Магістерські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3897
Переглянути
Нові надходження
Документ Дослідження фізико-механічних властивостей робочих частин металоріжучого інструмента після обробки низькотемпературною плазмою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Юрьєв, Антон ЮрійовичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – поверхневий шар та TiN покриття на робочій поверхні ріжучого інструменту. Мета роботи: Дослідження властивостей і чинників, що впливають за приріст ресурсу роботи металоріжучого інструменту. Методи досліджень: кристалічна структура та морфологія плівок досліджувалась за допомогою мікроіндентації, растрової електронної мікроскопії, рентгенівської спектроскопії. Кваліфікаційна робота являє собою комплекс досліджень, спрямованих на вирішення проблеми підвищення експлуатаційної надійності металорізального інструменту на основі модифікації його робочої частини впливом низькотемпературної плазми, виконаних із застосуванням відповідних розділів теорій різання, міцності, структурної стійкості, технології машинобудування та матеріалознавства, та вимірювальної апаратури. Актуальність кваліфікаційної полягає у опрацюванні технології модифікації металорізального інструменту в низькотемпературній плазмі, що підвищує його зносостійкість, а також методичного забезпечення для аналізу результатів плазмової модифікації та експлуатації модифікованого інструменту з метою підвищення його ресурсу роботи.Документ Вплив параметрів структури на релаксацію напружень в сталі аустенітного класу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Тутов, Артем ЄвгенійовичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – процеси релаксації напружень в сталі аустенітного класу 12Х18Н9. Мета роботи – вивчення особливостей релаксації напружень у субмікрокристалічний та крупнозернистій сталі марки 12Х18Н9. Метод дослідження – механічні випробування і структурні дослідження сталі 12Х18Н9 після різних режимів обробки. В інтервалі температур, що досліджувався, після гартування зразки сталі 12Х18Н9 піддавались різним режимам обробки які дозволили отримати структуру різного ступеня дисперсності. Встановлено, що релаксаційні характеристики характеризуються високою чуттєвістю до структурних перетворень в сталі 12Х18Н9 на відміну від границі текучості. Надані рекомендації щодо комбінованого режиму обробки для отримання структурного стану з високими значеннями міцності і релаксаційної стійкості. Результати досліджень можуть бути використані на виробництві й у науково-дослідних роботах.Документ Підвищення експлуатаційних властивостей чавуну з вермикулярним графітом для виробів транспортного призначення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Трунов, Ігор РуслановичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – чавун з вермикулярним графітом (ЧВГ), що характеризується достатньо високим рівнем механічних властивостей в поєднанні з найкращими ливарними властивостями. Високий комплекс фізико-механічних та ливарних властивостей робить ЧВГ незамінним матеріалом при виготовленні деталей транспортного призначення блоків циліндрів, колінчастих та розподільних валів та ін. Однак не дивлячись на всі переваги ЧВГ спостерігається відставання розвитку застосування у вітчизняному машинобудуванні ЧВГ від високоміцного чавуну з кулястим графітом. Основна причина цього відставання не висока якість виливків, яка пов'язана з недосконалістю технології модифікування на вермикулярний графіт. У зв’язку з цим об'єктом дослідження є процес покращення якості литих виробів з ЧВГ. Метою роботи є отримання якісних литих виробів із стабільною структурою з ЧВГ за рахунок вдосконалення процесу модифікування та підвищення експлуатаційних властивостей термічною обробкою і вигладжуванням. Методи дослідження – оптична мікроскопія, вимірювання твердості, шорсткості, дослідження механічних властивостей чавуну. В роботі було обрано схему модифікування для отримання якісного виливка розподільчого валу. Для підвищення його експлуатаційних властивостей запропоновано режим ізотермічного гартування, а підвищення якості поверхневого шару виконують алмазним вигладжуванням з оптимальним режимом.Документ Вплив термодинамічних властивостей шлаку на руйнування вогнетривкого MgO-C матеріалу для сталерозливного ковша(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ткаченко, Денис МиколайовичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – рафінуючі шлаки з вмістом SiO2 від 1 до 20% і вогнетривкі матеріали MgO-C ковша з 5 та 13% вуглецю. Предмет дослідження – механізми зношування та взаємодії між вогнетривким матеріалом MgO-C та ковшовими шлаками. Мета роботи – оцінити вплив термодинамічних властивостей шлаку на руйнування вогнетривкого MgO-C матеріалу для сталерозливного ковша. Методи дослідження: реометрія, методика MBP, метод занурення вогнетривів у розплавлений шлак, оптична та SEM мікроскопія. В кваліфікаційній роботі проведена оцінка впливу рафінуючих шлаків з відношенням СаО/Al2O3 ≈ 1 на проби індустріальної, захистної футеровки MgO-C для кладки сталерозливочних ковшів. Дослідження проведені з використанням сучасних методів: спектрального аналізу для оцінки хімічного складу шлаків; визначення в’язкості шлаків за допомогою реометра MCR 301 (Anton Paar GmbH, Graz, Austria), визначення параметрів поверхневого натягу і густини шлаків методом MBP (Maximum Bubble Pressure), проведена кількісна оцінка корозійних пошкоджень шлаком вогнетривких матеріалів за допомогою оптичного стерео-мікроскопа M3Z (Wild Heerbrugg, Heerbrugg, швейцарія) та SEM мікроскопу LEO-32 (LEO Electron Microscopy Ltd, Cambridge, England). Використання математичних моделей та програми FactSage 7.2 дозволило отримати симуляції, які порівнювалися з експериментальними даними. Отримані залежності допомагають досягти більш об'єктивної оцінки результатів, в передбаченні поведінки корозійного зносу захисної MgO-C футеровки сталерозливного ковша.Документ Вплив термічної обробки на структуру і властивості нафтогазопровідних труб з низьколегованої сталі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Санжаровський, Сергій СергійовичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – процеси структуроутворення при термічній обробці зразків нафтогазопровідних труб з низьколегованої сталі та їх вплив на корозійні та механічні властивості. Мета роботи – поліпшення структури та підвищення корозійних і механічних властивостей нафтогазопровідних труб шляхом застосування науково і експериментально обґрунтованого режиму термічної обробки. Метод дослідження – визначення структури низьколегованої ферито- перлітної сталі методами світлової та електронної мікроскопії; комплексні корозійні дослідження і випробування гравіметричними та електрохімічними методами, випробування механічних властивостей зразків труб на розтягування і ударну в’язкість у гарячекатаному та термічно обробленому стані. Розроблено науково і експериментально обґрунтовану технологію термічної обробки труб з обраної перспективної низьколегованої сталі, яка включає гартування і подвійний високий короткочасний відпуск та забезпечує отримання поліпшеної структури відпущеного мартенситу з дисперсними сфероїдизованими карбідами, підвищення стійкості труб проти загальної корозії, водневого і сульфідного корозійного розтріскування під напруженням, підвищення на 15% міцнісних властивостей та ударної в’язкості при від’ємних температурах. Технологія може бути здійснена на існуючому обладнання металургійних підприємств без капітальних витрат.Документ Підвищення фретинго- і зносостійкості золотникових пар гідророзподільників автонавантажувачів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Саввон, Станіслав ОлексійовичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – захисні покриття золотників гідророзподільників, виготовлені з порошкових дротів з мартенситним та карбідним зміцненням. Мета роботи – дослідити методи підвищення зносостійкості та фретингостійкості золотникових пар, які використовуються в гідросистемах різноманітних машин. Методи дослідження – напилення на поверхню матеріалу захисного покриття за допомогою спеціальної установки та дослідження зносу покриття під навантаженням. При умовах проведення дослідження захисне покриття з мартенситним зміцненням показало набагато кращі результати у порівнянні з захисним покриттям з карбідним зміцненям. Дані отримані в результаті роботи рекомендовано використовувати при виборі золотникових пар гідросистем.Документ Дослідження трибологічних процесів підвищення довговічності при наплавленні гребнів колісних пар(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ромаєв, Данило ТагіровичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – підвищення міцності виробів та зменшення ймовірності виникнення дефектів на поверхні кочення залізничних коліс можливе шляхом отримання бейнітної структури металу. Мета роботи: провести аналіз зношування колісних пар залізничного транспорту та розробити рекомендації з підвищення їх довговічності. Об’єкт дослідження – умови зношення колісних пар залізничного та трамвайного парку України. Предмет дослідження – методи підвищення довговічності колісних пар залізничного транспорту. Було виявлено, що процес, розроблений для відновлення зношених коліс за допомогою зварювання під флюсом, успішно створив очікуваний бейнітний сплав у металі шва. Важливу роль відігравав склад зварювального дроту (C 0,08 мас. %, Mn 2,4 %, Si 1,4 %, Cr 1,1 %, Ni 0,5 %, Ti 0,03 %, V 0,08 %) та термічна обробка після зварювання. Було виявлено, що твердість за Віккерсом збільшується зі швидкістю охолодження, і для отримання мікроструктур, що складаються з мартенситу та бейніту, швидкість охолодження повинна бути нижчою, ніж 3,2 ◦C/с. Враховуючи компроміс між стійкістю до зношування та стійкістю до поширення втомної тріщини при контакті кочення, зносостійкість наплавлених коліс є доречним, як і розроблений процес відновлення.Документ Термооксидні покриття на цирконієвих матеріалах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Пилипенко, Микола МиколайовичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження –процес отримання цирконієвих прутків методами вільного кування і гарячої прокатки та процес формування оксидних плівок на зразках цирконію та сплаву Zr1%Nb. Предмет дослідження – закономірності формування рельєфу і структури оксидних плівок на зразках цирконію і цирконієвого сплаву Zr-1% Nb в результаті теплового впливу на повітрі. Мета роботи – дослідження впливу повітряно-термічного оксидування в області температур 770 – 1070 К на кінетику окиснення, поверхневу структуру та механічні властивості металооксидних покриттів, що формуються на зразках цирконію та сплаву Zr1%Nb. В роботі запропоновано рішення науково-технологічної задачі, яке полягає в розробці і експериментальному дослідженні процесів отримання цирконієвих прутків методами деформаційної обробки та процесу формування оксидних плівок на поверхні зразків цирконію та сплаву Zr1%Nb. Показано, що сплави цирконію є альтернативою у виробництві ортопедичних імплантатів, а за окремими позиціями мають пріоритет перед матеріалами, що раніше використовуються в даній галузі. Завдяки високим корозійним та технологічним властивостям цирконієві сплави є перспективним вітчизняним матеріалом для застосування у клінічній онкології, травматології та ортопедії як компоненти модульних ендопротезів. Таким чином, результати проведених досліджень і розроблених технологічних рекомендацій можуть бути використані при розробці ортопедичних імплантатів з високими корозійними та технологічними властивостями.Документ Дослідження механізмів, відповідальних за приріст твердості в покриттях нітридів перехідних металів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Войтенко, Євген ВікторовичВ кваліфікаційній роботі виконується визначення технологічних факторів (тиск азоту, значення постійного та імпульсного потенціалів на підкладці), а також матеріалу підкладки на структуру і фізико-механічні властивості покриттів, на приріст твердості при переході від мікрокристалічного до нанострукурного стану. Визначено вплив на приріст твердості стискаючих макронапружень в покриттях нітридів титану і молібдену. Отримано дані щодо їх твердості, модуля пружності, кристалічної структури та фазового складу в залежності від умов формування. Актуальність зумовлюється необхідністю дослідження технологій нанесення надтвердих (40-50 ГПа) наноструктурних покриттів нітридів металів ІV-VІ груп таблиці Менделєєва для їх застосування на машинобудівних підприємствах України.Документ Підвищення корозійної стійкості насосів для перекачування агресивних рідин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Лопатін, Андрій ВіталійовичВ кваліфікаційній роботі об'єкт – процес дослідження корозійної стійкості деталей насосів, які перекачують агресивні рідини. Мета роботи – підвищення корозійної стійкості деталей насосів, які перекачують агресивні рідини. Методи дослідження – визначення механічних властивостей, проведення рентгенівського аналізу, дослідження корозійної стійкості. Насоси, що використовуються для перекачування агресивних речовин, таких як хімічні розчини, кислоти, луги, морська вода та нафтопродукти, особливо вразливі до корозії. Забезпечення корозійної стійкості насосів є надзвичайно важливим завданням, оскільки воно сприяє підвищенню строку служби обладнання, зменшує витрати на ремонт і технічне обслуговування, а також мінімізує ризики забруднення навколишнього середовища. Отже, дослідження і впровадження методів підвищення корозійної стійкості насосів, що працюють в агресивних середовищах, є важливим завданням для зниження експлуатаційних витрат, підвищення надійності промислових процесів і розвитку новітніх технологій. Для підвищення корозійної стійкості деталей насосів використовують різноманітні корозійностійкі матеріали, покриття і способи захисту. Запропонований комплексний підхід до вирішення проблеми шляхом вибору корозійно-стійкої сталі і нанесення захисного покриття.Документ Дослідження впливу міжфазових і внутрішньофазових границь на кінетику руйнування будівельних сталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Литенко, Андрій ВеніаміновичВ кваліфікаційній роботі об'єкт дослідження – процес руйнування будівельних сталей під впливом навантажень. Предмет дослідження – закономірності формування структурних меж, їхній вплив на пластичну деформацію та кінетику руйнування сталі. У роботі використовували такі методи дослідження, як растрова електронна мікроскопія для аналізу структури зерен, методика підготовки шліфів та механічні випробування для оцінки деформативних характеристик сталі. Мета роботи – виявити вплив типу міжфазових і внутрішньофазових меж на поширення пластичної деформації в будівельній сталі 06Х1. У зв'язку з високими вимогами до експлуатаційних властивостей будівельних сталей, важливо вивчити вплив структурних елементів (таких як міжфазні та внутрішньофазні межі) на їхні деформативні властивості та стійкість до руйнування. Проведено випробування зразків сталі 06Х1 з використанням різних методик термічної обробки та легування. Аналіз показав, що найбільшу стійкість до деформацій демонструють матеріали з оптимізованою структурою міжфазних кордонів. Розроблено рекомендації щодо вибору методів обробки для збільшення терміну служби будівельних сталей. Практичне значення роботи полягає в застосуванні отриманих даних для поліпшення технології виробництва будівельних сталей.Документ Напрямки покращення оброблюваності високоміцного чавуну(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Кравчук, Ігор ЯрославовичВ кваліфікаційній роботі об'єктом дослідження є процес покращення оброблюваності високоміцного чавуну з кулястим графітом. Метою роботи є розробка комплексу методів покращення оброблюваності виробів з високоміцного чавуну, які стосуються оброблюваного матеріалу, інструменту і характеру їх взаємодії. Методи дослідження - оптична та електронна мікроскопія, вимірювання твердості, мікротвердості, зносостійкості, вимірювання сили різання. Високоміцний чавун з кулястим графітом має неоднорідну структуру і достатньо високий рівень механічних властивостей. Дослідження показали, що причиною низької оброблюваності різанням є високий ступінь неоднорідності чавуну, як структурної, так і хімічної, що призводить до виникнення ударних навантажень на різальну кромку інструменту та інтенсифікації його зносу. Оброблюваність – це комплексне поняття, тому запропоновані напрямки її покращенні, які стосуються оброблюваного матеріалу, інструменту та характеру їх взаємодії.Документ Дослідження впливу електро-алмазного ерозійного шліфування на мікроструктуру та властивості поверхневого шару сталі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Журавльов, Денис ОлександровичВ кваліфікаційній роботі об’єкт досліджування – структура і властивості зразків зі сталей У7 та 40Х в різному вихідному стані після електро-ерозійного алмазного шліфування. Мета роботи – дослідження впливу електро-ерозійного алмазного шліфування (ЕЕАШ) на структури поверхневого шару (ПШ) сталей у різному вихідному стані: без термічної обробки, після нормалізування, гартування, гартування з низьким (сталь У7) та високим відпуском (сталь 40Х) для визначення структурної чутливості сталі до імпульсного поверхневого зміцнення. Методи досліджування – металографічний аналіз поверхневого шару сталевих зразків та визначення зміни їх мікротвердості. На підставі вивчення і порівняння ступеня зміцнення різних вихідних структур зразків зі сталей У7 і 40Х для ефективного ЕЕАШ-зміцнення можна зробити наступні рекомендації: 1. Для забезпечення високої твердості і зносостійкості ПШ найбільш сприятливою вихідною структурою для зміцнення є структура мартенситу відпуску, вміст вуглецю, близький до евтектоїду (0,8 %) є оптимальним для зміцнення ЕЕАШ. 2 Для доевтектоїдних середньо вуглецевих сталей окрім мартенситу відпуску не можемо рекомендувати іншу вихідну структуру, оскільки ПШ сталі не набуває високої твердості. 3. Для деталей з інструментальних сталей, близьких за вмістом вуглецю до евтектоїдних (У7, У8, 65Г) можна рекомендувати вихідну структуру тростит відпуску, але твердість ПШ буде на 2000 МПА нижче.Документ Зміцнення заготовок із гідропресованих конструкційних сталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Дуліч, Дарина ВладиславівнаВ кваліфікаційній роботі об’єктом дослідження є гідростатичне пресування з наступною термічною обробкою. Мета даної роботи – дослідити субструктуру металу після гідропресування і розробити режими наступної термічної обробки для можливості успадкування змін внесених при деформуванні з метою підвищення конструкційної міцності високоміцної і мало пластичної сталі. Методи дослідження - оптична та електронна мікроскопія; фрактографічні дослідження; рентгеноструктурний аналіз; визначення твердості; випробування на розтягання, кручення, ударний згин та циклічну довговічність. Проведені дослідження мікро- та субмікроструктури і властивостей сталі 38ХН3МФА після гідропресування (ГП), стабілізуючого після деформаційного відпуску та остаточного термічного оброблення з метою підвищення конструкційної міцності та збільшення екслуатаційного ресурсу важко навантажених виробів з цієї сталі. Вивчено вплив різних умов стабілізуючого відпуску і аустенізації на субструктуру, характер руйнування та механічні властивості попередньо гідропресованої сталі. Обрунтована можливість успадкування тонкої структури, що сформувалася під час деформації способом ГП, в процесі наступної обробки. наслідком чого є зміцнення сталі без падіння пластичності, збільшення ударної в’язкості та циклічної довговічності. Ці позитивні зміни властивостей гарантують підвищення експлуатаційного ресурсу виробів, що виготовлені з гідропресованої сталі після рекомендованих режимів термічної обробки.Документ Дослідження процесів абразивного зносу та удосконалення технології наплавлення деталей, що працюють в умовах абразивного зносу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Даниленко, Олег СергійовичВ кваліфікаційній роботі об'єктом дослідження є порошкові зносостійкі матеріали, виготовлені зі сумішей сталі Р6М5 та порошків Ti, C, WC. З цих компонентів формуються шихти для створення сплавів систем Fe – Ti – C та Fe – W – C за допомогою методів порошкової металургії, зокрема через реакційне спікання, після чого проводиться гаряче штампування отриманих зразків та їх подальша термічна обробка. Метою роботи є вивчення процесів структуроутворення під час реакційного спікання та гарячого деформування порошкових сумішей систем Fe – Ti – C і Fe – W – C, а також аналіз впливу електронно-променевого наплавлення та режимів термообробки на структуру і властивості покриття з сталі Р6М5 + WC. Предмет дослідження є характеристики формування зносостійких сталей та вдосконалення методів їх нанесення. Встановлено,що в процесі отримання композиційних спеків зі сталі P6М5 + WC і сталі P6М5 + WC + TiC відбувається взаємодія між частинками поpошка швидкоріжучої сталі і каpбіда вольфpама з утворенням каpбіду типу M6C. Зі збільшенням змісту каpбіда вольфpама в вихідної суміші з 10 до 40 % збільшується частка фази монокаpбіда вольфpама в спіках з 0 до 20–25 %. Введення в наплавочну суміш 20–30 % каpбіду вольфpама приводить до збільшення частки каpбіда M6C, збереження малого pозміpу його частинок і утворенню великої кількості залишкового аустеніту.Документ Вплив термічної обробки на структуру, корозійні та механічні властивості труб з хромонікелевої сталі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Головінов, Олександр ВадимовичВ кваліфікаційній роботі розроблено науково і експериментально обґрунтовані режими термічних обробок труб з низьковуглецевої аустенітної хромонікелевої сталі 03Х18Н11, легованої азотом (304LN), засновані на вивченні процесів структуроутворення та застосуванні принципу зернограничного конструювання полікристалічних матеріалів, які забезпечують отримання структури з підвищеним вмістом спеціальних низько енергетичних границь зерен, підвищення стійкості труб проти міжкристалітної, пітінгової корозії, корозійного розтріскування та комплексу властивостей.Документ Збільшення експлуатаційного ресурсу деталей підвіски трактора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ворожейкін, Олександр ВячеславовичВ кваліфікаційній роботі виконується підвищення експлуатаційної стійкості та збільшення терміну працездатності ремонтних комплектів систем підвіски трактора є актуальною проблемою. Осі підвіски експлуатуються в умовах інтенсивного абразивного зношування, під впливом значних циклічних навантажень, працюють на розтягування та в агресивному середовищі. Тому пошук шляхів створення зносостійких поверхневих шарів, які б не погіршили властивості серцевини виробу, є актуальним в наш час, коли значно виріс об’єм ремонтних робіт застарілої сільськогосподарської та дорожньо-будівельної техніки. Мета роботи - встановити залежність зміни механічних властивостей та характеру руйнування осей при розтягуванні залежно від товщини поверхневого шару, зміцненого хіміко-термічною обробкою. Методи дослідження - оптична мікроскопія, дослідження механічних властивостей сталі. В роботі встановлено характер руйнування вісі підвіски і запропоновано виготовляти її із сталі 40Х і піддавати загартуванню та низькому відпуску. Модифікування шляхом азотування на глибину до 0,1 мм підвищує міцність виробів при розтягуванні, зберігаючи на високому рівні пластичність.Документ Вплив температури переривання прискореного охолодження на твердість і мікроструктуру сталі 10Г2ФБ після прокатки(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Якуша, Костянтин ВалерійовичВ дипломній роботі об'єкт дослідження – маловуглецева низьколегована сталь 10Г2ФБ. Мета роботи – вивчення впливу режимів прискореного охолодження після контрольованої прокатки на мікроструктуру і фазовий стан сталі типу 10Г2ФБ. Методи дослідження – метод оптичної мікроскопії на світловому мікроскопі «Neofot-21»; метод просвічуючої електроної мікроскопії і растрової електроної мікроскопії . По мірі зниження температури переривання прискоренного охолодження мікроструктура зразків зі сталі 10Г2ФБ змінюєтся з ферито-перлітної при Тко=675ºС, то складається з поліендричного фериту та перліту, до феріто- бейнітно-мартенситної при Тко=20ºС. Зниження температури переривання прискоренного охолодження призводить до збільшення міцності металу. Результати кваліфікаційної роботи можуть бути запропановані для виробництва товстих листів для труб великого діаметру з застосуванням прискоренного охолодження на металургійних підприємствах України.Документ Дослідження зносостійких матеріалів для плазмового напилення, працюючих в умовах газоабразивного зношування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Туник, Віталій СергійовичВ дипломній роботі об'єкт дослідження – деталі машин та обладнання, що працюють в умовах газоабразивного зношування. Предмет дослідження – експлуатаційні характеристики зносостійких матеріалів для плазмового напилення, що працюють в умовах газоабразивного зношування. Мета роботи – розробка зносостійкого покриття для підвищення експлуатаційних характеристик деталей машин та обладнання, що працюють в умовах газоабразивного зношування. Методи дослідження та апаратура : виконання роботи базується на фундаментальних задачах металознавства. Для проведення дослідження були використані механічні пристрої, метод оптичної мікроскопії (Neophot 2). Проведення досліджень, що направлені на визначення механічних та структурних характеристик покриттів. Вибір обладнання та розробка технології нанесення покриттів. Проведено аналіз умови роботи досліджуваних виробів, існуючих методів нанесення покриттів на поверхню виробів, та обрано метод нанесення зносостійкого покриття для підвищення експлуатаційних характеристик деталей машин та обладнання.Документ Оцінка впливу фрактальної розмірності структури чавунних валків на їх показники якості(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кравченко, Дмитро МирославовичВ дипломній роботі об'єкт дослідження – чавунні валки виконання СПХН та вплив параметрів структури на їх механічні властивості. Мета роботи: розробка алгоритму оцінки механічних властивостей сортопрокатних валків на основі аналізу мультифрактальних характеристик їх структури. Методи дослідження: механічні іспити, оптична мікроскопія, математичне моделювання, мультифрактальний аналіз. В роботі досліджувався вплив структури сортопрокатних чавунних валків виконання СПХН (СПХН-43, СПХН-45, СПХН-49, СПХН-60) виробництва Дніпровського заводу прокатних валків (м. Дніпро) на їх механічні властивості. В роботі розроблено алгоритм оцінки механічних властивостей чавунних валків СПХН на основі аналізу мультифрактальних характеристик елементів мікроструктури. В основі алгоритму лежить визначення чутливості між механічними властивостями та статистичними розмірностями структури. Побудовані моделі прогнозу механічних властивостей з похибкою, що не перевищує 7,4 %. Застосування розробленого алгоритму надає можливість оцінки механічних властивостей сортопрокатних чавунних валків виконання СПХН без проведення комплексу натурних іспитів, що в промислових масштабах приведе до значної економії матеріально-часових витрат.