Випуск 92 Том 2 / Выпуск 92 Том 2

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 19 з 19
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021)
  • Документ
    Дослідження часового фактора зносу протектора шин самохідного скрепера
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Балака, М. М.; Balaka, M.
  • Документ
    Прогнозування складу первинних карбідів багатокомпонентної системи Ni-5Cr-9Co-6Al-8,3W-4Re-4Ta-1Mo-1,5Nb-0,15C
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ольшанецький, В. Ю.; Глотка, О. А.; Ol'shanetskii, V.; Glotka, O.
  • Документ
    ГІС-технології та узгодженість системи кадастрів у адмініструванні об’єктів екомережі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Казаченко, Л. М.; Казаченко, Д. А.; Kazacenko, L. M.; Kazacenko, D. A.
  • Документ
    ГІС-технології в особливостях планування забудови крупних міст європейських країн в XVIII–XIX ст.
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Казаченко, В. А.; Kazachenko, V. A.
  • Документ
    Формування екологічної складової споживчих властивостей автомобільних доріг
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Арінушкіна, Н. С.; Грищенко, Т. М.; Arinushkina, N.; Grishchenko, T.
    У процесі будівництва та експлуатації автомобільних доріг створюється додаткове екологічне навантаження на навколишнє середовище, яке спричиняє погіршення екологічної рівноваги. Основними джерелами забруднень є: вирубка лісу, пошкодження ґрунтового шару, змив забруднень з місць проведення будівельних робіт, створення надмірного шуму, викиди двигунів під час руху автомобілів та ін. Врахування цих факторів буде створювати умови для поліпшення екологічної складової споживчих властивостей.
  • Документ
    Методика розрахунку та визначення зусиль у склепіннях
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Яременко, О. О.; Yaremenko, O.
    Методика розрахунку основана на ідеї розчленування склепіння на окремі арки одиничної ширини; вона рекомендується для оцінки зусиль у проєктованих і пошкоджених склепіннях. Наведена тут методика дозволяє досить просто визначати напружений стан підйомистих, зокрема, напівциркульних склепінь. У пологих склепіннях виникає розпір, що зазвичай сприймається підкріплюючою кільцевою балкою. Зусилля крайового ефекту стають значними; визначати їх необхідно з урахуванням фізичної нелінійності матеріалу. Методика не виявляє справжніх запасів міцності споруди. Досвід тривалого існування склепінних конструкцій, запроєктованих або перевірених розрахунком за близькими до пропонованої методиками свідчить про її обережність і надійність. Методика придатна також для оцінки міцності пошкоджених склепінь із заваленими кутами або вальмами.
  • Документ
    Використання великоуламкових ґрунтів, зміцнених цементом у процесі будівництва шарів дорожнього одягу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Фоменко, О. О.; Сєдов, А. В.; Fomenko, O.; Siedov, A.
    У конструюванні та будівництві дорожніх одягів необхідно максимально повно використовувати місцеві маломіцні кам’яні матеріали, зміцнені неорганічним в’яжучим (цемент, вапно, активні золи та ін.). Особливо відчутна економічна доцільність застосування це-ментоґрунтів для влаштування дорожніх одягів у районах, не забезпечених місцевими кам’яними матеріалами. У цих умовах вартість 1 м² цементоґрунтового шару нерідко в 1,5–2 рази нижча від вартості 1 м² рівноміцного шару з привізних матеріалів.
  • Документ
    Дослідження впливу сучасних суперпластифікаторів на властивості дорожніх цементних бетонів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Толмачов, С. М.; Бєліченко, О. А.; Москаленко, О. А.; Дорошенко, М. А.; Покуса, Ю. П.; Tolmachov, S.; Belichenko, O.; Moskalenko, O.; Doroshenko, N.; Pokusa, Yu.
    У статті наведено результати досліджень властивостей дорожнього цементного бетону з комплексними домішками з вмістом полікарбоксилату і лігносульфонату від 30 до 70 % кожного компонента. Встановлено, що зі зміною вмісту полікарбоксилату в складі домішки змінюється швидкість зростання міцності бетону, а його водопоглинання та стиранність змінюються несуттєво, однак міцність бетону та морозостійкість в маро-чному стані взагалі не змінюються.
  • Документ
    Дослідження зносу асфальтобетонного покриття з урахуванням впливу температури, вологості покриття і наявності агресивних середовищ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Сєдов, А. В.; Фоменко, О. О.; Siedov, A.; Fomenko, O.
    Одним з основних видів пошкоджень дорожніх покриттів є їх передчасний знос під впли-вом коліс транспортних засобів, у поєднанні з мінливими метеорологічними умовами на-вколишнього середовища. Аналізуючи природно-кліматичні фактори, можна встановити, що різні погодні умови мають різний вплив на стан дорожнього покриття. У статті розглянуто вплив температури, вологості й наявності розчинів хлористих протиожеледних матеріалів на процес стирання асфальтобетонного покриття в осінньо-зимовий період. Виникнення великих перепадів температури і вологості прискорює процеси старін-ня матеріалів, з яких виконані шари, впливаючи на їх довговічність і зносостійкість.
  • Документ
    Вдосконалення методу оцінки зчеплюваності бітумних в’яжучих
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Пиріг, Я. І.; Галкін, А. В.; Золотарьов, В. О.; Pyrig, Ya.; Galkin, A.; Zolotaryov, V.
    В статті розглянуті питання вдосконалення стандартизованого методу оцінки зчеплюваності бітумних в’яжучих з поверхнею скла та кам’яних матеріалів, що діє в Україні вже більше 20-ти років. Розглянуто вплив на значення показника зчеплюваності факторів, пов’язаних з підготовкою зразків та їх випробуванням. На основі отриманих залежностей зчеплюваності від часу випробування різних бітумних в’яжучих запропоновані режими проведення випробування.
  • Документ
    Визначення температурних режимів приготування литих асфальтобетонних сумішей на бітумних в’яжучих різної консистенції
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Оксак, С. В.
    Розроблено методику визначення зручноукладальності литої асфальтобетонної суміші, визначено температурні режими приготування литих асфальтобетонних сумішей на бітумних в’яжучих різної консистенції (традиційному нафтовому дорожньому бітумі з пенетрацією П25=85∙0,1 мм та зіставленому бітумі з пенетрацією П25=38∙0,1 мм).
  • Документ
    Аналіз наявних систем керування станом мостових споруд на автомобільних дорогах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Більченко, А. В.; Кіслов, О. Г.
    Погіршення протягом останніх років фізичного стану мостових споруд призвело до того, що вони дійшли до критичної межі, тому вирішення цієї проблеми є актуальним та вимагає певних кроків. Наявна в нашій країні система керування експлуатацією мостових споруд не відповідає вимогам мостової галузі, оскільки вона фінансово й організаційно об’єднана в структурі дорожніх організацій, які виділяють на експлуатацію мостових споруд 4÷10 % від всього фінансування на експлуатацію доріг, тому що мости дуже ка-піталоємні і вимагають поглибленої підготовки в ієрархії дорожніх організацій.
  • Документ
    До розрахунків пологих оболонок чисельно-аналітичним методом граничних елементів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Сур’янінов, М. Г.; Бойко, О. В.
    Розглянуто застосування чисельно-аналітичного методу граничних елементів (ЧА МГЕ) до розрахунків пологих оболонок. Завдання щодо вигинання пологої оболонки є двовимірним, а в чисельно-аналітичному методі граничних елементів пластини й оболон-ки розглядаються як узагальнені одномірні модулі, тому до цього рівняння застосували метод розподілу змінних Фур’є та варіаційний метод Канторовича-Власова, що дозволило одержати звичайні диференціальні рівняння восьмого порядку.
  • Документ
    Напружено-деформований стан приопорних ділянок залізобетонних балок
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Нєутов, С. П.; Головата, З. О.; Кіріченко, Д. О.
    Наведені результати експериментальних досліджень напружено-деформованого стану приопорних ділянок залізобетонних балок від деяких найбільш значеннєвих факторів. У період дії постійного довгостроково навантаження ширина розкриття нормальних тріщин збільшилася в середньому в 1,2−1,5 раза, а ширина розкриття похилих тріщин − в 2,5−3 рази. У процесі навантаження до руйнування довгостроково-навантажених балок ширина розкриття нормальних тріщин залишилася практично незмінною, а ширина розк-риття похилих тріщин збільшилася в 1,2−1,7 раза, руйнівне навантаження для балок, на-вантажених попередньо довгостроково-дієвим навантаженням, що дорівнює 0,85 від руйнівного, збільшилося на 13−15 %, як порівняти з короткочасним навантаженням.
  • Документ
    Вплив дисперсного армування на властивості дорожніх бетонів, отриманих шляхом вібропресування наджорстких сумішей
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Житковський, В. В.; Дворкін, Л. Й.
    Наведено результати дослідження впливу сталевої та базальтової фібри на властивості наджорстких бетонних сумішей, їх здатність до ущільнення вібропресуванням та міцнісні характеристики бетону. Отримані математичні моделі впливу факторів складу вібропресованого фібробетону на його механічні та технологічні властивості дали можливість запропонувати спосіб проєктування складу такого бетону із забезпеченням комплексу необхідних параметрів та мінімальної вартості компонентів.
  • Документ
    Забезпечення надійності дорожніх одягів при ремонті та реконструкції існуючих цементобетонних покриттів, зруйнованих віброрезонансним методом на слабких основах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Гамеляк, І. П.; Райковський, В. Ф.
    Ремонт і реконструкція існуючих цементобетонних покриттів жорстких дорожніх одя-гів мають виконуватися за результатами оцінки стану покриття, оцінки їх придатності в якості основи під нові шари і особливо у разі посилення асфальтобетонними шарами. У статті наведено методику визначення фактичного загального модуля пружності доро-жнього одягу, за допомогою статичного та динамічного штампового обладнання, та оцінку результатів вимірювання модуля деформації та пружності бетонної основи при різних проходах віброрезонатора для прийняття рішення про метод ремонту. Зроблено висновок, що при слабкій основі віброрезонансний метод не придатний і повинно використовуватися зняття напружень за мінімальної кількості проходів руйнуючого обладнання.
  • Документ
    Проєктування складів дорожніх укочуваних бетонів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Балабух, Я. А.; Марущак, У. Д.; Бідось, В. М.
    Наведено результати проєктування складів жорстких бетонів, що базуються на підборі суміші заповнювачів оптимального гранулометричного розподілення. Встановлено, що розроблені укочувані бетони характеризуються показниками міцності на стиск для класу С32/40, міцності на розтяг при згині – Bbtb5,2.
  • Документ
    Experimental and theoretical determination of the duration of surface runoff formation
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Havryshchuk, V. V.
    There are theoretical and experimental results of the study of the duration of surface runoff formation presented. The prospects of application of this method are defined at designing of sanitary technical measures on highways of public use and artificial constructions. There is prospective direction of increase of efficiency of sewerage rain network designing and local treatment facilities on highways defined. The issue of increasing the accuracy of hydraulic calculation has been studied. The main advantages of implementation of modern drainage solutions are investigated. It is proposed to use a monogram to determine the duration of the formation of surface concentration, in accordance with climatic characteristics.