів. Додатково містить реле температури для вимірювання та контролю температури та зливний фільтр для вимірювання вмісту металевих включень у робочій рідині.
  • Документ
    Обладнання для розширення горизонтальної свердловини з розпушувачем ґрунту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Олексин, Володимир Іванович; Рагулін, Віталій Миколайович; Супонев, Володимир Миколайович; Кравець, Святослав Володимирович; Нечидюк, Анатолій Анатолійович
    Обладнання для розширення горизонтальної свердловини з розпушувачем ґрунту містить штанги, до яких приєднано попередній розширювач та кільцевий ніж, сітчастий рукав та подальший розширювач, до якого закріплена труба, що протягується крізь свердловину. Додатково містить розпушувач ґрунту з радіально розташованими зубами для розпушення ущільненого шару ґрунту, що утворюється навколо проміжної свердловини.
  • Документ
    Спосіб розширення горизонтальної свердловини з використанням розпушувача
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Олексин, Володимир Іванович; Рагулін, Віталій Миколайович; Супонев, Володимир Миколайович
    Спосіб розширення горизонтальної свердловини з використанням розпушувача включає утворення піонерної свердловини по проєктній осі комунікації, яку прокладають між стартовим і приймальним приямками і одночасно у якій здійснюють прокладку штанги, яку з'єднують з робочим органом, подальше розширення піонерної свердловини до проєктного діаметра руйнуванням ґрунту за допомогою робочого органа і транспортування продуктів руйнування, причому спочатку розширення піонерної свердловини здійснюють протягуванням розширювача. Після цього до складеної штанги приєднують і протягують розпушувач горизонтальної свердловини, за допомогою зубів якого виконують розпушення ущільненого шару ґрунту навколо осі свердловини.
  • Документ
    Спосіб дистанційного діагностування експлуатаційних властивостей колісних машин
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Клец, Дмитро Михайлович; Холодов, Михайло Павлович
    Спосіб дистанційного діагностування експлуатаційних властивостей колісних машин реалізують за допомогою мобільного реєстраційно-вимірювального комплексу з елементами вимірювання та пристроїв обробки, передачі та візуалізації інформації. Кутові величини при дослідженні руху колісних машин визначають за допомогою цифрового акселерометра та гіроскопа в одному корпусі, а також проводять дистанційне діагностування експлуатаційних властивостей з використанням бездротової передачі інформації та вебдодатку.
  • Документ
    Спосіб оптимізації процесу очищення стічних вод від органічних барвників за допомогою мідно-цинкового фериту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Хоботова, Еліна Борисівна; Даценко, Віта Василівна
    Спосіб оптимізації процесу очищення стічних вод від органічних барвників за допомогою мідно- цинкового фериту включає протікання процесів за двома механізмами: фотокаталітичних перетворень і сорбції метиленового синього (МС) метилвіолету (МВ) і Конго червоного (КЧ), при використанні мідьвмісного фериту складу Zn0,875Cu0,1Fe4,42O4 у стаціонарних умовах при розсіяному видимому світлі з варіюванням часу проведення процесу t та за масового співвідношення "ферит:барвник" n і за обчисленням кількісних параметрів процесів очистки стічних вод від органічних барвників за емпіричними кореляційними рівняннями. Створюють експериментальну базу даних щодо очистки стічних вод від метиленового синього (МС), метилвіолету (МВ) і Конго червоного (КЧ) за кожним механізмом окремо. Отримують кінетичні рівняння залежності концентрації барвників від часу і співвідношення "ферит:барвник". Процес очищення оптимізують за протіканням одного або двох механізмів процесу при варіюванні часу процесу, вихідної концентрації барвника або маси фериту залежно від потреби досягнення певних швидкості процесу і глибини очищення.
  • Документ
    Спосіб подачі повітря у двигун внутрішнього згоряння
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Авраменко, Андрій Миколайович; Афонін, Валентин Миколайович; Воробйов, Дмитро Володимирович; Воронков, Олександр Іванович; Дмитрієв, Ілля Андрійович; Єфремов, Андрій Олександрович; Манойло, Володимир Максимович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Подригало, Михайло Абович; Гарячевська, Ірина Василівна
    Спосіб подачі повітря у двигун внутрішнього згоряння включає очищення повітря від механічних домішок перед стисненням, стиснення повітря з подальшим відділенням зі стисненого повітря мастила та вологи, накопичення стисненого повітря в накопичувачі з компресором та вдування стисненого повітря в циліндр двигуна внутрішнього згоряння крізь форсунку з тиском, який знижують до заданого рівня та охолоджують або підігрівають повітря до заданої температури за сигналами від електронного блока керування. Стиснене повітря очищується від азоту перед накопиченням у накопичувачі, при насичені штучних цеолітів азотом за сигналом від електронного блока управління реалізується випуск накопиченого азоту із цеолітів у атмосферу
  • Документ
    Спосіб визначення температури крихкості дорожніх бітумних в'яжучих
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Золотарьов, Віктор Олександрович
    Спосіб визначення температури крихкості Ткр800 бітумних в’яжучих з урахуванням температури розм’якшення за пенетрацією 800 дмм (Тр800), необхідної для запобігання тріщиноутворення в асфальтобетонних покриттях. Додатково на основі експериментально-розрахункового методу пенетрації при 25 °С визначають еквіпенетраційну температуру (Т31), що відповідає пенетрації 31 дмм. Температуру крихкості розраховують за формулою: Tкр800=2Т31-Tр800
  • Документ
    Металева незнімна опалубка для бетонування консолі монолітної накладної плити залізобетонних мостів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кіслов, Олександр Григорович; Більченко, Анатолій Васильович
    Металева незнімна опалубка для бетонування консолі монолітної накладної плити залізобетонних мостів, оснащена стержньовою системою з арматурних стояків і тяжів, з’єднаних між собою в монтажному вузлі. Як зовнішню нижню арматуру консолі застосовано конструктивний елемент незнімної опалубки - металевий лист. Стержньову систему виконано зрізною
  • Документ
    Дисковий гальмівний механізм-стенд для трибометрії фрикційних пар
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Байцур, Максим Вячеславович; Біша, Владислав Михайлович; Коробко, Андрій Іванович; Подригало, Михайло Абович; Тарасов, Юрій Володимирович; Шеїн, Віталій Сергійович
    Дисковий гальмівний механізм-стенд для трибометрії фрикційних пар складається з гальмівного диска, зв’язаного за допомогою вала з інерційною масою, скоби з встановленими робочими циліндрами та гальмівними колодками, зв’язаної двома точками кріплення з супортом, яка має можливість повертатися в площині обертання гальмівного диска відносно осі циліндричного шарніра, що встановлений в першій точці кріплення скоби до супорта. Другою точкою кріплення скоби до супорта є динамометричний елемент
  • Документ
    Спосіб отримання нанорозмірних мідно-цинкових феритів з властивостями суперпарамагнетика, каталізатора та окисника
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Даценко, Віта Василівна; Хоботова, Еліна Борисівна; Ларін, Василь Іванович
    Винахід належить до галузі охорони навколишнього середовища і може бути використаний у радіоелектронній, приладобудівної промисловості, технологіях очищення стічних вод від іонів важких металів та органічних сполук, каталітичних перетвореннях і для створення магнітних рідин. Спосіб отримання нанорозмірного мідно-цинкового фериту з властивостями суперпарамагнетика, каталізатора та окисника при очищенні відпрацьованих сульфатних мідно- цинкових електролітів травлення латуні полягає в тому, що змішують мідно-цинкові електроліти травлення латуні розчинів з водорозчинною сіллю FeSO4·7H2O і розчином лугу NaOH до рН 10- 10,5, нагрівають суміш до температури 60-65 °C, водорозчинну сіль FeSO4·7H2O вводять у співвідношенні Cu2+, Zn2+:Fe2+=1:2,5, вводять в суміш окисник кисень при насиченні протягом 3 годин. Відокремлюють отриманий нанорозмірний мідно-цинковий ферит від рідкої фази за допомогою постійного магніту в поліетиленовій упаковці. Відмивають нанорозмірний мідно- цинковий ферит від водорозчинних солей малим об'ємом води. Проводять контрольний аналіз складу і властивостей нанорозмірного мідно-цинкового фериту. Винахід забезпечує ресурсозбереження, зниження концентрації іонів міді і цинку у відпрацьованих технологічних розчинах, скорочення часу отримання фериту, отримання нанорозмірних частинок фериту з властивостями суперпарамагнетика, каталізатора та окисника.
  • Документ
    Спосіб підвищення роздільної здатності та надійності результатів оцінки товщини шарів дорожніх одягів, які мають слабкий рівень електродинамічного контрасту, за допомогою георадара
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжеліка Геннадіївна; Антюфеєва, Марія Станіславівна
    Заявлений спосіб належить до неруйнівного контролю поточного стану при будівництві та експлуатації автомобільних доріг. Спосіб підвищення роздільної здатності оцінки товщини шарів дорожніх одягів зі слабким з електродинамічної точки зору контрастом за допомогою застосування даних про стан поляризації відбитих сигналів полягає в тому, що на першому етапі вимірювань передавальну і приймальні антени розмішують над металевим листом на поверхні досліджуваної конструкції спочатку для вимірювання відбитого надширокосмугового імпульсу при похилому падінні і паралельній поляризації, а потім проводять реєстрацію відбитого імпульсу на перпендикулярній поляризації, після цього лист металу забирається з поверхні дорожнього покриття і повторюються вимірювання коефіцієнта відбиття від дорожнього одягу на паралельній і перпендикулярній поляризаціях, після чого отримані дані зберігаються в комп'ютері. Далі проводиться обробка отриманих даних в два етапи. На етапі 1, відповідно до алгоритму калібрування, знаходиться розподіл в часі імпульсу, що падає на конструкцію, що зондується; в результаті в комп'ютері зберігається розподіл в часі нормованих відбитих сигналів на двох ортогональних поляризаціях. На етапі 2 знаходиться вирішення завдання товщинометрії згідно з алгоритмом розв'язання оберненої задачі в області значень поляризаційних параметрів. Завдяки застосуванню георадара для отримання даних щодо коефіцієнтів відбиття імпульсного сигналу від досліджуваної структури на різних поляризаціях в сукупності з алгоритмами вирішення обернених завдань в області поляризаційних параметрів підвищується точність та надійність визначення границь розподілу шарів покриття, які мають слабкий рівень електродинамічного контрасту та їх діелектричної проникності.