2024

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/24922

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 31
  • Документ
    Механічний дилатометр для визначення температурного коефіцієнта лінійного розширення асфальтобетону в режимі нагріву та охолодження
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Батракова, Анжеліка Геннадіївна; Дорожко, Євген Вікторович
    Дилатометр для визначення температурного коефіцієнта лінійного розширення асфальтобетону складається з робочої камери з кварцового скла, заповненої теплоносієм, системи для вимірювання змін лінійних розмірів асфальтобетонного зразка та терморегуляційної камери. При цьому система для вимірювання змін лінійних розмірів оснащена додатковим електронним індикатором переміщень для контролю сталості зразка протягом випробування, а терморегуляційна камера виконана з можливістю працювати в діапазоні температур від мінус 20 до 40 °C.
  • Документ
    Система управління відключенням циліндрів з урахуванням потужності двигуна
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Дубінін, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Молодан, Андрій Олександрович; Подригало, Михайло Абович; Полтавський, Микола Володимирович; Полянський, Олександр Сергійович; Пушкаренко, Олег Юрійович
    Система управління відключенням циліндрів з урахуванням потужності двигуна містить електронний блок керування електромагнітними клапанами. Застосовано вдосконалений блок керування, пов'язаний з контролером потужності двигуна, при цьому блок керування виконано з можливістю подання команди електромагнітним клапанам відключити відповідну кількість циліндрів залежно від сигналів датчиків контролера потужності двигуна та швидкості руху колісної машини.
  • Документ
    Струминний відцентровий насос
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Воропай, Олексій Валерійович; Нескорожений, Артем Олегович; Роговий, Андрій Сергійович; Авершин, Андрій Геннадійович; Біловол, Олександр Васильович; Поваляєв, Сергій Іванович; Шарапата, Андрій Сергійович
    Струминний відцентровий насос містить вихрову камеру, тангенціальний канал живлення, тангенціальний канал виходу, осьовий канал виходу, встановлений у нижній кришці вихрової камери, осьовий канал живлення, встановлений у верхній кришці вихрової камери, бункер із сипким середовищем, з'єднаний із осьовими каналами. При цьому насос оснащений лопатевим напрямним апаратом, встановленим в осьовому каналі живлення.
  • Документ
    Пристрій для визначення коефіцієнта термоерс металів і сплавів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чернишенко, Олександр Вячеславович; Сопрунов, Володимир Петрович; Фідровська, Наталія Миколаївна
    Пристрій для визначення коефіцієнта термоЕРС металів і сплавів містить холодний та гарячий електроди, елемент порівняння. Елемент порівняння розташований безпосередньо близько до точки контакту електрода зі зразком на відстані 0,3…0,5 мм. Крім того, до складу введені два операційних підсилювачі, з'єднані з відповідними електродами за допомогою мідних дротів, аналого-цифровий перетворювач та мікроконтролер з рідкокристалічним індикатором.
  • Документ
    Спосіб реконструкції тротуарів мостових споруд
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кіслов, Олександр Григорович; Краснов, Сергій Миколайович
    Спосіб реконструкції тротуарів мостових споруд включає влаштування гідроізоляції на монолітну плиту прогонової будови, укладку та фіксацію труб водовідведення і закладних виробів за допомогою бетонної суміші, влаштовують дорожній одяг, установлюють бордюри, до закладних виробів кріплять бар'єри безпеки та перильні огорожі. Для полегшення монолітного тротуару з організацією одночасного водовідведення труби встановлюють поперек тротуару, чергуючи водовідвідні пластикові труби та пластикові труби з заглушками - пустотоутворювачі. Укладають бетонну суміш методом вібраційного укладання в опалубці, що переміщується. Після досягнення бетоном потрібної міцності встановлюють бордюри, які перериваються для відведення поверхневої води через водовідвідні труби, що з'єднуються з колектором.
  • Документ
    Пристрій ежекційного газоповітряного охолоджувача
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Авраменко, Андрій Миколайович; Афонін, Валентин Миколайович; Воронков, Олександр Іванович; Гарячевська, Ірина Василівна; Дмитрієв, Ілля Андрійович; Лєвтєров, Антон Михайлович; Манойло, Володимир Максимович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Подригало, Михайло Абович
    Пристрій ежекційного газоповітряного охолоджувача системи газовихлопу силової установки бронемашини містить ежектор, сопло, вихідна кромка якого виконана з косим зрізом, розташоване в камері змішування, і патрубок відсмоктування пилу, з'єднаний з соплом за допомогою клапана. Подача охолоджуючого повітря до сопла здійснюється крізь додатковий патрубок діаметром від 0,01 до 100 діаметрів патрубку відсмоктування пилу, який сполучає сопло з атмосферою по найкоротшому шляху крізь кришку моторно-трансмісійного відділення і має власний гідравлічний опір від 0,01 до 1 відносно гідравлічного опору патрубка відсмоктування пилу, за допомогою клапана, який керується сигналом від блоку керування, залежно від режиму роботи ежектора.
  • Документ
    Замкнута технологія отримання мідно-цинкових феритних композитів для ефективної сорбційної очистки гальванічних стічних вод
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Хоботова, Еліна Борисівна; Даценко, Віта Василівна
    Замкнута технологія отримання мідно-цинкових феритних композитів для ефективної сорбційної очистки гальванічних стічних вод включає змішування мідно-цинкових розчинів при нагріванні з сіллю FeSO4·7Н2О і розчином лугу NaOH до рН 10‒10,5, введення реагенту FeSO4·7Н2О у співвідношенні ΣМе2+:Fe2+ = 1:2,5, використання окисника K2S2O8 у співвідношенні Fe2+:K2S2O8=1:1,2, додаткове коригування рН до 10-10,5 на стадії окиснення, відмивання феритів від розчинних сполук. Процес феритизації проводять за температури 60 °C, концентрації солей Cu(ІІ) і Zn(ІІ) у стічних водах дорівнюють 0,25 М, співвідношення ΣМе2+:Fe2+ = 1:2, як окисник також використовують кисень повітря або 35 % розчин гідроген пероксиду, отримані феритні композити зі вмістом феритів - Zn0,7Cu0,5Fe2,7O4, ZnCu0,445Fe3,83O4 або Zn0,51Cu0,5Fe2,1O4 використовують як сорбенти іонів Cu(ІІ) з відпрацьованих технологічних розчинів з поверненням великих об'ємів води в технологічний цикл. При цьому сорбційну обмінну ємність феритних композитів розраховують за рівняннями залежно від рівноважної концентрації іонів Cu(ІІ), а саме: СОЄФК-К = (1,615–0,51Ср)-0,7478; СОЄФК-ГП = (1,411–0,412Ср)-0,952; СОЄФК-ПДС = (2,597–0,818Ср)-0,487
  • Документ
    Гнучка захисна тканина для захисту від електромагнітного випромінювання салонів транспортних засобів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав Петрович; Бажинов, Олексій Васильович
    Гнучка захисна тканина для захисту від електромагнітного випромінювання салонів транспортних засобів являє собою багатошаровий виріб та складається з гнучкої основи у вигляді вуглецевмісного поглинаючого електромагнітні випромінювання матеріалу та принаймні двох шарів, закріплених по обидва боки основи. При цьому обидва шари виконані у вигляді гнучких металевих сіток, одна з яких виконана з мідних ниток, а друга сітка виконана зі сталевих ниток. Крім цього, зазначені сітки електрично поєднані з металевою частиною салону транспортного засобу, яка має заземлюючу стрічку, а металеві сітки не мають електричного поєднання між собою.
  • Документ
    Комбінований синтез високоефективного нанокомпозитного феритного сорбенту для очистки мідьвмісних вод
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Хоботова, Еліна Борисівна; Даценко, Віта Василівна
    Комбінований синтез високоефективного нанокомпозитного феритного сорбенту для очистки мідьвмісних вод включає змішування розчинів, що містить іони важких металів при нагріванні з сіллю Fe(ІІІ) і розчином лугу NaOH, промивання осадів феритів водою, їх сушіння і подальше використання як сорбентів іонів Cu(II). Процес феритизації проводять при використанні відпрацьованих стічних вод гальванічного виробництва з концентраціями іонів 0,25 М Cu(ІІ) + 0,25 М Zn(ІІ) як виробничої сировини методом співосадження з кристалічною сіллю Fe2(SO4)3 (1 М), при нагріванні до температури 60 °C, корегуванням 25 % розчином лугу NaOH до рН 9-10,5, введенням реагенту Na2SO3 (0,3 М) з витримкою 10 хв за температури 62-67 °C. Здійснюють барботаж кисню повітря з отриманням феритного композиту з основними компонентами - феритом FexZnyCuzO4 і гематитом α-Fe2O3, який використовують як сорбент іонів Cu(II) з відпрацьованих технологічних розчинів з поверненням великих об'ємів води в технологічний цикл. При цьому сорбційну обмінну ємність феритного композиту розраховують за рівнянням залежно від рівноважної концентрації іонів Cu(II): СОЄ=(1,747-0,5581Ср)-0,7046.
  • Документ
    Платформа з мультиплікатором, що перетворює кінетичну енергію від натискання в електричну
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Дзюбенко, Олександр Андрійович; Гнатова, Ганна Андріївна; Богдан, Дмитро Іванович
    Електромеханічний пристрій перетворення кінетичної енергії в електричну має корпус з натискною кришкою, в якому співвісно розміщені ротор і статор електрогенератора, при цьому ротор виконано з неодимовими магнітами, ротор обертається відносно своєї осі під дією рейки приводу електрогенератора через циліндричний мультиплікатор, що підвищує кутову швидкість обертання, однакові кінці обмоток статора з'єднані між собою та виходять до електричного випрямляча, який випрямляє змінний струм та заряджає ємнісний нагромаджувач - іоністор, який через діод заряджає акумуляторну батарею, що через вимикач підключається до навантаження. При цьому циліндричний мультиплікатор складається з прямозубих зубчатих коліс, що збільшують коефіцієнт передачі енергії від натискної кришки до двох електрогенераторів.
  • Документ
    Спосіб керування рухом двовісного поворотного візка колісного транспортного засобу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Баулін, Дмитро Станіславович; Гармаш, Вячеслав Петрович; Горєлишев, Станіслав Анатолійович; Нікорчук, Андрій Іванович; Побережний, Андрій Анатолійович; Подригало, Михайло Абович; Яровий, Геннадій Геннадійович
    Спосіб керування рухом двовісного візка колісного транспортного засобу, згідно з яким за рахунок натискання на педаль гальма колісні гальмівні механізми перетворюють це зусилля на опір обертання коліс. Керування рухом здійснюється шляхом створення крутного моменту за рахунок подачі тиску робочої рідини до силового гідроциліндра рульового керування. Для подолання опору повороту за допомогою рульового керування та гальмівного приводу зменшують навантаження на силовий гідроциліндр і сповільнюють рух коліс відповідного борту, створюючи додатковий крутний момент за рахунок почергового використання різниці тягових зусиль на колесах різних бортів, які за величиною пропорційні моменту опору повороту коліс двовісного візка колісного транспортного засобу.
  • Документ
    Спосіб активного балансування при заряді та розряді літій-іонних акумуляторних батарей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гнатов, Андрій Вікторович; Двадненко, Володимир Якович; Дзюбенко, Олександр Андрійович; Сохін, Павло Андрійович
    Спосіб активного балансування при заряді та розряді літій-іонних акумуляторних батарей, що складаються з послідовно включених комірок, із забезпеченням відсутності зарядного струму через комірки, на яких напруга досягла гранично допустимої напруги при заряді, та з забезпеченням відсутності розрядного струму через елементи, якщо хоча б на одному з них напруга опустилася до граничного значення при розряді, з використанням гальванічно- розв'язаних перетворювачів постійної напруги для кожному елемента батареї. Заряд здійснюється в два етапи, в режимі першого етапу, при підключенні оператором зарядного пристрою, заряд для всіх елементів здійснюється від загального потужного джерела зарядного струму з обмеженням загального струму до його номінального значення. Одночасно кожна комірка батареї заряджається ще й від індивідуального джерела зарядного струму, струм якого менший за номінальний струм і який складається з загальним зарядним струмом. Індивідуальні джерела зарядного струму забезпечують на початку обмеження їх зарядного струму, а потім стабілізацію їхньої граничної зарядної напруги комірок. Вхід кожного такого індивідуального джерела при заряді живиться від напруги загального потужного джерела зарядного струму і вихід індивідуального джерела гальванічно розв'язаний з його входом. Другий етап заряду настає тоді, коли буде досягнуто граничне значення зарядної напруги на будь-якій комірці батареї. На другому етапі загальний зарядний струм потужного джерела відключається, а всі комірки продовжують заряджатися від індивідуальних джерел зарядного струму, дозаряджаючи комірки до граничного значення зарядної напруги, при наближенні до якого, зарядний струм комірки плавно знижується; другий етап зарядки закінчується, коли зарядний струм кожної комірки стане меншим за задане значення, і тоді всі індивідуальні джерела будуть відключені. Розряд на навантаження акумуляторної батареї також проводиться в два етапи. На першому етапі маємо загальний розрядний струм, але як тільки на будь-якій комірці напруга знизиться нижче заздалегідь заданого при калібруванні для значення даної комірки, вхід його індивідуального джерела зарядного струму підключається до загальної напруги акумуляторної батареї, індивідуальне джерело починає дозаряджати цю комірку від загальної енергії акумуляторної батареї, так відбувається з кожною коміркою батареї і це продовжується доти, доки в процесі розряду напруга хоча б одної комірки стане менше встановленого мінімально допустимого значення. Тоді розрядний струм буде вимкнений і другий етап розряду закінчується.
  • Документ
    Система керування рухом автономного фронтального навантажувача
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гурко, Олександр Геннадійович
    Система керування рухом автономного фронтального навантажувача складається з блока датчиків для визначення просторово-часового положення та орієнтації фронтального навантажувача на робочому майданчику, блока датчиків для визначення параметрів руху фронтального навантажувача, блока формування траєкторії та блока відтворення траєкторії. Система додатково містить блок визначення стану робочого майданчика, вихід якого сполучений лінією зв'язку зі входом блока формування траєкторії.
  • Документ
    Спосіб керування гібридним автомобілем при розгоні
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Бажинов, Олексій Васильович; Байдала, Владислава Юріївна; Богомолов, Віктор Олександрович; Дубінін, Євген Олександрович; Краснокутський, Максим Володимирович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Сєріков, Георгій Сергійович
    Спосіб керування гібридним автомобілем при розгоні передбачає сумісне використання енергії двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) та електричного двигуна (ЕД) за рахунок їхнього складання у диференціальному механізмі та подальшій передачі до ведучих коліс через коробку передач та головну передачу. У двигуні внутрішнього згоряння забезпечують постійний швидкісний режим при змінній його потужності. Розгін автомобіля здійснюють за рахунок розгону вала електричного двигуна шляхом передачі його руху до ведучих коліс.
  • Документ
    Причіпне плужне обладнання для розкриття підземних сталевих трубопроводів для їх видалення або ремонту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Супонев, Володимир Миколайович; Рагулін, Віталій Миколайович; Кравець, Святослав Володимирович; Нечидюк, Анатолій Анатолійович; Сахаров, Олексій Павлович; Кіріченко, Дмитро Сергійович; Гмиря, Дмитро Іванович
    Причіпне плужне обладнання для розкриття підземних сталевих трубопроводів для їх видалення або ремонту приєднано до тягача та виконано у вигляді землерийного робочого обладнання для зняття шару ґрунту до труби та з її боків. Виконано причіпним до тягача за допомогою рами, на якій прикріплені важіль, двовідвальний плуг, гідроциліндр підйому плуга, опірна лижа, навігаційний пристрій. Лемішна частина плуга має виріз, що охоплює трубу. Плуг додатково обладнаний опорними котками та гідроциліндром регулювання зазору до труби.
  • Документ
    Спосіб визначення характеристик електромагнітних випромінювань рухомого транспортного засобу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кравцов, Михайло Миколайович; Кієнко, Євгеній Генадійович
    Спосіб визначення характеристик електромагнітних випромінювань рухомого транспортного засобу, за яким від сенсорів-датчиків одержують і по відповідних каналах передають інформацію до приймача. Характеристику електромагнітних випромінювань формують у вигляді амплітудно-частотної характеристики за X, Y, Z компонентами, яку синхронізують з сигналами від сенсора швидкості руху транспортного засобу по каналу зв'язку, який попередньо утворюють додатково. При цьому виконують аналого-цифрову обробку всіх одержаних сигналів і передають їх у масштабі реального часу дистанційно по каналах зв'язку до стаціонарного центру обробки інформації.
  • Документ
    Спосіб підвищення поперечної стійкості колісних машин використанням рухомої противаги
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Дубінін, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Яровий, Геннадій Геннадійович
    Спосіб підвищення поперечної стійкості колісних машин, при якому зменшують вертикальні прискорення до значення, меншого за критичне. Зменшення вертикальних прискорень здійснюють за допомогою електронного блока керування, яким подають сигнал на увімкнення електродвигуна, що з великою швидкістю, але на невеликий кут, повертає важіль з закріпленою на ньому противагою у бік, протилежний нахилу колісної машини.
  • Документ
    Сигнальний пристрій для пішоходів з порушеннями зору та слуху
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гурко, Олександр Геннадійович; Шестірко, Федір Анатолійович
    Сигнальний пристрій для пішоходів з порушеннями зору та слуху являє собою плиту з дотиковими зовнішніми індикаторами, яку вмонтовано у тротуар перед регульованим пішохідним переходом. Плита з дотиковими зовнішніми індикаторами вмонтована з можливістю вібрації, причому відсутність, наявність та частота вібрації пов'язані з певною фазою пішохідного світлофора та часом, що залишився до його наступної фази.
  • Документ
    Пристрій подачі повітря у двигун внутрішнього згоряння
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Авраменко, Андрій Миколайович; Афонін, Валентин Миколайович; Воробйов, Дмитро Володимирович; Воронков, Олександр Іванович; Дмитрієв, Ілля Андрійович; Єфремов, Андрій Олександрович; Манойло, Володимир Максимович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Подригало, Михайло Абович; Протектор, Денис Олегович
    Пристрій подачі повітря у двигун внутрішнього згоряння містить компресор для стиснення повітря, накопичувач стисненого повітря, як мінімум один інжектор для вдування повітря у циліндр двигуна внутрішнього згоряння. Містить фільтр очищення повітря, розташований на вході у компресор, пристрій для відділення мастила та вологи з повітря, розташований на виході з компресора та пов'язаний з накопичувачем стисненого повітря, пристрій для редукування тиску повітря, теплообмінник для охолодження повітря та підігрівач повітря, розташовані між накопичувачем стисненого повітря та інжектором, причому пристрій для редукування тиску повітря та інжектор пов'язані з електронним блоком управління. Пристрій містить додаткову ємність об'ємом від 0,1 до 5 робочих об'ємів циліндра двигуна, крізь яку проходить стиснене повітря з пристрою для відділення мастила й вологи з повітря до накопичувача. Додаткова ємність містить штучний цеоліт з розміром гранул від 0,05 до 30 мм для затримання азоту у стисненому повітрі і електромагнітний клапан для випуску накопиченого азоту із цеолітів за сигналом від електронного блока управління.
  • Документ
    Спосіб рекуперації кінетичної енергії транспортного засобу у теплову енергію
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав Петрович; Бажинов, Олексій Васильович
    У способі рекуперації кінетичної енергії транспортного засобу у теплову енергію використовують рух транспортного засобу, а саме його гальмування. Кінетичну енергію транспортного засобу при гальмуванні рекуперують в електричну і використовують її для підзарядки акумуляторної батареї, а надлишок електричної енергії - для одержання компонентів теплової енергії, а саме водню (Н2) - як горючої речовини, та кисню (О2) - як окиснювача, шляхом електролізу води. Одержані компоненти теплової енергії спрямовують у циліндри двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ), окиснюють водень (Н2) - як горючу речовину киснем (О2) з одержанням теплової енергії, рекуперуючи таким чином кінетичну енергію транспортного засобу у додаткову теплову енергію.