Магістерські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3883
Переглянути
Нові надходження
Документ Оцінка впливу рівня форсування на умови роботи поршня транспортного дизельного двигуна типу 4ДТНА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Жуков, Андрій ВіталійовичРозглядаються питання форсування дизеля 4ДТНА. Проводяться розрахункові і експериментальні дослідження впливу форсування на зміни в робочому процесі та тепловому стану поршневої групи. Об'єкт дослідження – робочі процеси дизеля 4ДТНА. Мета роботи: оцінка впливу рівня форсування на умови роботи поршня транспортного дизельного двигуна типу 4ДТНА Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань : – розглянути основні напрямки підвищення ефективних показників у форсованих дизелях; – провести аналіз робочого процесу дизеля; – виконати розрахункове дослідження; – зробити вибір конструкції поршня, матеріалу і технології нанесення теплоізоляційного покриття на стінку камери згорання; – провести експериментальні дослідження.Документ Дослідження бензинового двигуна під час роботи на добавках водню(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Ганцев, Віталій ВолодимировичАктуальним стає і питання різноманіття енергетичних носіїв для автотранспорту. Також очевидно, що рішення багатьох проблем можливе тільки через удосконалення і введення енергозбережних і екологічно чистих технологій на транспорт і застосування екологічно чистих палив. Мета роботи полягає в аналізі впливу додавання водню у бензиновий двигун і як це вплине на економію бензину, збільшення потужності і повному згоранню палива. Досягнення поставленої мети забезпечується рішенням наступних завдань: Провести оцінку впливу водню на вуглеводневоповітряну суміш бензинового двигуна. Виявити можливість підвищення ефективності ДВЗ за рахунок додавання водню. Об'єкт дослідження : ДВЗ з іскровим запаленням. Предмет дослідження : процес згорання паливо-повітряної суміші з додаванням водню.Документ Математична модель гібридної силової установки на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Махиненко, Богдан ГеннадійовичОб’єкт дослідження – робочі процеси комбінованої силової установки. Мета дослідження – розрахунок показників гібридної силової установки на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35 за математичною моделлю. Задачами дослідження є аналіз напрямів розвитку конструкцій сучасних екологічно чистих силових установок автомобілів; проведення математичного моделювання двигуна внутрішнього згоряння, який працює на стисненому газі; проведення математичного моделювання пневматичного поршневого двигуна; розрахунок економічного ефекту від впровадження розробки. Методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів.Документ Вибір двигуна бензогенератора та дослідження його робочого процесу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Датченко, Сергій ВасильовичЗастосований спосіб дозволяє покращити наповнення циліндра свіжим зарядом, що своєю чергою підвищує потужність двигуна та загалом його техніко-економічні та експлуатаційні показники. Об’єкт дослідження – робочі процеси бензогенераторної установки. Мета роботи: аналіз можливостей створення на рівні сучасних технологій двоциліндрового двигуна для моторгенератора з наддувом від поршневого компресора, конкретно, розробка та аналіз конструктивних компонувальних схем двигуна. Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань: - розгляд методів надуву; - розрахунок та проектування ДВЗ; - розрахунок, вибір та аналіз схеми поршневого компресора; - аналіз врівноваження ДВЗ; - розробка компонувальних схем двигуна з наддувом від поршневого компресора.Документ Визначення потрібного перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного дизеля 6ДТНА1(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Калюжний, Антон ЮрійовичОб’єкт дослідження. Вітчизняний високообертовий автомобільний дизель 6ДТНА1 потужністю 110 кВт. Мета дослідження. Метою даного дослідження є моделювання перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного двигуна та цільове формування цієї характеристики конкретно для вітчизняних дизелів 6ДТНА1М та 6ДТНА1 у широкому діапазоні частот обертання. Методи дослідження: методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів і теоретичних основах обробки даних засобами математичної моделі планування експерименту. Підсумкове формування ЗШХ дизелів 6ДТНА1М та 6ДТНА1 виконано з використанням університетської (ХНАДУ) моделі Грицюка – Овчиннікова, яка розроблена на кафедрі двигунів внутрішнього згоряння.Документ Вибір і обґрунтування методики дослідження техніко-економічних показників вітчизняних дизелів розмірності 8,8/8,2, що перекривають діапазон потужності 25-150 кВт, під час стендових випробувань(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кульминський, Олександр ОлександровичОб’єкт дослідження - Дослідний зразок дизеля 4Ч8,8/8,2 багатоцільового призначення. Можливість установки даного двигуна при ремонтах з модернізацією військових автомобілів типу М1 та М3 різних марок, виготовленні перспективних військових автомобілів різних типів та призначення вантажопідйомністю до 1,5 т і нових автомобілів та автобусів цивільного призначення з дизельним двигуном. Мета дослідження. Метою даного дослідження є розробка методики, за допомогою якої можливо достовірно визначати техніко-експлуатаційні параметри дизеля в ході стендових випробувань, визначити раціональну комплектацію ситеми газоповітропостачання для досягнення потужності 100 кВт. Методи дослідження: методи дослідження базуються на типових методиках визначення показників двигунів внутрішнього згоряння. Предмет дослідження. Характеристики високообертового дизеля, характеристики газоповітропостачання, що визначають ефективні показники двигуна, номінальну ефективну потужність.Документ Розробка принципових конструкцій паливної системи для вітчизняних дизелів розмірності 8,8/8,2 , що перекривають діапазон потужності 25-150 кВт(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Стоянов, Богдан ДмитровичОб’єкт дослідження - Паливна апаратура параметричного ряду високообертових дизелів потужністю від 17,5 до 150 кВт. Мета дослідження. Метою даного дослідження є розробка принципової конструкції системи паливоподачі з електронним керуванням для вітчизняних дизелів розмірності 8,8/8,2 що перекривають діапазон потужності 25-150 кВт. Методи дослідження: Математичне моделювання процесів що відбуваються в паливній апаратурі дизеля з акумуляторною паливною системою. Предмет дослідження. Характеристики паливоподачі дизелів параметричного ряду, що визначають еколого-економічні показники двигунів.Документ Визначення потрібного перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного дизеля 6ДТНА2(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Сусла, Анастасія ОлександрівнаОб’єкт дослідження Вітчизняний високообертовий малолітражний дизель 6ДТНА2 потужністю 129 кВт. Мета дослідження. Метою даного дослідження є моделювання перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного двигуна та цільове формування цієї характеристики конкретно для вітчизняних дизелів 6ДТНА2 М та 6ДТНА2 у широкому діапазоні частот обертання колінчастого вала. Методи дослідження. Методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів і теоретичних основах обробки даних засобами математичної моделі планування експерименту. Підсумкове формування ЗШХ дизелів 6ДТНА2 М та 6ДТНА2 виконано з використанням університетської (ХНАДУ) моделі Грицюка – Овчиннікова, яка розроблена на кафедрі двигунів внутрішнього згоряння.Документ Підвищення техніко-економічних показників дизеля Cursor 8,7 IVECO застосуванням турбокомпресора компанії Garret Corp. та промохолодження(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Федорченко, Микола СергійовичОб'єктом дослідження є робочий процес дизеля Сursor 8,7, форсованого газотурбіннім наддувом і повітряно-повітряним охолоджувачем наддувочного повітря, який встановлюється на колісний транспортний засіб категорії N3. Мета роботи полягає в підвищенні техніко-економічних показників робочого процесу форсованого дизеля Сursor 8,7 за рахунок раціонального вибору конструктивних і режимних параметрів турбокомпресора та повітро-повітряного охолоджувача наддувочного повітря, для підвищення щільності заряду та зменшення тепло-напруження деталей ЦПГ. Методи дослідження. Робота виконана за рахунок огляду патентних і літературних джерел, методами теоретичних і експериментальних досліджень. В роботі автором розглядається використання перспективної паливної апаратури іноземного виробництва компанії Bosch (Німеччина), для здійснення розподіленого впорскування палива у циліндри дизеля Cursor 8.7 (Італія) та одночасно задіяти турбокомпресор компанії Garret Coop. (США) з надвисоким ступенем наддуву у равлику компресорної частини ТКР і повітряно-повітряний охолодник наддувочного повітря, яке надходить у циліндри ДВЗ, та застосувати форсований турбодизель на колісному транспортному засобі категорії N3, на вітчизняному магістральному тягачі. Предметом дослідження є вплив надвисокого ступеню наддуву в компресорній частині ТКР, коефіцієнту надлишку повітря, промохолодження стиснутого повітря після компресора на екологічні і техніко-економічні показники та тепло-напруженість деталей «жарового» пояса деталей циліндропоршневої групи високо-форсованого дизеля.Документ Вдосконалення системи приводу повітророзподільних клапанів пневмодвигуна на базі двигуна 4Ч 9,2/9,2(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Сироватський, Леонід ВіталійовичОб’єкт дослідження — робочі процеси пневмодвигуна як допоміжного силового агрегату комбінованої енергетичної установки міського автомобіля. Предмет дослідження — методи дослідження робочих процесів пневмодвигуна комбінованої енергетичної установки міського автомобіля. Мета — вдосконалення системи приводу повітророзподільних клапанів пневмодвигуна на базі двигуна 4Ч 9,2/9,2. Задачі дослідження: 1. Провести аналіз видів управління газорозподілом. 2. Провести розрахунок робочого процесу пневмодвигуна з гідравлічним приводом клапанів. 3. Розробити загальний вид клапанного механізма з гідравлічним приводом клапанів. 4. Провести техніко-економічне обґрунтування проекту. Проведено аналіз систем газорозподілу. Розглянуто як і старі, первинні системи для двотактних двигунів з продувочними щілинами, так і для чотиритактного двигуна з золотниковим газорозподілом. Також розглянуто нові системи, такі як ГРМ з електромагнітним клапаном, ГРМ з пневмоклапаном, ГРМ з гідравлічним клапаном. Обрано електрогідравлічні клапана; Розроблено клапанний механізм з гідравлічним приводом клапанів. Двигун було переведено на два такти. Визначено конструктивні особливості клапанного механізму.Документ Дослідження резонансного наддуву дизеля 6 Ч 15/15(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кульбачний, Євгеній ІвановичРезонансний надув дозволяє покращити наповнення циліндра свіжим зарядом, що своєю чергою підвищує потужність двигуна та загалом його техніко-економічні та експлуатаційні показники. Об’єкт дослідження – робочі процеси дизельного двигуна. Мета роботи: дослідження резонансного наддуву дизельного двигуна 6Ч 15/15. Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань: - виконати аналіз систем що використовують хвильові явища у впускному тракті дизельного двигуна; - провести розрахункові дослідження з метою вибору раціональних параметрів впускного тракту, що забезпечують найкраще наповнення циліндрів; - провести розробку експериментального методу дослідження системи налаштованого впуску з можливістю реєстрації та обробки швидкозмінних процесів в ДВЗ. - виконати техніко-економічне обґрунтування роботи.Документ Дослідження гібридної силової установки на базі чотиритактного ДВЗ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Алавердов, Дмитро АндрійовичВ роботі приведено розробки з конвертації автомобільного двигуна на базі двигуна 4Ч8,8/8,2 в гібридну силову установку, яка працює як двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) з додатковими тактами і пневмодвигун. Проведено аналіз конструкцій гібридних установок з пневмодвигуном. Наведені порівняльні характеристики зі звичайними ДВЗ. Проведено розрахунок робочого процесу пневмодвигуна. Обрана оптимальний режим його роботи. Виконано оцінку економічної ефективності розробки. Частина проекту присвячена методам поліпшення екологічних показників і зниження експлуатаційних витрат за рахунок конвертації ДВЗ в гібридну силову установку.Документ Дослідження характеристик ДВЗ, що працює на твердому паливі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Рєзніков, Іван АртемовичОб’єктом дослідження – характеристики ДВЗ, що працює на твердому паливі. Мета роботи - Аналіз отриманих лабораторних даних, що впливають на гранулометричне розподіл частинок вугілля в водовугільної суспензії (ВВС). Характеристики та режими приготування ВВС на основі комбінації кам'яного та бурового вугілля. Застосувати технології низькотемпературного вихрового спалювання в адіабатичних камерах згоряння. Проведено розрахунок спалювання ВВС в ДВЗ.Документ Покращення техніко-економічних показників двигуна МеМЗ-307 шляхом модернізації механізму газорозподілу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Кондратенко, Володимир ОлексійовичОб’єкт дослідження – процеси газообміну автомобільного двигуна МеМЗ-307. Мета дослідження. Покращення потужносних, економічних та екологічних показників двигуна МеМЗ-307 за рахунок використання сучасної схеми газорозподільного механізму. Методи дослідження: методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів. Метод розрахунку робочого процесу двигунів внутрішнього згоряння використаний для визначення техніко-економічних показників двигуна МеМЗ-307.Документ Мініелектростанція на базі двигуна з іскровим запалюванням та внутрішнім сумішоутворенням(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Авраменко, Андрій РомановичМетою дослідження є покращення внутрішньоциліндрових процесів у двотактному двигуні 1Д 8,2/8,7 з іскровим запалюванням оснащеного системою безпосереднього впорскування палива. Об'єкт досліджень – результати розрахунків робочих процесів двотактного двигуна з іскровим запалюванням та безпосереднім впорскуванням палива. Предмет досліджень – індикаторні й ефективні показники двотактного двигуна з іскровим запалюванням та безпосереднім впорскуванням палива, процеси газообміну та внутрішнього сумішоутворення.Документ Покращення техніко-економічних показників двигуна Honda GX-25 за рахунок використання мікропроцесорної системи керування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Микитенко, Олександр ОлександровичОб’єкт дослідження - параметри перспективних двигунів для участі в змаганнях Shell Eco-marathon. Мета дослідження. Метою даного дослідження є адаптація мікропроцесорної системи керування для роботи в складі модернізованого двигуна Honda GX-25. Методи дослідження: методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів. Метод розрахунку робочого процесу двигунів внутрішнього згоряння використаний для визначення техніко-економічних показників модернізованого двигуна.Документ Вільнопоршневий двигун з іскровим запалюванням для мініелектростанції(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Тютюнник, Дмитро ВадимовичМетою даного дослідження є визначення комбінації параметрів вільнопоршневого двотактного двигуна з іскровим запалюванням, що дозволяє забезпечити найвищу його ефективність. Об'єктом досліджень є робочі процеси двотактного вільнопоршневого двигуна з іскровим запалюванням зі здвоєними поршнями та системою безпосереднього впорскування палива: газообмін, стиснення, згоряння, розширення, випуск, наповнення. Предмет досліджень – термічний ККД, індикаторні та ефективні показники вільнопоршневого двигуна з іскровим запалюванням, ККД мініелектростанції.Документ Досягнення необхідних техніко-економічних показників двигуна 4Ч 8,2/7,1 за рахунок зміни ступеня стиснення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Кобернюк, Тетяна ВолодимирівнаВ роботі виконано розрахунки автомобільного двигуна потужністю 65 кВт на базі двигуна 4Ч 8,2/7,1, обладнаного системою зміни ступеня стиснення. Частина проекту присвячена методам поліпшення екологічних показників і зниження експлуатаційних витрат автомобільного двигуна за рахунок застосування системи зміни ступеня стиснення. Проведено аналіз конструкцій систем зміни ступеня стиснення. Проведено розрахунок робочого процесу двигуна із змінним ступенем стиснення ε = 9...15. Обрана оптимальна ступінь стиснення для даного двигуна. Через те, що такі двигуни варто оснащувати системою безпосереднього впорскування палива, розрахункове дослідження виконувалося з урахуванням цього фактору. Виконано оцінку економічної ефективності розробки.Документ Покращення техніко-економічних показників двигуна 4Ч 8,2/7,1 шляхом застосування наддуву(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Хільковець, Павло ВолодимировичВ роботі приведено розробки з удосконалення двигуна 4Ч 8,2/7,1 за допомогою застосування системи газотурбінного наддуву. Проведено аналіз конструктивних рішень систем і агрегатів наддуву. Наведені порівняльні характеристики базового і модернізованого ДВЗ. Проведено розрахунок робочого процесу з системою наддуву. Обрано турбокомпресор та виконано його розрахункове дослідження. Виконано оцінку економічної ефективності розробки.Документ Поліпшення екологічних показників легкового двигуна МеМЗ – 307 застосуванням мікропроцесорної системи подачі газу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Тарановський, Віктор ВіталійовичОб’єктом дослідження є процес згоряння газового двигуна 4ГЧ 7,5/7,35 з іскровим запалюванням та розподільною подачею палива, конвертованого з двигуна МеМЗ-307, який встановлюється на легковий автомобіль. Мета роботи полягає в поліпшенні екологічних та техніко-економічних показників робочого процесу конвертованого ДВЗ за рахунок раціонального вибору конструктивних і режимних параметрів та застосуванню мікропроцесорної системи подачі газу. Метод дослідження. Робота виконана за рахунок огляду патентних і літературних джерел, методами теоретичних і експериментальних досліджень. В роботі автором розглядається застосування перспективної паливної апаратури іноземного виробництва, для здійснення розподіленого впорскування палива у двох-паливний двигун МеМЗ-307 та «чисто» газовий ДВЗ 4ГЧ 7,5/7,35 для вітчизняного малолітражного легкового автомобілю, за рахунок застосування мікропроцесорної системи подачі газу. В роботі розглядаються питання використання стислого і скрапленого природного газу у якості моторного палива. Робота пов'язана з раціональним вибором та обґрунтуванням параметрів, що визначають процес згоряння газового ДВЗ із іскровим запалюванням. Предметом дослідження є оцінка впливу ступеню стиску, коефіцієнту надлишку повітря, кута випередження запалювання, головного вузла розподільної газової системи живлення – електромагнітного дозатору на екологічні і техніко-економічні показники газового двигуна.