2015, № 2 (9)
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6276
Переглянути
Перегляд 2015, № 2 (9) за Автор "Abramova, Olga"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Ризики податкової оптимізації у сучасних умовах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Абрамова, О. С.; Abramova, OlgaУ статті проаналізовано стан проблем, пов’язаних із реформуванням податкової системи України. Встановлено, що станом на червень 2015 р. за даними досліджень Світового банку і міжнародної аналітичної корпорації PwC, заснованої Price Waterhouse and Coopers & Lybrand, Україна посідає 108-ме місце із 189-ти країн світу у рейтингу за показником простоти сплати податків. Загальний обсяг податкового навантаження складає 52,9 % порівняно із середньосвітовим рівнем 40,9 %. Час, що має витратити у середньому платник на сплату податків складає 350 годин на рік, тоді як середній показник у інших країнах складає близько 264 годин на рік. Складність та неоднозначність сучасного податкового законодавства викликає бажання платників податків оптимізувати податкові сплати якомога більше, що тягне за собою перелік податкових ризиків зовнішнього та внутрішнього характеру. Дії щодо застосування деякого варіанта оподаткування в середовищі реальної економіки отримали назви «оптимізація оподаткування» або «мінімізація оподаткування», що мають на увазі прийняття рішення із мірою визначеного ризику настання можливих наслідків втрат матеріального та нематеріального характеру. Проведено аналіз класифікації ризиків оподаткування з боку держави та платника податків, встановлено, що ризики оптимізації та ухилення від оподаткування є ризиками високого ступеню, оскільки визначаються усвідомленим намаганням уникнути або зменшити тягар оподаткування, спричиняють значні втрати державного бюджету. Зроблено висновок, що застосування сучасних схем податкової оптимізації мають наразі важкі наслідки як для держави, так і для підприємств-«оптимізаторів». Тому у теперішній час реформування податкової системи України держава має максимально розглянути можливості зменшення податкового навантаження, а платники податків мають ретельно досліджувати та адаптувати до впровадження світовий досвід застосування бізнес-методів податкової оптимізації замість реалізації сумнівних схем оптимізації податкових платежів.