Бакалаврські роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3890

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 115
  • Тип документа: Документ ,
    Задачі прийняття рішень в надзвичайних ситуаціях з використанням комп’ютерних систем
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Гречкосій, Вікторія Володимирівна
    У роботі розглянуто теоретичні основи та практичні аспекти процесу прийняття рішень в умовах надзвичайних ситуацій з використанням комп’ютерних систем підтримки. У першому розділі описано особливості управлінських рішень у кризових умовах – високу невизначеність, часові обмеження і багатофакторність процесу. Другий розділ присвячено огляду сучасних інформаційних систем та програмних комплексів, що застосовуються при техногенних аваріях та військових подіях (на прикладі універсальної служби 112, систем евакуації та оборонних C4ISR-платформ). У третьому розділі представлено підходи до моделювання таких систем: модульну архітектуру на основі ГІС і потоків подій, побудову спільної оперативної картини та алгоритми аналізу сценаріїв (згідно з підходом Montarnal et al. та Windhouwer et al.). Висновки містять узагальнення досягнутих результатів та рекомендації щодо подальшого розвитку систем підтримки рішень у надзвичайних ситуаціях. У роботі використано як українські, так і міжнародні наукові джерела.
  • Тип документа: Документ ,
    Розробка кросплатформеного додатку для управління персоналом на автотранспортному підприємтстві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Щербак, Андрій Ігоревич
    Об’єкт дослідження – процес створення додатку для управління персоналом на автотранспортному підприємстві, використовуючи кліент-серверну архітектуру з декількома кліентами під різні платформи. Мета роботи – створення додатку для управління персоналом. Цей додаток дозволить швидко і зручно керувати змінами, відгулами та лікарняними на підприємстві. Він забезпечить різні рівні доступу які відповідатимуть вимогам користувачів. У роботі було проаналізовано існуючі рішення у сфері управління персоналом та роботі автотранспортних підприємств. На основі виявлених недоліків було спроектовано архітектуру додатку ту його логіку. Було розроблено серверну і дві клієнтські частини додатку.
  • Тип документа: Документ ,
    Розробка додатку для аналізу витрат на паливо та оптимізації маршрутів для транспортних компаній
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бугай, Альбіна Володимирівна
    Об’єкт дослідження – процес аналізу витрат пального та оптимізації маршрутів у транспортних компаніях за допомогою мобільного додатку. Мета роботи – розробка мобільного додатку, який дозволяє користувачам зручно фіксувати витрати пального, аналізувати поїздки та будувати оптимальні маршрути. Додаток забезпечує інтеграцію з картографічними сервісами, простий інтерфейс і аналітичні звіти, що допомагає скоротити витрати та покращити ефективність логістичних процесів. У роботі проведено аналіз сучасних рішень для контролю витрат пального, обґрунтовано вибір технологій (Flutter, Node.js, PostgreSQL, Google Maps API), спроєктовано архітектуру системи, реалізовано серверну та клієнтську частини. Додаток протестовано на симульованих сценаріях підтверджено його ефективність. Проведено економічне обґрунтування доцільності впровадження системи для транспортних компаній.
  • Тип документа: Документ ,
    Ліквідація надзвичайних ситуацій різних типів з використанням синтезу узагальненої моделі знань
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Клят, Дар'я Михайлівна
    У роботі розглянуто особливості класифікації та ліквідації надзвичайних ситуацій соціального характеру (збройних конфліктів, терористичних актів, воєнних дій) із застосуванням сучасних інформаційних технологій. Наведено загальні підходи до систематизації подібних ситуацій, проаналізовано існуючі інформаційні системи та системи підтримки прийняття рішень у сфері цивільного захисту. Запропоновано приклад узагальненої моделі знань для реагування на соціально-політичні надзвичайні події, описано її компоненти та показано, як такий підхід може оптимізувати дії керівництва і рятувальних служб.
  • Тип документа: Документ ,
    Розробка веб-додатку для вибору перевізника
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Афанасьєва, Олександра Петрівна
    Методи дослідження – аналіз обраної предметної області інформаційної транспортної системи, проектування клієнт-серверної архітектури з можливостями вдосконалення та розвитку в подальшому, тестування. У процесі виконання дипломної роботи проведено ґрунтовний аналіз предметної області вибору перевізників у сфері транспортних послуг, сформульовано вимоги до майбутньої інформаційної системи. Розроблено діаграму потоків даних, IDEF0 діаграму, шо відображає основні об’єкти проекту. Реалізовано клієнт-серверну архітектуру веб-додатоку з функціоналом пошуку, перегляду, оцінювання та замовлення послуг перевізників. Основний бізнес-процес проєкту — організація перевезень пасажирів і вантажів шляхом створення маршрутів перевізниками, обробки заявок і забезпечення звʼязку між учасниками перевізного процесу. Сфера застосування — цифровізація транспортних послуг, спрощення пошуку маршрутів і перевізників, підвищення прозорості та зручності взаємодії між клієнтами й виконавцями послуг.
  • Тип документа: Документ ,
    Розробка сайту-візитки для домашньої пекарні “Смак Тістечка”
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Прилуцька, Ксенія Володимирівна
    Об’єкт дослідження – процес розробки вебсайту-візитки для представлення малого бізнесу в інтернеті. Мета роботи – створення сучасного, функціонального сайту-візитки для домашньої пекарні з метою представлення продукції, залучення клієнтів і підвищення впізнаваності бренду. Методи дослідження – аналіз вимог цільової аудиторії, проєктування структури сайту, візуальне макетування, застосування CMS WordPress із використанням повноцінного FSE-шаблону, адаптивна верстка, тестування юзабіліті та базова SEO-оптимізація. У роботі проаналізовано сучасні підходи до розробки вебресурсів для малого бізнесу. Розглянуто особливості структури, дизайну та функціональності сайтів-візиток. Реалізовано сайт домашньої пекарні з теплим, привабливим візуальним оформленням, адаптованим для перегляду з мобільних пристроїв. Представлено каталог продукції, реалізовано можливість оформлення замовлення та форму зворотного зв’язку. Запропонований підхід дозволяє покращити присутність бізнесу в інтернеті, полегшити процес комунікації з клієнтами та сприяти розширенню аудиторії. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – впровадження онлайн-оплати, розширення функціоналу сайту до повноцінного інтернет-магазину, інтеграція з соціальними мережами та автоматизованими службами обробки замовлень.
  • Тип документа: Документ ,
    Розробка інформаційної системи управління малогабаритним навантажувачем
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Чаплига, Владислав Борисович
    Реінжиніринг інформаційних систем управління важкою технікою є актуальною задачею дорожньо-будівельної галузі. Система управління сучасного навантажувача це розподілений комплекс програмно-технічних засобів мікропроцесорної техніки та електроніки. Обраний комплект датчиків та виконавчих елементів, модулів сполучення, дає можливість оптимізувати робочий процес. Об’єкт дослідження – робочі процеси навантажувача. Предмет дослідження – розробка інформаційної системи управління навантажувачем. Мета дослідження - підвищення ефективності вантажно-розвантажувального процесу, шляхом раціонального вибору технічних засобів інформаційної системи управління та оптимізації робочого циклу. Задача дослідження вирішується методами статистичного аналізу, прийняття рішення в багатокритеріальній ситуації, імітаційного моделювання. В роботі висунуто комплекс задач інформаційної системи робочих процесів вантажно-розвантажувальних машин. Визначено методи проектування інформаційних систем управління. Розроблено технологію автоматизованого проектування. Розроблено інформаційну систему вибору технічних засобів навантажувача та структуру системи управління на новій елементній базі. Робочий процес промодельовано у середовищі Proteus.
  • Тип документа: Документ ,
    Моделювання віртуального офісу управління автомобільним трансфером
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Марчук, Марина Михайлівна
    У роботі розглянуто задачу підвищення ефективності управління автомобільним трансфером шляхом створення віртуального офісу – розподіленої інформаційної системи, що об’єднує ресурси різних учасників перевізного процесу у єдиний простір управління. Запропоновано моделі та методи імітаційного моделювання бізнес-процесів управління автотранспортом із використанням AnyLogic для імітації розподілених систем. Основні аспекти включають: побудову моделі віртуального офісу з урахуванням мультиагентної архітектури; вибір підприємств за критеріями якості, вартості та ризику (багатокритеріальний аналіз); оптимізацію витрат на адаптацію (цілочисельна оптимізація); моделювання динаміки розподіленої системи в реальному часі; використання сучасних технологій Grid/Cloud, впровадження моніторингу за допомогою OpenGTS; а також застосування класичних алгоритмів маршрутизації (алгоритм Дейкстри, задача комівояжера) для побудови раціональних маршрутів. Отримано результати експериментів у AnyLogic у вигляді діаграм та графіків, що демонструють стійкість і ефективність запропонованої системи. Робота виконана відповідно до вимог ДСТУ і містить математичні моделі, рисунки, графіки та аналіз.
  • Тип документа: Документ ,
    Комп'ютерні технології реалізації методів взаємодії з автомобілем через OBD-II
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Євсєєв, Станіслав Вікторович
    Бакалаврська робота присвячена розробці комп’ютерних технологій для вдосконалення взаємодії з автомобілем через інтерфейс OBD-2 (On-Board Diagnostics). У роботі проаналізовано можливості стандарту OBD-2 щодо розширеного моніторингу параметрів транспортного засобу. Розкрито, які дані сенсорів двигуна доступні через OBD-2 та як їх можна використовувати для діагностики в режимі реального часу. Мета роботи: Підвищити ефективність діагностики автомобіля та знизити ризик критичних несправностей двигуна шляхом інтеграції стандартних даних OBD-2 з алгоритмами машинного навчання та аналізу часових рядів. Основні завдання. Проаналізувати можливості стандарту OBD-2 для розширеного моніторингу параметрів автомобіля в реальному часі. Розробити та обґрунтувати математичні моделі оцінки технічного стану двигуна на основі даних OBD-2 (з урахуванням показників Knock Sensor Voltage, Knock Retard, STFT, LTFT, EGT тощо) з використанням алгоритмів машинного навчання та аналізу часових рядів. Розробити механізми забезпечення безпеки й захисту даних OBD-2 під час їх віддаленого передавання та аналізу, аби запобігти несанкціонованому доступу та спотворенню інформації.
  • Тип документа: Документ ,
    Програмна система інтеграції різнорідної інформації для моделей знань
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Терещенко, Віталій Юрійович
    Актуальність теми зумовлена потребою у створенні ефективних інструментів для автоматизованої обробки логічної інформації в інтелектуальних системах. Використання алгебри лінійних предикатних операцій дозволяє формалізувати та швидко вирішувати складні логічні задачі, що має практичне значення для баз даних, експертних систем і штучного інтелекту. Метою дослідження є алгоритмічна та програмна реалізація методу вирішення кванторних лінійних рівнянь на основі алгебри лінійних предикатних операцій, що дозволяє ефективно моделювати й обробляти формалізовану логічну інформацію. Завданнями дослідження є: - проаналізувати формальні способи побудови інтелектуальних систем і підходи до представлення знань; - провести огляд методів алгебраїзації логіки та засобів їх реалізації в інформаційних системах; - розробити алгоритм вирішення кванторних лінійних рівнянь та реалізувати його програмно. Методи дослідження – застосовано аналіз літературних джерел з алгебраїчної логіки та інтелектуальних систем, алгебраїчне моделювання на основі предикатної логіки другого порядку, а також методи побудови та аналізу лінійно-логічних операторів.
  • Тип документа: Документ ,
    Прикладна інформаційна технологія управління автомобільним трансфером
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Полігалов, Родіон Сергійович
    Мета дослідження: Розробити концептуальні основи та прикладну інформаційну технологію для ефективного управління автомобільним трансфером в умовах особливого стану країни, забезпечуючи оптимізацію процесів, підвищення безпеки та стійкості логістичних операцій. Завдання дослідження. Проаналізувати теоретичні засади та сучасні підходи до використання інформаційних технологій в управлінні автомобільним трансфером. Дослідити вплив воєнного стану на логістичну інфраструктуру та операційні процеси в Україні. Виявити ключові виклики та проблеми, з якими стикаються українські логістичні компанії в поточних умовах. Розробити концептуальну модель та архітектуру прикладної ІТ-системи управління автомобільним трансфером, що враховує специфіку воєнного часу. Надати фрагменти програмного коду, що ілюструють реалізацію окремих функціональних модулів системи. Розробити рекомендації щодо впровадження, забезпечення безпеки та подальшого розвитку запропонованої ІТ-системи. Об'єкт дослідження: Процеси управління автомобільним трансфером. Предмет дослідження: Прикладні інформаційні технології, методи та алгоритми, що використовуються для оптимізації та підвищення ефективності управління автомобільним трансфером, з урахуванням особливостей функціонування в умовах воєнного стану в Україні.
  • Тип документа: Документ ,
    Синтез комп’ютерної інформаційно-аналітичної системи по надзвичайним ситуаціям
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Самойленко Володимир Володимирович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра розглянуто концепцію синтезу комп’ютерної інформаційно-аналітичної системи для моніторингу, аналізу та підтримки прийняття рішень під час надзвичайних ситуацій. Робота містить огляд класифікацій надзвичайних ситуацій, аналіз існуючих інформаційних систем, а також обґрунтування вибору архітектури майбутньої системи. Розроблено функціональну модель прототипу, наведено опис реалізації ключових модулів системи, запропоновано використання методів машинного навчання для оцінки ступеня загроз. Робота включає прикладне програмне рішення та результати його верифікації на основі сценаріїв з відкритих джерел.
  • Тип документа: Документ ,
    Розробка та впровадження мобільного сервісу для рекламної кампанії автомобільної продукції
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кардаш, Олександр Юрійович
    Об’єкт дослідження – мобільний застосунок PrintIT для автоматизованого замовлення друку фотографій з використанням інструментів цифрового підприємництва. Мета роботи – розробити, реалізувати та протестувати мобільний сервіс нового покоління для простого і доступного фотодруку, що функціонує без фізичних точок продажу, з повною інтеграцією онлайн-оплати, логістики та зручного користувацького інтерфейсу. У роботі проведено системний аналіз ринку фотодруку в Україні, вивчено основні проблеми існуючих сервісів і слабкі місця конкурентів. На основі реального опитування з 33 респондентами було виявлено критичну потребу у спрощенні процесу замовлення друку. Цей інсайт став основою розробки PrintIT – сервісу, що дозволяє зробити замовлення «у три кліки» просто зі смартфона. Розробку реалізовано з використанням платформи FlutterFlow – сучасного low-code фреймворку, який забезпечив швидке створення MVP без втрати функціональності. Архітектура побудована на базі Firebase як бекенду, інтеграціях з Nova Poshta API для логістики та LiqPay для прийому платежів. У дипломній роботі детально описано реалізацію технічної структури, UX/UI-дизайн, автоматизацію обробки замовлень та моделі масштабування. Особливу увагу приділено маркетинговому аналізу: цільова аудиторія, позиціонування, аналіз конкурентів, комунікаційна стратегія та тестування реклами в Instagram, Facebook і TikTok. У результаті було сформовано унікальну пропозицію для ринку з акцентом на простоту, емоційність, персоналізацію та мобільність. Також описано B2B-напрям PrintIT: співпраця з івент-агенціями, кав’ярнями, фотостудіями, інфлюенсерами. Розроблено варіанти партнерства, white label-моделі та стратегії для створення локальних точок друку за допомогою франшизи. PrintIT є прикладом вдалого поєднання low-code розробки, цифрової трансформації та глибокого розуміння потреб користувача.
  • Тип документа: Документ ,
    Створення архітектури інформаційної системи управління автомобільним трансфером
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Рульов, Максим Павлович
    Мета — розробити архітектуру та частковий прототип інформаційної системи управління автомобільним трансфером з використанням хмарних сервісів. Основні завдання: Проаналізувати сучасні підходи до інформаційних систем у транспортній логістиці; Визначити технічні та функціональні вимоги до системи управління автомобільним трансфером; Розробити архітектуру інформаційної системи з використанням хмарної інфраструктури; Сформувати UML-діаграми для представлення структури та функціонування системи; Розробити прототип із базовим функціоналом (авторизація, облік автомобілів, маршрутів, моніторинг); Оцінити ефективність та перспективи масштабування системи. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є процеси управління автомобільним трансфером. Предметом дослідження є архітектура хмарної інформаційної системи, що забезпечує автоматизацію цих процесів.
  • Тип документа: Документ ,
    Мультиагентні системи для отримання інформації про стан дорожнього середовища
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Червень, Костянтин Дмитрович
    Робота присвячена дослідженню та розробці мультиагентної системи збору інформації про стан дорожнього середовища. Актуальність теми зумовлена потребою ефективного моніторингу дорожніх умов для забезпечення безпеки руху та своєчасного обслуговування доріг. У роботі розглянуто теоретичні основи мультиагентних систем: визначення агентів, їхні типи, архітектури та принципи взаємодії. Проведено огляд застосування мультиагентних систем у транспортній галузі, зокрема для моніторингу стану доріг – від інтелектуальних транспортних систем до систем спільного отримання даних про дорожні умови. Представлено практичну реалізацію фрагмента мультиагентної системи Python із використанням бібліотек spade, aiohttp та flask для збору, обробки та передачі даних про стан дорожнього покриття. Реалізовано агентів-сенсорів, що передають дані про дорожні умови, та координаційного агента, що агрегує інформацію і надає її споживачам (напр. через веб-інтерфейс). Наведено результати тестування фрагмента системи, включаючи графічні та табличні матеріали, що демонструють роботу агентів та отриману інформацію. У висновках підсумовано результати, відзначено ефективність підходу та можливі напрями подальшого розвитку. Додатки містять фрагменти програмного коду, приклади вихідних даних (JSON) і знімки екрана роботи системи.
  • Тип документа: Документ ,
    Методи організації та масштабування контейнеризованих застосунків у хмарних середовищах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Васільєв, Данило Сергійович
    Дипломна робота присвячена дослідженню методів організації та масштабування контейнеризованих застосунків у хмарних обчислювальних середовищах. Актуальність теми зумовлена стрімким впровадженням контейнеризації та хмарних технологій у ІТ-інфраструктуру сучасних підприємств, що підтверджується прогнозами Gartner про те, що до 2025 року 85% організацій використовуватимуть контейнеризовані середовища в промисловій експлуатації (проти 35% у 2019 році). Мета роботи – аналіз теоретичних основ контейнеризації та хмарних технологій, а також розробка й дослідження методів ефективної організації та масштабування контейнеризованих застосунків у хмарних середовищах. Об’єкт дослідження – контейнеризовані програмні застосунки у хмарних обчислювальних середовищах. Предмет дослідження – методи організації (розгортання, оркестрації) та масштабування контейнеризованих застосунків з використанням хмарних технологій. Методи дослідження. У роботі використано аналітичні методи для огляду літературних джерел і сучасних стандартів у галузі контейнеризації та хмарних обчислень; методи моделювання та експеримент для оцінки масштабованості застосунків (на прикладі Kubernetes-кластера); емпіричні методи спостереження для моніторингу продуктивності системи при різних навантаженнях.
  • Тип документа: Документ ,
    Вивчення підходів до проєктування кодеків із високою стійкістю до завад
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Жевтяков, Дмитро Олександрович
    Об'єктом дослідження є методи лінгвістичних описів корпусів тексту. Метою роботи є дослідження й розробка математичних методів і алгоритмів аналізу корпусів тестов, з метою формалізації для застосування в інтелектуальних системах. Методи розробки – методи моделювання, методи кластерного аналізу, статистичний експеримент. У результаті реалізовано алгоритм аналізу й обробки експертної інформації стосовно до завдання побудови машинних словників.
  • Тип документа: Документ ,
    Аналіз стандартів побудови програмно-конфігурованих мереж SDN
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Балабай, Ярослав Валерійович
    Об’єкт дослідження – процес забезпечення мережної безпеки у програмно-конфігурованих мережах засобами маршрутизації. Предмет дослідження – методи безпечної маршрутизації у програмно-конфігурованих мережах. Мета роботи – дослідження та удосконалення існуючих методів безпечної маршрутизації у програмно-конфігурованих мережах. Методи досліджень – аналітичне моделювання, симуляція, формалізація та порівняння. В роботі проводиться аналіз стандартів побудови, безпеки та вразливостей програмно-конфігурованих мереж SDN, а також стандарту CVSS щодо кількісного розрахунку рівня вразливості мережного обладнання. Особлива увага приділяється аналізу функціональних можливостей протоколів маршрутизації як ефективних засобів підвищення рівня мережної безпеки у сучасних інфокомунікаційних мережах. Удосконалено математичну модель безпечної маршрутизації з урахуванням базових метрик критичності вразливостей. Технологічну задачу сформульовано як оптимізаційну з квадратичною цільовою функцією, коли оптимальний маршрут обирався відповідно до комбінованої метрики на основі базових метрик критичності вразливостей і пропускної здатності каналів зв’язку, що складають цей маршрут.
  • Тип документа: Документ ,
    Вивчення підходів до відстеження мобільних пристроїв через GPS та ідентифікацію за назвами мереж під час передачі даних
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Писанка, Єгор Юрійович
    Об’єктом дослідження є сучасні методи відстеження мобільних пристроїв, зокрема за допомогою глобальної системи позиціонування (GPS) та шляхом аналізу пакетів даних, що передаються мережею, з урахуванням ідентифікації за назвою мережі (SSID або операторськими мітками). Метою дослідження є аналіз і порівняння ефективності та можливостей реалізації різних підходів до геолокації мобільних телефонів: з використанням GPS-модулів та через перехоплення й аналіз мережевого трафіку з ідентифікацією за мережевими назвами. Також мета полягає у розробці критеріїв для порівняльної оцінки продуктивності зазначених методів та практичному дослідженні їх впровадження в програмних рішеннях. У межах роботи проаналізовано теоретичні основи й технічні аспекти реалізації методів відстеження мобільних пристроїв. Розглянуто архітектуру систем, що використовують GPS-навігацію, а також методики, які ґрунтуються на відправці та прийомі мережевих пакетів для визначення приблизного місцезнаходження пристрою. Вивчено алгоритми збору, обробки та інтерпретації отриманих даних, а також розглянуто програмні інструменти для моделювання таких процесів. У результаті дослідження було здійснено комплексний аналіз двох підходів до відстеження смартфонів, розроблено програмну модель для симуляції їх роботи, а також сформовано порівняльну характеристику за ключовими параметрами — точністю, швидкістю, енергоспоживанням та складністю реалізації. Отримані результати можуть бути використані для подальшого вдосконалення систем моніторингу мобільних пристроїв у різних прикладних галузях — від безпеки до логістики.
  • Тип документа: Документ ,
    Комп’ютерні моделі дослідження перевезень в період особливого стану країни
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Дорошко, Артур Володимирович
    Об’єкт дослідження – транспортна логістика перевезень в умовах надзвичайного (воєнного) стану. Предмет дослідження – оптимізаційні та імітаційні методи планування перевезень вантажів і населення за умов зростаючих загроз і обмежень інфраструктури. Мета роботи – розробити комплекс комп’ютерних моделей для дослідження, оптимізації та симуляції логістичних процесів в особливий період, зокрема під час війни. У роботі представлено аналіз сучасних викликів у логістиці перевезень в умовах воєнного стану: руйнування інфраструктури, ризики втрат конвоїв, релокація підприємств, евакуація населення, необхідність формування резервних маршрутів та стійких мереж постачання.