Випуск 98

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 20
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022)
  • Документ
    Порівняльний аналіз освітніх послуг у сфері підготовки бакалаврів з кібербезпеки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Шевченко, Вікторія Олександрівна; Shevchenko, Viktoriia
    Проаналізовано освітні програми вітчизняних і зарубіжних закладів вищої освіти, що готують бакалаврів за спеціальністю «Кібербезпека», наведено порівняльну характеристику освітніх послуг, представлено висновки щодо підвищення якості підготовки фахівців з кібербезпеки.
  • Документ
    Використання системи дистанційного навчання MOODLE для викладання дисципліни «Хімія» у Харківському національному автомобільно-дорожньому університеті
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Даценко, Віта Василівна; Хоботова, Еліна Борисівна; Datsenko, Vita; Khobotova, Elina
    Розглянуто використання системи MOODLE та перспективи її застосування при вивченні дисципліни «Хімія» здобувачами вищої освіти на 1-му курсі автомобільного факультету ХНАДУ. Представлений навчальний дистанційний курс «Хімія», розроблений у системі MOODLE, дозволяє на новому рівні організувати навчання здобувачів вищої освіти. Наведені в роботі електронні ресурси платформи MOODLE сприяють підвищенню рівня знань здобувачів вищої освіти, розвитку в них навичок самостійної роботи, надають можливість самооцінки знань, що є необхідною умовою ефективності процесу навчання. Зроблено висновок, що система дистанційного навчання MOODLE являє собою педагогічну технологію, повністю побудовану на використанні інформаційних і комунікаційних систем. Інформаційно-освітнє середовище навчання MOODLE є гнучким і таким, що легко адаптується до вимог ЗВО та можливостей здобувачів вищої освіти.
  • Документ
    Дослідження ефективності плазмохімічного методу очищення повітря в салоні транспортного засобу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Бажинов, Олексій Васильович; Кравцов, Михайло Миколайович; Таран, Григорій Віталійович; Кудін, Дмитро Вікторович; Гаєк, Євген Анатолійович; Bazhynov, Olexiy; Kravtsov, Mikhail; Taran, Grigory; Kudin, Dmytro; Haiek, Yevhen
    Дослідження підтвердили можливість використання низькотемпературної плазми без бар’єрного газового розряду для очищення повітря в салоні транспортного засобу від домішок токсичних вуглеводнів. Виявлено, що використання плазмохімічного методу очищення повітря з використанням низькотемпературної плазми без бар’єрного газового розряду дозволяє досягнути 100 % (досягається рівень нижче похибки вимірювання) окиснення токсичних домішок вуглеводнів у повітрі до нетоксичних оксидів. Встановлено, що альдегіди є проміжними продуктами окиснення етанолу та метанолу, а потім відповідні кислоти, а кінцевими продуктом є оксид вуглецю та вода. Встановлено, що концентрація кінцевих продуктів зменшується, а концентрація проміжних підвищує рівень потужності, який вкладено у розряд, що зростає.
  • Документ
    Енергетичний портрет конструктивної системи як критерій варіантного проєктування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Шмуклер, Валерій Самуїлович; Вознюк, Леонід Іванович; Бережна, Катерина Вікторівна; Shmukler, Valeriy S.; Vozniuk, Leonid I.; Berezhna, Kateryna V.
    Запропоновано використання енергетичного аналізу для опису особливостей деформування конструктивної системи, вказано критерії, які покладені в основу ВЕО-методу, що дозволяє виконувати інженерну оцінку якості запроєктованих несучих конструкцій. Для реалізації цього підходу виконано розрахунки трьох варіантів надбудови існуючої п'ятиповерхової споруди, яка виконана із збірного залізобетонного каркаса серії ИИ-22…ИИ-24. Як варіанти надбудови прийнято монолітний залізобетонний каркас, металевий рамний каркас, а також металевий каркас із перекриттям та покриттям сталезалізобетонною структурою нового типу. Досліджено включення у роботу зв'язків зсуву, що об'єднують верхній пояс структури із залізобетонною плитою. На основі розрахунків подано результати порівняння каркасів із різними варіантами надбудови. Представлено зіставлення полів щільності потенціальної енергії деформації у залізобетонних плитах варіантів надбудов при дії рівномірно розподіленого навантаження. Результати порівняння отриманих техніко-економічних показників для прийнятих варіантів визначили сформульовані висновки.
  • Документ
    Експериментальне визначення тиску ґрунту на підпірну стіну раціональної конфігурації
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Калмиков, Олег Олександрович; Kalmykov, Oleg
    У сучасній практиці експериментальних досліджень відсутні сталі методики з визначення бічного тиску ґрунту на криволінійну поверхню. Результатами попередніх теоретичних досліджень визначено раціональну конфігурацію підпірної стіни, яка має криволінійну форму. Описано розроблену методику з визначення бічного тиску ґрунту на криволінійну поверхню. На базі розробленої методики запроєктовано та виготовлено експериментальну установку. Наведено результати експериментальних досліджень, які достатньою мірою підтвердили коректність отриманих теоретичних даних.
  • Документ
    Причини появи дефектів конструкцій тунелів метрополітенів, їх вплив на експлуатаційний стан та способи усунення
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Більченко, Анатолій Васильович; Смолянюк, Надія Володимирівна; Bilchenko, Anatoliy V.; Smolianiuk, Nadiia V.
    Будівництво й експлуатація тунелів і метрополітенів у звʼязку зі специфікою та підвищеною складністю цих споруд нерідко супроводжується виникненням аварійних ситуацій. Дослідження характеру більш поширених дефектів і руйнувань в несучих конструкціях тунелів підтверджують складність прогнозування можливих причин, які призводять до аварійних ситуацій. Крім того, важливим етапом для підвищення строків експлуатації метрополітенів є своєчасне застосування та раціональний підбір способів усунення дефектів.
  • Документ
    Автоматизований розрахунок прямокутних дорожніх водопропускних труб у програмі УКРРВС 22
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Мусієнко, Ігор Володимирович; Musiienko, Igor
    Розглянуто дорожні водопропускні труби. Увагу зосереджено на прямокутних трубах. Висвітлено підходи до проєктування прямокутних дорожніх труб у світі і в Україні. Проаналізовано системи втоматизованого проєктування дорожніх труб. На даний момент у виробництві використовується програма автоматизованого розрахунку водопропускних споруд ГРІС компанії КРЕДО ДІАЛОГ. На стадії розробки є програма УКРРВС. Розглянуто сучасну методику розрахунку дорожніх залізобетонних прямокутних водопропускних труб, розроблено алгоритм розрахунку дорожніх залізобетонних прямокутних водопропускних труб. Показано частину програмного коду автоматизації розрахунку як приклад, розроблено інтерфейс автоматизації розрахунку дорожніх залізобетонних прямокутних водопропускних труб, модернізовано програму УКРРВС. Зроблено висновки.
  • Документ
    Про один підхід формування технології проєктування раціональних конструкцій
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Шмуклер, Валерій Самуїлович; Shmukler, Valeriy S .
    Розглянуто варіант побудування технології прямого проєктування (топологічна оптимізація) об’єктів будівництва. Основою її процедур служать критерії раціоналізації конструктивних параметрів, які базуються на дослідженні трансформацій потенціальної енергії деформацій та щільності потенціальної енергії деформацій при перебудові структури системи. Позначено склад послідовності дій при варіантному проєктуванні, формуванні образу конструкції, а також при оцінюванні віртуального прогнозу й особливостей руйнування конструктивної системи. Алгоритмізація методу позначена при розгляданні технології проєктування стержнів, пластин і оболонок. У рамках згаданих прикладів показана процедура створення елементів зі складною внутрішньою геометрією. Результати топологічної оптимізації тестовані шляхом зіставлення з відомими рішеннями. Наведено приклади використання отриманих результатів у практиці проєктування і будівництва ряду об’єктів. Враховуючи синергетичну суть методу, надано власне трактування прогресуючого обвалення та алгоритм встановлення розрахунковим шляхом його можливої прояви.
  • Документ
    Синтез системи навантаження для проведення натурних випробувань трансмісії транспортних засобів та спецтехніки
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Сєріков, Георгій Сергійович; Сєрікова, Ірина Олексіївна; Sierikov, Georgy Sergeevich; Sierikova, Iryna Alekseevna
    Вирішено важливу науково-практичну задачу, що дозволяє підвищити якість випробування вузлів та агрегатів трансмісії транспортних засобів і спецтехніки на випробувальних стендах з балансирним навантаженням. Проведення експериментальних випробувань на спеціалізованих стендах дозволяє підтримувати високу стабільність факторів, що задаються і підтримуються точністю їх регулювання, можливостями поглиблених спостережень за виконавчими пристроями. Підвищена точність вимірювання та реєстрації параметрів автоматизованих вимірювань за рахунок використання мікропроцесорних систем з цифровою мережевою структурою передачі даних між керуючим модулем та периферійними агрегатами і вимірювальними модулями. Застосування запропонованого лабораторного експериментального обладнання із балансирним навантаженням дозволяє визначити та покращити конкурентні переваги енергоефективних тракторів з електротрансмісією.
  • Документ
    Електричні схеми резонансного перетворення реактивної потужності на активну
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Батигін, Юрій Вікторович; Гаврилова, Тетяна Володимирівна; Шиндерук, Світлана Олександрівна; Чаплигін, Євген Олександрович; Мірошніченко, Денис Васильович; Batygin, Yuriy; Gavrilova, Tatyana; Shinderuk, Svitlana; Chaplygin, Evgen; Miroshnichenko, Denys
    Запропоновано схеми і розраховано реальні характеристики резонансного перетворювача реактивної потужності на активну. Проведено чисельні оцінки для експериментальної моделі, виконаної за схемою з додатковим джерелом гармонійної напруги. Продемонстровано практичну дієвість та ефективність процесу перетворення реактивної потужності на активну.
  • Документ
    Вплив параметрів електролізу на функціональні властивості композиційних електролітичних покриттів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Ненастіна, Тетяна Олександрівна; Nenastina, Tetiana
    Обговорюються функціональні властивості композиційних електролітичних покриттів Co-Мо-WOх, Co-W-ZrO2, Co-Мо-ZrO2, осаджених в гальваностатичному режимі з пірофосфатно-цитратних електролітів. Доведено вплив температури кислотності електроліту на мікротвердість покриттів. Встановлено, що вміст тугоплавких металів не впливає на мікротвердість покриттів кобальту з такими металами, проте виявлено таку залежність від умов електроосадження.
  • Документ
    Математична модель процесу розповсюдження тепла в стальній деталі під час поверхневої модифікації методом електроіскрового легування
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гапонова, Оксана Петрівна; Жиленко, Тетяна Іванівна; Тарельник, Наталія В’ячеславівна; Жиленко, Олександр Іванович; Gaponova, Oksana; Zhylenko, Tetyana; Tarelnyk, Nataliia; Zhylenko, Oleksandr
    Запропоновано математичну модель, що дозволяє описати процес розповсюдження тепла у покритті під час електроіскрового легування металевої поверхні. Під час її побудови враховано, що температура поверхні зміцнюваної деталі залежить від теплофізичних характеристик анода та катода, діаметра електрода, а також від швидкості переміщення легуючого електрода. Показано, що чим більший діаметр електрода, тим більша температура на межі покриття-основа, а отже, краща адгезія покриття. Оптимальною швидкістю переміщення електрода є 0,5-1,5 м/с. Для отримання найкращого зчеплення покриття з основою необхідно використати електрод найбільшого діаметра 4,5 мм у поєднанні із низькою швидкістю переміщення електрода.
  • Документ
    Модернізація системи управління автомобілем
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Біньковська, Анжела Борисівна; Кудирко, Ольга Миколаївна; Binkovska, Anzhela; Kudyrko, Olha
    Автомобіль є найбільше затребуваним транспортним засобом у світі. Щорічно випускаються мільйони автомобілів. Конструкція автомобіля постійно вдосконалюється автомобільними компаніями, щоб кожний покупець знайшов свою машину. Розробляються та впроваджуються нові системи автомобіля, з'являються найсучасніші моделі. Для виявлення найважливішої системи управління автомобілем для модернізації було проведено синтез локальних пріоритетів вибору.
  • Документ
    Модель вибору вантажівки для дорожнього будівництва
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Ільге, Ігор Генріхович; Igor, Ilge
    Проведено аналіз проблеми вибору вантажівки для дорожнього будівництва. Обґрунтовано критерії вибору вантажівки – самоскида. Розроблено структурну ієрархічну модель вибору самоскида та реалізовано вибір доцільного варіанта самоскида середнього вантажного класу методом аналізу ієрархій.
  • Документ
    Біонатхненні методи планування шляху мобільних роботів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гурко, Олександр Геннадійович; Гурко, Володимир Олександрович; Gurko, Alexander; Hurko, Volodymyr
    Біонатхненні інтелектуальні алгоритми є різновидом методів оптимізації, що знайшли широке використання у мобільній робототехніці. У даній роботі представлено огляд біонатхненних алгоритмів, що використовуються для планування шляху автономних мобільних роботів у заздалегідь невідомій місцевості. Запропоновано класифікацію біонатхненних алгоритмів оптимізації. Проведено аналіз основних алгоритмів ройового інтелекту та наведено відповідні їм псевдокоди.
  • Документ
    Аналіз методів виявлення аномалій у відеоряді камер відеоспостереження на транспорті
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Симбірський, Геннадій Дмитрович; Simbirsky, Gennady
    Проведено огляд систем детектування аномалій у відеоряді камер відеоспостереження автотранспортного комплексу. Розроблено функціональну схему такої системи на базі інтелектуальної IP відеокамери. Проаналізовано відомі на цей час методи пошуку аномалій у відеоряді камер відеоспостереження. Проведено порівняльну класифікацію сучасних методів детектування аномалій у відеоряді. Розроблено рекомендації щодо використання таких методів у системах відеоспостереження на автотранспорті.
  • Документ
    Аналіз та моделювання освоєння пасажиропотоків на маршрутах громадського транспорту транспортних систем міст
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Левтеров, Андрій Іванович; Козачок, Лариса Миколаївна; Levterov, Andrii; Kozachok, Larisa
    Розроблено метод використання систем комп’ютерної математики для моделювання та прогнозування вхідних часових рядів, при виконанні якого здійснено програмування процесу вирішення. Отримано результати адаптивного алгоритмічного моделювання залежностей пасажиропотоку від часу, що можуть бути використані для побудови розкладів руху роботи транспортних засобів при виконанні пасажирських перевезень громадським міським транспортом.
  • Документ
    Дослідження та реалізація технології розподіленого доступу для вебсайту
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Фастовець, Валентина Іванівна; Матвієнко, Антон Олегович; Шуляков, Владислав Миколайович; Fastovets, Valentyna Ivanivna; Matviienko, Anton Olegovych; Shuliakov, Vladislav Mikolayovytch
    У статті наведено аналіз існуючих методів розподіленого доступу до вебсайту, опрацьовано матеріал з питань принципів та технологій створення сайтів із розподіленим доступом. Проаналізовано створення таких модулів як: реєстрація, авторизація, відновлення пароля, розподілений доступ до курсів. Розглянуто інструментальні засоби, які використовувалися для написання сайту, а саме редактор коду, база даних та мови програмування.
  • Документ
    Інформаційна безпека з урахуванням нової загрози
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Плєхова, Ганна Анатоліївна; Костікова, Марина Володимирівна; Pliekhova, Ganna; Kostikova, Maryna
    Досліджено проблеми інформаційної безпеки та захисту інформаційних систем від випадкового чи навмисного втручання. Висвітлюються актуальні проблеми розвитку системи інформаційної безпеки. Інформаційна безпека має першочергове значення у зв’язку із значним поширенням атак, яким постійно піддаються як окремі мережі підприємств, так і національні мережі в цілому.