Магістерські роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3883

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 39
  • Документ
    Дослідження впливу параметрів паливного струменя на інтенсивність перебігу процесів внутрішнього сумішоутворення в двигуні 1Д 8,2/8,7 з іскровим запалюванням
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Мовчан, Олексій Петрович
    Мета досліджень – покращення внутрішньоциліндрових процесів у двотактному двигуні 1Д 8,2/8,7 з іскровим запалюванням оснащеного системою безпосереднього впорскування бензина. Об'єкт досліджень – результати розрахунків робочих процесів двотактного двигуна з іскровим запалюванням та безпосереднім впорскуванням бензина. Предмет досліджень – індикаторні й ефективні показники двотактного двигуна з іскровим запалюванням та безпосереднім впорскуванням бензина, процеси газообміну та внутрішнього сумішоутворення.
  • Документ
    Визначення впливу конструктивних особливостей надпоршевої порожнини двигуна 1Д 8,2/8,7 на інтенсивність руху робочого тіла в камері згоряння
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Журавель, Олег Анатолійович
    Метою даного дослідження є аналіз впливу конструктивних характеристик надпоршневої порожнини автомобільного двигуна з примусовим запалюванням моделі 1Д 8,2/8,7 (потужністю 10 кВт) на інтенсивність руху робочого тіла в камері згоряння. У роботі проведено аналіз методів організації робочого процесу у двотактних двигунах з іскровим запалюванням, які застосовують систему безпосереднього впорскування пального. Здійснено розрахунок робочого циклу та визначено техніко-економічні показники. Особлива увага була приділена дослідженню конструктивних параметрів надпоршневої порожнини та їх впливу на динаміку робочого тіла в камері згоряння, що дало змогу обґрунтувати можливий економічний ефект від запропонованих удосконалень.
  • Документ
    Вдосконалення показників автомобільного двигуна за рахунок застосування стисненого повітря
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чулков, Віталій Михайлович
    Об'єкт дослідження – робочі процеси в циліндрі поршневого двигуна автомобільного призначення. Мета дипломної роботи – дослідження параметрів бензинового двигуна з системою наддуву. Методи дослідження – фундаментальні положення теорії термодинаміки і теплопередачі. Методи математичного моделювання робочих процесів та методи визначення показників роботи двигуна із застосуванням сучасного програмного забезпечення. В роботі приведено розробки з модернізації бензинового двигуна 4Ч 9,2/9,2 шляхом організації подачі в циліндр стисненого повітря. Проведено аналіз ДВЗ з традиційними системами наддуву. Проведено розрахунок робочого процесу двигуна. Обраний діапазон зміни ступеня підвищення тиску повітря на впуску. Частина проекту присвячена розрахунку економічної доцільності виконання модернізації.
  • Документ
    Вдосконалення системи живлення газодизельних двигунів автотракторного призначення
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чачхалія, Меджит Оттарович
    Об'єктом дослідження є дизельний двигун автотракторного призначення під час роботи в газодизельному режимі. Мета роботи полягає в підвищенні ефективності використання автотракторної техніки шляхом удосконалення системи живлення газодизельного двигуна. Методи дослідження. Теоретичне дослідження виконане з урахуванням методів математичного моделювання, термодинаміки, теорії управління. Експеримент проведено на основі апробованих методик. В роботі автором встановленні закономірностей зміни енергетичних показників газодизельного двигуна від параметрів складу комбінованої горючої суміші, обґрунтуванні оптимальних параметрів системи паливоподачі та величини запальної дози; розроблений пристрій подачі запальної дози, що забезпечує повне завантаження трактора, оснащеного газодизельним двигуном, відповідно до його тягового класу на енергоємних сільськогосподарських операціях. Результати досліджень дозволяють забезпечити стійку роботу дизельного та газодизельного процесів без внесення конструктивних змін до дизельного двигуна і можуть бути використані при проектуванні систем живлення газодизельних двигунів на виробничих підприємствах, що займаються переведенням роботи автомобільних та тракторних дизельних двигунів на природний газ. Предметом дослідження є закономірності зміни характеристик двигуна автотракторного призначення під час газозаміщення дизельного палива.
  • Документ
    Вдосконалення системи паливоподачі газодизелів для мобільної техніки в АПК
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Плигун, Максим Сергійович
    Об'єктом дослідження є процес терморегулювання в системі паливоподачі газодизеля, і сама система. Мета роботи полягає в поліпшенні екологічних та економічних показників газодизелів, встановлених на сільськогосподарській техніці. Методи дослідження. Теоретичні дослідження виконані на підставі законів стану ідеальних та реальних газів, а також механіки їхнього руху. Експериментальні дослідження проведені з використанням загальних методик проведення випробувань дизельних двигунів, застосовуючи сучасні прилади та обладнання. Результати досліджень опрацьовано з використанням методів математичної статистики. В результаті теоретичного та експериментального дослідження визначено залежність показників ефективності роботи системи паливоподачі газодизельного двигуна. Обґрунтовано оптимальні показники роботи системи паливоподачі. Встановлено ефективність та доцільність застосування системи паливоподачі газодизельного двигуна. Предметом дослідження є закономірності зміни експлуатаційних показників роботи газодизельних ДВЗ від температури компонентів палива у системі подачі.
  • Документ
    Покращення параметрів сумішоутворення, згоряння, паливоподачі шляхом узгодження форми камери згорання при форсуванні автотракторного дизеля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Пігарєв, Денис Олегович
    Метою дослідження є розробка технічних рішень щодо забезпечення найкращих індикаторних показників робочого циклу за рахунок якісного сумішоутворення та згоряння шляхом узгодження форми камери згоряння з параметрами паливоподачі при форсуванні транспортного дизеля. У роботі виконано покращення параметрів сумішоутворення, згоряння, паливоподачі. Виявлено закономірності розвитку паливних факелів при різних умовах упорскування паливною апаратурою акумуляторного типу, отримані під час експериментальних досліджень. Виявлено закономірності зміни параметрів робочого циклу при форсуванні транспортного дизеля типу 4ЧН15/16 з урахуванням реальної динаміки розвитку паливних факелів паливною апаратурою акумуляторного типу.
  • Документ
    Реалізації двохстадійного згоряння палива в вітчизняних дизелях розмірності 8,8/8,2 шляхом модернізації паливної системи
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Москаленко, Олександр Олександрович
    Об’єкт дослідження - Робочий процес дизеля розмірності Ч8,8/8,2 в якому реалізовано двостадійне згоряння. Вплив паливоподачі на нього. Мета дослідження - Метою даної роботи є оцінка ефективності застосування двоступеневого впорскування палива для отримання двостадійного згоряння в циліндрі дизеля для двигуна типу Ч8,8/8,2. Методи дослідження: Математичне моделювання процесу згоряння та процесів що відбуваються в паливній апаратурі дизеля. Предмет дослідження: Параметри що визначають процес згоряння дизеля. Характеристики паливоподачі дизелів параметричного ряду, що визначають еколого-економічні показники двигунів. У роботі запропоновано оригінальну схему механічної паливної апаратури, яка дозволяє реалізувати двостадійне згоряння палива в дизелі. Перед цим було виконано аналіз сучасних схем паливної апаратури дизелів, що дозволило визначити основні напрямки для модернізації вітчизняних високообертових дизелів розмірності 8,8/8,2. В роботі запропоновано методику розрахунку паливоподачі та згоряння, а також проведені відповідні розрахунки із застосуванням сучасних інструментів. Запропоноване рішення дозволяє отримати конкурентоспроможні економічні та екологічні показники в вітчизняних двигунах.
  • Документ
    Особливості застосування рослинних олій в якості палива для дизелів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кудь, Кирило Валерійович
    Об’єкт дослідження - процеси які відбуваються у тракторному дизельному двигуні Д245 при використанні палив рослинного походження. Мета дослідження - Визначити особливості застосування рослинних олій в якості палива для дизелів. Запропонувати конструктивні рішення для модернізації двигуна. Предмет дослідження: параметри двигуна Д245.5 та його систем при використанні ріпакової олії в якості палива. В роботі проведено аналіз особливостей використання рослинних олів в якості палива для дизеля. Проведено аналіз і вибір основних конструктивних параметрів двигуна. Обґрунтуванні параметри конструктивних елементів дизеля, що дозволяють змінити паливо нафтового походження на паливо рослинного походження. Виконано розрахунки робочих процесів базового та модернізованого двигунів. Наведений економічний розрахунок доцільності застосування ріпакової олії в якості палива для дизеля.
  • Документ
    Вибір системи наддуву та схеми підключення її агрегатів для автомобільного дизеля 6ДТНА1М
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Коваленко, Дмитро Ігорович
    Об’єкт дослідження. Вітчизняний високообертовий автомобільний дизель 6ДТНА1М подвійного призначення. Мета дослідження. Вибір схеми підключення агрегатів системи наддуву дизеля 6ДТНА1М для забезпечення потрібного перебігу зовнішньої швидкісної характеристики тиску наддуву. Методи дослідження. Методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів і теоретичних основах обробки даних засобами математичної моделі планування експерименту. В роботі використано авторський програмний продукт кафедри ДВЗ ХНАДУ «Approximation_LSM».
  • Документ
    Конвертація дизеля у гібридну силову установку
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Коваленко, Владислав Олександрович
    Об'єкт дослідження – робочі процеси в циліндрі поршневого пневмодвигуна автомобільного призначення. Мета дипломної роботи – дослідження параметрів гібридної установки автомобіля, отриманої шляхом конвертації з дизеля. Методи дослідження – фундаментальні положення теорії термодинаміки і теплопередачі. Під час виконання роботи були використані методи математичного моделювання робочих процесів та методи визначення показників роботи пневмодвигуна із застосуванням сучасного програмного забезпечення. В роботі приведено розробки з конвертації в гібридну силову установку автомобільного дизеля 4Ч 9,4/10,0, яка працює як двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) і пневмодвигун. Проведено аналіз конструкцій гібридних установок з пневмодвигуном. Проведено розрахунок робочого процесу пневмодвигуна. Обраний оптимальний режим його роботи. Частина проекту присвячена розрахунку економічної доцільності виконання конвертації.
  • Документ
    Зниження динамічності газів, що відпрацювали при роботі на альтернативних паливах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гуров, Дмитро Анатолійович
    У магістерській роботі виконано розрахунки силової установки потужністю 20 кВт на базі двигуна 2 Ч 10,5/12, що працює на альтернативному паливі. Проведено аналіз її роботи на етанолі та ріпаковій олії, а також виконано оцінку економічної ефективності розробки. Об'єктом дослідження є силова установка, в якій застосовується альтернативне паливо. Мета дослідження: покращення екологічних показників дизельного двигуна шляхом зниження димності відпрацьованих газів при роботі на етанолі та ріпаковій олії. Завдання дослідження: - провести аналіз розрахунків лабораторно-стендових та теоретичних досліджень впливу використання етанолу та ріпакової олії на димність відпрацьованих газів дизеля 2Ч 10,5/12,0; - провести дослідження розрахунків за математичною моделлю утворення сажі в циліндрі при роботі дизеля 2Ч 10,5/12,0 на етанолі та ріпаковій олії; - здійснити аналіз розрахунків показників вмісту сажі при роботі дизеля 2Ч 10,5/12,0 на етанолі та ріпаковій олії та перевірити адекватність виконаних розрахунків; - здійснити розрахунок економічної ефективності застосування вдосконалення двигуна 2Ч 10,5/12,0.
  • Документ
    Дослідження режимів роботи гібридної силової установки на базі ДВЗ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гук, Нікіта Ігорович
    В роботі приведено розробки з конвертації автомобільного двигуна на базі двигуна 4Ч 9,2/9,2 в гібридну силову установку, яка працює як двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) і пневмодвигун. Проведено аналіз конструкцій гібридних установок, в тому числі і з пневмодвигуном. Наведені порівняльні характеристики зі звичайними ДВЗ. Проведено розрахунок робочих процесів основного і допоміжного двигунів ГСУ. Обрана кращий режим її роботи. Виконано оцінку економічної ефективності розробки. Частина проекту присвячена методам покращення екологічних показників і зниження експлуатаційних витрат за рахунок конвертації ДВЗ в гібридну силову установку.
  • Документ
    Застосування альтернативних палив у гібридних силових установках міського автомобіля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Бородін, Олександр Валерійович
    В магістерській роботі виконано розрахунки гібридного двигуна потужністю 84 кВт на базі двигуна 4 Ч 10,5/12, ДВЗ якого працює на альтернативному паливі. Проведено аналіз конструкцій гібридних силових установок. Проведено розрахунок робочого процесу ДВЗ який працює на альтернативному паливі. Виконано оцінку економічної ефективності розробки. Робота присвячена методам поліпшення екологічних показників і зниження експлуатаційних витрат автомобільного двигуна за рахунок використання в гібридних двигунах альтернативних палив. Об'єктом дослідження є гібридна силова установка, в якій застосовується альтернативне паливо. Метою роботи є вивчення перспектив застосування альтернативних палив у гібридних силових установках для виявлення можливостей підвищення її ефективності роботи. Досягнення поставленої мети забезпечується рішенням наступних завдань: – проведено аналіз літератури по застосуванню гібридних силових установок; – виконано розрахунок двигуна, який працює на альтернативному паливі; – проведено аналіз експериментального дослідження двигуна на альтернативному паливі у складі гібридної силової установці.
  • Документ
    Зниження токсичності відпрацьованих газів дизеля за рахунок удосконалення комплексної системи очищення.
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Бойко, Деніс Сергійович
    В магістерській роботі виконано дослідження двигуна внутрішнього згоряння з газотурбінним наддувом, оснащений додатковим регульованим джерелом тепла. Проведено аналіз його розрахункових і експериментальних досліджень. Виконано оцінку економічної ефективності розробки. Метою дисертації є розробка способу поліпшення характеристик поршневих двигунів внутрішнього згоряння за рахунок використання додаткового джерела теплової енергії, який може бути використаний як каталітичний нейтралізатор відпрацьованих газів. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: - проаналізувати склад вихлопних газів двигуна внутрішнього згоряння і систем доочищення відпрацьованих газів; - визначити розрахунковим шляхом ефективність методу поліпшення характеристик двигуна внутрішнього згоряння з використанням додаткового джерела теплової енергії; - проаналізувати результати експериментальних досліджень двигуна з додатковим джерелом тепла. Об’єкт дослідження. Поршневий двигун внутрішнього згоряння з газотурбінним наддувом, оснащений додатковим регульованим джерелом тепла.
  • Документ
    Оцінка впливу рівня форсування на умови роботи поршня транспортного дизельного двигуна типу 4ДТНА
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Жуков, Андрій Віталійович
    Розглядаються питання форсування дизеля 4ДТНА. Проводяться розрахункові і експериментальні дослідження впливу форсування на зміни в робочому процесі та тепловому стану поршневої групи. Об'єкт дослідження – робочі процеси дизеля 4ДТНА. Мета роботи: оцінка впливу рівня форсування на умови роботи поршня транспортного дизельного двигуна типу 4ДТНА Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань : – розглянути основні напрямки підвищення ефективних показників у форсованих дизелях; – провести аналіз робочого процесу дизеля; – виконати розрахункове дослідження; – зробити вибір конструкції поршня, матеріалу і технології нанесення теплоізоляційного покриття на стінку камери згорання; – провести експериментальні дослідження.
  • Документ
    Дослідження бензинового двигуна під час роботи на добавках водню
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Ганцев, Віталій Володимирович
    Актуальним стає і питання різноманіття енергетичних носіїв для автотранспорту. Також очевидно, що рішення багатьох проблем можливе тільки через удосконалення і введення енергозбережних і екологічно чистих технологій на транспорт і застосування екологічно чистих палив. Мета роботи полягає в аналізі впливу додавання водню у бензиновий двигун і як це вплине на економію бензину, збільшення потужності і повному згоранню палива. Досягнення поставленої мети забезпечується рішенням наступних завдань: Провести оцінку впливу водню на вуглеводневоповітряну суміш бензинового двигуна. Виявити можливість підвищення ефективності ДВЗ за рахунок додавання водню. Об'єкт дослідження : ДВЗ з іскровим запаленням. Предмет дослідження : процес згорання паливо-повітряної суміші з додаванням водню.
  • Документ
    Математична модель гібридної силової установки на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Махиненко, Богдан Геннадійович
    Об’єкт дослідження – робочі процеси комбінованої силової установки. Мета дослідження – розрахунок показників гібридної силової установки на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35 за математичною моделлю. Задачами дослідження є аналіз напрямів розвитку конструкцій сучасних екологічно чистих силових установок автомобілів; проведення математичного моделювання двигуна внутрішнього згоряння, який працює на стисненому газі; проведення математичного моделювання пневматичного поршневого двигуна; розрахунок економічного ефекту від впровадження розробки. Методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів.
  • Документ
    Вибір двигуна бензогенератора та дослідження його робочого процесу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Датченко, Сергій Васильович
    Застосований спосіб дозволяє покращити наповнення циліндра свіжим зарядом, що своєю чергою підвищує потужність двигуна та загалом його техніко-економічні та експлуатаційні показники. Об’єкт дослідження – робочі процеси бензогенераторної установки. Мета роботи: аналіз можливостей створення на рівні сучасних технологій двоциліндрового двигуна для моторгенератора з наддувом від поршневого компресора, конкретно, розробка та аналіз конструктивних компонувальних схем двигуна. Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань: - розгляд методів надуву; - розрахунок та проектування ДВЗ; - розрахунок, вибір та аналіз схеми поршневого компресора; - аналіз врівноваження ДВЗ; - розробка компонувальних схем двигуна з наддувом від поршневого компресора.
  • Документ
    Визначення потрібного перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного дизеля 6ДТНА1
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Калюжний, Антон Юрійович
    Об’єкт дослідження. Вітчизняний високообертовий автомобільний дизель 6ДТНА1 потужністю 110 кВт. Мета дослідження. Метою даного дослідження є моделювання перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного двигуна та цільове формування цієї характеристики конкретно для вітчизняних дизелів 6ДТНА1М та 6ДТНА1 у широкому діапазоні частот обертання. Методи дослідження: методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів і теоретичних основах обробки даних засобами математичної моделі планування експерименту. Підсумкове формування ЗШХ дизелів 6ДТНА1М та 6ДТНА1 виконано з використанням університетської (ХНАДУ) моделі Грицюка – Овчиннікова, яка розроблена на кафедрі двигунів внутрішнього згоряння.
  • Документ
    Вибір і обґрунтування методики дослідження техніко-економічних показників вітчизняних дизелів розмірності 8,8/8,2, що перекривають діапазон потужності 25-150 кВт, під час стендових випробувань
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кульминський, Олександр Олександрович
    Об’єкт дослідження - Дослідний зразок дизеля 4Ч8,8/8,2 багатоцільового призначення. Можливість установки даного двигуна при ремонтах з модернізацією військових автомобілів типу М1 та М3 різних марок, виготовленні перспективних військових автомобілів різних типів та призначення вантажопідйомністю до 1,5 т і нових автомобілів та автобусів цивільного призначення з дизельним двигуном. Мета дослідження. Метою даного дослідження є розробка методики, за допомогою якої можливо достовірно визначати техніко-експлуатаційні параметри дизеля в ході стендових випробувань, визначити раціональну комплектацію ситеми газоповітропостачання для досягнення потужності 100 кВт. Методи дослідження: методи дослідження базуються на типових методиках визначення показників двигунів внутрішнього згоряння. Предмет дослідження. Характеристики високообертового дизеля, характеристики газоповітропостачання, що визначають ефективні показники двигуна, номінальну ефективну потужність.