Магістерські роботи

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 25
  • Документ
    Оцінка впливу рівня форсування на умови роботи поршня транспортного дизельного двигуна типу 4ДТНА
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Жуков, Андрій Віталійович
    Розглядаються питання форсування дизеля 4ДТНА. Проводяться розрахункові і експериментальні дослідження впливу форсування на зміни в робочому процесі та тепловому стану поршневої групи. Об'єкт дослідження – робочі процеси дизеля 4ДТНА. Мета роботи: оцінка впливу рівня форсування на умови роботи поршня транспортного дизельного двигуна типу 4ДТНА Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань : – розглянути основні напрямки підвищення ефективних показників у форсованих дизелях; – провести аналіз робочого процесу дизеля; – виконати розрахункове дослідження; – зробити вибір конструкції поршня, матеріалу і технології нанесення теплоізоляційного покриття на стінку камери згорання; – провести експериментальні дослідження.
  • Документ
    Дослідження бензинового двигуна під час роботи на добавках водню
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Ганцев, Віталій Володимирович
    Актуальним стає і питання різноманіття енергетичних носіїв для автотранспорту. Також очевидно, що рішення багатьох проблем можливе тільки через удосконалення і введення енергозбережних і екологічно чистих технологій на транспорт і застосування екологічно чистих палив. Мета роботи полягає в аналізі впливу додавання водню у бензиновий двигун і як це вплине на економію бензину, збільшення потужності і повному згоранню палива. Досягнення поставленої мети забезпечується рішенням наступних завдань: Провести оцінку впливу водню на вуглеводневоповітряну суміш бензинового двигуна. Виявити можливість підвищення ефективності ДВЗ за рахунок додавання водню. Об'єкт дослідження : ДВЗ з іскровим запаленням. Предмет дослідження : процес згорання паливо-повітряної суміші з додаванням водню.
  • Документ
    Математична модель гібридної силової установки на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Махиненко, Богдан Геннадійович
    Об’єкт дослідження – робочі процеси комбінованої силової установки. Мета дослідження – розрахунок показників гібридної силової установки на базі двигуна 4Ч 7,5/7,35 за математичною моделлю. Задачами дослідження є аналіз напрямів розвитку конструкцій сучасних екологічно чистих силових установок автомобілів; проведення математичного моделювання двигуна внутрішнього згоряння, який працює на стисненому газі; проведення математичного моделювання пневматичного поршневого двигуна; розрахунок економічного ефекту від впровадження розробки. Методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів.
  • Документ
    Вибір двигуна бензогенератора та дослідження його робочого процесу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Датченко, Сергій Васильович
    Застосований спосіб дозволяє покращити наповнення циліндра свіжим зарядом, що своєю чергою підвищує потужність двигуна та загалом його техніко-економічні та експлуатаційні показники. Об’єкт дослідження – робочі процеси бензогенераторної установки. Мета роботи: аналіз можливостей створення на рівні сучасних технологій двоциліндрового двигуна для моторгенератора з наддувом від поршневого компресора, конкретно, розробка та аналіз конструктивних компонувальних схем двигуна. Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань: - розгляд методів надуву; - розрахунок та проектування ДВЗ; - розрахунок, вибір та аналіз схеми поршневого компресора; - аналіз врівноваження ДВЗ; - розробка компонувальних схем двигуна з наддувом від поршневого компресора.
  • Документ
    Визначення потрібного перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного дизеля 6ДТНА1
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Калюжний, Антон Юрійович
    Об’єкт дослідження. Вітчизняний високообертовий автомобільний дизель 6ДТНА1 потужністю 110 кВт. Мета дослідження. Метою даного дослідження є моделювання перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного двигуна та цільове формування цієї характеристики конкретно для вітчизняних дизелів 6ДТНА1М та 6ДТНА1 у широкому діапазоні частот обертання. Методи дослідження: методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів і теоретичних основах обробки даних засобами математичної моделі планування експерименту. Підсумкове формування ЗШХ дизелів 6ДТНА1М та 6ДТНА1 виконано з використанням університетської (ХНАДУ) моделі Грицюка – Овчиннікова, яка розроблена на кафедрі двигунів внутрішнього згоряння.
  • Документ
    Вибір і обґрунтування методики дослідження техніко-економічних показників вітчизняних дизелів розмірності 8,8/8,2, що перекривають діапазон потужності 25-150 кВт, під час стендових випробувань
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кульминський, Олександр Олександрович
    Об’єкт дослідження - Дослідний зразок дизеля 4Ч8,8/8,2 багатоцільового призначення. Можливість установки даного двигуна при ремонтах з модернізацією військових автомобілів типу М1 та М3 різних марок, виготовленні перспективних військових автомобілів різних типів та призначення вантажопідйомністю до 1,5 т і нових автомобілів та автобусів цивільного призначення з дизельним двигуном. Мета дослідження. Метою даного дослідження є розробка методики, за допомогою якої можливо достовірно визначати техніко-експлуатаційні параметри дизеля в ході стендових випробувань, визначити раціональну комплектацію ситеми газоповітропостачання для досягнення потужності 100 кВт. Методи дослідження: методи дослідження базуються на типових методиках визначення показників двигунів внутрішнього згоряння. Предмет дослідження. Характеристики високообертового дизеля, характеристики газоповітропостачання, що визначають ефективні показники двигуна, номінальну ефективну потужність.
  • Документ
    Розробка принципових конструкцій паливної системи для вітчизняних дизелів розмірності 8,8/8,2 , що перекривають діапазон потужності 25-150 кВт
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Стоянов, Богдан Дмитрович
    Об’єкт дослідження - Паливна апаратура параметричного ряду високообертових дизелів потужністю від 17,5 до 150 кВт. Мета дослідження. Метою даного дослідження є розробка принципової конструкції системи паливоподачі з електронним керуванням для вітчизняних дизелів розмірності 8,8/8,2 що перекривають діапазон потужності 25-150 кВт. Методи дослідження: Математичне моделювання процесів що відбуваються в паливній апаратурі дизеля з акумуляторною паливною системою. Предмет дослідження. Характеристики паливоподачі дизелів параметричного ряду, що визначають еколого-економічні показники двигунів.
  • Документ
    Визначення потрібного перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного дизеля 6ДТНА2
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Сусла, Анастасія Олександрівна
    Об’єкт дослідження Вітчизняний високообертовий малолітражний дизель 6ДТНА2 потужністю 129 кВт. Мета дослідження. Метою даного дослідження є моделювання перебігу зовнішньої швидкісної характеристики проєктуємого автомобільного двигуна та цільове формування цієї характеристики конкретно для вітчизняних дизелів 6ДТНА2 М та 6ДТНА2 у широкому діапазоні частот обертання колінчастого вала. Методи дослідження. Методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів і теоретичних основах обробки даних засобами математичної моделі планування експерименту. Підсумкове формування ЗШХ дизелів 6ДТНА2 М та 6ДТНА2 виконано з використанням університетської (ХНАДУ) моделі Грицюка – Овчиннікова, яка розроблена на кафедрі двигунів внутрішнього згоряння.
  • Документ
    Підвищення техніко-економічних показників дизеля Cursor 8,7 IVECO застосуванням турбокомпресора компанії Garret Corp. та промохолодження
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Федорченко, Микола Сергійович
    Об'єктом дослідження є робочий процес дизеля Сursor 8,7, форсованого газотурбіннім наддувом і повітряно-повітряним охолоджувачем наддувочного повітря, який встановлюється на колісний транспортний засіб категорії N3. Мета роботи полягає в підвищенні техніко-економічних показників робочого процесу форсованого дизеля Сursor 8,7 за рахунок раціонального вибору конструктивних і режимних параметрів турбокомпресора та повітро-повітряного охолоджувача наддувочного повітря, для підвищення щільності заряду та зменшення тепло-напруження деталей ЦПГ. Методи дослідження. Робота виконана за рахунок огляду патентних і літературних джерел, методами теоретичних і експериментальних досліджень. В роботі автором розглядається використання перспективної паливної апаратури іноземного виробництва компанії Bosch (Німеччина), для здійснення розподіленого впорскування палива у циліндри дизеля Cursor 8.7 (Італія) та одночасно задіяти турбокомпресор компанії Garret Coop. (США) з надвисоким ступенем наддуву у равлику компресорної частини ТКР і повітряно-повітряний охолодник наддувочного повітря, яке надходить у циліндри ДВЗ, та застосувати форсований турбодизель на колісному транспортному засобі категорії N3, на вітчизняному магістральному тягачі. Предметом дослідження є вплив надвисокого ступеню наддуву в компресорній частині ТКР, коефіцієнту надлишку повітря, промохолодження стиснутого повітря після компресора на екологічні і техніко-економічні показники та тепло-напруженість деталей «жарового» пояса деталей циліндропоршневої групи високо-форсованого дизеля.
  • Документ
    Вдосконалення системи приводу повітророзподільних клапанів пневмодвигуна на базі двигуна 4Ч 9,2/9,2
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Сироватський, Леонід Віталійович
    Об’єкт дослідження — робочі процеси пневмодвигуна як допоміжного силового агрегату комбінованої енергетичної установки міського автомобіля. Предмет дослідження — методи дослідження робочих процесів пневмодвигуна комбінованої енергетичної установки міського автомобіля. Мета — вдосконалення системи приводу повітророзподільних клапанів пневмодвигуна на базі двигуна 4Ч 9,2/9,2. Задачі дослідження: 1. Провести аналіз видів управління газорозподілом. 2. Провести розрахунок робочого процесу пневмодвигуна з гідравлічним приводом клапанів. 3. Розробити загальний вид клапанного механізма з гідравлічним приводом клапанів. 4. Провести техніко-економічне обґрунтування проекту. Проведено аналіз систем газорозподілу. Розглянуто як і старі, первинні системи для двотактних двигунів з продувочними щілинами, так і для чотиритактного двигуна з золотниковим газорозподілом. Також розглянуто нові системи, такі як ГРМ з електромагнітним клапаном, ГРМ з пневмоклапаном, ГРМ з гідравлічним клапаном. Обрано електрогідравлічні клапана; Розроблено клапанний механізм з гідравлічним приводом клапанів. Двигун було переведено на два такти. Визначено конструктивні особливості клапанного механізму.
  • Документ
    Дослідження резонансного наддуву дизеля 6 Ч 15/15
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кульбачний, Євгеній Іванович
    Резонансний надув дозволяє покращити наповнення циліндра свіжим зарядом, що своєю чергою підвищує потужність двигуна та загалом його техніко-економічні та експлуатаційні показники. Об’єкт дослідження – робочі процеси дизельного двигуна. Мета роботи: дослідження резонансного наддуву дизельного двигуна 6Ч 15/15. Досягнення поставленої мети забезпечується під час вирішення наступних основних завдань: - виконати аналіз систем що використовують хвильові явища у впускному тракті дизельного двигуна; - провести розрахункові дослідження з метою вибору раціональних параметрів впускного тракту, що забезпечують найкраще наповнення циліндрів; - провести розробку експериментального методу дослідження системи налаштованого впуску з можливістю реєстрації та обробки швидкозмінних процесів в ДВЗ. - виконати техніко-економічне обґрунтування роботи.
  • Документ
    Дослідження гібридної силової установки на базі чотиритактного ДВЗ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Алавердов, Дмитро Андрійович
    В роботі приведено розробки з конвертації автомобільного двигуна на базі двигуна 4Ч8,8/8,2 в гібридну силову установку, яка працює як двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) з додатковими тактами і пневмодвигун. Проведено аналіз конструкцій гібридних установок з пневмодвигуном. Наведені порівняльні характеристики зі звичайними ДВЗ. Проведено розрахунок робочого процесу пневмодвигуна. Обрана оптимальний режим його роботи. Виконано оцінку економічної ефективності розробки. Частина проекту присвячена методам поліпшення екологічних показників і зниження експлуатаційних витрат за рахунок конвертації ДВЗ в гібридну силову установку.
  • Документ
    Дослідження характеристик ДВЗ, що працює на твердому паливі
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Рєзніков, Іван Артемович
    Об’єктом дослідження – характеристики ДВЗ, що працює на твердому паливі. Мета роботи - Аналіз отриманих лабораторних даних, що впливають на гранулометричне розподіл частинок вугілля в водовугільної суспензії (ВВС). Характеристики та режими приготування ВВС на основі комбінації кам'яного та бурового вугілля. Застосувати технології низькотемпературного вихрового спалювання в адіабатичних камерах згоряння. Проведено розрахунок спалювання ВВС в ДВЗ.
  • Документ
    Покращення техніко-економічних показників двигуна МеМЗ-307 шляхом модернізації механізму газорозподілу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Кондратенко, Володимир Олексійович
    Об’єкт дослідження – процеси газообміну автомобільного двигуна МеМЗ-307. Мета дослідження. Покращення потужносних, економічних та екологічних показників двигуна МеМЗ-307 за рахунок використання сучасної схеми газорозподільного механізму. Методи дослідження: методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів. Метод розрахунку робочого процесу двигунів внутрішнього згоряння використаний для визначення техніко-економічних показників двигуна МеМЗ-307.
  • Документ
    Мініелектростанція на базі двигуна з іскровим запалюванням та внутрішнім сумішоутворенням
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Авраменко, Андрій Романович
    Метою дослідження є покращення внутрішньоциліндрових процесів у двотактному двигуні 1Д 8,2/8,7 з іскровим запалюванням оснащеного системою безпосереднього впорскування палива. Об'єкт досліджень – результати розрахунків робочих процесів двотактного двигуна з іскровим запалюванням та безпосереднім впорскуванням палива. Предмет досліджень – індикаторні й ефективні показники двотактного двигуна з іскровим запалюванням та безпосереднім впорскуванням палива, процеси газообміну та внутрішнього сумішоутворення.
  • Документ
    Покращення техніко-економічних показників двигуна Honda GX-25 за рахунок використання мікропроцесорної системи керування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Микитенко, Олександр Олександрович
    Об’єкт дослідження - параметри перспективних двигунів для участі в змаганнях Shell Eco-marathon. Мета дослідження. Метою даного дослідження є адаптація мікропроцесорної системи керування для роботи в складі модернізованого двигуна Honda GX-25. Методи дослідження: методи дослідження базуються на фундаментальній теорії теплових двигунів. Метод розрахунку робочого процесу двигунів внутрішнього згоряння використаний для визначення техніко-економічних показників модернізованого двигуна.
  • Документ
    Вільнопоршневий двигун з іскровим запалюванням для мініелектростанції
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Тютюнник, Дмитро Вадимович
    Метою даного дослідження є визначення комбінації параметрів вільнопоршневого двотактного двигуна з іскровим запалюванням, що дозволяє забезпечити найвищу його ефективність. Об'єктом досліджень є робочі процеси двотактного вільнопоршневого двигуна з іскровим запалюванням зі здвоєними поршнями та системою безпосереднього впорскування палива: газообмін, стиснення, згоряння, розширення, випуск, наповнення. Предмет досліджень – термічний ККД, індикаторні та ефективні показники вільнопоршневого двигуна з іскровим запалюванням, ККД мініелектростанції.
  • Документ
    Досягнення необхідних техніко-економічних показників двигуна 4Ч 8,2/7,1 за рахунок зміни ступеня стиснення
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Кобернюк, Тетяна Володимирівна
    В роботі виконано розрахунки автомобільного двигуна потужністю 65 кВт на базі двигуна 4Ч 8,2/7,1, обладнаного системою зміни ступеня стиснення. Частина проекту присвячена методам поліпшення екологічних показників і зниження експлуатаційних витрат автомобільного двигуна за рахунок застосування системи зміни ступеня стиснення. Проведено аналіз конструкцій систем зміни ступеня стиснення. Проведено розрахунок робочого процесу двигуна із змінним ступенем стиснення ε = 9...15. Обрана оптимальна ступінь стиснення для даного двигуна. Через те, що такі двигуни варто оснащувати системою безпосереднього впорскування палива, розрахункове дослідження виконувалося з урахуванням цього фактору. Виконано оцінку економічної ефективності розробки.
  • Документ
    Покращення техніко-економічних показників двигуна 4Ч 8,2/7,1 шляхом застосування наддуву
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Хільковець, Павло Володимирович
    В роботі приведено розробки з удосконалення двигуна 4Ч 8,2/7,1 за допомогою застосування системи газотурбінного наддуву. Проведено аналіз конструктивних рішень систем і агрегатів наддуву. Наведені порівняльні характеристики базового і модернізованого ДВЗ. Проведено розрахунок робочого процесу з системою наддуву. Обрано турбокомпресор та виконано його розрахункове дослідження. Виконано оцінку економічної ефективності розробки.
  • Документ
    Поліпшення екологічних показників легкового двигуна МеМЗ – 307 застосуванням мікропроцесорної системи подачі газу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Тарановський, Віктор Віталійович
    Об’єктом дослідження є процес згоряння газового двигуна 4ГЧ 7,5/7,35 з іскровим запалюванням та розподільною подачею палива, конвертованого з двигуна МеМЗ-307, який встановлюється на легковий автомобіль. Мета роботи полягає в поліпшенні екологічних та техніко-економічних показників робочого процесу конвертованого ДВЗ за рахунок раціонального вибору конструктивних і режимних параметрів та застосуванню мікропроцесорної системи подачі газу. Метод дослідження. Робота виконана за рахунок огляду патентних і літературних джерел, методами теоретичних і експериментальних досліджень. В роботі автором розглядається застосування перспективної паливної апаратури іноземного виробництва, для здійснення розподіленого впорскування палива у двох-паливний двигун МеМЗ-307 та «чисто» газовий ДВЗ 4ГЧ 7,5/7,35 для вітчизняного малолітражного легкового автомобілю, за рахунок застосування мікропроцесорної системи подачі газу. В роботі розглядаються питання використання стислого і скрапленого природного газу у якості моторного палива. Робота пов'язана з раціональним вибором та обґрунтуванням параметрів, що визначають процес згоряння газового ДВЗ із іскровим запалюванням. Предметом дослідження є оцінка впливу ступеню стиску, коефіцієнту надлишку повітря, кута випередження запалювання, головного вузла розподільної газової системи живлення – електромагнітного дозатору на екологічні і техніко-економічні показники газового двигуна.