Бакалаврські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3870
Переглянути
Нові надходження
Документ Інформаційна система пошуку мультимедійного навчального контенту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-07-01) Мичко, Максим АндрійовичОб’єктом дипломної роботи є процес пошуку навчального контенту та доступу до нього. Предметом дипломної роботи є розробка інформаційної системи пошуку мультимедійного навчального контенту. Мета роботи – підвищення ефективності пошуку навчального мультимедійного контенту за рахунок створення інформаційної системи. Дипломна робота присвячена розробці інформаційної системи для пошуку мультимедійного навчального контенту. У роботі проведено аналіз предметної області, розглянуто сучасні платформи онлайн-навчання (Coursera, edX, KhanAcademy, тощо), їхні функціональні можливості та обмеження щодо пошуку та персоналізації навчального контенту та сформульовано вимоги до створення нового програмного продукту, який дозволить користувачам зручно шукати мультимедійні ресурси відповідно до заданих параметрів. Розроблена система реалізована на основі сучасних технологій, з використанням фреймворкуFlutter для мобільного застосунку, хмарних сервісів Firebase, а також зовнішніх API для інтеграції з популярними освітніми платформами. У системі реалізовано підтримку локалізації, обробку запитів, фільтрацію результатів, а також зручний інтерфейс користувача. Результати роботи можуть бути використані у закладах освіти, платформах онлайн-навчання, а також індивідуальними користувачами для покращення доступу до якісного навчального контенту.Документ Розробка інформаційної системи телекомунікаційного оператора складних об’єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Ященко, Еліна ЄвгенівнаПлатформоюцифровоїінфраструктуриекономікиУкраїни є сучасні ІТ-технології. Розвиток промисловостіспрямовано до глобального інформаційного простору,ефективна робота котрої залежить від ефективногорозвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Метою роботи є підвищення ефективності робочихоперацій телекомунікаційного оператора складних об’єктів шляхом розробки інформаційної системи (ІС). Об'єктом дослідження єІТ-інфраструктура складних об’єктів. Предметом дослідження є розробка інформаційної системи телекомунікаційного оператора складних об’єктів. Методи дослідження: системний підхід, статистичний аналіз, оцінка та оптимізація даного типу об’єктів, методи формалізації та моделювання. Доведено, що інформаційна інфраструктура складних об’єктів являє собою інтегровану сукупність телекомунікаційних та інформаційних складових.Обґрунтовано комплекс задач синтезу інформаційної системи та запропоновано декомпозиція загальної задачі на локальні. За розробленими математичними моделями обираються засоби зв’язкуІС складних об’єктів. За допомогою пакету програмування MicrosoftExсel наводиться приклад вибору компонентів ІС телекомунікаційного оператору.Документ Розробка адаптивної системи керування твердопаливним котлом з інтеграцією в ІоТ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Ярець, Максим МихайловичМета даної роботи -підвищення ефективності прийняття рішень в процесі управління роботи твердопаливним котлом. Об'єкт дослідження - процес підтримки заданого режиму роботи системи твердопаливного котла. Предмет дослідження - розробка адаптивної системи керування, здатної враховувати реальні температурні режими, тепловтрати та динаміку змін навантаження твердопаливного котлового обладнання. Виявлені особливості управління роботою твердопаливних котлів та обмеження традиційних систем управління. Вивчені існуючі технічні рішення та зібрані експериментальні дані. Виконано моделювання, зроблені моделі гіперболічної апроксимації та запропонована модель адаптивного керування через завчасне виключення подачі повітря. Визначена архітектура майбутньої системи, підходи до її проектування, технічні засоби для реалізації системи.Документ Розробка багатокритеріальної моделі вибору датчику рівня палива для автомобілів автотранспортного підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Шило, Владислав ВіталійовичПроведено аналіз проблеми автоматизації контролю витрат палива на автотранспортному підприємстві, проведено аналіз способів контролю витрат палива на автотранспортному підприємстві, проведено аналіз технічних характеристик і параметрів датчиків рівня палива. Розроблено постановку задачі вибору датчику рівня палива для автомобілів автотранспортного підприємства за багатьма технічними та вартісними характеристиками та параметрами. Проведено аналіз методів розв’язання поставленої задачі. Для розв’язання поставленої задачі пропонується використовувати схему Беллмана-Заде. Наведено приклад розв’язання поставленої задачі.Документ Модель системи керування гідроприводом екскаватора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Шевчук, Олександр ОлександровичОб’єкт роботи – процес керування гідроприводом екскаватора. Предмет роботи – модель системи керування гідроприводом екскаватора. Мета роботи – підвищення ефективності роботи екскаватора за рахунок використання системи керування його гідроприводом. Побудовані кінематична модель робочого обладнання екскаватора у вигляді системи «стріла–рукоять–ківш», а також динамічна модель гідроприводу. Для полегшення дослідження процесів у гідроприводі та процесу синтезу регулятора, у Simscape Fluids побудована імітаційна модель гідроприводу робочого обладнання екскаватора. В якості регулятора для системи керування гідроприводом екскаватора обрано ПІД-регулятор. За допомогою вбудованих можливостей Simulink щодо автоматичного налаштування регуляторів, синтезовано ПІД-регулятор, що дозволяє автоматично перемістити шток на задану відстань з нульовою помилкою за 0,75 с з перерегулюванням у 10%.Документ Розробка ІТ-інфраструктури комунікаційної системи роботизованого підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Четверіков, Богдан ВіталійовичІнфраструктурапромислових підприємств України, що базується на цифровій платформі, є сучасні ІТ-технології. Розвиток роботизованих підприємств спрямовано до такої інформаційної інфраструктури, де ефективна робота підприємства залежить від ефективноговпровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Метою роботи є підвищення ефективності робочих операцій роботизованого підприємства шляхом розробки ІТ-інфраструктури комунікаційної системи. Об'єктом дослідження є робочі операціїроботизованого підприємства. Предметом дослідження є розробка ІТ-інфраструктури комунікаційної системи роботизованого підприємства. База методів дослідження: системний підхід, статистичний аналіз, оцінка і оптимізація. А також методи формалізації та моделювання. Проаналізовано, що ІТ інфраструктура роботизованих підприємствце інтегрована сукупність телекомунікаційних та інформаційних засобів. Висунуто комплекс задач синтезу ІТ-інфраструктурироботизованих підприємств. Запропоновано моделі вибору засобів комунікації та керування обміном інформації роботозованого підприємства. За моделями обираються засоби зв’язку та компонентироботизованої ділянки – технічне забезпечення системи контролю та транспортера поточно-транспортної лінії. Проведено моделювання робочого процесу в середовищі MATLABRoboticsToolbox. Розглянуто задачу керування переміщенням робочого органу маніпулятору роботизованої ділянки.Документ Інформаційна технологія вибору платформ графічного моделювання бізнес-процесів підприємств в умовах цифровізації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Тодоров, Микита ВіталійовичПроаналізовано проблему вибору платформи графічного моделювання бізнес-процесів підприємства в умовах цифровізації; Проведено аналіз платформ графічного моделювання бізнес-процесів підприємства. Розроблено інформаційну технологію та модель вибору платформи графічного моделювання бізнес-процесів підприємства. Наведено приклад використання розробленої моделі вибору платформи графічного моделювання бізнес-процесів підприємства.Документ Розробка моделі вибору токарного верстата з ЧПК для машинобудівного підприємства в умовах невизначеності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Теліцин, Олександр ВасильовичПроведено аналіз сучасних тенденцій розвитку токарного обладнання; аналіз параметрів, що впливають на вибір токарного верстата з ЧПК; розглянуто методи прийняти рішень в умовах невизначеності вхідної інформації; розроблено модель вибору токарного верстата з ЧПК з використанням нечітких множин; наведено приклад використання розробленої моделі вибору токарного верстата з ЧПК з використанням нечітких множин.Для розрахунків було використано програмний засіб Microsoft Excel.Документ Розробка системи керування промисловим роботом для контролю якості збірки кузова автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Святовець, Тимур МиколайовичМета даної роботи -підвищення ефективності контролю якості збірки кузова за рахунок впровадження засобів автоматики та робототехніки. Об'єкт дослідження - процес контролю якості збірки автомобілів. Предмет дослідження - автоматизований контроль якості збірки кузова автомобіля. Проведено дослідження потенціалу різних технологій виявлення дефектів, а також зроблено порівняння їх параметрів. Обраний необхідний інструментарій для створення системи машинного зору та роботизованого контролю. Визначені технічні параметри, що оптимізують роботу системи в реальних умовах виробництва та виконані розрахунки на прикладі можливої конфігурації системи. Запропонована архітектура базового модуля комп'ютерного зору.Документ Цифровий двійник IoT-системи керування параметрами мікроклімату. Частина 2. Система дистанційного керування параметрами мікроклімату(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Савчук, Олександр СергійовичОб’єкт роботи – процес дистанційного керування параметрами мікроклімату в закритих приміщеннях за допомогою технологій IoT. Предмет роботи – структура, принцип дії та технічна реалізація IoT-системи для дистанційного керування параметрами мікроклімату. Мета роботи – підвищення ефективності автоматизованої системи керування параметрами мікроклімату шляхом забезпечення її дистанційного моніторингу та керування. На підставі аналізу теоретичних засад функціонування IoT-систем розроблено функціональну схему системи моніторингу та керування параметрами мікроклімату у приміщенні та обрано протоколу MQTT для передачі даних у системі. В результаті порівняльного аналізу мікропроцесорних засобів для побудови ІоТ систем та програмного забезпечення для побудови клієнтської частини проєкту обґрунтовано переваги ESP32 як центрального контролера системи та Node-RED як інструменту для побудови та локального розгортання клієнтського інтерфейсу без залежності від сторонніх сервісів. У середовищі Node-RED розроблено клієнтську частину IoT-системи. Побудовано інтуїтивно зрозумілу панель інструментів користувача, на якій розміщені віджети для відображення графіків температури й вологості та елементи керування виконавчими пристроями. Налаштовано зв’язок клієнтської частини та частини локального рівня через протокол MQTT. Із використанням емулятора Wokwi розроблено серверну частину IoT-системи на базі ESP32, що через MQTT-брокер приймає від клієнтської частини команди на вмикання або вимикання обігрівача та зволожувача і регулювання вентиляційного клапана, та керує відповідними реле та сервоприводом.Документ Автоматизація технології моніторингу та оцінки запиту на автозапчастини.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Ревуцька, Юлія ОлегівнаМета роботи - підвищити ефективність моніторингу та оцінки попиту на автозапчастини, за рахунок розробки технології автоматизації на підставі СУБД. Автоматизовані системи дозволяють аналізувати продажі, оптимізувати запаси та приймати обґрунтовані управлінські рішення. Об'єктом дослідження є процес розробки системи управління моніторингу попиту на автозапчастини в умовах функціонування підприємств автомобільної галузі. Предметом дослідження є технологія автоматизації моніторинга і оцінки попиту на автозапчастини. В результаті виконання дипломної роботи виконано вирішені наступні задачі: - проведено аналіз сучасних методів прогнозування попиту на автозапчастини; - розглянуто сучасні підходи до прогнозування попиту; - розроблено базу математичних моделей для прогнозу попиту на автозапчастини; - розроблено комп’ютеризовану систему, що автоматизує процес моніторингу на автозапчастини з використанням СУБД Microsoft Access. Таким чином була досягнута мета роботи: підвищено ефективність за рахунок скорочення часу на опитування та розроблено технології автоматизації на підставі СУБД.Документ Розробка системи керування насосом на базі контролера ПЛК 150(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Попов, Микита В’ячеславовичПроведено аналіз технічних характеристик і параметрів OWEN ПЛК 150, проведено огляд системи керування насосами на базі ПЛК. Розроблено програму на мові LD логічної системи керування насосами в середовищі CoDeSys. Проведено аналіз роботи системи за різних умов і аварій.Документ Моделювання та керування маніпулятором промислового робота(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Бабаєв, Артем ВадимовичОб’єкт роботи – процес керування маніпулятором роботаBraccio. Предмет роботи – система керування маніпулятором роботаBraccio. Мета роботи – підвищення точності та швидкості виконання технологічної операції складання шляхом використання промислового робота. На підставі аналізу сучасного стану промислової робототехніки побудовано класифікацію промислових роботів та визначено місце робота Braccio серед інших типів роботів. Із застосуванням метода Денавіта–Хартенберга побудовано кінематичну модель маніпулятора Braccio та побудовано матриці однорідного перетворення для кожної пари ланок, що дозволяють описати взаємне положення систем координат кожного зчленування та визначити положення і орієнтацію захоплювача в просторі. В пакеті MATLAB побудовано комп’ютерну модель маніпулятора Braccio. Із набору комплектуючих зібрано реальний робот Braccio, підключено контролер Arduino, проведено первинне калібрування ланок. Розроблено програмне забезпечення для автоматичного керування рухами маніпулятора. У програмі реалізовано послідовність дій із переміщення коробки з однієї точки в іншу з подальшим поверненням у вихідне положення.Документ Автоматизація організації технічного обслуговування і ремонту дорожніх машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Платковський, Дмитро АндрійовичМета роботи – підвищення ефективності обслуговування і ремонту дорожніх машин, за рахунок автоматизація планування організації технічного обслуговування дорожніх машин. Об’єктом дослідження є процес розробки системи автоматизованого планування робіт технічного обслуговування дорожніх машин. Предметом дослідження є створення системи автоматизованого планування технічного обслуговування дорожніх машин. В роботі вирішені наступні задачі: - виконано аналіз організації та видів технічного обслуговування і ремонту, а також методів оцінки змін технічного стану; - визначено завдання планування технічного обслуговування на станції технічного обслуговування (відділення ТО); - розроблено комп’ютерну технологію для автоматизації планування технічного обслуговування на відділення ТО. Таким чином досягнута мета роботи – підвищення ефективності обслуговування і ремонту дорожніх машин, за рахунок автоматизація планування організації технічного обслуговування дорожніх машин, що дозволить оптимізувати процеси ремонту та технічного обслуговування, підвищити ефективність використання ресурсів та зменшити час простою транспортних засобів.Документ Розробка інтелектуальної системи контролю робочої рідини приводу обладнання(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Пасічник, Віталій ВікторовичФункціонування робочих органів багатьох машин здійснюється за рахунок гідроприводу та системи контролю робочої рідини. Система гідроприводу призводить до руху виконавчі механізми. Якість виконання робочих операцій, а також параметри експлуатації й показники ефективності залежать від якості робочого середовища приводу. Об'єктом є робоче середовище приводу обладнання. Предметом є розробка інтелектуальної системи контролю рідини приводу обладнання. Метою роботи є підвищення ефективності управління приводом робочого обладнанняза рахунок розробки інтелектуальної системи контролю рідини на новій елементній базі. Методи роботи ґрунтуються на аналітичному аналізі, синтезі елементної бази, методах багатокритеріальної оцінки та оптимізації, методах моделювання технологічного процесу. У роботі розглянуто інтелектуальні системи контролю робочої рідини гідроприводів. В основі лежать складові нечіткої логіки і розрахунок робочих коефіцієнтів елементів приводу за допомогою динамічних диференціальних рівнянь стану. Обґрунтовано елементну базу інтелектуальної системи: інтелектуальні сенсори, фільтри та сучасний контролер. Розроблено структуру системи контролю, вимоги щодо експлуатації. Промодельовано в програмному комплексі Proteus. Розроблено схему принципову на новій елементній базі та програмний код для формування управлінських сигналів.Документ Використання машинного навчання в автоматизованому будівництві. Частина 1. Модель системи навігації автономної будівельної машини з використанням машинного навчання(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Коритченко, Артем ЮрійовичОб’єкт роботи – процес навігації автономної будівельної машини. Предмет роботи – модель системи навігації автономної будівельної машини з використанням машинного навчання. Мета роботи – підвищення продуктивності та безпеки використання будівельної машини шляхом створення системи навігації. На підставі аналізу типів будівельних машин та їх робочих процесів як машину для керування обрано бульдозер. Для побудови моделі системи навігації бульдозера обрано напівконтрольоване навчання. Розроблено архітектуру системи навігації бульдозера, що складається з модулів збору даних, попередньої обробки даних, самонавчання, прогнозування та керування. Для визначення положення й орієнтації бульдозера обрано інерціальний датчик MPU-9250, а для визначення перешкод та відстані до них RGB-D камеру IntelRealSense D435. За основу архітектури нейронної мережі для системи навігації бульдозера обрано архітектуру PilotNet. Запропоновано структуру нейронної мережі, що складається з п’яти послідовних згорткових і трьох повнозв’язних шарів. Із застосуванням датасетуUdacitySelf-DrivingCarDataset проведено навчання запропонованої штучної нейронної мережі. На вхідмережа отримувала кадри з бортової камери, а на виході прогнозувала числове значення кута повороту будівельної машини. Проведена за стандартними метриками оцінка ефективності розробленої моделі показала високу узгодженість прогнозів із еталонними кутами повороту бульдозера, що підтверджують високу якість роботи розробленої моделі системи навігації.Документ Комп'ютерна технологія оцінки середовища функціонування офісу.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Косарєв МикитаМета роботи – підвищити ефективність роботи офісу, за рахунок розробки комп'ютерної технології вибору приміщення офісу з урахуванням оцінки середовища функціонування офісу. Об’єктом дослідження є процес створення комп'ютерної технології вибору приміщення офісу з урахуванням оцінки середовища функціонування офісу. Предметом дослідження – модель вибору приміщень офісу з урахуванням оцінки середовища функціонування офісу. Проведений аналіз існуючих принципів побудови офісів, розроблена технологія синтезу офісу, розроблено інформаційно-довідкове забезпечення технології синтезу офісу, вибрані і обґрунтовані методи прийняття рішень в різних умовах визначеності інформації, розроблена модель вибору приміщень, для розміщення структурних підрозділів офісу на початкових етапах проектування.Документ Розробка моделі вибору теплоізоляційного матеріалу за багатьма критеріями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Кізіма, Павло ВолодимировичПроведено аналіз сучасного стану енергетичного забезпечення утримання жилого фонду. Проаналізовані параметри, що впливають на вибір теплоізоляційних матеріалів. Розглянути методи прийняти рішень в умовах невизначеності вхідної інформації. Розроблено модель вибору теплоізоляційного матеріалу за багатьма функціональними та вартісними критеріями та параметрами в умовах невизначеності вхідної інформації. Наведено приклад використання розробленої моделі вибору теплоізоляційного матеріалу за багатьма функціональними та вартісними критеріями та параметрами в умовах невизначеності вхідної інформації. Для розрахунків було використано програмний засіб Microsoft Excel.Документ Цифровий двійник IoT-системи керування параметрами мікроклімату. Частина 1. Система дистанційного моніторингу параметрів мікроклімату(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Захаров, Артем ВіталійовичОб’єкт роботи – процес передавання та візуалізації даних про температуру та вологість. Предмет роботи – структура, принцип дії та технічна реалізація IoT-системи для передачі та візуалізації даних про температуру та вологість. Мета роботи – підвищення ефективності моніторингу температури та вологості за рахунок проєктування IoT-системи, що надає користувачеві дані через Інтернет. В результаті аналізу теоретичних основ IoT-систем та протоколів обміну прийнято рішення щодо використання протоколу MQTT, який забезпечує надійну і швидку передачу даних в реальному часі. Обґрунтовано вибір мікроконтролера ESP32 як зручної, функціональної та недорогої платформи для збору даних від датчиків та їх передачі до Інтернету. В зв’язку з відсутністю фізичного зразка ESP32, для виконання проєкту обрано онлайн симулятор Wokwi. На підставі аналізу існуючих програмних засобів для обробки та візуалізації даних в IoT-системі обрано програмне середовище Node-RED. У онлайн симуляторі Wokwi розроблено схему та програмний код, що здійснює збір та передачу до Інтернету через протокол MQTT даних про поточні температуру та вологість. У середовищі Node-RED налагоджено прийом даних та розроблено інтерфейс користувача для візуалізації даних про температуру та вологість.Документ Інформаційна технологія реінжинірингу мережевого обладнання підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2025-06-30) Єрьоменко, Дмитро АндрійовичПроведено аналіз проблеми реінжинірингу мережевого обладнання підприємства, проведено огляд мережевого обладнання підприємства. Розроблено інформаційну технологію реінжинірингу мережевого обладнання підприємства. Розроблено модель вибору роутера за багатьма технічними та вартісними характеристиками та параметрами. Наведено приклад вибору роутера за багатьма технічними та вартісними характеристиками та параметрами.