Бакалаврські роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3870

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 94
  • Документ
    Модель системи керування роботом на основі навчання з підкріпленням
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Варенко, Андрій Юрійович
    Об'єкт роботи – процес навчання системи керування автономного мобільного робота. Предмет роботи – інтелектуальна система керування автономним мобільним роботом. Мета роботи – розробка моделі інтелектуальної системи керування автономним мобільним роботом на основі навчання з підкріпленням. На підставі аналізу літератури зроблено висновок щодо перспективності інтелектуальних методів керування мобільними роботами, а саме методи машинного навчання. Серед методів навчання роботів доцільно використовувати навчання з підкріпленням, так як воно ураховує зміни в оточуючому середовищі. Виконане навчання системи керування автономного мобільного робота, що дозволило роботу знаходити вихід з незнайомого лабіринту. Всі розрахунки виконано за допомогою таблиць Google.
  • Документ
    Система керування рухом мобільного транспортного засобу. Частина 2. Автоматичний пристрій для підтримки заданої траєкторії руху
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гнатенко, Олексій Олександрович
    В роботі було запропоновано автоматичний пристрій для забезпечення заданої траєкторії руху мобільного транспортного засобу (система лазерної навігації), що покращив умови експлуатації транспортного засобу за рахунок автоматичного управління його рухом на спеціально обладнаному шосе.
  • Документ
    Система керування рухом мобільного транспортного засобу. Частина 1. Комп'ютерна модель системи відстежування заданої траєкторії.
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Аксьонова, Лоліта Андріївна
    Об’єкт роботи – процес руху автономного транспортного засобу. Предмет роботи – система відстежування позначеного шляху автономним транспортним засобом. Мета роботи – підвищення ефективності проєктування системи керування автономним транспортним засобом шляхом побудови та використання його комп’ютерної моделі. Проведений аналіз стану питання показав, що не дивлячись на те, що рухатися позначеним шляхом значно простіше, ніж відкритою місцевістю, це є складним завданням, яку спрощує моделювання. Розроблено структуру системи керування автономного транспортного засобу, що може рухатися позначеним шляхом. Обрано технічні засоби, для визначення позначеного шляху та перешкод на шляху автономного транспортного засобу. Розроблено математичну модель на якій базується алгоритм роботи системи керування автономного транспортного засобу. У програмі CoppeliaSim побудована комп’ютерна 3D модель автономного транспортного засобу з системою керування, що відстежує позначений стінами шлях. Для виявлення відстані до стін використовується ультразвуковий датчик. Результати моделювання показали працездатність моделі та ефективність системи керування.
  • Документ
    Програмна реалізація алгоритму матричного програмного управління випередженням упорскування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Фесенко, Роман Сергійович
    В ході дипломного проектування було запропоновано схему адаптивно-пошукової мікропроцесорної системи управління випередженням упорскування палива та представлено програмну реалізацію алгоритму матричного програмного управління випередженням упорскування палива на мові високого рівня.
  • Документ
    Первинний перетворювач з частотним виходом
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Федючков, Максим Володимирович
    В проекті було запропоновано частотний первинний перетворювач. Були виконані розрахунки струнного первинного перетворювача, підібрано матеріал по розрахунку струни і системи збудження її поперечних коливань. Розрахований струнний перетворювач забезпечує вимірювання заданого навантаження з точністю 0,05 %. Розрахований перетворювач може бути використаний для виміру різних фізичних величин, зміна яких буде впливати на натяг струни.
  • Документ
    Цифровий стабілізатор температури
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Тріщов, Віталій Вікторович
    В проекті було запропоновано цифровий стабілізатор температури, здатний одночасно в декількох приміщеннях підтримувати визначену температуру з зазначеною точністю, з використанням ресурсів персональної мікро-ЕОМ, що робить усі розрахунки та видає керуючі сигнали для виконавчих пристроїв під керівництвом визначеної програми.
  • Документ
    Система автоматизованого управління ваговимірювальним комплексом
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кузик, Сергій Ярославович
    В дипломному проекті розроблено систему управління пристроєм для вимірювання ваги на основі мікроконтролера. Запропоновано застосування мікроконтролера в ваговимірювальному пристрої для прискорення динамічного процесу зважувань об’єктів, що рухаються (біологічні об’єкти, автотранспорт, вантаж в аеропортах тощо).
  • Документ
    15-тиканальний модуль дистанційного управління
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Забелін, Богдан Сергійович
    В проекті було запропоновано конструкцію модуля пристрою, проаналізована схема електрична принципова. Також виконані розрахунки розмірів плати, ширини друкованих провідників, розрахунок надійності. Розроблено технологічний процес складання та виготовлення модулю.
  • Документ
    Інформаційна система вибору комплексу технічних засобів для модуля екологічного моніторингу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Бардаков, Валерій Романович
    Проаналізовано сучасний стан системи екологічного моніторингу України. Визначено, що система екологічного моніторингу потребує реінжинірингу, на основі використанні сучасного апаратного забезпечення. Для ефективного вибору сучасних датчиків запропоновано розробити інформаційну систему. Розроблено інфологічну, логічну та даталогічну моделі предметної області. В середовище MS Access розроблено базу даних і побудовано засоби введення, корегування і пошуку даних, засоби звітності.
  • Документ
    Система нечіткого висновку для управління запасами на машинобудівному підприємстві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Веприцький, Кирил Андрійович
    Метою дослідження є розробка системи нечіткого висновку для управління запасами на машинобудівному підприємстві, що дозволить зменшити трудові та фінансові ресурси на кількість ремонтних заходів. Об'єкт дослідження – система управління запасами для технічного обслуговування та ремонту верстатів на машинобудівному підприємстві. Предмет дослідження – система нечіткого висновку для управління запасами на машинобудівному підприємстві для технічного обслуговування та ремонту верстатів. Основні завдання та характеристики бажаних результатів (наукові або практичні) - аналіз проблеми організації технічного обслуговування верстатів на машинобудівному підприємстві, розроблено систему нечіткого висновку для управління запасами для технічного обслуговування верстатів на машинобудівному підприємстві. Для розробки системи нечіткого висновку було використано програмний засіб MATLAB.
  • Документ
    Оцінка ризиків інформаційної безпеки підприємства в нечітких умовах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Коломієць, Іван Олександрович
    Метою дослідження є забезпечення необхідного рівня захисту інформаційної безпеки підприємства за рахунок створення нечіткої моделі оцінки інформаційною безпеки на основі поточного стану об'єкта захисту, що дозволить визначити значення змінних, що впливають на інформаційну безпеку підприємства. Об'єкт дослідження – інформаційна безпека підприємства. Предмет дослідження – нечітка модель оцінки інформаційною безпеки підприємства. Основні завдання та характеристики бажаних результатів (наукові або практичні) - аналіз проблеми забезпечення інформаційної безпеки підприємства, розроблено систему нечіткого висновку оцінки інформаційної безпеки підприємства, наведено приклад використання розробленої системи нечіткого висновку оцінки інформаційної безпеки підприємства. Для розробки системи нечіткого висновку було використано програмний засіб MATLAB.
  • Документ
    Розробка інформаційної системи управління волонтерським рухом
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кривега, Дмитро Павлович
    Метою дослідження є підвищення ефективності управління волонтерською організацією за рахунок розробки автоматизованої інформаційної системи «Volonter». Об'єкт дослідження – процеси управління волонтерською організацією. Предмет дослідження – інформаційна системи «Volonter». В дипломні роботі вирішені наступні завдання: проведено аналіз проблеми управління волонтерською організацією; розроблено інфологічну модель предметної області; розроблено даталогічну модель предметної області; розроблено базу даних «Volonter». Для розробки інформаційної системи було використано програмний засіб Microsoft Access.
  • Документ
    Розробка інформаційної системи підтримки транспортних перевезень організації
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Попов, Данило Олександрович
    Проведено аналіз предметної області; проведено функціональне моделювання організації ТОВ «АвтоТрансГарант» у нотації IDEF0; розроблено ІС «Вантажоперевезення». Для розробки системи нечіткого виводу було використано програмний засіб Microsoft Access 2016.
  • Документ
    Комп’ютерна технологія аналізу та вибору засобів захисту від техногенного впливу АТП на навколишнє середовище
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024-06-22) Криветченко, Юрій Ігоревич
    В дипломній роботі на основі розробленої СППР для вибору засобів захисту від техногенного впливу транспортних засобів, методів багатокритеріальної оцінки та оптимізації, була створена і продемонстрована програма для зниження викиду СО від автомобілів транспортних засобів. Мета – знизити техногенний вплив АТП на навколишнє середовище за рахунок розробки системи автоматизованого проектування засобів захисту. Для досягнення мети необхідно виконати такі задачі: - провести аналіз особливостей функціонування АТП та вплив його на навколишнє середовище; - проаналізувати методи створення СППР та обрати структуру системи; - обґрунтувати методи багатокритеріальної оцінки, вибрати критерії оцінки шкідливих чинників; - розробити базу математичних моделей оцінки та аналізу техногенного впливу АТП на навколишнє середовище; - розробити комп’ютерну технологію системи автоматизації проектування засобів захисту від техногенного впливу АТП на навколишнє середовище.
  • Документ
    Розробка багатокритеріальної моделі оцінки якості автомобільних вантажних перевезень
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Юрченко, Богдан Володимирович
    Метою дослідження є розробка багатокритеріальної оцінки якості перевезення вантажу транспортно-логістичною компанією, що зменшити відтік клієнтів транспортно-логістичної компанії. Об'єктом дослідження є критерії оцінки якості перевезення вантажів транспортно-логістичною компанією. Предметом дослідження є модель оцінки якості перевезення вантажів транспортно-логістичною компанією в умовах невизначеності вхідної інформації. Основні завдання та характеристики бажаних результатів (наукові або практичні) – проведено аналіз проблеми оцінки якості перевезення вантажів транспортно-логістичною компанією, розроблено багатокритеріальну модель оцінки якості перевезення вантажів транспортно-логістичною компанією в умовах нечіткої інформації, наведено приклад оцінки якості перевезення вантажів транспортно-логістичною компанією в умовах нечіткої інформації. Для розрахунків використано Microsoft Excel.
  • Документ
    Розробка модуля управління транспортерами конвеєру
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Сасін, Іван Андрійович
    Сучасні конвеєрні системи на великих підприємствах характеризуються густою мережею транспорту і використанням довгих стрічкових конвеєрів, що оснащені потужними електроприводами, а також включенням проміжних бункерів у технологічні процеси. Впровадження інтелектуалізації у технічну базу конвеєрів сприяє високій ефективності виробничих процесів. Метою роботи є підвищення ефективності функціонування транспортерів конвеєру за рахунок розробки модуля управління. Об’єкт дослідження – система управління транспортерами конвеєру. Предмет дослідження – розробка модуля управління транспортерами конвеєру. Дослідження проводяться за допомогою аналітичного аналізу, синтезу систем управління технологічними процесами, методів прийняття рішень у багатокритеріальних умовах та моделювання роботи систем управління. Виявлено основні вимоги щодо елементної бази інтелектуального модуля управління конвеєром. Розроблено моделі вибору елементної бази, обрано комплект засобів модуля управління, алгоритм роботи керуючого модуля. Проведено техніко-економічне обґрунтування задач дослідження. Промодельовано роботу технологічного процесу у Proteus.
  • Документ
    Розробка розподіленої системи управління дозаторами у середовищі Proteus
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Тимощенко, Даніїл Миколайович
    Розробка розподіленої системи управління дозаторами є актуальною задачею сучасної промисловості. У розподіленій системі управління за багатьма виконавчими механізмами реалізовано збільшенням кількості датчиків, що досягається за рахунок роста числа модулів через загальну шину. Проектування засобів керування та контролю, особливо з використанням мікропроцесорів, є складним процесом, який включає кілька ключових етапів та компонентів. Таким чином, проектування засобів керування та контролю з мікропроцесорами включає в себе інтеграцію апаратних і програмних компонентів для досягнення певних функціональних цілей з урахуванням вимог до надійності, продуктивності і ефективності системи. В роботі розглянута класифікація технічних засобів системи дозування, процес виготовлення суміші за складною рецептурою та існуючі методи проектування систем управління. Розроблено структуру системи управління на новій елементній базі, промодельвано процес управління на симуляторі ARDUINO та середовищі PROTEUS.
  • Документ
    Розробка навігаційної системи управління мобільним роботом
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чаплигін, Максим Андрійович
    Сучасні мобільні роботи можуть самостійно рухатися в просторі навколо них і виконувати необхідні завдання, використовуючи свої маніпулятори. Використання робототехніки в різних сферах, що вимагають вирішення спеціальних завдань, передбачає оптимізацію методів взаємодії між людьми і роботами. Проведено дослідження розробки навігаційної системи управління мобільним роботом (МР), технічних засобів контролю параметрів зовнішнього середовища та обміну інформації керування. Об'єктом є управління мобільним роботом. Предметом є розробка навігаційної системи управління мобільним роботом. Мета роботи - підвищення ефективності керування МР за рахунок розробки навігаційної системи. Методи дослідження базуються на аналітичному аналізі, методів навігації роботів, компютерному моделюванні робочого процесу. У роботі проаналізовано сучасні підходи до розробки систем управління мобільними роботами. Обрано елементну базу навігаційної системи: датчики, модуль сполучення, контролер. Обгрунтовано метод навігації, розроблено структуру системи управління. Промодельовано в програмному комплексі навігаційну систему управління МР.
  • Документ
    Розробка системи контролю температурним режимом на платформі Arduino
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Борисов, Дмитро Сергійович
    Системи контролю температурного режиму застосовують сучасні мікроконтролери, які вирішують широкий спектр завдань. Прикладом впровадження сучасної системи контролю температурного режиму є інкубатори та теплиці. Актуальним є питання надмірного споживання енергоресурсів, недосконалість схем енергопостачання; неефективність структури, не врахування коливань параметрів об’єктів контролю та зміни структури взаємозв’язків між ними, та інше. Об’єктом дослідження є температурний режим теплиці. Предметом є розробка системи контролю температурним режимом. Мета – підвищення ефективності функціонування теплиці за рахунок розробки системи управління на новій елементній базі та схеми інформаційної взаємодії мінітеплиці із оточенням. Використано методи системного аналізу, оптимізації та імітаційного моделювання. Розроблено схему інформаційної взаємодії теплиці із оточенням. Запропоновано структуру системи управління мікрокліматом теплиці основними компоненти: мікроконтролер Atmega2560, модулі Ethernet, мдулі пам’яті, інтерфейси периферії, датчики, актуатори. Розроблено основні алгоритми роботи клієнтської та серверної частин системи управління. Проведено моделювання роботи системи контролю в середовищі Proteus.
  • Документ
    Розробка системи управління маніпулятивним роботом
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кошевой, Даніїл Олександрович
    Впровадження маніпуляційних робото-технічних комплексів у виробничий процес потребує інтелектуальних систем управління. Вони служать для забезпечення інтелектуалізації робочих операцій. Досліджено задачу проектування системи управління маніпулятивним роботом (МР), а також технічних засобів керування технологічних процесів та обміну інформації. Об'єктом є маніпулятивний робот. Предметом є розробка системи управління маніпулятивним роботом. Метою роботи є підвищення ефективності функціонування МР за рахунок розробки системи управління на новій елементній базі. Дослідження ґрунтуються на аналітичному аналізі, синтезі систем управління технологічними процесами та методах прийняття рішень у багатокритеріальних умовах. В роботі пропонується технологія автоматизованого проектування. Розглянуто сучасні підходи до створення систем управління маніпуляційними промисловими роботами. Визначено основні вимоги до компонентів системи управління. Розроблено моделі проектування, обрано складові частини системи, включаючи датчики, модулі зв'язку та управляючий контролер. Проведено моделювання системи управління маніпуляційним роботом в середовищі MATLAB.