Бакалаврські роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3882

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 80
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 100…115 кВт на базі двигуна 4ЧН 12/14. Частина 1 - Вибір та обґрунтування параметрів системи охолодження
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Пособілов, Олексій Михайлович
    В роботі розроблено проект автомобільного дизеля потужністю 100 кВт на базі двигуна 4ЧН12/14. Проведено вибір основних конструктивних та режимних параметрів двигуна. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна, динамічний розрахунок, розрахунок деталей шатунно-поршневої групи на міцність. Розглянуто питання безпеки життєдіяльності на автопідприємстві і виконана техніко-економічна оцінка ефективності розробки. В спеціальній частині виконано розрахунок та обгрунтування системи охолодження дизеля.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 100…115 кВт на базі двигуна 4ЧН 12/14. Частина 2 - Вибір та обґрунтування параметрів нагнітача наддувного повітря
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Швидич, Володимир Анатолійович
    В роботі розроблено проект автомобільного дизеля потужністю 100 кВт на базі двигуна 4ЧН12/14. Проведено вибір основних конструктивних та режимних параметрів двигуна. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна, динамічний розрахунок, розрахунок деталей шатунно-поршневої групи на міцність. Розглянуто питання безпеки життєдіяльності на автопідприємстві і виконана техніко-економічна оцінка ефективності розробки. В спеціальній частині виконано вибір та обґрунтування параметрів нагнітача наддувного повітря для проведення модернізації двигуна.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 80…90 кВт на базі двигуна 4ЧН 8,8/8,2. Частина 1 - Вибір параметрів підшипників колінчастого валу дизеля на основі гідродинамічного розрахунку
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Синянський, Владислав Андрійович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра спроектовано дизельний двигун потужністю 80…90 кВт. В роботі було виконано вибір вихідних параметрів, опис конструкції, розрахунок робочого процесу двигуна, динамічний розрахунок, розрахунок міцності шатунної групи та колінчастого валу. В спеціальній частині виконано розрахунок параметрів підшипників колінчастого валу на основі гідродинамічної теорії змащення. Розглянуто питання економічної ефективності впровадження розробки та охорони праці на підприємстві.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 45 кВт на базі двигуна 4Ч 7,5 / 7,35. Конвертування бензинового ДВЗ МеМЗ-307 у «чисто» бензо-газовий двигун 4Ч 7,5 /7,35
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Яненко, Павло Артемович
    Об`єктом дослідження є конвертація базового двигуна МеМЗ-307 у бензогазовий двигун 4Ч 7,5/7,35, з іскровим запалюванням, який встановлюється на легковий автомобіль Деу Ланос. Мета роботи полягає в підвищенні надійності і поліпшенні екологічних показників робочого процесу бензогазового двигуна 4Ч 7,5 /7,35 легкового автомобіля шляхом конвертування його для роботи на стиснутому природному газі. В роботі розроблено модернізація автомобільного двигуна МеМЗ-307 для легкового вітчизняного автомобіля Sens у бензогазовий двигун 4Ч 7,5/7,35 з фазовим розподільним впорскуванням палива. Проведено вибір основних конструктивних і режимних параметрів двигуна. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна, динамічний розрахунок, розрахунок на міцність поршня, шатуна, колінчастого валу ДВЗ. Визначені прохідні перетини жиклерів електромагнітних газових дозаторів системи живлення легкового двигуна. Виконана конструкторська документація: повздовжнього розрізу ДВЗ; складальне креслення шатунно-поршневої групи; робоче креслення поршню. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування двигуна, а також зроблено аналіз робочих умов при його проектуванні з точки зору охорони праці.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 90 кВт на базі двигуна 4Ч 9,2/8,6. Адаптація механічних газових редукторів до системи живлення бензо-газових двигунів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Старушко, Богдан Вікторович
    Об'єктом дослідження: є бензиновий двигун 4Ч 9,2/8,6, котрий застосовується на автотракторному мобільному енергетичному засобі (МЕЗ), конвертований у бензо-газовий ДВЗ 4ЧГ 9,2/8,6. Предметом дослідження: є закономірності зміни техніко-економічних характеристик бензо-газового ДВЗ для МЕЗ при заміщенні бензинового палива природним газом. Метою роботи є: підвищення ефективності експлуатації за рахунок поліпшення екологічних і техніко-економічних показників робочого процесу бензогазового двигуна 4ЧГ 9,2/8,6 МЕЗ шляхом застосування додаткової електронної газової системи живлення з механічним газовим редуктором. В роботі розроблено конвертацію автомобільного бензинового двигуна ЗМЗ-406 для легкового автомобіля середнього класу у бензогазовий двигун 4Ч 9,2/8,6 з фазовим розподільним впорскуванням палива і газу. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна, динамічний розрахунок, розрахунок на міцність поршня, шатуна, колінчастого валу. Виконана конструкторська документація: складальне креслення паливної бензинової форсунки системи живлення ДВЗ; робоче креслення деталей форсунки. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування двигуна у бензогазовий ДВЗ, а також зроблено аналіз робочих умов при його проектуванні з точки зору охорони праці.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 86 квт на базі двигуна 4Ч 9,2/8,6. Застосування електронної газової системи живлення на бензо-газових двигунах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Магазейщиков, Павло Андрійович
    Об`єктом дослідження є конвертація бензинового двигуна ЗМЗ-406 у бензогазовий двигун 4Ч 9,2/8,6, з іскровим запалюванням, який встановлюється на легковий автомобіль середнього класу. Мета роботи полягає в підвищенні надійності і поліпшенні екологічних показників робочого процесу бензогазового двигуна 4Ч 9,2 /8,6 легкового автомобіля шляхом конвертування його для роботи на стиснутому природному газі. Методи дослідження. Робота виконана за рахунок огляду патентних і літературних джерел, методами теоретичних і експериментальних досліджень. Предмет дослідження – вплив ступеню стиску, коефіцієнту надлишку повітря, кута випередження запалювання, головного вузла розподільної газової системи живлення – електромагнітного дозатору, на екологічні та техніко-економічні показники бензогазового двигуна. В кваліфікаційній роботі проведений огляд і аналіз науково-технічних рішень та обґрунтовані параметри розподільної бензогазової системи живлення для двигуна, який встановлюється на легковий автомобіль середнього класу. Виконані тепловий, динамічний та міцносний розрахунки бензинового двигуна 4Ч 9,2/8,6 для легкового автомобіля середнього класу. Виконана спеціальна частина роботи. Приведено застосування електронної газової системи живлення на бензо-газовому двигуні. Зроблена конструкторська документація: повздовжнього розрізу ДВЗ; складальне креслення шатунно-поршневої групи; робоче креслення поршню. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування двигуна. Проведено техніко-економічне обґрунтування доцільності застосування природного газу на модернізованому двигуні а також зроблений аналіз робочих умов при його проектуванні з точки зору охорони праці.
  • Тип документа: Документ ,
    Дизель потужністю 62 кВт на базі двигуна 4ЧН 8,8/8,2. Застосування функціональної електронної системи живлення на газодизелі автотранспорного призначення
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Гончаров, Михайло Дмитрович
    Актуальність теми роботи пов’язана з конвертацією дизеля у газодизель (ГД), з одночасним застосуванням на сучасному газодизельному двигуні паливної газової апаратури нового покоління, що здійснюється на базі електронної системи керування. Метою роботи: є підвищення ефективності експлуатації МЕЗ шляхом застосування електронної системи живлення газодизельного двигуна. Об'єктом дослідження: э дизельний з надуванням двигун 4ДТН, конвертований у газодизель 4ЧГ 8,8/8,2, котрий можна застосовувати на автотракторному мобільному енергетичному засобі (МЕЗ). Предметом дослідження: є вплив на техніко-економічні і екологічні характеристики газодизеля з газотурбінним наддувом для МЕЗ при частковому заміщенні дизельного палива природним газом. На підставі завдання кафедри виконано тепловий розрахунок (ТР) дизеля 4ДТН для оцінки потужностних та техніко-економічних показників робочого процесу ДВЗ. Згідно вихідних даних ТР виконано динамічний та міцностний розрахунки двигуна. Динамічний розрахунок (ДР) дозволяє визначити сили і моменти, котрі виникають в вузлах КШМ ДВЗ та побудувати годографи навантажень на шатунні та корені шийки та підшипники. Згідно міцностного розрахунку визначені максимальні напруження в перетинах основних деталей КШМ. В спецчастині роботи: обґрунтований склад комбінованої горючої суміші для газодизельного двигуна МЕЗ; адаптована електронна паливо-утворювальна система живлення для газодизельного двигуна. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування двигуна, а також аналіз робочих умов охорони праці при виготовленні удосконалених вузлів і деталей АТЗ і ДВЗ. В роботі наведена креслярсько-конструкторська документація паливної форсунки системи живлення дизеля 4ДТН.
  • Тип документа: Документ ,
    Кінематичний аналіз роботи пневмогідравлічного коректора дизеля 6ЧН 8,8/8,2 на режимі максимального крутного моменту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Шейко, Віталій Олексійович
    Об’єкт дослідження – автомобільний дизель 6ЧН 8,8/8,2. Цей дизель розробляється вперше за прямою участю кафедри ДВЗ ХНАДУ і базується на науково-технічних рішеннях і елементній базі дизеля ДА15. Водночас двигун отримав кращі показники ефективності роботи на частотному режимі максимального крутного моменту завдяки регулюванню кутом випередження упорскування палива в залежності від тиску наддуву повітряного заряду. Мета роботи – розробка пневмогідравлічного коректора паливного регулятора нового автомобільного дизеля 6ЧН 8,8/8,2, розрахунок робочого процесу, сил та крутних моментів у двигуні та розрахунок на міцність деталей поршневої групи двигуна. В роботі розроблено проєкт автомобільного дизеля підвищеної до 70 кВт потужності частотного режиму максимального крутного моменту на базі двигуна ДА15. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна на режимі максимального крутного моменту, динамічний розрахунок, розрахунок деталей поршневої групи на міцність. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування дизеля, а також розглянуте питання безпеки при випробуваннях дизеля.
  • Тип документа: Документ ,
    Удосконалення процесу упорскування паливної апаратури дизеля 6ЧН 8,8/8,2 номінальною потужністю 100 кВт
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Шарапов, Євген Олександрович
    Об’єкт дослідження – автомобільний дизель 6ЧН 8,8/8,2. Цей дизель розробляється вперше за прямою участю кафедри ДВЗ ХНАДУ і базується на науково-технічних рішеннях і елементній базі дизеля ДА15. Водночас двигун отримав вищі показники ефективності завдяки удосконаленню процесу упорскування палива оригінальною форсункою. Мета роботи – Розробка оригінальної форсунки для удосконалення процесу упорскування палива нового автомобільного дизеля 6ЧН 8,8/8,2, розрахунок робочого процесу, сил та крутних моментів у двигуні та розрахунок на міцність елемента шатунної групи. В роботі розроблено проєкт автомобільного дизеля потужністю 100 кВт на базі двигуна ДА15 з оригінальною паливною форсункою. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна на режимі номінальної потужності, динамічний розрахунок, розрахунок на міцність елемента шатунної групи. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування дизеля, а також розглянуте питання безпеки при випробуваннях дизеля.
  • Тип документа: Документ ,
    Удосконалення конструкції паливно-регулюючої апаратури автомобільного дизеля 2Ч 8,8/8,2 номінальною потужністю 15 кВт
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Ларіков, Ярослав Віталійович
    Об’єкт дослідження – автомобільний дизель 2Ч 8,8/8,2. Цей дизель розробляється вперше за прямою участю кафедри ДВЗ ХНАДУ і базується на науково-технічних рішеннях і елементній базі дизеля 2ДТАВ розробки ДП «ХКБД». Водночас двигун отримав вищі показники ефективності. Мета роботи – розробка конструкції вантажа-золотника системи керування подачею палива нового високообертового автомобільного дизеля 2Ч 8,8/8,2, розрахунок робочого процесу, сил та крутних моментів у двигуні та розрахунок на міцність гільзи циліндра двигуна. В роботі розроблено проєкт двоциліндрового автомобільного дизеля потужністю 15 кВт на базі двигуна 2ДТАВ. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна на режимі номінальної потужності, динамічний розрахунок, розрахунок гільзи циліндра на міцність. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування дизеля, а також розглянуте питання безпеки при випробуваннях дизеля.
  • Тип документа: Документ ,
    Підвищення потужності автомобільного дизеля 4ЧН 8,8/8,2 до 80 кВт шляхом вибору раціональної форми та геометричних розмірів камери згоряння
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Кульбако, Владислав Павлович
    Об’єкт дослідження – автомобільний дизель 4ЧН 8,8/8,2. Цей дизель розробляється вперше за прямою участю кафедри ДВЗ ХНАДУ і базується на науково-технічних рішеннях і елементній базі дизеля ДА10. Водночас двигун отримав вищі показники ефективності. Мета роботи – розробка камери згоряння з локальними турбулізаторами нового автомобільного дизеля 4ЧН 8,8/8,2, розрахунок робочого процесу, сил та крутних моментів у двигуні та розрахунок на міцність деталей поршневої групи двигуна. В роботі розроблено проєкт автомобільного дизеля потужністю 80 кВт на базі двигуна ДА10. Виконано розрахунок робочого процесу двигуна на режимі номінальної потужності, динамічний розрахунок, розрахунок деталей поршневої групи на міцність. Наведено економічне обґрунтування необхідності проектування дизеля, а також розглянуте питання безпеки при випробуваннях дизеля.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 50 кВт на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35. Частина 2. Застосування системи безпосереднього впорскування палива на двигуні з іскровим запалюванням
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Василюк, Андрій Андрійович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра спроектовано двигун потужністю 50 кВт на базі реального серійного двигуна-прототипу 4Ч 7,5/7,35. Обрано та обґрунтовано параметри для подальших розрахунків двигуна. Проведено повний розрахунок робочого процесу проектованого двигуна, динамічний розрахунок. Проведено розрахунок колінчастого валу на міцність як найбільш навантаженої деталі. В спеціальній частині обґрунтовано застосування механічної системи безпосереднього впорскування палива на базі паливного насоса з манжетним ущільненням плунжерів НВР-4 на двигунах з іскровим запалюванням. Модернізація має на меті покращення показників витрати палива. Проведено економічне обґрунтування застосування системи безпосереднього впорскування палива на двигунах з іскровим запалюванням. Проведено аналіз безпеки життя і діяльності на підприємстві під час експлуатації двигуна. Встановлено, що рівень віброшкідливості не перевищує нормативним умови.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 80…90 кВт на базі двигуна 4ЧН 8,8/8,2. Частина 2 - Розробка заходів з удосконалення системи паливоподачі дизеля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Третяк, Ярослав Юрійович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра спроектовано дизельний двигун потужністю 80…90 кВт. Обрано та обґрунтовано вихідні дані для теплового і динамічного розрахунку та розрахунку деяких деталей двигуна на міцність. У спеціальній частині кваліфікаційної роботи проведено розробку заходів для удосконалення системи паливоподачі дизельного двигуна, покращення економічності та екологічності. Проведено економічне обґрунтування застосування заходів для удосконалення системи паливоподачі дизельного двигуна. Розглянуто питання безпеки життя та здоров’я людини під час випробування двигуна.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 60 кВт на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35. Частина 1. Модернізація системи живлення застосуванням газового палива
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Соколов, Артем Олександрович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра виконано проєктування двигуна потужністю 30 кВт на основі серійного прототипу 2Ч 7,8/6,8. Обґрунтовано вибіросновних параметрів, необхідних для подальших технічних розрахунків. Здійснено повний теплотехнічний розрахунок робочого процесу спроєктованого двигуна, а також динамічний аналіз його роботи. Проведено розрахунок колінчастого вала на міцність, як однієї з найбільш навантажених деталей силового агрегату. У спеціальному розділі проаналізовано експериментальну установку, призначену для реалізації робочого процесу із запалюванням від стиснення попередньо змішаного гомогенного заряду (офіційна назва робочого процесу – Premixed Homogeneous Charge Compression Ignition (PHCCI)). Окремо розглянуто аспекти забезпечення безпеки життєдіяльності в умовах функціонування автотранспортного підприємства, а також виконано комплексну техніко-економічну оцінку ефективності розробки. За результатами оцінки встановлено, що рівень вібраційного впливу перебуває в межах, які відповідають чинним нормативним вимогам.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 138 кВт на базі двигуна 4ЧН 10,5/12,0. Дослідження застосування нетрадиційних типів палива в дизельних двигунах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Путятін, Олег Петрович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра спроектовано дизельний двигун потужністю 138 кВт. Також в ній обрано та обґрунтовано вихідні дані для теплового і динамічного розрахунку, а також розрахунку деяких деталей двигуна на міцність. У спеціальній частині кваліфікаційної роботи проведено дослідження застосування нетрадиційних типів палива в дизельному двигуні, порівняння їх характеристик, недоліків та переваг, а також рівень модернізації двигуна для їх негайного застосування. Проведено економічне обґрунтування застосування нетрадиційних типів палива в дизельному двигуні. Розглянуто питання безпеки життя та здоров’я людини під час експлуатації двигуна, який працює на нетрадиційних типах палива.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 15 кВт на базі двигуна 1Д 8,2/8,7. Робочий процес двигуна з іскровим запалюванням та безпосереднім впорскуванням палива
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Філіппов, Антон Павлович
    Дипломний проект спрямований на модернізацію автомобільного двигуна з примусовим запалюванням 1Д 8,2/8,7, що має потужність 15 кВт. Основна мета полягає в інтеграції системи безпосереднього впорскування палива на двигуні та подальшому використанні його в якості гібридної силової установки для легкового автомобіля. У рамках роботи ретельно проаналізовано конструктивні та режимні параметри двигуна. Проведено розрахунок робочого процесу, а також кінематичний, динамічний розрахунок та розрахунок на міцність поршеня, поршневого пальця, поршневого кільця. Додатково, було виконано економічне обґрунтування доцільності такого проєктування двигуна та оцінено робочі умови з позиції охорони праці. Результати проведених досліджень показали, що застосування системи безпосереднього впорскування палива та використання двигуна в гібридній конфігурації дозволяє значно поліпшити його економічні показники.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 50 кВт на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35. Частина 3. Застосування гібридної установки на легковому автомобілі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бурлуцький, Микола Васильович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра виконано проєктування двигуна потужністю 50 кВт на основі серійного прототипу 4Ч 7,5/7,35. Обґрунтовано вибір основних параметрів, необхідних для подальших технічних розрахунків. Здійснено повний теплотехнічний розрахунок робочого процесу спроєктованого двигуна, а також динамічний аналіз його роботи. Проведено розрахунок колінчастого вала на міцність, як однієї з найбільш навантажених деталей силового агрегату. У спеціальному розділі досліджено можливість інтеграції двигуна до складу гібридної силової установки з метою підвищення паливної економічності. Надано техніко-економічне обґрунтування доцільності впровадження системи безпосереднього впорскування палива у двигунах з іскровим запалюванням. Окремо розглянуто аспекти забезпечення безпеки життєдіяльності в умовах функціонування автотранспортного підприємства, а також виконано комплексну техніко-економічну оцінку ефективності розробки. За результатами оцінки встановлено, що рівень вібраційного впливу перебуває в межах, які відповідають чинним нормативним вимогам.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 50 кВт на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35. Частина 1. Покращення паливної економічності двигуна з іскровим запалюванням
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бондаренко, Микита Євгенович
    У кваліфікаційній роботі бакалавра спроектовано двигун з іскровим запалюванням потужністю 50 кВт. У цій роботі обґрунтовано параметри, які використовуються для розрахунку індикаторних та ефективних показників двигуна та побудови індикаторних діаграм. Також розраховано динамічний розрахунок та розрахунок деталей на міцність. У Спеціальній частині розглянуто методи покращення паливної економічності двигуна, а саме: впровадження циклу Аткінсона для двигуна, що працює за циклом Отто, адаптація двигуна до зміни фаз газорозподілу та зниження потужності. Проведено оцінку економічного ефекту від експлуатації двигуна, що працює за циклом Аткінсона, у порівнянні із двигуном, що працює за циклом Отто. Розглянуто безпеку життєдіяльності людини на двигунобудівному підприємстві під час процесу відлиття деталей та виготовлення двигуна.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 70 кВт на базі двигуна 8,8/8,2. Застосування системи живлення Common Rail
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бердо, Микола Віталійович
    Об’єкт дослідження – процеси в ДВЗ. Мета роботи – розрахунок автомобільного двигуна потужністю 70 кВт на базі двигуна 4Ч 8,8/8,2. Метод дослідження – розрахункові дослідження показників ДВЗ. Задачі дослідження: Провести тепловий розрахунок, динамічний розрахунок, розрахунок на міцність основних деталей двигуна. В спеціальній частині проаналізувати підвищення економічності двигуна за рахунок застосування системи живлення Common Rail. Провести економічне обґрунтування модернізації двигуна. Розглянути питання безпеки функціонування підприємства під час виробництва двигунів.
  • Тип документа: Документ ,
    Автомобільний двигун потужністю 65 кВт на базі двигуна 4Ч 10,5/12. Частина 2. Дослідження систем паливоподачі дизеля з насос-форсункою
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025) Бєлєвцов, Євгеній Сергійович
    Об’єкт дослідження – процеси в ДВЗ. Мета роботи: розрахунок автомобільного двигуна потужністю 65 кВт на базі двигуна 4Ч 10,5/12. Задачі, що вирішуються для досягнення мети: виконати опис конструкції двигуна, розрахунок робочого циклу, динамічний розрахунок, розрахунок деталей на міцність, дослідження застосування відключення циліндрів, аналіз економічної доцільності модернізації та розгляд питань охорони праці і інженерної екології. Такі знання просто необхідні для виконання дослідних заходів, вибору найбільш коректних даних для розрахунку двигуна, його конструювання, розробки і, нарешті, виробництва.