2014, № 2 (7), т. 2

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 37
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014)
  • Документ
    Development of integral economics in countries, regions and cities
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Kovalevskiy, Georgiy; Grynenko, Volodymyr; Krasnokutska, Yulia
    The integral economics is named the economics of a man. A (man) human being, satisfaction of her/his rights and necessities, increase of welfare, quality and duration of life is the main figure in the integral economics of man. The task is of the research is to determine principles of this new type of economics in which to improve the quality and length of life of each person are integrated, that is, extended to the new, higher level, as soon as possible all the achievements of science and practice around the world. There are two absolutely new methods offered in this paper - method of balances of indexes-indicators and the method of the integral system; The new concepts and methods of integral economics of man have been developed in this paper first time: integral systems of development of a human being, the balance of indicators of economic and social development of a human being. Every without exception major factor of development of integral economics of man has been integrated firstly in the integral systems, in integral balances of indicator: human factors, productivity, financial, manager's and informative factors, factors of economic freedom, scientific and technical advance, consumer demand and supply, factors of quality of life, number of lives and life time of a human being. The developed systems can be applied on any level – international, national or on a micro level.
  • Документ
    Основні підходи до створення схеми класифікації змін на підприємстві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Дмитрієв, І. А.; Курилова, Н. М.
    Розглянуто підходи щодо класифікації змін за видами, надані вітчизняними і зарубіжними науковцями. З поміж них виділено існуючі класифікаційні ознаки, за якими науковці відносять зміни до конкретного виду. Предметом дослідження виступили основні підходи до виділення класифікаційних ознак змін і визначення їх місця в загальній класифікації по видам. Метою даної статті є дослідження і аналіз існуючих в науковій літературі теоретичних аспектів класифікації видів змін. Дослідження проводилося шляхом аналізу робіт вітчизняних і зарубіжних науковців, які займалися виділенням класифікаційних ознак і віднесенням до них відповідного типу змін. Досліджено і проаналізовано характеристику наданих змін. Відповідно до цього виділено ряд недоліків, які стосувалися наданих класифікацій. Так, в деяких випадках, науковцями було надано види змін з детальною їх характеристикою, але було відсутнє найголовніше – класифікаційна ознака. Деякі науковці надавали класифікацію ряду змін, але види змін при цьому були змішані. Іноді надана характеристика типів змін була надто короткою і замалою, щоб її можна було виділити під окремою класифікаційною ознакою. Це викликало необхідність систематизації існуючих видів змін за класифікаційними ознаками в один загальний підхід. В якості результату роботи автором було узагальнено існуючі види змін і класифікаційні ознаки у вигляді таблиці. В даній таблиці зміни було розділено на три блоки по груповій приналежності: група А - «зміни загального характеру», група В – «зміни, які стосуються діяльності організації, процесів і систем», група С – «зміни, які стосуються людського фактору». Групування змін за приналежністю дозволить полегшити процес виділення змін із загального числа шляхом створення схеми їх шифрування. Як наслідок вона дозволить сформувати архів змін, що може використовуватися підприємством в подальшому при виникнення аналогічної ситуації змін.
  • Документ
    Особливості формування системи індикаторів розвитку кризових явищ на підприємстві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Животенко, В. О.
    Постійний розвиток ринкового середовища та зміна ринкової кон’юнктури призводить до поглиблення кризових явищ на підприємствах з низьким рівнем конкурентоспроможності. Забезпечення високого рівня конкурентоспроможності можливе лише за рахунок формування нової концепції протистояння формуванню та розвитку кризових явищ з орієнтацією не лише на внутрішні можливості підприємства, а й на зовнішні чинники впливу у перспективі. Основоположним елементом такої концепції слід вважати ефективне використання системи індикаторів розвитку кризових явищ на підприємстві. Виходячи з цього, слід зазначити, що актуальною є проблема науково-методичного підґрунтя фор- 163 мування системи індикаторів розвитку кризових явищ, їх формування та розвитку, ефективного створення протекціоністських бар’єрів та розробки методів підвищення ефективності їх формування та використання для забезпечення стійкого розвитку та підвищення конкурентоспроможності підприємств національної економіки. Відповідно до назви статті, предметом дослідження є процес формування системи індикаторів розвитку кризових явищ на підприємстві. Метою статті є визначення індикаторів розвитку кризових явищ на підприємствах та особливостей їх формування. У статті розглянуто проблеми та особливості формування системи індикаторів розвитку кризових явищ на підприємстві. Визначено, що проблема формування та розвитку кризових явищ на підприємствах стоїть дуже гостро та потребує розробки ефективних управлінських рішень. За результатами статті сформовано групи показників конфліктності, які виступають індикаторами формування та розвитку кризових явищ. Крім цього, дані показники можуть виступати і бар’єрами розвитку кризових явищ, шляхом їх зміцнення, через призму створення необхідного запасу фінансової стійкості. Запропонована система індикаторів може використовуватися на підприємствах різних галузей національної економіки, як важкої так і легкої промисловості.
  • Документ
    Методичні підходи до діагностики середовища вітчизняних газотранспортних підприємств в контексті забезпечення їх подальшого розвитку
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Запухляк, І. Б.
    Діагностика середовища функціонування підприємства, в межах якої системно аналізуються компоненти глобального та макрохарактеру, фактори ближнього зовнішнього середовища та ресурсного потенціалу підприємства (внутрішні можливості) є вихідним етапом дослідження та прогнозування напрямів розвитку підприємства. Після завершення цього етапу створюється інформаційна база, що дозволяє ґрунтовно виконати процес формування стратегічних цілей та альтернатив розвитку підприємства. В економічній літературі розроблено та запропоновано широкий арсенал методів оцінки стану зовнішнього середовища, які можуть бути агреговані у зазначені нижче групи: методи прогнозування, методи оцінки наслідків, експертні методи. Наведені методи широко використовуються у світовій практиці для виявлення характеру та сили впливу факторів середовища на функціонування підприємства та прогнозування напрямів його подальшого розвитку. Тому виникала необхідність у адаптації деяких з наведених методів для здійснення оцінки факторів зовнішнього середовища на функціонування та розвиток вітчизняних газотранспортних підприємств з врахуванням особливостей їх функціонування. Метою дослідження є вивчення методів діагностики середовища підприємства та обґрунтування їх застосування для діагностики дальнього, ближнього та внутрішнього середовища вітчизняних газотранспортних підприємств з врахуванням галузевих, технологічних, економічних та ін. особливостей їх функціонування. Це сприятиме виявленню як зовнішніх, так і внутрішніх потенційних можливостей для розвитку вітчизняних газотранспортних підприємств, або ж дозволить знизити ризики від негативного впливу факторів середовища на їх функціонування. Запропоновано здійснювати діагностування середовища функціонування та розвитку вітчизняних газотранспортних підприємств в наступній послідовності: І етап – діагностика факторів дальнього сере- 159 довища (макросередовища). В основу дослідження впливу факторів макросередовища покладено STEEPLEаналіз; ІІ етап – діагностика факторів ближнього середовища (мікросередовища) на основі здійснення аналізу галузі та проведення SWOT-аналізу; ІІІ етап – порівняльний аналіз вітчизняних газотранспортних підприємств та інших газотранспортних підприємств – партнерів/конкурентів, які є найважливішою компонентою ближнього середовища їх функціонування, на основі процесного бенчмаркінгу; IV етап – діагностика внутрішніх факторів, що впливають на розвиток підприємства на основі застосування моделі аналізу McKinsey 7S. Аналітичне дослідження компонент зовнішнього та внутрішнього середовища вітчизняних газотранспортних підприємств дозволить окреслити загальні напрями їх розвитку у взаємозв’язку із світовими тенденціями розвитку ринку газу, з’ясувати проблеми і перспективи розвитку вітчизняної нафтогазової галузі, виявити внутрішні джерела розвитку підприємства.
  • Документ
    Підходи та моделі до управління змінами на підприємствах
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Цуканова, В. Я.; Cкребець, Л. С.
    Проблеми управління змінами є актуальними як у науковій, так і в прикладній сферах. У статті розглянуто підходи та моделі до управління змін. Здійснення змін стосується кожної сфери бізнесу, тому цьому питанню присвячено багато уваги науковцями. В Україні для підприємств основною проблемою є процес забезпечення виживання та розвитку. У статті наведені підходи та моделі управління змінами для підприємств. Наведені конкурентні переваги при ефективному управлінні змінами та показані підходи до управління. У вітчизняній і зарубіжній літературі крім підходів до управління на підприємствах доцільно використовувати різні моделі управління змінами. У зв'язку з цим у статті з наукової літератури наведено багато моделей, які допомагають підприємствам ефективно працювати у скрутному становищі. Предметом дослідження виступили підходи і пропозиції до визначення поняття «управління змінами». У статті автором зроблена спроба показати різні підходи до управління на підприємствах та показано як доцільно використовувати різні моделі управління змінами. Розглянуто, що включають до себе підходи управління і моделі змін. Визначена мета проведення змін на підприємстві. Розглянуто процес управління змінами в торговельній організації. У статті наведено підходи до управління та моделі.
  • Документ
    Основні параметри стратегічного управління підприємствами
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Попова, Л. О.; Мітяєва, Т. Л.; Тарасов, І. Ю.
    У ХХІ ст. економіка характеризується значними змінами, викликаними необхідністю участі країн та відповідно підприємств у глобальних економічних процесах. Проте не завжди всі вони готові до такого роду відкритості та здатності витримати конкуренцію з боку світових компаній. Це має відношення не тільки до нових підприємств, але й тих, які традиційно працюють на світових ринках. Розвиток теорії стратегічного управління було започатковано у 60-х роках ХХ сторіччя. З того часу сформовано досить багато різних концепцій стратегічного управління, а вже існуючі було розширено та доповнено. Проте, теорія стратегічного управління продовжує розвиватися відповідно до змін умов діяльності промислових підприємств. У межах цього доцільно дослідити існуючі поняття та концепції стратегічного управління та їх послідовну трансформацію під впливом середовища. Основною метою даної роботи є процес дослідження існуючих понять та концепцій стратегічного управління та їх послідовна трансформація під впливом середовища. В статті зроблено систематизацію цілей, форм, процесів та умов, що сприяє визначенню складових та побудові ієрархічності змісту стратегічного управління. Саме по собі стратегічне управління повинне визначатися умовами, процесами, формами та цілями, які формуються відповідно до особливостей діяльності підприємства та ринків, на яких воно працює. Таким чином, стратегічне управління повинне враховувати динамічність ринкового середовища на основі посилення маркетингової діяльності як аналітичної основи та інструменту виявлення і використання потенціалу підприємства відповідно до ринків, на яких працює підприємство.
  • Документ
    Формування та реалізація стратегії конкуренції для торгового підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Огієнко, С. О.; Гонтар, Т. О.
    Предметом дослідження статті є процес розробки та реалізації стратегії конкуренції торгового підприємства. Об’єктом дослідження є стратегії конкуренції торговельного підприємства. Метою роботи є обґрунтування теоретичної засади формування та реалізації стратегії конкуренції для торгового підприємства. Методичними засадами є використання аналізу порівняння, індукції, дедукції та синтезу у теоретичному обґрунтуванні поняття «стратегія конкуренції». Сферою застосування можуть бути різні торговельні підприємства, які забезпечують населення продовольчими та непродовольчими товарами. Отримано такий висновок: сформоване власне бачення поняття конкурентна стратегія для торгового підприємства - це довгостроковий план, який забезпечує досягнення цілей шляхом використання своїх сильних сторін і можливостей, та слабких сторін конкурентів для задоволення різноманітних потреб споживачів. Одним із пріоритетних завдань управління на торговому підприємстві виступає питання розробки та впровадження стратегій конкуренції. Від того, наскільки ефективною буде обрана та впроваджена стратегія, буде залежати успіх підприємства як на національному, так і міжнародному ринку. Система конкурентних стратегій підприємства тісно пов’язана з іншими стратегіями організації. Проектування стратегій конкуренції має свої особливості для підприємств різних розмірів, сфер діяльності, 144 організаційно-правових форм. Конкурентні стратегії торгових підприємства повинні бути адаптованими до особливостей структури конкурентного середовища, а також до особливостей динаміки ринку. Одночасно з розробкою стратегії конкуренції торговому підприємству необхідно враховувати часовий фактор та соціально-етичний аспект, оскільки вони сприятимуть підвищенню рівня його конкурентоспроможності та привнесуть такі конкурентні переваги як поліпшення іміджу і авторитету компанії, формування позитивного сприйняття бренду, збільшення кількості клієнтів, моральне стимулювання співробітників, можливість соціального впливу.
  • Документ
    Концептуальні аспекти формування теорії трансакційних витрат як складової еволюційного розвитку теорії фірми
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Мартинець, В. В.
    Предметом дослідження є процес становлення та розвитку наукових підходів до формування теорії трансакційних витрат в системі еволюції теорії фірми. Мета дослідження полягає в аналізі наукових підходів та виявлення передумов формування теорії трансакційних витрат як елементу загальної теорії управління фірмою. Методологічною основою дослідження є діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні положення загальної економічної теорії, історії менеджменту, інституціональної економіки, еволюційної теорії фірми та теорії трансакційних витрат. При вирішенні поставлених завдань дослідження застосовувалися такі методи: ретроспективний аналіз (при дослідженні еволюції природи фірми), системний підхід і методи наукового узагальнення (при визначенні особливостей наукових напрямків формування теорії фірми), абстрактно-логічний та системно-структурний аналіз (при формуванні теорії трансакційних витрат в загальній системі управління фірмою). В ході проведених досліджень нами були виявлені і обґрунтовані основні напрямки та особливості розвитку фірми, а саме: з позиції технологічного підходу, теорії ігор, інституціонального підходу. На основі проведеного аналізу автором виявлені передумови формування теорії трансакційних витрат як елементу загальної теорії управління фірмою. Оскільки, одиницею аналізу в теорії трансакційних витрат є різного роду трансакції здійснення яких супроводжується трансакційними витратами. Сферою застосування результатів проведеного дослідження є теорія та практика управління фірмою. В результаті проведеного аналізу підходів до дослідження природи фірми можна зробити ряд висновків: в сучасних умовах розвитку інституціонального середовища фірма є не тільки технологічною одинице, а й "пучком контрактів". Діяльність фірми спрямована на ефективну взаємодію з іншими економічними суб’єктами інституціонального середовища на основі укладання угод та мінімізації трансакційних витрат.
  • Документ
    Методичний підхід до оцінювання рівня економічної безпеки підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Кудрявцева, О. В.
    Предметом роботи є теоретичні засади оцінювання рівня економічної безпеки підприємства. Метою роботи є розробка методичного підходу до оцінювання рівня економічної безпеки підприємства. З метою одержання обґрунтованих висновків у процесі роботи були використані методи наукової абстракції, аналізу і синтезу – для уточнення сутності комплексного оцінювання економічної безпеки підприємс- 135 тва, а також метод порівняльних характеристик – у процесі співставлення розробленого методичного підходу оцінювання рівня економічної безпеки з існуючими. В роботі визначено сутність економічної безпеки на рівні суб’єкта господарювання. Розглянуто існуючі методичні підходи до визначення її рівня. Розкрито сутність комплексного оцінювання економічної безпеки підприємства. Здійснено обґрунтування і розробку методичного підходу до оцінювання рівня економічної безпеки підприємства, яка враховує наявність системи відповідних показників. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що основні положення роботи певною мірою можуть бути внеском до економічної теорії обґрунтування економічної безпеки і чинників, що її визначають. Основні методичні результати роботи можуть бути впроваджені у практичну діяльність підприємств. Отже, в роботі запропоновано методичний підхід до оцінювання рівня економічної безпеки підприємства, який полягає в створенні комплексної діагностичної програми забезпечення економічної безпеки та її оперативного регулювання залежно від зміни середовища, які дозволяють здійснити взаємозв’язок, а також інформаційне, методичне, методологічне й аналітичне забезпечення решти складових процесу забезпечення економічної безпеки підприємства.
  • Документ
    Роль лідерства в управлінні змінами на підприємстві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Іваніченко, О. Ф.
    Проблеми лідерства в управління змінами є актуальними як у науковій, так і в прикладній сферах. У статті розглянуто вивчення проблеми лідерства для вироблення методів ефективного керівництва, відбору та формування лідерів. У статті наведені якості, які найбільш часто зустрічаються у успішного лідера, показані риси ефективного лідерства та були розглянуті основні аспекти з аналізу існуючих стилів лідерства. В результаті проведеного аналізу було виявлено, що принципи ефективного керівництва в управлінні змінами – поняття більш широке і розгалужене. Тому основна увага приділялася саме принципам ефективного управління, які передбачають конкретний і детальний опис того, як і в якій послідовності потрібно звертати увагу керівників на ефективне управління персоналом на підприємствах у управлінні змінами. Серед принципів лідерства автор виділяє наступні: лідер повинен бути оптимістом і ентузіастом; лідер піклується про своїх співробітників, вміє їх захищати, завжди доступний і людяний; лідер повинен бути сміливим і рішучим; лідер має широту погляду, у нього розвинена інтуїція, стратегічне бачення, почуття нового; лідер тактовний і уважний; лідер, перш за все, справедливий, чесний; лідер послідовний, подає хороший приклад, не дає необдуманих обіцянок; лідер скромний, він упевнений в собі; лідер вміє делегувати доручення, не завалюючи себе роботою і "текучкою"; лідер не користується особливими привілеями. На підприємствах доцільно використовувати різні принципи лідерства, які допоможуть досягти успіху в керівництві людьми та в управління змінами. У зв'язку з цим у статті з наукової літератури наведено багато принципів, які допомагають керівництву підприємств ефективно працювати зі робітниками підприємства. Предметом дослідження виступили підходи і пропозиції до визначення поняття «лідерство». У статті автором зроблена спроба показати різні принципи ефективного управління та була запропонована система рекомендацій для ефективного керування керівникам різної сфери діяльності.
  • Документ
    Основні проблеми сталого розвитку фермерських господарств України
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Іванченко, В. О.
    У статті досліджуються та розкриваються основні проблеми сталого розвитку фермерських господарств. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методологічних і практичних аспектів сталого розвитку фермерських господарств; метою статі є узагальнення теоретичних, методичних і прикладних аспектів проблеми сталого розвитку фермерських господарств України та розробка науково обґрунтованих пропозицій. Теоретичною та методологічною основою дослідження є діалектичний метод пізнання соціально-економічних явищ і системний підхід до вивчення умов та механізмів організації сталого розвитку фермерських господарств, використання яких дало можливість комплексно і глибоко дослідити напрями вирішення деяких проблем сталого розвитку, також було використано прийоми абстрактнологічного методу, зокрема індукції та дедукції, аналізу і синтезу, аналогій та зіставлення, формалізації і моделювання. В аналітичних дослідженнях застосовано методи порівняння, елімінування, графічний, складання рядів динаміки і групування. 128 Досліджено, висвітлено та охарактеризовано основні проблеми, які пов’язані зі сталим розвитком фермерських господарств. На основі аналізу загальних обсягів виробництва сільськогосподарської продукції фермерськими господарствами України та її ефективності, асортименту продукції та її якості, охарактеризовано основні проблеми їх сталого розвитку. Запропоновано для сталого розвитку фермерських господарств зменшити ризики виробництва за рахунок збільшення різноманіття продукції, її асортименту, підвищення ефективності виробництва за рахунок запровадження інновацій, нових технологій та обміну знаннями і досвідом, підвищення виробничого потенціалу. Вивчено основні проблеми сталого розвитку фермерських господарств та окреслено шляхи їх вирішення. Обґрунтовано пропозиції щодо сталого розвитку фермерських господарствах. Результати роботи застосовуються в першу чергу в діяльності фермерських господарств, особистих (селянських) господарствах та підприємств агропромислового комплексу.
  • Документ
    Теоретичні підходи щодо управління стратегічними змінами на підприємстві
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Буднік, М. М.; Тур, О. Ю.
    Розглянуто основні підходи до визначення понять «стратегічні зміни» і «управління стратегічними змінами», наданих як зарубіжними, так і вітчизняними науковцями. Проведено дослідження щодо визначення місця стратегічних змін в системі стратегічного управління. Проаналізовано основні підходи по розробці алгоритму управління стратегічними змінами на підприємстві. Розглянуто вплив змін на стратегію що розробляється підприємством. Визначено місце і роль змін в результаті реалізації стратегії підприємства, їх силу впливу на стратегію. В ході проведеного аналізу було виділено п’ять типів стратегічних змін, які можуть бути реалізовані на підприємстві у відповідності з обраною стратегією. Відповідно до кожного типу змін виділено ряд переваг і недоліків. Окремо проаналізовано і виділено аспекти, на які потрібно звертати увагу при розробці алгоритму управління стратегічними змінами. Запропоновано підхід щодо формування алгоритму управління стратегічними змінами. Результати проведеного дослідження показали, що його доцільно поділити на декілька етапів: підготовчий, основний і заключний. Відповідно до змісту підготовчого етапу доцільно зазначити, що тут відбувається саме розробка стратегії діяльності підприємства. Стосовно основного етапу, доцільно виконати ряд робіт по розробці програми стратегічних змін. Заключний етап направлений на оцінку ефективності проведення стратегічних змін на підприємстві. Предметом дослідження виступили теоретичні підходи до процесу управління стратегічними змінами на підприємстві. Метою даної статті є визначення ролі, місця та сили впливу змін на розроблену стратегію підприємства. Дослідження проводилося шляхом аналізу наукових робіт зарубіжних і вітчизняних науковців по 124 темі статті. В якості результату автором було запропоновано власне бачення на процес управління стратегічними змінами, який доцільно представляти у вигляді конкретного алгоритму.
  • Документ
    Функціональна реструктуризація в загальному процесі реструктуризації підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Кирчата, І. М.
    В статті розглянуто питання пов’язані з реструктуризацією підприємств, досліджено сутність та визначено місце реструктуризації як інструмента загального процесу реформування підприємства. Предметом дослідження виступає система управління процесом реструктуризації підприємства, орієнтована на підвищення рівня конкурентоспроможності підприємства. Мета роботи обумовила необхідність визначення місця процесу реструктуризації підприємства в ході його реформування. Для вирішення поставлених завдань були використані загальнонаукові та прикладні методи дослідження, а саме: теоретичного узагальнення і систематизації (при дослідженні літературних джерел, понятійного апарату). На основі комплексного дослідження в роботі визначено особливості проведення трансформаційних змін і проблеми адаптації вітчизняних підприємств до ринкових умов господарювання, виявлені специфіка, особливості і характерні риси їх діяльності в ході процесу реструктуризації. Результати досліджень з проблем реструктуризації показують, що її дуже часто ототожнюють с процесами реформування і реорганізаційних змін, оскільки відсутній єдиний підхід до змісту і сутності в термінологічному апараті. Сутність реструктуризації зводиться до того, щоб правильно виділити і розвинути конкурентну перевагу підприємства, при цьому визначитись з першочерговістю в виборі об’єкту функціональної реструктуризації.
  • Документ
    Наукові підходи до стратегічної ефективності підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Артеменко, Л. П.
    Предметом дослідження є концептуальні положення до оцінки стратегічної ефективності різних стадій розвитку підприємства при врахуванні фактору часу. Метою даного дослідження є формування наукових підходів до стратегічної ефективності підприємства. Для досягнення поставленої мети даної статті було використано наступні методи дослідження: системний аналіз, синтез, аналогія, порівняння, контент-аналіз, індукція, дедукція, узагальнення, абстрагування, метод експертних оцінок, групування, ранжування. В статті досліджено витратний, функціональний, інтеграційний, системний, сутнісного, ресурсний та інтегральний підходи до стратегічної ефективності підприємства. На основі дослідження розроблено авторське визначення стратегічної ефективності підприємства як динамічну стійкість економічної, соціальної і екологічної діяльності підприємства при відповідності стратегічним ініціативам, що враховує динамічне функціонування відповідно до цільових значень з позиції узгодження конфліктів між оперативними та стратегічними цілями, здатність не тільки зберігати ефективність, а й досягати синергійного ефекту при змінах зовнішнього середовища. Запропоновано динамічні критерії для певної стадії життєвого циклу, дозволяють сформувати та відслідковувати стратегічну ефективність підприємства в динаміці. Для оцінки стратегічної ефективності пропонується при формуванні системи цільових показників включати динамічні критерії, що відповідають певній стадії життєвого циклу та використовують порядок темпів зростання, що виражено рангами. Для стадії зародження найвищим буде ранг рентабельності інновацій, зростання - ранг попиту на продукцію, зрілості - ранг чистого прибутку. Оцінка стратегічної ефективності буде зводиться до визначення співвідношень між оптимальною та фактичною величинами зростання показників.
  • Документ
    Маркетингові дослідження споживчих переваг в сфері інтернет-реклами
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Попова, Л. О.; Мітяєва, Т. Л.; Прядко, О. М.
    В сучасних умовах важливим напрямком успішної діяльності підприємств, засобом підвищення конкурентоспроможності є специфічні інструменти, принципи, методи маркетингу, які орієнтовані на максимальне задоволення попиту споживачів. Від використання елементів комплексу маркетингу залежить ставлення споживачів до товару (послуги), їхня обізнаність, прийняття ними рішення щодо купівлі. Тому використання такого елементу, як реклама, зокрема Інтернет-реклама, допомагає просувати товар на ринку. Інтернет стає активним учасником життя людини. Реклама досить швидко прониклав Інтернет, практично відразу ж, лише він став доступним для широкого кола користувачів. Предметом дослі- 111 дження є теоретичні засади щодо управління віртуальною рекламою на підприємствах інтернет-послуг та вивчення споживчих вподобань. Метою статті є аналіз маркетингової та рекламної діяльності підприємств Інтернет послуг,дослідження користувачів Інтернет-реклами, вивчення їх вподобань, з метою підвищення попиту через мережу Інтернет. Методологічною основою роботи стали фундаментальні теоретичні положення з маркетингу, психології, економіки, викладені у вітчизняних і закордонних наукових працях. Результати дослідження виявили основні причини повільного розвитку інтернет-магазинів, запропоновано основні шляхи вирішення існуючих проблем.
  • Документ
    Формування конкурентного статусу підприємств торгівлі: чинники впливу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Павлик, І. Л.
    Предметом статті є дослідження чинників, які мають значний вплив на забезпечення конкурентоздатності та зміцнення конкурентного статусу підприємств торгівлі. Конкурентний статус відображає ступінь адаптації підприємств торгівлі до постійних змін зовнішнього середовища, спонукає до ефективного використання внутрішніх резервів. Оптимізація стану внутрішнього середовища підприємства залежить від впливу чинників зовнішнього середовища у певний момент часу, що є підґрунтям забезпечення ефективної діяльності підприємства. Дослідження чинників, що впливають на формування конкурентоспроможності та зміцнення конкурентного статусу підприємств торгівлі є важливим аспектом їх господарської діяльності. Інтенсивність прояву чинників залежить від внутрішнього стану підприємства, ефективності використання його ресурсної бази, досконалості системи управління тощо. Рівень конкурентного статусу визначає позицію підприємства у конкурентній боротьбі. Частка підприємства на ринку, відображаючи результати конкурентної боротьби, свідчить про ступінь домінування підприємства на ринку, його вплив на структурні й об’ємні характеристики попиту та пропозиції товарів. Основна мета – дослідити вплив чинників зовнішнього середовища на формування конкурентного статусу підприємств торгівлі. Основним завданням щодо формування та зміцнення конкурентного статусу підприємств торгівлі варто вважати урахування впливу зовнішнього середовища. При визначенні впливу чинників зовнішнього середовища використано монографічний метод; для характеристики критеріїв формування та зміцнення конкурентного статусу підприємств торгівлі застосовано табличний метод. Застосування отриманих результатів на практиці має забезпечити високу економічну ефективність підприємств торгівлі, їх адаптації до функціонування в умовах конкурентного середовища. Сфера застосування результатів – підприємства торгівлі;обґрунтування стратегій формування та зміцнення конкурентного статусу. Основна мета формування та зміцнення конкурентного статусу підприємств торгівлі полягає у необхідності перемогти у конкурентній боротьбі, що зумовлює потребу врахування впливу чинників зовнішнього середовища. Перспективи подальших досліджень мають торкатися проблем формування ефективних організаційно-економічних відносин підприємств торгівлі з суб’єктами ринку.
  • Документ
    Відвідуваність матчів як показник ефективності управління брендом футбольного клубу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Островерх, С. А.
    Мета роботи: дослідження сутності та обґрунтування класифікації показника відвідуваності футбольних матчів, виявлення факторів динаміки та тенденції змін показників відвідуваності. Предмет роботи: відвідуваність футбольних матчів. Результати: обґрунтовано необхідність дослідження показника відвідуваності футбольних матчів як критерію ефективності управління брендом професійного футбольного клубу в умовах тотальної збитковості професійного футболу як найпопулярнішого виду спорту на пострадянському просторі. Розглянуто показник відвідуваності матчів, що характеризує ступінь лояльності уболівальників до бренда футбольного клубу. Досліджено взаємозв’язок відвідуваності матчів та спортивних результатів футбольних клубів України та Російської Федерації. Проаналізовано ступінь лояльності уболівальників футбольних клубів УПЛ (Української Прем’єр-ліги) та РФПЛ (Російської футбольної Прем’єр-ліги). Дано визначення показнику відвідуваності матчів, запропоновано його класифікацію. Виділено фактори відвідуваності матчів футбольних клубів на пострадянському просторі, в результаті аналізу виявлено тенденції щодо динаміки змін показника відвідуваності, зроблено відповідний прогноз. Запропоновано класифікацію показника відвідуваності матчів: середня, загальна, домашня, виїзна, у чемпіонаті, у розіграші кубку, в євро кубках. Виокремлено фактори впливу на динаміку рівня відвідуваності домашніх та виїзних матчів: поточні спортивні результати клубу; пора року, час доби, день тижня, коли проводяться матчі; статус суперника, статус матчу та турніру; місткість стадіону; сила бренда футбольного клубу; віддаленість стадіону суперника, ступінь його відомості та популярності. Метод проведення роботи: системний аналіз. Результати дослідження можна застосовувати в сфері управління підприємствами, що здійснюють економічну діяльність у сфері спорту.
  • Документ
    Логістичні принципи побудови організаційної структури торговельного підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Муромець, Н. Є.; Черненко, А. А.
    Предметом статті виступають принципи побудови організаційної структури торговельного підприємства. Метою роботи є обґрунтування теоретичних засад формування логістичних принципів побудови організаційної структури торговельного підприємства. Методичними засадами є використання аналізу порівняння, індукції, дедукції та синтезу у теоретичному обґрунтуванні логістичних принципів побудови організаційної структури торговельного підприємства. Так як ефективність управління обумовлена точністю підбору методів дослідження, в статті розглянуто логістичні підходи управління торговельним підприємством. Ефективна діяльність торговельного підприємства забезпечується дотриманням логістичних принципів побудови організаційної структури торговельного підприємства. Розроблено логістичні принципи побудови організаційної структури торговельного підприємства на основі поєднання організаційних принципів та принципів логістики. Запропоновано дотримання таких принципів, як принцип впровадження змін і реагування на зміни, так як на сучасному етапі розвитку більшість підприємств прагнуть досягти конкурентного переваг на ринку. Запропоновані логістичні принципи побудови організаційної структури торговельного підприємства відповідають принципам системності та комплексності управління, що забезпечить ефективність управління підприємством, високі темпи розвитку та зростання його конкурентоспроможності. Розроблено алгоритм процесу побудови організаційної структури торговельним підприємством управління та визначено чинники, що впливають на її формування. Все це має значення при побудові ефективної організаційної структури конкурентоспроможного торгового підприємства.
  • Документ
    Проблеми логістичного обслуговування клієнтів торговельного підприємства в ланцюзі постачань
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Муромець, Н. Є.; Молчанов, Д. Є.
    Стаття присвячена науковому обґрунтуванню і розробці теоретичних та методичних засад формування системи логістичного обслуговування споживачів торговельного підприємства в ланцюзі постачань. Уточнено місце і значення обслуговування споживачів в управлінні ланцюгом поста- 92 чань,визначено сутність, елементи та показники системи логістичного обслуговування в діяльності торговельного підприємства, надана оцінка логістичного обслуговування у формуванні партнерських стосунків зі споживачами. Запропоновано методичні підходи щодо здійснення маркетингової оцінки системи логістичного обслуговування: запропоновано способи та ознаки сегментування ринку у дослідженні системи логістичного обслуговування, принципи внутрішнього оцінювання цієї системи. Результати методичних підходів, що запропоновані у статті, впроваджено в діяльності торговельного підприємства шляхом оцінювання системи логістичного обслуговування його клієнтів. Здійснено класифікацію стратегій логістичного обслуговування за ознакою рівня конкурентоспроможності торговельного підприємства;запропоновано критерії вибору стратегії логістичного обслуговування клієнтів та надано рекомендації з обґрунтування оптимального рівня та розробки стандартів логістичного обслуговування.