2019

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 41
  • Документ
    Пристрiй для вимiрювання деформацiй елементiв конструкцiй великих розмiрiв
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Левтеров, Андрiй Iванович
    Пристрій для вимірювання деформацій елементів конструкцій великих розмірів містить блок комутації та реєстратор, лазер, оптичний коліматор, вузол розгортки лазерного променя та n фотоприймачів. Пристрій додатково оснащений другим лазером, другим оптичним коліматором та другим вузлом розгортки лазерного променя, розташованими на опорі, що винесена за межі конструкції на протилежному кінці елемента конструкції, причому чутливі поверхні 1, 2, …, і-1 фотоприймачів повернуті у напрямку лазерного променя, що розгортається першим вузлом розгортки, а i+1, і+2, …, n фотоприймачів повернуті у напрямку лазерного променя, що розгортається другим вузлом розгортки. Причому і-ий фотоприймач виконаний з двосекційною чутливою поверхнею, одна секція якої повернута у напрямку лазерного променя, що розгортається першим вузлом розгортки, а друга секція повернута у напрямку лазерного променя, що розгортається другим вузлом розгортки.
  • Документ
    Спосiб генерування високих амплiтуд змiнної синусоїдальної напруги в резонансному режимi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Сабокар, Олег Сергiйович; Сєрiков, Георгiй Сергiйович; Шиндерук, Свiтлана Олександрiвна
    Спосіб резонансного посилення напруги полягає в генеруванні високих амплітуд змінної синусоїдальної напруги за допомогою резонансного трансформатора Тесла. Його розімкнуту вторинну обмотку навантажують зосередженою ємністю так, що їх з'єднання утворює послідовний резонансний контур, у реактивних елементах якого збуджується посилена синусоїдальна напруга.
  • Документ
    Iнтелектуальна бортова iнформацiйна системи безпiлотного транспортного засобу на основi нейромережевої архiтектури з лiдаром
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Нiконов, Олег Якович; Полосухiна, Тамара Олегiвна
    Інтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу містить датчики, відеокамери, блок розпізнавання знаків, радар, супутниковий навігатор, автономну навігаційну систему, блок обробки сигналів, блок зберігання цифрової інформації, блок пам'яті про стан руху транспортного засобу, приймально-передавальний пристрій, пристрій керування швидкістю та напрямком руху, гальмівну систему. Містить керуючий блок на основі нейромережевої архітектури, що складається з блоків на основі багатошарової штучної нейронної мережі, кожен з яких містить вхідний шар, прихований шар, вихідний шар та додатково встановлений лідар.
  • Документ
    Пристрiй для вимiрювання деформацiй елементiв конструкцiй мостiв
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Левтеров, Андрiй Iванович
    Пристрій для вимірювання деформацій елементів конструкцій великих розмірів, зокрема мостів, містить послідовно зв'язані перший лазер, перший оптичний коліматор, перший вузол розгортки лазерного променя, блок комутації, блок обробки і реєстрації та n фотоприймачів, які являють собою n послідовно розташованих датчиків деформації, що знаходяться на опорах, жорстко закріплених на конструкції, що деформується. Перший і n-ий фотоприймачі, лазер, з'єднаний через оптичний коліматор з вузлом розгортки лазерного променя, винесені за межі конструкції, що деформується. Всі n фотоприймачів знаходяться на одній висоті над поверхнею конструкції, що деформується, а лазер, коліматор і вузол розгортки знаходяться на протилежному боці конструкції на тій же висоті напроти фотоприймачів. Блок комутації з'єднаний з блоком обробки і реєстрації. Додатково пристрій оснащений другим лазером, другим оптичним коліматором та другим вузлом розгортки лазерного променя, розташованими на опорі, що винесена за межі конструкції на протилежному кінці елемента конструкції. причому чутливі поверхні 1, 2,…, i-1 фотоприймачів повернуті у напрямку лазерного променя, що розгортається першим вузлом розгортки, а i+1, і+2,…, n фотоприймачі повернуті у напрямку лазерного променя, що розгортається другим вузлом розгортки.
  • Документ
    Спосiб оптимiзацiї продуктивностi системи очищення повiтря в салонах електричних (ЕТЗ) та гiбрiдних транспортних засобiв (ГТЗ)
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Бажинов, Олексiй Васильович; Коваль, Олександр Андрiйович; Нiкiтiн, Станiслав Петрович; Кравцов, Михайло Миколайович; Таран, Григорiй Вiталiйович; Коваль, Андрiй Олександрович; Холодов, Антон Павлович
    Спосіб оптимізації продуктивності системи очищення повітря в салонах електро (ЕТЗ) та гібридних транспортних засобів (ГТЗ) включає подачу повітря ззовні (зовнішнє повітря), його очищення і подачу у салон транспортного засобу та частковий забір повітря з салону (внутрішнє повітря), його очищення та повернення очищеного внутрішнього повітря у салон. Очищення зовнішнього повітря виконують на пристрої очищення зовнішнього повітря (у тому числі плазмохімічним методом), а внутрішнє повітря з салону очищують на додатковому пристрої очищення внутрішнього повітря (у тому числі плазмохімічним методом). При цьому для оптимізації продуктивності системи очищення повітря визначають, аналізують та враховують концентрацію шкідливих речовин зовнішнього (Сз-і, %) та внутрішнього (Св-і, %) повітря на наявність (і-тих) шкідливих речовин, визначають та враховують кліматичні умови, а саме температуру повітря (Т, °C), його вологість (W, %) та швидкість руху транспортного засобу (V, км/год.), а також питому кількість повітря (g, м3/год.) для однієї особи та кількість осіб (N) у салоні транспортного засобу. Оптимізацію продуктивності системи очищення повітря (Q) виконують за виразом: Q=F·к, де: F=f(Cз-i, Cв-i, T, W, V, g, N), к - коефіцієнт пропорційності. Зазначені чинники виразу визначають відповідними датчиками системи очищення повітря, які функціонально поєднані з виконавчими елементами системи і які виводять систему у оптимальний режим відповідно до даних датчиків, тобто виконавчі елементи системи мають зворотній зв'язок з датчиками і налагоджують систему на оптимальний режим автоматично у масштабі реального часу.
  • Документ
    Комбiнований шумозахисний бар'єр з iнтегрованими сонячними батареями
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Лежнева, Олена Iванiвна
  • Документ
    Система регулювання подачi додаткового повiтря в дизель
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Борисенко, Анатолiй Миколайович; Борисенко, Євген Анатолiйович; Богаєвський, Олександр Борисович
    Система регулювання подачі додаткового повітря в дизель містить блок управління, фотоелектричний димомір і датчик частоти обертання підключені до входів блока управління, джерело стиснутого повітря зі встановленим в ньому датчиком тиску, електропневмоклапан з електродинамічним приводом, встановлений в магістралі подачі повітря від джерела до впускного трубопроводу дизеля, неінвертуючий та інвертуючий підсилювачі, реле з нормально розімкнутим контактом. Вихід датчика тиску через інвертуючий підсилювач з'єднано з шиною живлення неінвертуючого підсилювача, другий неінвертуючий підсилювач і елемент пам'яті. Вихід другого неінвертуючого підсилювача через контакт реле з'єднано зі входом елемента пам'яті, вихід якого через другий неінвертуючий підсилювач підключено до обмотки електропневмоклапана з електродинамічним приводом. Вихід фотоелектричного димоміра з'єднано зі входом першого неінвертуючого підсилювача. Для підвищення екологічних показників дизеля введено додатковий неінвертуючий підсилювач з коефіцієнтом підсилення, більшим за одиницю і резистор. Вхід підсилювача підключено до виходу блока управління, а вихід - через резистор з'єднано з обмоткою реле.
  • Документ
    Скануючий пристрiй для систем свiтлофорного управлiння на перехрестi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег Васильович
    Скануючий пристрій для систем світлофорного управління на перехресті, що містить лазерний випромінювач вузькоспрямованого інфрачервоного променя, вузол розгортки і фотоприймач, причому до пристрою перед фотоприймачем введено оптичний вузол, який складається з послідовно розташованих об'єктива, щілинної діафрагми та колектора, при цьому оптична система фотоприймача сфокусована на лінії, що створюється скануючим променем лазера на поверхні дороги, а конфігурація щілини діафрагми для кожного конкретного оптичного вузла фотоприймача виконується відповідно траєкторії лазерного променя на поверхні кожної конкретної смуги руху на вході і виході перехрестя.
  • Документ
    Спосiб координованого управлiння руху транспортних засобiв по магiстралi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег Васильович; Шевченко, Володимир Вадимович
    Спосіб координованого управління руху транспортних засобів по магістралі, заснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки. У результаті сканування одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя, які примикають до перехресть магістралі по другорядним дорогам та сканування цих примикаючих доріг по середині перегонів, попередньо визначають кількість та тип ТЗ по кожній смузі руху, що у даній фазі перетнули лінії сканування на виході відповідних примикаючих перехресть на моменти часу підходу груп ТЗ до ліній сканування перегону магістралі відповідного перехрестя. А значення часу роз'їзду черг по кожній смузі остаточно визначають за кількістю і типом ТЗ, які повністю перетнули лінії сканування у середині цих примикаючий перегонів в напрямку до магістралі на момент підходу групи ТЗ по магістралі до самого перехрестя, при цьому тривалість часу основного такту для примикаючих доріг визначають за максимальною чергою серед смуг відповідних підходів.
  • Документ
    Засiб автоматизованого керування вiдвалом малогабаритного колiсного бульдозера
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Єфименко, Олександр Володимирович; Плугiна, Тетяна Вiкторiвна
    Засіб автоматизованого керування відвалом малогабаритного колісного бульдозера містить панель керування, зовнішній перемикач, лазерний датчик, штангу, блок комутації, батарею, систему керування гідравлічними клапанами, датчик нахилу, ультразвуковий датчик, дисплей датчика нахилу. Для стабілізації траєкторії руху бульдозерного відвалу встановлено додатковий комутаційний блок, який з'єднується з дисплеями датчика нахилу, що використовуються для контролю положення ріжучої кромки відвалу за рахунок подачі сигналу через електромеханічний перетворювач до гідророзподільників керування робочим органом, формування сигналів корекції для приведення відвалу до проектної оцінки. Засіб має GPSантену, що використовується для приймання супутникових сигналів системи GPS і передачі цієї інформації для обробки в GPS-приймач, вбудований у блок керування.
  • Документ
    Спосiб координованого управлiння руху по магiстралi мiста
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег Васильович; Шевченко, Володимир Вадимович
    Спосіб координованого управління руху по магістралі міста оснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки, у результаті чого на протязі кожного циклу визначають ключове перехрестя і одночасно, за результатами сканування перерізів у середині кожного перегону, середню швидкість руху груп транспортних засобів, їх кількість у групі, інтервали руху та стрічки часу груп, за якими розраховується графік координації по усій магістралі, при цьому за результатами сканування перехресть визначають кількість та тип транспортних засобів у черзі, що збираються біля стоп-ліній по кожній смузі руху кожного перехрестя на червоний сигнал світлофора, а потім за значеннями коефіцієнтів приведення до легкового автомобіля, типом і кількістю транспортних засобів у кожному циклі на момент появи першого транспортного засобу з групи у перерізі сканування перегону, що передує кожному перехрестю, визначають необхідний час роз'їзду реальних черг по кожній смузі перегону і по максимально можливому часу роз'їзду по смугах двох підходів визначають час зміщення початку наступної фази для звільнення смуг на момент підходу груп до перехрестя, а час дії основних тактів для другорядних підходів до перехресть визначаються на моменти їх початку за максимально можливою чергою серед смуг відповідних підходів, при цьому за різницею звісного значення циклу та часу дії основного такту для другорядних підходів визначають резерв часу для лівоповоротних потоків з магістралі для кожного перехрестя та можливість максимального зміщення між собою стрічок часу груп для зустрічних потоків по магістралі і одночасно корегується значення швидкості руху транспортних засобів по магістралі у другій половині кожного перегону за допомогою електронних покажчиків для забезпечення підходу груп транспортних засобів до перехрестя на момент звільнення смуг від попередніх черг, згідно з корисною моделлю ефективність координованого управління визначається за загальною середньою затримкою транспортних засобів по усіх напрямках руху перехресть магістралі, яка розраховується для кожного транспортного засобу як різниця реального часу його проїзду і проїзду цього типу транспортного засобу в вільних умовах між лініями сканування третім променем на вході і виході кожного перехрестя магістралі, а мінімізація загальної середньої затримки здійснюється як шляхом перерозподілу основних тактів на перехресті, де для проїзду транспортних засобів лише у наступному циклі біля стоп-ліній залишається мінімальна кількість автомобілів, так і шляхом здійснення зсуву фаз по другорядних підходах перехресть магістралі, а також регулюванням часу дії циклу кількох сусідніх перехресть магістралі в одному з напрямків руху при умові постійної сумарної тривалості цих циклів та цілеспрямованим регулюванням швидкістю транспортних потоків з самого початку по перегонах магістралі і прилеглих другорядних доріг і її додатковим корегуванням у середині кожного перегону.
  • Документ
    Спосiб дiагностування рульового керування автомобiля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир Петрович
  • Документ
    Барабаннi гальмiвнi механiзми пiдвищеної стабiльностi й довговiчностi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Клец, Дмитро Михайлович; Назаров, Олександр Iванович; Назаров, Iван Олександрович; Шпiнда, Євген Михайлович; Холодов, Антон Павлович; Чаплигiна, Олександра Михайлiвна; Рєзнiков, Олександр Олександрович
  • Документ
    Дисковий гальмiвний механiзм пiдвищеної стабiльностi й довговiчностi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Клец, Дмитро Михайлович; Назаров, Олександр Iванович; Назаров, Iван Олександрович; Шпiнда, Євген Михайлович; Холодов, Антон Павлович; Чаплигiна, Олександра Михайлiвна; Рєзнiков, Олександр Олександрович
    Дисковий гальмівний механізм підвищеної стабільності й довговічності містить один гальмівний диск і дві колодки з фрикційними накладками, які утворюють фрикційний контакт. Спряжені деталі "диск-колодка", які утворюють спільну поверхню тертя, мають конструктивні елементи, що утворюють спеціальний макропрофіль, який має вигляд криволінійної, клиновидної або торовидної форми, що збільшує площу фрикційного контакту спряження без зміни їх габаритних розмірів.
  • Документ
    Спосiб магнiтно-iмпульсного деформування пустотiлих цилiндричних заготовок з використанням додаткового бiфiлярного соленоїда
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Щербак, Михайло Павлович; Сєрiков, Георгiй Сергiйович; Шиндерук, Свiтлана Олександрiвна
    Спосіб магнітно-імпульсного деформування пустотілих циліндричних заготовок полягає у їх деформуванні за рахунок впливу імпульсним магнітним полем. Для зниження втрат електромагнітної енергії використовують додатковий біфілярний соленоїд, який, в залежності від виду виконуваної виробничої операції, розміщують коаксіально або всередині, або зовні основного інструменту-індуктора, а до електричних відводів біфілярного соленоїда підключають додатковий інструмент магнітно-імпульсного тиску.
  • Документ
    Спосiб магнiтно-iмпульсного штампування листових металiв з цилiндричним узгоджувальним пристроєм i бiфiлярним соленоїдом
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Сєрiкова, Iрина Олексiївна; Сєрiков, Георгiй Сергiйович; Шиндерук, Свiтлана Олександрiвна
    Спосіб магнітно-імпульсної обробки металів з циліндричним узгоджувальним пристроєм і інструментом-соленоїдом виробничої операції. Для зниження втрат електромагнітної енергії узгоджувальний пристрій поміщають у внутрішню порожнину коаксіального циліндричного біфілярного соленоїда, електричні відводи якого підключають до вторинної обмотки узгоджувального пристрою.
  • Документ
    Пристрiй для вимiрювання просторової деформацiї елементiв конструкцiй мостiв
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Левтеров, Андрiй Iванович; Скрипiна, Iрина Валентинiвна
    Пристрій для вимірювання просторової деформації елементів конструкцій мостів містить лазер, оптичний коліматор, вузол розгортки, блок комутації, блок обробки і реєстрації, з'єднані між собою, та n фотоприймачів, які представляють собою n послідовно розташованих датчиків деформації, що знаходяться на опорах, розташованих на деякій певній рівній відстані один від одного по горизонталі впродовж конструкції, жорстко закріплених на конструкції, що деформується, причому перший і n-ий фотоприймачі, лазер, з'єднаний через оптичний коліматор з вузлом розгортки лазерного променя винесені за межі конструкції, що деформується, всі n фотоприймачі знаходяться на одній висоті над поверхнею конструкції, що деформується, а лазер, коліматор і вузол розгортки знаходяться на протилежному боці конструкції на тій же висоті від горизонтальної поверхні конструкції напроти фотоприймачів, чутлива поверхня яких повернута в напрямку вузла розгортки, причому вузол розгортки здійснює розгортку лазерного променя у горизонтальній площині по поверхні датчиків деформації. До складу пристрою додатково введені другий лазер, другий коліматор та дзеркало, що знаходиться під кутом 45° до лазерного променя, або призма встановлені на додатковій опорі напроти i-тої опори, що знаходиться на протилежному боці конструкції на тій же висоті від горизонтальної поверхні конструкції, причому додаткова та і-а опори, пов'язані між собою дротом, всередині якого встановлений ультразвуковий датчик для виміру деформації всередині (у поперечному розрізі) мостової конструкції, а на поверхні ультразвукового датчика закріплюється додатковий фотоприймач для контролю прогину дроту, чутлива поверхня якого повернута у напрямку дзеркала або призми, встановленої на додатковій опорі.
  • Документ
    Проколююча головка для установки з можливiстю корекцiї траєкторiї її в грунтi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Сiдак, Володимир Степанович; Супонєв, Володимир Миколайович; Балесний, Сергiй Петрович; Васильєв, Сергiй Андрiйович; Крисанов, Дмитро Валерiйович; Чепусенко, Євгенiй Олександрович
    Проколююча головка для установки з можливістю корекції траєкторії її в ґрунті складається з корпусу та наконечника зі скошеною поверхнею. У корпус пілотної ґрунтопроколюючої головки встановлено напрямний конусний стрижень, що забезпечує курсову стійкість траєкторії проколу і можливість виконання робіт з прокладання підземних комунікацій у зимовий період часу.
  • Документ
    Пристрiй для дiагностування рульового керування автомобiля
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир Петрович; Мармут, Iгор Арнольдович; Бєлов, Валентин Iванович
    Пристрій для діагностування рульового керування автомобіля включає два метамайданчики, що переміщуються в напрямку, перпендикулярному поздовжній осі автомобіля, підйомник для вивішування коліс, схему управління, що забезпечує переміщення метамайданчиків. Пристрій додатково містить два поворотні майданчики для установки керованих коліс, змонтовані зверху на метаплощадках, фіксатор рульового колеса, фіксатор кузова, а схема управління і вимірювання включає контролер руху метамайданчиків, підсилювачі-перетворювачі, датчики руху і кута повороту поворотних майданчиків, вимірювачі люфту, індикатори люфту. Причому виходи датчиків руху і кута повороту поворотних майданчиків з'єднані з першими входами вимірників люфту, другі входи вимірників люфту з'єднані з виходами контролера, перші виходи вимірників люфту з'єднані з входами контролера, а другі виходи вимірників люфту з'єднані з входом індикаторів люфту.
  • Документ
    Комбiнована силова установка автотранспортного засобу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Воронков, Олександр Iванович; Нiкiтченко, Iгор Миколайович; Глушкова, Дiана Борисiвна; Карпенко, Володимир Олександрович; Варавiна, Олена Павлiвна; Назаров, Артем Олександрович; Тесленко, Едуард Вiкторович; Смiрнова, Наталiя Володимирiвна; Шубiн, Богдан В'ячеславович
    Комбінована силова становка (КСУ) автотранспортного засоб містить двигн, який використовє різні дерела енергі - теплов енергію, як двигн внтрінього згоряння (ДВЗ) і енергію стиснтого повітря, як пневмодвигн, двигн праює по черзі. При роботі в реимі теплового двигна теплова енергія рідини системи змаення накопичється в тепловом акмляторі та використовється для підігрівання стиснтого повітря. КСУ виконана з моливістю проходення робочого тіла із пневмобалонів через теплоакмлятор, в який встановлено теплообмінник системи охолодення ДВЗ для накопичвання і зберігання певний час теплоти від рідини системи змаення. Двигн механічно пов'язаний з механізмом трансмісі, о передає кртний момент на колеса ведчого моста. Механізм трансмісі виконано вигляді планетарного механізм, один вал якого пов'язаний з двигном, а дргий - з ведчими колесами автотранспортного засоб (АТЗ) та автономним компресором. Використовють декілька двигнів, праюючих за різними ізичними принипами (два пневматичні роторні двигни мотор-колесо і двигн внтрінього згоряння (ДВЗ)). Теплообмінник виконано окремо від теплоакмлятора, вони з'єднані мі собою магістралями, в системі яких протікає рідина, о підігрівається під час роботи ДВЗ від рідини системи змаення, встановлений теплоакмлятор накопичє і зберігає тепло. При роботі пневмодвигнів стиснте повітря підігрівається в теплообмінник для підвиення енергетично активності робочого тіла, а саме стиснтого повітря пер ні останнє надійде до двигуна.