Бакалаврські роботи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 49
  • Документ
    Інформаційна технологія обробки геоінформації при будівництві та реконструкції автомобільних доріг
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Кантаржи, Міхаел
    В результаті виконаного дослідження була розроблена інформаційна технологія обробки геоінформації при будівництві та реконструкції автомобільних доріг, що дозволить підвищити ефективність прийняття рішень в проєктах дорожнього будівництва. Були вирішені наступні задачі: - проведено огляд складових геоінформаційної системи та організації збереження даних у них; - проведено аналіз моделей організації даних у ГІС; - розроблено структуру інформаційної технології обробки геоінформації при будівництві та реконструкції автомобільних доріг; - розроблено схему автоматизованої обробки даних у ГІС; - виконано комп’ютерну реалізацію інтерфейсу геоінформаційної системи при будівництві та реконструкції автомобільних доріг.
  • Документ
    Інформаційна система вибору мікроавтобуса
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Агошков, Владислав Сергійович
    Об’єкт роботи – процес вибору мікроавтобуса для автотранспортного підприємства. Предмет роботи – розробка інформаційної системи вибору мікроавтобуса для автотранспортного підприємства. Мета роботи – підвищення ефективності процесу вибору мікроавтобуса для автотранспортного підприємства. Проведено аналіз ринку існуючих в країні мікроавтобусів та завдань, які вирішуються під час автоматизації бізнес-процесів на АТП, що спеціалізується на пасажирських перевезеннях на базі мікроавтобусів. На основі аналізу обґрунтовано необхідність розробки інформаційної системи вибору мікроавтобусів з урахуванням замовлень. Проаналізовано характеристики наявних СУБД універсального типу та обрано систему MS Access 2013 для побудови інформаційної системи. Виконано моделювання предметної області і за допомогою обраного програмного продукту побудовано інформаційну систему вибору мікроавтобуса, що містить всі необхідні елементи введення, корегування, пошуку даних і надання звітів.
  • Документ
    Інформаційно-пошукова система вибору трактора
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Бондарев, Олег Олександрович
    Об’єкт роботи – процес вибору трактора для комунального господарства. Предмет роботи – розробка інформаційної пошукової системи вибору трактора для комунального господарства. Мета роботи – підвищення ефективності процесу вибору тракторів для комунального господарства. На основі виконаного аналізу ринку тракторної техніки Україні сформульовані вимоги до інформаційної пошукової системи вибору трактора для комунального господарства. Виходячи з аналізу сучасних систем управління базами даних і вимог до інформаційної пошукової системи обрано базовий програмний засіб - СУБД MS Access. На основі інфологічного, даталогічного і логічного моделювання предметної області в програмному середовищі системи MS Access розроблено інформаційну пошукову систему вибору трактора для комунального господарства, а саме побудовані таблиці бази даних, розроблені засоби введення і пошуку інформації, засоби формування звітів.
  • Документ
    Особливості використання сучасних вантажно-розвантажувальних засобів на складському терміналі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Бондарєва, Катерина Сергіївна
    В роботі проведено дослідження щодо особливостей використання сучасних вантажно-розвантажувальних засобів на складському терміналі. Висунуто об'єкт - сучасні вантажно-розвантажувальних засоби, предмет - особливості використання сучасних вантажно-розвантажувальних засобів, та поставлено мету – підвищення ефективності складських терміналів за рахунок раціонального вибору комплекту сучасних технічних засобів обробки вантажу. Розроблено постановку загальної задачі вибору комплекту інтелектуальної системи управління складським терміналом та визначено локальну задачу даної роботи. Розглянуто методи прийняття рішень в багатокритеріальній ситуації. Розроблено моделі вибору засобу транспортування, обрано тип обладнання для зберігання вантажів. Проведено порівняльний аналіз та ефективність від впровадження обраного технічного забезпечення у систему управління складським терміналом.
  • Документ
    Інформаційна технологія вибору програмних засобів побудови сенсорних мереж для дорожньо-будівельної техніки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Бурда, Володимир Сергійович
    В результаті дипломної роботи було: - проведено аналіз програмних засобів побудови сенсорних мереж для дорожньо-будівельної техніки; - проведено аналіз методів експертних оцінок та обрання оптимального програмного засобу, який дозволяє моделювати бездротові сенсорні мережі; - розроблено інформаційну технологію вибору програмних засобів побудови сенсорних мереж для дорожньо-будівельної техніки; - реалізовано приклад програмного засобу для побудови сенсорних мереж для дорожньо-будівельної техніки. Вирішені задачі дозволять підвищити ефективність у робочих процесах дорожнього будівництва, та цифровізації взаємодії між різними видами техніки.
  • Документ
    Інформаційна технологія вибору технічних засобів для сенсорної мережі на дорожньо-будівельній машині
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Сердюк, Олександр Володимирович
    В результаті виконаного дослідження була розроблена інформаційна технологія вибору технічного забезпечення сенсорної мережі на дорожньо-будівельних машинах, що дозволить підвищити ефективність управління дорожньо-будівельними машинами Були вирішені наступні задачі: - проведено огляд сенсорів та елементів управління дорожньо-будівельних машин; - розроблено інформаційну технологію вибору технічного забезпечення сенсорної мережі на дорожньо-будівельних машинах; - розроблено модель вибору технічного забезпечення сенсорної мережі на дорожньо-будівельних машинах ; - розроблено інтерфейс для комп’ютерної реалізації моделі.
  • Документ
    Моніторинг стану дорожнього покриття через мобільний за стосунок
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Юр’єва, Тетяна Ігорівна
    Об’єкт роботи – процес підтримки стану дорожнього покриття в умовах постійної експлуатації. Предмет роботи – розробка моделей машинного навчання для їх використання в процесі моніторингу стану дорожнього покриття. Мета роботи – підвищення ефективності прийняття рішень в процесі експлуатації та ремонту дорожнього покриття. Виявлені періоди зміни стану дорожнього покриття при експлуатації та розглянуті існуючі рішення моніторингу стану доріг. Розглянута модель руху автомобіля по нерівній дорозі та засобів вимірювання плавності ходу автомобіля під час руху. Розроблені декілька моделей машинного навчання, проведено їх порівняльний багатокритеріальний аналіз та обрано алгоритм, який є оптимальним та має найвищий узагальнюючий критерій.
  • Документ
    Інформаційно-пошукова система вибору малотоннажної вантажівки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Юнашев, Дмитро Сергійович
    Об’єкт роботи – процес вибору малотоннажних автомобілів з різних джерел на основі замовлення користувача. Предмет роботи – розробка інформаційно-пошукової системи вибору малотоннажних автівок. Мета роботи – підвищення ефективності процесу пошуку і вибору малотоннажних вантажівок. На основі аналізу характеристик малотоннажних автомобілів виділені найбільш поширені та важливі для споживача. Розглянуті варіанти класифікації СУБД та обрані реляційні БД SQL. Вибрано варіант збірки локального серверу та мову програмування для створення клієнтської частини інформаційної системи. Розроблені інфологічна, даталогічна та логічна моделі бази даних. На основі моделей в СУБД MySql створені відповідні таблиці та зв’язки між ними. Для полегшення користування системою розроблені елементи графічного інтерфейсу користувача.
  • Документ
    Інформаційна система вибору сучасних плк для автоматизації конвеєрної лінії
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Саєнко, Дмитро Сергійович
    Проведено аналіз проблеми вибору ПЛК для автоматизації конвеєра; розроблено метод вибору ПЛК для автоматизації конвеєра в умовах невизначеності; наведено приклад використання розробленого методу вибору ПЛК для автоматизації конвеєра в умовах невизначеності.
  • Документ
    Інформаційна технологія підбору персоналу для реалізації стартапу у нечітких умовах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Кисляков, Олексій Борисович
    Проведено аналіз проблеми підбору персоналі для стартапу, розроблено інформаційну технологію підбору співробітників для стартапу в умовах нечіткої інформації, наведено приклад підбору співробітників для стартапу в умовах нечіткої інформації. Для розрахунків використано Microsoft Excel.
  • Документ
    Оцінка ергономічних показників кабіни екскаватору в нечітких умовах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Древаль, Ігор Вікторович
    Проведено аналіз проблеми оцінки ергономічних показників робочого місця оператора екскаватора, розроблено систему нечіткого виводу оцінки ергономічних показників робочого місця оператора екскаватора. Для розробки системи нечіткого виводу було використано програмний засіб MATLAB.
  • Документ
    Розробка системи управління маніпулятивним роботом
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Харьковський, Павло Євгенійович
    Впровадження маніпулятивних робото-технічних комплексів у вантажно-розвантажувальний процес потребує спеціально розроблених систем управління. Вони служать для забезпечення інтелектуалізації технологічної операції. Проведено дослідження задачі розробки системи управління маніпулятивним роботом (МР), технічних засобів контролю параметрів вантажно-розвантажувальних процесів на транспортному терміналі та обміну інформації керування. Метою роботи є підвищення ефективності управління МР за рахунок моделей вибору технічних засобів системи управління. Методи дослідження базуються на аналітичному аналізі, синтезі систем управління технологічними процесами, методах прийняття рішення у багатокритеріальній ситуації. Розглянуто сучасні підходи до побудови систем управління маніпулятивними транспортними роботами для транспортних терміналів. Виявлено основні вимоги до встаткування системи управління. Розроблено моделі вибору технічних засобів. Обґрунтовано вибір датчиків, модулів сполучення, а також управляючого контролеру. Розроблені рекомендації, які дозволяють ефективно управляти маніпулятивним транспортним роботом в 3-х режимах, в залежності від зміни траєкторії руху та маршруту переміщення.
  • Документ
    Впровадження інтелектуальної системи у роботизований екскаватор
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Сердюк, Оксана Володимирівна
    Розглядається задача проектування інтелектуальної системи управління для роботизованого екскаватору. Задача сучасного машинобудування − адаптивне керування, підвищення інтенсивної експлуатації, моніторинг та прогнозування робочої ситуації. Це завдання може бути вирішено інтелектуальною системою управління. Метою роботи є підвищення ефективності управління роботизованим екскаватором за рахунок раціонального вибору елементів інтелектуальної системи управління. Методи дослідження базуються на аналітичному аналізі, синтезі систем управління складними об’єктами, на методах прийняття рішення у багатокритеріальній ситуації, методах моделювання роботи систем управління. Виявлено основні вимоги щодо елементної бази інтелектуальної системи управління роботизованим екскаватором. Розроблено математичні моделі вибору елементної бази та обрано комплект засобів управління для контролю та моніторингу робочих операцій. Проведено моделювання у MATLAB Robotics Toolbox. Проведено техніко-економічне обґрунтування задач дослідження.
  • Документ
    Впровадження інтелектуальних сенсорів в систему управління транспортерами конвеєру
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Власюк, Дмитро Олегович
    Для підвищення якісних характеристик і функціональних можливостей конвеєрних ліній необхідно розширювати асортимент елементної бази системи управління, а також удосконалювати їх цифрові компоненти. Розподілені конвеєрні лінії вимагають вирішити задачі підключення множини цифрових засобів контролю транспортерів. Метою роботи є підвищення ефективності управління транспортерами конвеєрних ліній за рахунок раціонального вибору та впровадження інтелектуальних сенсорів в систему управління. Методи дослідження базуються на аналітичному аналізі, синтезі систем управління технологічними процесами, методах прийняття рішення у багатокритеріальній ситуації, методах моделювання та оптимізації. Виявлено основні вимоги до елементної бази системи управління. Розроблено математичні моделі вибору елементної бази та обрано комплект засобів адаптивного управління транспортерами конвеєрної лінії. Проведено техніко-економічне обґрунтування задач дослідження. Промодельовано роботу логістичного процесу на новій елементній базі.
  • Документ
    Мікропроцесорна система регулювання рівня рідини
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Маковоз, Василь Андрійович
    Об’єкт – мікропроцесорна система регулювання рівня рідини. Предмет – процес регулювання рівня рідини. Мета дипломного проєкту – розробка універсальної та недорогої мікропроцесорної системи регулювання рівня рідини. Виконано аналіз існуючих методів вимірювання рівня різних у різноманітних технологічних процесах та обрано ємнісний метод як один із найбільш універсальних і технологічно зручних. Розроблено структуру системи регулювання рівня рідини у ємності, що містить блок вимірювальний перетворювача, блок введення/виведення даних, блок керування насосами, а також ПЕОМ верхнього рівня. Розроблено принципову схему, що відповідає структурі системи регулювання, обрано елементну базу та розраховані значення компонентів системи. Розроблено алгоритмічне та програмне забезпечення, що необхідне для роботи системи регулювання.
  • Документ
    Модель системи керування роботом-маніпулятором
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Даєн, Ігор
    Об’єкт дипломного проєкту – дволанковий робот-маніпулятор. Предмет дипломного проєкту – система керування роботом-маніпулятором. Мета дипломного проєкту – забезпечення високої точності позиціонування робочого інструменту робота-маніпулятора. У проєкті виконано аналіз існуючих роботів-маніпуляторів, розглянута їх класифікація, призначення та сфери застосування. Побудована математична модель робота-маніпулятора, що дозволяє розв’язати прямі та обернені задачі кінематики та динаміки маніпулятора. На підставі побудованої математичної моделі у пакеті Simulink розроблено комп’ютерну модель, що дозволяє автоматизувати розв’язання рівнянь кінематики й динаміки та спрощує аналіз руху маніпулятора при різних умовах. Синтезовано ПД-регулятор, що забезпечує позиціювання ланок маніпулятора в задану точку площини за 0,3 с з наступною точністю: 1,49° для першої ланки та 0,17° для другої ланки.
  • Документ
    Комплексна дипломна робота «Модернізація асфальтозмішувальної установки ДС-185». Частина 1. «Модель системи керування дозуванням бітуму»
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Ярута, Андрій Володимирович
    Об’єкт роботи – система дозування бітуму у асфальтозмішувальній установці ДС-185. Предмет роботи – процес дозування бітуму у асфальтозмішувальній установці ДС-185. Мета роботи – розробка моделей системи керування дозуванням бітуму у асфальтозмішувальній установці ДС-185. Проаналізовано технологічний процес виготовлення асфальтобетонної суміші, розглянуто склад та принцип роботи асфальтозмішувальної установки. Особливу увагу приділено системі подачі бітуму, як одного з найважливіших елементів у процесі виробництва якісних асфальтобетонних сумішей. Розроблено структуру системи автоматизації бітумного обладнання асфальтобетонної установки ДС-185, у якій виділено три підсистеми: підсистема регулювання рівня бітуму у бітумних цистернах, підсистема регулювання температури бітуму та підсистема керування подачею нагрітого до робочої температури бітуму до дозатора. Запропоновано моделі та описано принцип дії вказаних підсистем автоматизації бітумного обладнання. Розглянуто заходи щодо охорони праці та навколишнього середовища при виробництві асфальтобетону.
  • Документ
    Комплексна дипломна робота «Модернізація асфальтозмішувальної установки ДС-185». Частина 2. «Модель системи керування агрегатом живлення»
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Щербаков, Олексій Вадимович
    Об’єкт роботи: агрегат живлення асфальтозмішувальної установки ДС-185. Предмет роботи: процес керування агрегатом живлення асфальтозмішувальної установки ДС-185. Мета роботи: підвищення надійності та продуктивності асфальтозмішувальної установки ДС-185 за рахунок впровадження перетворювача частоти з автономним інвертором напруги для пуску та забезпечення роботи приводу агрегатів живлення компонентами для асфальтобетонної суміші. Робота присвячена визначенню доцільності використання перетворювача частоти для керування приводом агрегату живлення асфальтозмішувальної установки ДС-185. Побудовано математичну модель приводу агрегату живлення з перетворювачем частоти. Побудовано та досліджено комп’ютерну модель приводу агрегату живлення під час прямого пуску, яка показала недоліки прямого пуску приводу. Виконано комп’ютерне моделювання приводу агрегату живлення з перетворювачем частоти, яке показало перевагу застосування перетворювача частоти з автономним інвертором напруги для пуску та роботи в сталому режимі приводу агрегату.
  • Документ
    Система регулювання температури бітуму на асфальтобетонному заводі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Шеванов, Артем Едуардович
    Об'єкт дослідження – процес регулювання температури бітуму на асфальтобетонному заводі. Метою є підвищення ефективності регулювання температури бітуму на асфальтобетонному заводі за рахунок розробки інформаційної технології диспетчерського управління теплообмінними апаратами. Було проаналізовані системи управління теплообмінними апаратами, задачі управління тепловими технологічними процесами та класифікація теплообмінних апаратів. Також була розроблена структура інформаційної технології диспетчерського управління теплообмінними апаратами. Завдяки обґрунтуванню методів прийняття рішень в різних умовах визначеності інформації та критеріїв вибору та обмежень була розроблена модель вибору теплообмінних апаратів. Це все дозволило реалізувати інформаційну технологію диспетчерського управління теплообмінними апаратами на платформі SCADA системи, що дозволяє підвищити якість асфальтобетонної суміші.
  • Документ
    Автоматизовані системи керування агрегатом живлення на асфальтобетонному заводі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Функендорф, Владислав Валерійович
    Об'єкт дослідження – процес керування агрегатом живлення на асфальтобетонному заводі. Метою є підвищення ефективності керування агрегатом живлення на асфальтобетонному завод, за рахунок розробки комп’ютерної системи диспетчерського управління на платформі SCADA системи. В роботі проведено аналіз існуючих технологічних процесів переміщення і дозування сипучих речовин, надано класифікацію видів регулювання сипучих речовин, розглянуті системи автоматичного керування транспортерами. На підставі проведеного аналізу запропоновано автоматизовані системи керування агрегатом живлення на асфальтобетонному заводі. Це все дозволило реалізувати комп’ютерну системи диспетчерського управління агрегатом живлення АБЗ в інтегрованому середовищі розробки на платформі в SCADA-системи.