2024

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/24922

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 45
  • Документ
    Спосіб перетворення кінетичної енергії від натискання в електричну з використанням трикутної енергогенеруючої плитки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Сохін, Павло Андрійович
    Спосіб перетворення кінетичної енергії від натискання в електричну з використанням енергогенеруючої плитки шляхом обертання ротора відносно своєї осі під дією шатуна повзунно-кривошипного привода через циліндричний мультиплікатор, що підвищує кутову швидкість обертання та складається з прямозубих зубчатих коліс, які збільшують коефіцієнт передачі енергії від натискної кришки до електрогенераторів. Натискні кришки енергогенеруючої плитки, виконані у формі рівносторонніх трикутників, передають натискне зусилля через натискну п'яту, яка складає натискні зусилля від різних натискних плит та розташована під кутовими кінцями суміжних натискних кришок, на шатун повзунно-кривошипного привода, який розміщено всередині пружини.
  • Документ
    Спосіб захисту водія та пасажирів від електромагнітних випромінювань в салоні електромобіля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав Петрович; Бажинов, Олексій Васильович; Цехмейстер, Олена Станіславівна; Бажинова, Тетяна Олексіївна
    Спосіб захисту водія та пасажирів від електромагнітних випромінювань в салоні електромобіля включає накопичення електричної енергії у акумуляторній батареї та її використання для руху електромобіля, згідно з яким в салоні електромобіля створюють обмежений захисний простір, а саме внутрішню поверхню салону обладнують гнучкою захисною тканиною з відбиваючими та поглинаючими електромагнітні випромінювання елементами у вигляді металевих сіток з мідних та сталевих ниток та гнучкої основи з вуглецевмісного поглинаючого матеріалу. Основні найбільш потужні джерела електромагнітних випромінювань, а саме: силові кабелі, акумуляторну батарею, інвентори, електродвигуни тощо, розміщують зовні обмеженого захисного простору салону електромобіля. Між корпусом салону та гнучкою захисною тканиною утворюють жолоби та кишені для їх розміщення.
  • Документ
    Спосіб розширення горизонтальної свердловини з використанням комбінованого розпушувача-ножа
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Олексин, Володимир Іванович; Рагулін, Віталій Миколайович; Супонєв, Володимир Миколайович
    Спосіб розширення горизонтальної свердловини з використанням розпушувача включає утворення піонерної свердловини по проєктній осі комунікації, яку прокладають між стартовим і приймальним приямками, одночасно у свердловині здійснюють прокладку штанги, яку з'єднують з робочим органом, подальше розширення піонерної свердловини до проєктного діаметра руйнуванням ґрунту за допомогою робочого органу і транспортування продуктів руйнування, причому спочатку розширення піонерної свердловини здійснюють протягуванням розширювача. Після цього до складеної штанги приєднують і протягують комбінований розпушувач-ніж, за допомогою зубів якого виконують розпушення ущільненого шару ґрунту навколо осі свердловини, а за допомогою троса, приєднаного до кінців зубів розпушувача, виконують зрізання розпушеного шару ґрунту.
  • Документ
    Електростанція на базі гібридного транспортного засобу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Смирнов, Олег Петрович; Борисенко, Анна Олегівна
    Електростанція на базі гібридного транспортного засобу містить двигун внутрішнього згоряння, генераторну установку, перетворювач напруги, тягову акумуляторну батарею. У гібридний транспортний засіб додатково введена система перетворення постійної напруги акумуляторної батареї у стандартну синусоїдальну напругу 220 В, 50 Гц, яка може використовуватися для живлення зовнішніх споживачів електричної енергії.
  • Документ
    Резонансний посилювач активної електричної потужності з використанням зовнішнього акумулятора як джерела електричної енергії
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Батигін, Юрій Вікторович; Чаплигін, Євген Олександрович; Шиндерук, Світлана Олександрівна; Єрьоміна, Олена Федорівна; Гаврилова, Тетяна Володимирівна
    Резонансний посилювач активної електричної потужності з використанням зовнішнього акумулятора як джерела електричної енергії складається з двох послідовних активно-реактивних контурів. Контури об'єднані загальним ємнісним накопичувачем енергії в розрядному контурі, до якого послідовно підключається випрямляч електричного струму. При цьому зовнішній акумулятор підключено з можливістю підзарядження від другого контуру в процесі роботи пристрою.
  • Документ
    Система контролю політики кібербезпеки з елементами штучного інтелекту корпоративної мережі зв'язку
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Левтеров Андрій Іванович; Плєхова Ганна Анатоліївна; Шаронова Наталія Валеріївна; Неронов Сергій Миколайович
    Система контролю політики кібербезпеки з застосуванням штучного інтелекту корпоративної мережі зв'язку містить модуль збору даних, засоби зберігання інформації, модуль управління даних, який містить атрибутивний склад елемента інфраструктури, модуль збагачення профілів елементів інфраструктури, що включає інформацію про можливості мережевої взаємодії між активами інфраструктури, на підставі даних правил безпеки, а також правил трансляції та маршрутизації, визначених на мережевих елементах інфраструктури, знайдені уразливості активів інфраструктури, дані про критичність функціонування логічних елементів інфраструктури, відомості про виявлені ризики, а також заходи щодо їх усунення, модуль аналітики, модуль візуалізації, модуль адміністрування, який забезпечує управління політиками доступу, довідниками, налаштуваннями існуючих модулів системи, модуль інтеграції, модуль збору даних, модуль обробки неструктурованих даних, модуль збору відомостей про встановлене програмне забезпечення, модуль формування структури взаємодії програмного забезпечення між собою, модуль аналізу поверхні захисту, модуль адміністрування. Додатково введені модуль компараторної ідентифікації для отримування можливості та техніки реалізації кожної з відомих комп'ютерних атак та модуль ситуаційно-текстового предикату для виявлення ситуації і сприйняття її залежно від траєкторії реалізації комп'ютерних атак для визначення можливості реалізації кожної з відомих атак і порівняння з можливостями ефективних засобів захисту.
  • Документ
    Струминний відцентровий насос
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Воропай, Олексій Валерійович; Нескорожений, Артем Олегович; Роговий, Андрій Сергійович; Авершин, Андрій Геннадійович; Біловол, Олександр Васильович; Поваляєв, Сергій Іванович; Шарапата, Андрій Сергійович
    Струминний відцентровий насос містить вихрову камеру, тангенціальний канал живлення, осьовий і тангенціальний канали виходу, осьовий канал живлення у верхній кришці вихрової камери. Над осьовим каналом живлення встановлено бункер сипучого середовища.
  • Документ
    Спосіб роботи поршневого теплового двигуна
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Авраменко, Андрій Миколайович; Бажинов, Олексій Васильович; Воронков, Олександр Іванович; Гуров, Дмитро Анатолійович; Дяченко, Василь Григорович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Черніков, Олександр Вікторович
    Спосіб роботи поршневого теплового двигуна, в одному із циліндрів якого здійснюють процес впуску повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до камери згоряння. Процес згоряння палива здійснюють у зовнішній камері згоряння, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Підігрів стиснутого повітря здійснюється в робочих циліндрах протягом всього робочого циклу двигуна, з використанням електричних нагріваючих елементів висотою від 0,01 до 1 діаметра робочого циліндра, потужністю від 0,001 до 0,5 ефективної потужності поршневого теплового двигуна, встановлених навколо робочих циліндрів і з'єднаних паралельно з джерелом живлення.
  • Документ
    Спосіб роботи поршневого теплового двигуна
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Авраменко, Андрій Миколайович; Бажинов, Олексій Васильович; Воронков, Олександр Іванович; Гуров, Дмитро Анатолійович; Дяченко, Василь Григорович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Черніков, Олександр Вікторович
    Спосіб роботи поршневого теплового двигуна, в одному із циліндрів якого здійснюють процес впуску повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до камери згоряння. Процес згоряння палива здійснюють у зовнішній камері згоряння, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Підігрів стиснутого повітря здійснюється в робочих циліндрах протягом всього робочого циклу двигуна, з використанням електричних нагріваючих елементів висотою від 0,01 до 1 діаметра робочого циліндра, потужністю від 0,001 до 0,5 ефективної потужності поршневого теплового двигуна, встановлених навколо робочих циліндрів і з'єднаних паралельно з джерелом живлення.
  • Документ
    Універсальний інерційний стенд для випробування двигунів автомобілів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Байцур, Максим Вячеславович; Воронков, Олександр Іванович; Подригало, Михайло Абович; Подригало, Надія Михайлівна; Тарасов, Юрій Володимирович; Шеїн, Віталій Сергійович
    Універсальний інерційний стенд для випробування двигунів автомобілів містить масивну чавунну плиту з можливістю розміщення об'єкта випробувань, двигун автомобіля, вал якого через зчеплення та систему валів, зубчастих передач і двох коробок передач пов'язаний з інерційною масою та балансирною машиною. Між двигуном автомобіля і першою коробкою передач на двох шліцьових валах, що розташовані паралельно один до одного, встановлено зубчасту пару з можливістю осьового переміщення поздовжніх шліцьових валів. Один з шліцьових валів через зубчасту передачу і першу коробку передач пов'язаний з балансирною машиною, а також через другу коробку передач - з інерційною масою.
  • Документ
    Поздовжньо-розсувна несуча система автотранспортного засобу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Калініченко, Олександр Петрович; Нагорний, Євген Васильович; Подригало, Михайло Абович; Рогозін, Ігор Віталійович; Солдатенко, Ігор Олегович
    Поздовжньо-розсувна несуча система автотранспортного засобу містить трубчасті елементи, до яких приварені траверси для встановлення кузова та вузлів і механізмів, важелі передні та задні, деталі підвіски коліс та колеса. Трубчасті елементи виконані з можливістю поздовжнього розсування та зсування один відносно одного та додатково містять встановлене стопорне пристосування, а також електромотори за числом коліс.
  • Документ
    Спосіб керування синергетичним приводом гібридного автомобіля при розгоні
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Бажинов, Олексій Васильович; Богомолов, Віктор Олександрович; Краснокутський, Максим Володимирович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Сєріков, Георгій Сергійович
    Спосіб керування синергетичним приводом гібридного автомобіля при розгоні передбачає сумісне використання енергії двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) та електричного двигуна (ЕД) за рахунок їхнього складання у диференційному механізмі та подальшу передачу через коробку передач та головну передачу до ведучих коліс. За рахунок регулювання подачі палива в ДВЗ за допомогою електронного блока керування підтримується швидкісний режим колінчастого вала з постійною кутовою швидкістю. Розгін автомобіля на кожній з передач здійснюють за рахунок зміни напруги живлення ЕД при дії водія на педаль управління на кожній з передач. При досягненні швидкості вала ЕД максимальної величини переключають коробку передач на передачу з меншим передаточним відношенням, а напругу живлення ЕД зменшують до досягнення валом ЕД мінімальної кутової швидкості.
  • Документ
    Пристрій для автоматизованого завантаження ковша фронтального навантажувача
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гурко, Володимир Олександрович; Гурко, Олександр Геннадійович; Кириченко, Ігор Георгійович
    Пристрій для автоматизованого завантаження ковша фронтального навантажувача містить блок датчиків тиску у гідравлічній магістралі керування стріли з ковшем, процесорний блок; інтерфейсний блок, до входу якого підключений вихід блока датчиків тиску, а вихід інтерфейсного блока підключений до входу процесорного блока; датчик кута нахилу фронтального навантажувача відносно горизонту, датчик кута нахилу стріли фронтального навантажувача, виходи яких підключені до входу інтерфейсного блока. блок введення та виведення інформації, вихід якого підключений до входу інтерфейсного блока. Додатково містить датчик кута нахилу ковша фронтального навантажувача, що встановлений на ковші фронтального навантажувача, та виконавчий блок, причому вихід датчика кута підключений через інтерфейсний блок до входу процесорного блока, а вихід процесорного блока підключений через інтерфейсний блок до входу виконавчого блока.
  • Документ
    Струминний відцентровий насос
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Воропай, Олексій Валерійович; Нескорожений, Артем Олегович; Роговий, Андрій Сергійович; Авершин, Андрій Геннадійович; Біловол, Олександр Васильович; Поваляєв, Сергій Іванович; Шарапата, Андрій Сергійович
    Струминний відцентровий насос містить вихрову камеру, тангенціальний канал живлення, осьовий і тангенціальний канали виходу, осьовий канал живлення у верхній кришці вихрової камери. У вихровій камері встановлено циліндричну вставку.
  • Документ
    Механічний дилатометр для визначення температурного коефіцієнта лінійного розширення асфальтобетону в режимі нагріву та охолодження
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Батракова, Анжеліка Геннадіївна; Дорожко, Євген Вікторович
    Дилатометр для визначення температурного коефіцієнта лінійного розширення асфальтобетону складається з робочої камери з кварцового скла, заповненої теплоносієм, системи для вимірювання змін лінійних розмірів асфальтобетонного зразка та терморегуляційної камери. При цьому система для вимірювання змін лінійних розмірів оснащена додатковим електронним індикатором переміщень для контролю сталості зразка протягом випробування, а терморегуляційна камера виконана з можливістю працювати в діапазоні температур від мінус 20 до 40 °C.
  • Документ
    Система управління відключенням циліндрів з урахуванням потужності двигуна
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Дубінін, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Молодан, Андрій Олександрович; Подригало, Михайло Абович; Полтавський, Микола Володимирович; Полянський, Олександр Сергійович; Пушкаренко, Олег Юрійович
    Система управління відключенням циліндрів з урахуванням потужності двигуна містить електронний блок керування електромагнітними клапанами. Застосовано вдосконалений блок керування, пов'язаний з контролером потужності двигуна, при цьому блок керування виконано з можливістю подання команди електромагнітним клапанам відключити відповідну кількість циліндрів залежно від сигналів датчиків контролера потужності двигуна та швидкості руху колісної машини.
  • Документ
    Струминний відцентровий насос
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Воропай, Олексій Валерійович; Нескорожений, Артем Олегович; Роговий, Андрій Сергійович; Авершин, Андрій Геннадійович; Біловол, Олександр Васильович; Поваляєв, Сергій Іванович; Шарапата, Андрій Сергійович
    Струминний відцентровий насос містить вихрову камеру, тангенціальний канал живлення, тангенціальний канал виходу, осьовий канал виходу, встановлений у нижній кришці вихрової камери, осьовий канал живлення, встановлений у верхній кришці вихрової камери, бункер із сипким середовищем, з'єднаний із осьовими каналами. При цьому насос оснащений лопатевим напрямним апаратом, встановленим в осьовому каналі живлення.
  • Документ
    Пристрій для визначення коефіцієнта термоерс металів і сплавів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чернишенко, Олександр Вячеславович; Сопрунов, Володимир Петрович; Фідровська, Наталія Миколаївна
    Пристрій для визначення коефіцієнта термоЕРС металів і сплавів містить холодний та гарячий електроди, елемент порівняння. Елемент порівняння розташований безпосередньо близько до точки контакту електрода зі зразком на відстані 0,3…0,5 мм. Крім того, до складу введені два операційних підсилювачі, з'єднані з відповідними електродами за допомогою мідних дротів, аналого-цифровий перетворювач та мікроконтролер з рідкокристалічним індикатором.
  • Документ
    Спосіб реконструкції тротуарів мостових споруд
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кіслов, Олександр Григорович; Краснов, Сергій Миколайович
    Спосіб реконструкції тротуарів мостових споруд включає влаштування гідроізоляції на монолітну плиту прогонової будови, укладку та фіксацію труб водовідведення і закладних виробів за допомогою бетонної суміші, влаштовують дорожній одяг, установлюють бордюри, до закладних виробів кріплять бар'єри безпеки та перильні огорожі. Для полегшення монолітного тротуару з організацією одночасного водовідведення труби встановлюють поперек тротуару, чергуючи водовідвідні пластикові труби та пластикові труби з заглушками - пустотоутворювачі. Укладають бетонну суміш методом вібраційного укладання в опалубці, що переміщується. Після досягнення бетоном потрібної міцності встановлюють бордюри, які перериваються для відведення поверхневої води через водовідвідні труби, що з'єднуються з колектором.
  • Документ
    Пристрій ежекційного газоповітряного охолоджувача
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Авраменко, Андрій Миколайович; Афонін, Валентин Миколайович; Воронков, Олександр Іванович; Гарячевська, Ірина Василівна; Дмитрієв, Ілля Андрійович; Лєвтєров, Антон Михайлович; Манойло, Володимир Максимович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Подригало, Михайло Абович
    Пристрій ежекційного газоповітряного охолоджувача системи газовихлопу силової установки бронемашини містить ежектор, сопло, вихідна кромка якого виконана з косим зрізом, розташоване в камері змішування, і патрубок відсмоктування пилу, з'єднаний з соплом за допомогою клапана. Подача охолоджуючого повітря до сопла здійснюється крізь додатковий патрубок діаметром від 0,01 до 100 діаметрів патрубку відсмоктування пилу, який сполучає сопло з атмосферою по найкоротшому шляху крізь кришку моторно-трансмісійного відділення і має власний гідравлічний опір від 0,01 до 1 відносно гідравлічного опору патрубка відсмоктування пилу, за допомогою клапана, який керується сигналом від блоку керування, залежно від режиму роботи ежектора.